12 voldise laadijaga 6v akut laadida?
#1
Võib olla väga loll küsimus,aga kas on võimalik?Ei taha selle pärast spets laadijat ka osta,et hobitsikli akut 4x aastas turgutada.Aku ise pisike ka 6 amprine.Olemas vene start ja ctek 5.0.
Vasta
#2
Pane esitule pirn järjestikku vahele, vajadusel kaks. Esimesel korral pead väheke mõõtma testriga.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#3
Pirn on natu paha selleks, tema takistus muutub suurtes piirides helendama hakates. Samas muidugi, kus sa neid võimsaid takisteidki niiväga leiad tänapäeval Sad
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#4
Vaja oleks siis voldid ja amprid paika saada.Proovin ,võtan testri abiks.
Vasta
#5
Pirni takistus on jah uitav. Aga kuna pingelang on oluline, siis  ilmselt kahepirniga varjant tundub esimese ehmatusega heam olema. Neid saab siis vastavalt rööpi või jadasse ühendada ja ka üksikult vahele panna.
Katsetamise värk!
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#6
(05-04-2017, 23:44 PM)diselist Kirjutas: Võib olla väga loll küsimus,aga kas on võimalik?Ei taha selle pärast spets laadijat ka osta,et hobitsikli akut 4x aastas turgutada.Aku ise pisike ka 6 amprine.Olemas vene start ja ctek 5.0.

On tõenäoline, et see 6A tähendab hoopis 6 ampertunnine. Siis laadimisvool oleks normaalne 0,6A. Seda näitab sul Stardi ampermeeter. Suurt kurja ehk ei tee kuni 1A lühiajaliselt. Ja pirnidega saad muidugi reguleerida. Laadimise lõpuks amprid langevad, ära siis neid A-d tõsta pirnide vahetamisega.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#7
Viska see ctek 5.0 rahulikult taha ja ei juhtu ta`ga midagi. Paari aastaga läeb nagunii pekki ja ostad 10€-ga uue.

Näiteks siit selle hiinaka.
Vasta
#8
Suuremast pingest väiksemat ja tsikli aku jaoks (väikeses koguses) on lihtne teha. Selleks on vaja DC-DC step-down pingemuundurit.

Vaata näiteks siit:

https://www.oomipood.ee/product/search?q...+step-down

Jebaist saab loomulikult ka.

Näiteks see:
https://www.oomipood.ee/product/ps_mini_...7v_1_8a_mp

Sisendpinge võtad autoakult või 12V laadijalt. 18W võimsus ehk väljundpinge 6V juures kannatab kolme ampriga laadida.

Jätad 3 õlut joomata ja .... äh krt. liiga raske need joomata jätta. mine lihtsalt osta endale kuuspakk õlut ja kaks pingemuundurit. esimese kärsatad valesti ühendades maha, siis loed juhendi läbi ja teise saad tööle.

Vasta
#9
Mul on üks tark laadija, mis sobib nii 12v kui ka 6v akudele.
Kui huvi on, siis võime vahetuskaupa teha, vene stardi vastu.
Vasta
#10
(06-04-2017, 12:57 PM)tõnn Kirjutas: Mul on üks tark laadija, mis sobib nii 12v kui ka 6v akudele.
Kui huvi on, siis võime vahetuskaupa teha, vene stardi vastu.
Vene starti ära ei müü ega vaheta.Sain uue just aasta tagasi kalli raha eest.
Vasta
#11
(06-04-2017, 00:10 AM)Marko Kirjutas: Pirn on natu paha selleks, tema takistus muutub suurtes piirides helendama hakates. Samas muidugi, kus sa neid võimsaid takisteidki niiväga leiad tänapäeval Sad

suvalisest elektroonikapoest või ebayst saab neid. aga jah, hind muidugi kallim, kui 6V laadija. Võid ka 2 akut ju omale hankida, need 6V upsi akud ei maksa midagi. Paned jadasse ja pole vaja eriti leiutada. Muidugi akud mis jadas on, võiks olla sama mahtuvusega.
Vasta
#12
Lühiajaliselt laadides ei ole hullu. Suures hädas järgi proovitud. Võimalusel soeta nn "tark" laadija.... ?
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#13
(06-04-2017, 16:05 PM)diselist Kirjutas:
(06-04-2017, 12:57 PM)tõnn Kirjutas: Mul on üks tark laadija, mis sobib nii 12v kui ka 6v akudele.
Kui huvi on, siis võime vahetuskaupa teha, vene stardi vastu.
Vene starti ära ei müü ega vaheta.Sain uue just aasta tagasi kalli raha eest.

No mida kuradit, kalli raha eest seda paska....
Aru ma ei saa milleks seda jama enam vaja. Anna see astmeliselt reguleeritav laadija sellisele kätte kes aku laadimisest midagi ei taipa ja ongi õnnetus käes. Vahel on küll hea vanale poolsurnud akule laadimise alguses suurem vool peale keerata et ta üldse voolu sisse võtma hakkaks aga mõne aja möödudes hakkab ju see vool ise tõusma ja siis peab õigel ajal seda jälle vähemaks keerama aga ei ole ju kellegil aega selle laadija kõrval seista ja ampermeetrit jälgida et aku lõhki või laadija ise kärssama ei läheks. 
Muidugi võib selle laadija paremaks teha kui sinna sisse panna voolu ja pinget hoidev elektroonika aga seda vist enamus siin teha ei oska.
Aga võibolla hoopiski mina olen loll sest  olen juba  liiga palju selliseid maha põletatud laadijaid remontinud.
Vasta
#14
(08-04-2017, 11:21 AM)vanapagan Kirjutas: No mida kuradit, kalli raha eest seda paska....
Aru ma ei saa milleks seda jama enam vaja. Anna see astmeliselt reguleeritav laadija sellisele kätte kes aku laadimisest midagi ei taipa ja ongi õnnetus käes. Vahel on küll hea vanale poolsurnud akule laadimise alguses suurem vool peale keerata et ta üldse voolu sisse võtma hakkaks aga mõne aja möödudes hakkab ju see vool ise tõusma ja siis peab õigel ajal seda jälle vähemaks keerama aga ei ole ju kellegil aega selle laadija kõrval seista ja ampermeetrit jälgida et aku lõhki või laadija ise kärssama ei läheks. 
Muidugi võib selle laadija paremaks teha kui sinna sisse panna voolu ja pinget hoidev elektroonika aga seda vist enamus siin teha ei oska.
Aga võibolla hoopiski mina olen loll sest  olen juba  liiga palju selliseid maha põletatud laadijaid remontinud.

 Tegu pole asjata hinnatud laadijaga, ainuke "elektroonika" mida sinna vaja oleks on termokaitse. Tavaliselt lastakse see laadija nahka boosterina kasutades trahvo mähised ära küpsetades. See, et dambuserid akudest jagu saavad pole laadija süü.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#15
(08-04-2017, 11:21 AM)vanapagan Kirjutas:
(06-04-2017, 16:05 PM)diselist Kirjutas:
(06-04-2017, 12:57 PM)tõnn Kirjutas: Mul on üks tark laadija, mis sobib nii 12v kui ka 6v akudele.
Kui huvi on, siis võime vahetuskaupa teha, vene stardi vastu.
Vene starti ära ei müü ega vaheta.Sain uue just aasta tagasi kalli raha eest.

No mida kuradit, kalli raha eest seda paska....
Aru ma ei saa milleks seda jama enam vaja. Anna see astmeliselt reguleeritav laadija sellisele kätte kes aku laadimisest midagi ei taipa ja ongi õnnetus käes. Vahel on küll hea vanale poolsurnud akule laadimise alguses suurem vool peale keerata et ta üldse voolu sisse võtma hakkaks aga mõne aja möödudes hakkab ju see vool ise tõusma ja siis peab õigel ajal seda jälle vähemaks keerama aga ei ole ju kellegil aega selle laadija kõrval seista ja ampermeetrit jälgida et aku lõhki või laadija ise kärssama ei läheks. 
Muidugi võib selle laadija paremaks teha kui sinna sisse panna voolu ja pinget hoidev elektroonika aga seda vist enamus siin teha ei oska.
Aga võibolla hoopiski mina olen loll sest  olen juba  liiga palju selliseid maha põletatud laadijaid remontinud.
Mul on murutraktor ja atv .mida on stardiga vãga hea käima ajada.ilma et mähisele liiga teeks.Ka talvel ekstreem külmaga on auto juures abiks , kui on aega 10 min.
Vasta
#16
Novot selle laadijaga ongi niisugune lugu et peab ikka omal ka mõistust olema. Tavaline tänapäevane noor tehnikahuviline oskab sellega vaid palju jama kokku keerata ja pärast on veel hämmingus et oi kuidas küll nii saab olla. Keerab kõik nupud põhja, jätab laadima ja läheb tunni pärast vaatama kuidas pritsimehed veel tukke loputavad. 6v akut ei ole ka väga mõistlik sellega laadida. Nagu vanasõnagi ütleb et tavaliselt annab ikka targem järgi, olgu see siis nüüd aku või laadija.
Vasta
#17
(08-04-2017, 14:08 PM)Tegelane5 Kirjutas:
(08-04-2017, 11:21 AM)vanapagan Kirjutas: Olen 6v akut laadinud (ka teel olles saateautoga) läbi 5-10w pirni auto akult. Vool ei pea ju olema lubatud maksimaalne.
Aeg ajalt möödan pinget, kuni see saavutab 7,2 volti. Sama teen ka 12v akulaadijaga.

No mida kuradit, kalli raha eest seda paska....
Aru ma ei saa milleks seda jama enam vaja. Anna see astmeliselt reguleeritav laadija sellisele kätte kes aku laadimisest midagi ei taipa ja ongi õnnetus käes. Vahel on küll hea vanale poolsurnud akule laadimise alguses suurem vool peale keerata et ta üldse voolu sisse võtma hakkaks aga mõne aja möödudes hakkab ju see vool ise tõusma ja siis peab õigel ajal seda jälle vähemaks keerama aga ei ole ju kellegil aega selle laadija kõrval seista ja ampermeetrit jälgida et aku lõhki või laadija ise kärssama ei läheks. 
Muidugi võib selle laadija paremaks teha kui sinna sisse panna voolu ja pinget hoidev elektroonika aga seda vist enamus siin teha ei oska.
Aga võibolla hoopiski mina olen loll sest  olen juba  liiga palju selliseid maha põletatud laadijaid remontinud.

 Tegu pole asjata hinnatud laadijaga, ainuke "elektroonika" mida sinna vaja oleks on termokaitse. Tavaliselt lastakse see laadija nahka boosterina kasutades trahvo mähised ära küpsetades. See, et dambuserid akudest jagu saavad pole laadija süü.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne