auto-ostu luba
#1

Tervitus.
 
Seoses ühe temaatilise näituse ettevalmistamisega otsin omaaegsest (1970.-80. aastad) auto-ostu luba. Teagi, kas see oli mingi blanketi vormis? Ning kas kellegi võiks see veel lauasahtlis olla?
 
Lugupidavalt,
Kristjan
56129443

56 Packard Clipper
66 Ford Mustang HT
76 VAZ 2103
Vasta
#2

Kirjutusmassin on?

Teema ise siin. Kuuldavasti olid tavalisele paberile trükitud käskkirja vormis vms.
siin üks teema kah
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10062&pid=78752#pid78752


Vasta
#3

Tänan vihje eest!

Trükimassin ja ajastutruu paber olemas.

56 Packard Clipper
66 Ford Mustang HT
76 VAZ 2103
Vasta
#4

Mina mäletan mingit blanketi vormis paberit mis oli A5 formaadis. Siis tuli teade postkasti, et seltsimees see ja see teie auto on Kadaka tee see ja see ning palun järgi tulla. Kui värv ei meeldinud siis ei pidanud välja võtma, vaid jäid uut teadet ootama, et ehk siis järgmine kord..
Ma ei tea kas nii kõvade närvidega tegelasi oli kes ka teise teate peale välja ei ostnud, aga meie rohkem riske ei võtnud ja teise lipakaga beez null kuus, oh seda imet. 
Kui auto andsid teenindusse ja oli mingi suurem töö või mingi varuosa ootel siis tuli ka teade pärast postkasti, et auto valmis ja seltsimehel palun järgi tulla 31,12,1986. Aastat ei mäleta aga oli aasta viimane tööpäev. No plaan tahtis täitmist, teadagi. See teade võiks isegi kusagil alles olla. Auto läks Heinsare kogusse, võib-olla läks lipakas sellega kaasa, vot ei mäleta.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#5

eelpool viidatud teemas on ju asjad juba läbi arutatud.
kel sellest väheks jäi, siis siin on link minu volga kättesaamisteatele.

[Pilt: 08201455325656_t.jpg]
Vasta
#6

(04-04-2017, 09:14 AM)diesel Kirjutas:  siis siin on link minu volga kättesaamisteatele.

Põhiline, et sõiduauto on "eraldatud"

Aga hind on ikka 15k. Kui eraldatud, siis võiks ju tasuta olla...
Olid ikka illiteraadid küll.... Toungue
Vasta
#7

Mingil hetkel jagati riiklike preemiate võitjatele tasuta autosid. Aga ühel hetkel hakati eraldama hoopis autoostulubasid. Tuli odavam.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

(04-04-2017, 09:14 AM)diesel Kirjutas:  ... siis siin on link minu volga kättesaamisteatele.

[Pilt: 08201455325656_t.jpg]

Mis teisel pool on, kas aadress? Mul on tunne, et kogu linn pidi teadma auto saamisest. Laineline tempel virutati postiasutuses peale.
Vasta
#9

Mismoodi oli võimalik tol õndsal ajal lihtinimesel üldse soetada autot kui keskmine sõiduauto "Ziguli" maksis 6000.- ja keskmine palk oli 100...200 rubla? Rääkimata 15,8k maksvast Volgast mida väidetavalt erakätesse ei müüdud.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#10

(04-04-2017, 20:43 PM)Laurts Kirjutas:  Mismoodi oli võimalik  tol õndsal ajal lihtinimesel soetada autot kui keskmine sõiduauto "Ziguli" maksis 6000.- ja keskmine palk oli 100...200 rubla? Rääkimata 15,6k maksvast Volgast mida väidetavalt erakättesse ei müüdud.

Palk oli küll väike aga võimalusi väga palju !
Vasta
#11

(04-04-2017, 20:44 PM)Qunts Kirjutas:  
(04-04-2017, 20:43 PM)Laurts Kirjutas:  Mismoodi oli võimalik  tol õndsal ajal lihtinimesel soetada autot kui keskmine sõiduauto "Ziguli" maksis 6000.- ja keskmine palk oli 100...200 rubla? Rääkimata 15,6k maksvast Volgast mida väidetavalt erakättesse ei müüdud.

Palk oli küll väike aga võimalusi väga palju !

Lapsepõlvesõbra isa töötas nõukaajal Tartu KEK-i metallitsehhis - või mis selle osakonna nimi võis olla. Hiljem üürisin sama vana korterist ühte tuba ning nõnda sai hulga memuaare ja maailma (muutumise) valu kuuldud. Papi jutt siis. Kuni õnneliku juhuseni 78 aastal läks elu sellist suht niru rida. Kuidagi sai hakkama aga midagi head ka polnud. Siis sai eelnimetatud kohta tööle. Uues kohas tuli valmistada riigile ka boilereid ja keskküttekatlaid ning kuna selliseid asju soovisid soetada ka "lihtsurelikud", siis tekkis ka kohe võimalus õhtuti samas kohas ja muidugi riigi materjalidest haltuurat teha. Kõigepealt muidugi tehti töökoja lukkude võtmetest koopiad ja kui siis meister oli koju läinud, siis asuti tööle. Meestel oli alati mõni boiler, saunaahi või eramajale sobiv keskküttekatel juba ootamas, niiet teinekord sai klient soovitu kohe kätte.  Kõik see kokku tegi olukorra, kus 78 lõpp, kuni 90, ei teeninud papi suures enamuses haltuurast kunagi vähem, kui tonni kuus. Spetsialistina sai veel riigilt korteri ja elu oli lill, kuni tuli see kole uus aeg...
 Neid vene ajal ikka väga jõukalt elanud lihttööd teinud tegelasi tean veel kaks aga nende skeemidest tean vähem.
Vasta
#12

(04-04-2017, 20:43 PM)Laurts Kirjutas:   Rääkimata 15,8k maksvast Volgast mida väidetavalt erakätesse ei müüdud.

Seal oli äkki see küsimus, et MUSTA Volgat ei müüdud erakätesse? Universaalkerega Volga oli, mida ei olnud võimalik "poest" osta. Muud variandid olid aga täiesti olemas.
Vasta
#13

Kuidagi muinasjutuline, paralleele tõmmates teeniks täna 1000...2000euri, ja siis õnnestuks veel tööandja/riigi tagant 5...10k juurde teenida

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#14

Proportsioon on õige, pigem oli haltuura tunnihind tihtipeale kõrgemgi. Muidugi läks osa taolistest üritustest/teemadest riigile midagi maksma, samas oli naftaraha piiramatult käes ja kedagi eriti ei huvitaNUD. Oli ka kodus tegijaid. Praegusse konteksti panna? Saab küll, jäta KÕIK maksud maksmata ja materjal otsi loodusest...
Kunagine töökaaslane ütles ikka - meil on väga rikas maa kui oli vajaliku vinkli- või torujupi keldri tagant tuppa tarinud. See oli kaheksakümnendatel.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

(05-04-2017, 00:23 AM)Laurts Kirjutas:  Kuidagi muinasjutuline, paralleele tõmmates teeniks täna 1000...2000euri, ja siis õnnestuks veel tööandja/riigi tagant 5...10k juurde teenida

Paralleele ei saa tõmmata, kuna plaanimajandus on asendunud turumajandusega. Lisaks võib igaüks ise arvata, kuidas oma ettevõttes arvestada kasvõi materjalide kasutust.
N-liit kasutas oma majandusest üüratu osa sõjatööstuse tarbeks. Mis mujale jäi, oli plaanimajanduse kõigi reeglite alusel paika pandud ja minu poolt kirjeldatud haltuura maksumus saigi olla kõrge, kuna:
 - Riik ise praktiliselt ei müünud vastavat kaupa
 - Kes oleks ka osanud vajalikku kokku panna, tal oleksid olnud jamad alates materjali hankimisest, kuni ligipääsule vastavate tööriistadele
 - Kes ise ei teinud ja vaja oli, siis see seisis paratamatu fakti ees. Ega naljapärast asjade eest selliseid summasid makstud.
Vasta
#16

Oma kogemuste põhjal ütlen, et musti Volgasid müüdi erasetorisse küll ja müüdi ka universaale. Värvi said valida kpl "Volga" direktori kaudu ja tasuta lõunaid pole olemas. Värvivalik piirdus kaupluse platsil olevate autode värvide seast ja neid autosid oli seal vähe, seega ka valik väike. Ziguli said kätte Kadaka teelt ja värvi ning mootori valik oli ametlikult täielik loterii. Valid said kui pääsesid direktori jutule ja oskasid talle meelepärane olla, ning väljastajad olid ka tegijad mehed( gramm odavamad kui direktor) kuid nende võimalused olid ka väiksemad.
Vasta
#17

(05-04-2017, 06:49 AM)andres21 Kirjutas:   Ziguli said kätte Kadaka teelt ja värvi ning mootori valik oli ametlikult täielik loterii. 

Mootorivalik väga loterii ei saanud olla, mootor oli vast ikka mudelinimetuse küljes kinni ? Kui ikka luba oli antud 21013 peale, ei võinud selle asemel ju 21011 või 21023 saada, mis siis, et ainult ühe numbri erinevus Smile
Vasta
#18

(04-04-2017, 20:43 PM)Laurts Kirjutas:  Mismoodi oli võimalik tol õndsal ajal lihtinimesel üldse soetada autot kui keskmine sõiduauto "Ziguli" maksis 6000.- ja keskmine palk oli 100...200 rubla? Rääkimata 15,8k maksvast Volgast mida väidetavalt erakätesse ei müüdud.

OT:
Kohtuvad kolm sõpra ja muidugi kohe teemaks, kes palju teenib.
esimene räägib, et palk 400 ja kõrvalt ei tee midagi..., S---i elad, arvavad teised.
Teine räägib, et 200 palk ja samapalju teeb kõrvalt, normaaalne, kõlab järeldus.
Kolmandal palk vaid 100, aga haltuuradega teeb 300 kuus. Krdi hästi elad on ühine arvamus...

80-te keskel kui majandus allamäge minema hakkas, olid Volgad ka lihtsurelikule "saadaval".


Vasta
#19

Väike filmike kuidas asi "tegelikult" käis.


Milline uhke valik masinaid  Big Grin
Vasta
#20

Aga lahe on see, et dieseli viidatud ostuloa teatise saabumise kuupäeva järgi pidid kiire poiss olema, et homme oma Tartu-Tallinna reis ette võtta.  Big Grin
Nähtavasti unustati seks puhuks kõik tähtsad tegevused. Loog jäi lahti, katus lappimata jne, sest auto ost oli nõuka ajal nii oluline sündmus, et seda ei pidurdanud isegi lahtine luumurd mitte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne