GL4 / GL5 käigukastiõli
#1
Seoses sellega, et oma lolluse tõttu on mul käigukastist osa õlist jalga lasknud, sai siis mööda poode joostud ja vaadatud mis riiuli peal on.
Kuna õli sai hiljuti vahetatud, siis oli täpne mark teada ja asi see siis juurde kallata on ? A võta näpust...

Seda marki enam netu, õigemini netis on, a meil enam ei müüda. OK. Vaatame siis alternatiive. Parameetrid on: 75W90 GL4 Synthetic.

Tuhlasin siis paar riiulit läbi ja esimese hooga suht nõutu: torkas silma, et ei tehta vahet käigukasti õlil ja difri õlil. No mulle sobib, kuna mul ringleb sama õli nii kastis kui difris. Ka guugle annab tõlkes sama vaste inglis keeles nii "gear oil" (difri õli) või "transmission oil" (käimari õli), või "transaxle oil" või "gearbox" kõigil juhtudel tõlgib "käigukasti õli". A milles siis kamm ?

A selles, et kui pakendil on märge, et vastab nii GL4 kui ka GL5 API klassifikatsiooni nõuetele siis see kehtib AINULT DIFRI puhul. A müügi kalad teevad küll vahet kastil ja difril, kuid mitte kasti õlidel ja difri õlidel. Tuleb välja, et see klassifikatsioon ei räägi midagi sünkronisaatoritest. Jah, ta täidab Difri klassifikatsiooni nõuded ja ILMA SÜNKRONISAATORITETA käigukasti nõuded. Seda muidugi pakendile keegi ei kirjuta ja ka kahjuks müüjad ei tea. Võimalik, et siin läheb osa ka tõlkes kaduma ja võimalik, et on erinevus usa ja Inglismaa inglise keeles. Kui inglismaal on gearbox siis usas pigem transmission või transaxle. Ühesõnaga kui autole on käigukasti nõutud GL4, siis peab see olema puhas GL4 (mitte GL4/GL5) . Kui difrile on nõutud GL4 siis võib sinna panna vabalt GL4/GL5 või GL5 või miks mitte ka GL6 kui kusagilt leiad Wink

Huvitav oli, et netti kammides leidsin justkui sobivate parameetritega Redline 75W90 GL4, a mida helli, märge juures "ei sobi hypoid hammakate puhul" ? 

Vana Nissani manualis pidi lausa kirjas olema, hoiatus et "you have to use GL4 oil, do not use GL5 oil, it will destroy your transmission".

Vaatasin mida rallimehed teevad: ja nende loogika paistis olevat (jutt käib manuaalkastiga 60-70 usa rauast), et läheb ikkagi GL5 käimarisse, kuna siis on hammakate hõõrdumine väike ja hammakad kestavad paremini. Sünkrod küll hävivad ruttu, kuid on odavad vahetada. Selline loogika siis. 

Aga 75W90 GL4 Sünti ikkagi ei leidnud. Otsingud jätkuvad.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#2
Kes otsib, see leiab:

[Pilt: thumbnail_detail_1378821295115_ctx-1.jpg]

http://www.liqui-moly.ee/et/tooted/article/4434

http://www.addinol.ee/tooted/mootorsoidu...lid/42978/

[Pilt: 20L%20Transmission%20MBS%2075W-90.jpg]

http://www.addinol.ee/tooted/mootorsoidu...bs-75w-90/
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#3
Vaata lähemalt seda Liqui Moly pudelit. See ongi see GL4/GL5, mis GL4 nõudega kasti ei sobi. Ja neti lehel on ta millegi pärast märgitud kui GL4+ ? Mis loom see 4+ veel on ?

Addinol paistab, et on õige.

Oma otsingul trehvasin ka muide sellist märgistust:  GL3/GL4/GL5.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#4
erimell.
mannol mtf.
Vasta
#5
Audidel ju sellised käigukastid, kus differ sees. GL5 75W90 läks sinna  varem sisse, päris tänapäevaseid ei tea, kuid miks peaks muutma.
Do'nt panic
Vasta
#6
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...l_75w90_1l
Vasta
#7
Tegelikult on asi suht lihtne ju - kui mootor on pikuti, siis läheb GL5, ristimootoriga GL4.
Mõlemate nõudmistele vastavat ei ole ma kunagi kasutanud ja ei kavatse kasutada ka.
Viiel on väidetavalt parem kleepumine, püsib hüpoiddiffri suure ratta peal kenasti kolmveerand ringi.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#8
Ma olen asjast sedapidi aru saanud, et ennekõike puhub pilli viskoossus ja seejärel lisandite olemasolu/puudumine (LSD difrid näiteks).
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#9
Minu Fiatil on hetkel kastis sees Teboili täissünteetiline EP 75W90, GL4. Määrdekeskusest peaks saada olema. Olen vanemal tehnikal üldse Teboil õlidele üle kolinud.
Vasta
#10
(10-04-2017, 22:59 PM)DevilDeVille Kirjutas: Ma olen asjast sedapidi aru saanud, et ennekõike puhub pilli viskoossus ja seejärel lisandite olemasolu/puudumine (LSD difrid näiteks).

Ei hakand enne teemat veel "peenemaks" ajama aga jah kogu see pott jaguneb veel LSD sobivad ja mitte sobivad. Aga see on vaid üks lisand ja see kas on seal või ei ole. See üldjuhul kirjas.

Jah, see ülal toodud Valvoline paistab ka sobiv olema.

Kui uutel autodel üldjuhul vaadatakse arvutist mida ja kuhu kallata ja pole nagu probleemi, siis vanakestega ongi see häda, et API klassifikatsioon mis loodi alles 1972 annavad parimal juhul vaid viskoossus soovituse ja API-st ei räägi midagi, sest seda siis lihtsalt ei olnud. Ja nii jääbki see GL4 või siis GL5 tähelepanuta. 
Muide ka see GL6 jutt ei olnud nali, Oldsmobile meisterdas 66-67 käimarit millel hambad olid nii terava nurga all, et GL5 ei olnud enam piisav. Siis pressiti tootjat ja vola tuligi turule tänapäeva mõistes GL6. Enam seda vist ei toodeta, kuna nõudlust pole, a need vennad kellel selline kast on peavad ju ka sinna midagi valama. Päris lahe oleks teada mis müügikalad kostavad kui 66 aasta autole küsid GL6-te.
See GL4 ja GL5 vahe tegemine ajas neil juba juhtme kokku.

Huvitava faktina trehvasin veel lugema, et tehti nn labori katse: 
1. kast kus peab kasutama GL4-ja sõitis GL4 õliga ja siis mõõdeti õlis olevat metalliosakeste hulka. 1/2 oli sünkroni ja 1/2 oli metalli (hammakate) osakesed.
2. sama kast (kus peab kasutama GL4-ja) sõitis GL5 õliga, ja siis oli seal 4 korda rohkem sünkronist pärit osakesi, aga metalli osakesi oli poole vähem, kui esimesel juhul.

Nii, et ralli mehed olid tõele ligidal. GL5 on väga hea õli aga ta ei sobi värvilisest metallist sünkronitele. Ja kuna neil käivad kastid kogu aeg kokku-lahti, siis asi see neid sünkroneid vahetada on, ei maksa ka midagi.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#11
(10-04-2017, 21:37 PM)Marko Kirjutas: Tegelikult on asi suht lihtne ju - kui mootor on pikuti, siis läheb GL5, ristimootoriga GL4.
Mõlemate nõudmistele vastavat ei ole ma kunagi kasutanud ja ei kavatse kasutada ka.
Viiel on väidetavalt parem kleepumine, püsib hüpoiddiffri suure ratta peal kenasti kolmveerand ringi.

Seda ma ju tegelikult püüdsingi selgitada, et markeering GL4/GL5 käigukasti puhul EI VASTA mõlemale, see on tegelt GL5 seal sees.
Küll aga vastab ta difri puhul. Kuna difris pole sünkroneid ehk siis värvilst metalli.

Hea näide oli see Liqui Moly pudel vaata teises postituses, see ei sobi GL4 nõudega käimarisse, küll aga difrisse. A pudelilt sa seda välja ei loe.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#12
jaguneb veel LSD sobivad ja mitte sobivad

Seal jaguneb veel metall- või paberketastega asjade vahel. Võeh!
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#13
Päris nii ühest vastust pole, et GL4 kaitseb rohkem sünkroonrõngaid kui GL5.
GL-õlide puhul tasub vaadata ses osas copper strip corrosion klassi vastavalt ASTM D130 (1A kuni 4C).
Turul on küllalt GL5 õlisid, mis saavutavad väga hea tulemuse 1B.
Vasta
#14
(11-04-2017, 12:09 PM)argo1974 Kirjutas: Päris nii ühest vastust pole, et GL4 kaitseb rohkem sünkroonrõngaid kui GL5.
GL-õlide puhul tasub vaadata ses osas copper strip corrosion klassi vastavalt ASTM D130 (1A kuni 4C).
Turul on küllalt GL5 õlisid, mis saavutavad väga hea tulemuse 1B.

Veidi tuttav teema, kuna hiljuti siinsamas foorumis avastasin, et GL4+ pole päris sama, mis GL4
Samas õli enda spec sheet kahjuks sellist vastavust ei näita - http://www4.total.fr/asia-oceania/austra...%20TDS.pdf

Teemaalgatajale veel - Comma õlid on ka GL4 tähisega - http://www.motonet.ee/et/toode/590320/Co...ssioonioli
Vasta
#15
(11-04-2017, 12:09 PM)argo1974 Kirjutas: Päris nii ühest vastust pole, et GL4 kaitseb rohkem sünkroonrõngaid kui GL5.
GL-õlide puhul tasub vaadata ses osas copper strip corrosion klassi vastavalt ASTM D130 (1A kuni 4C).
Turul on küllalt GL5 õlisid, mis saavutavad väga hea tulemuse 1B.

Paluks mõni näide ? 
Müüja jookseb eest ära kui selle 1B jutuga poodi minna. Kahjuks. 

Kes inglissit paneb, siis kulda väärt materjal sellel teemal on siin, koos fotodega, milline on sünkron peale GL5 õli kasutamist GL4 nõuetega kastis:

http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#16
Siit teemast leiab miskit: https://www.bobistheoilguy.com/forums/ub...er=2554764
Üldiselt on 1B õlid kõik täissündid. Ise sõiduauto puhul GL5 ei punnitaks, minu kogemuste põhjal on käigulülitus kaasaegsetes manuaalkastides GL4 õliga parem. Tunnetatav eriti just talvel külmalt 1. käiku sisse lülitades, sünkroonrõngas libiseb pikalt.
Vasta
#17
(12-04-2017, 02:31 AM)argo1974 Kirjutas: Tunnetatav eriti just talvel külmalt 1. käiku sisse lülitades, sünkroonrõngas libiseb pikalt.
Oled Sa ikka kindel, et Sa 1.käigu sünkrole tööd annad? Selle kasutusjuhud on ju nii nishikad (maastikusõit, olematu võimsusega mootor või hullraske haagis), et enamusel juhtidel pole seda vajagi Wink
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#18
(10-04-2017, 20:08 PM)spitfire Kirjutas: Aga 75W90 GL4 Sünti ikkagi ei leidnud. Otsingud jätkuvad.


Käisin täna kohalikus Fixuse butiigis ja huvi pärast vaatasin, mis värk selle õliga on.

Tulemus see, et nägin riiulil vähemalt 3e erineva tootja GL4-ja. Tõsi, nad enamus olid GL4 plussid, aga olemas nad olid.
BP, Addinol, isegi Castrol. Mingi veel, vist Febi, aga seda, kelle õli seal sees ju ei tea.

Aga milles kühvel, ma ei mõista? 

.
Vasta
#19
(12-04-2017, 12:20 PM)stihl Kirjutas: Käisin täna kohalikus Fixuse butiigis ja huvi pärast vaatasin, mis värk selle õliga on.

Tulemus see, et nägin riiulil vähemalt 3e erineva tootja GL4-ja. Tõsi, nad enamus olid GL4 plussid, aga olemas nad olid.
BP, Addinol, isegi Castrol. Mingi veel, vist Febi, aga seda, kelle õli seal sees ju ei tea.

Aga milles kühvel, ma ei mõista? 

.

GL4+ on umbes sama, mis GL4/GL5, ehk siis pole "päris õige asi" - ise astusin ka Fixuses sama reha otsa ja ostsin kunagi GL4+
Endal õlivahetus järgm nädal - siis saan omal nahal tunda, mis vahe on GL4+ vahetamisel GL4 vastu.
Vasta
#20
(12-04-2017, 12:20 PM)stihl Kirjutas:
(10-04-2017, 20:08 PM)spitfire Kirjutas: Aga 75W90 GL4 Sünti ikkagi ei leidnud. Otsingud jätkuvad.


Käisin täna kohalikus Fixuse butiigis ja huvi pärast vaatasin, mis värk selle õliga on.

Tulemus see, et nägin riiulil vähemalt 3e erineva tootja GL4-ja. Tõsi, nad enamus olid GL4 plussid, aga olemas nad olid.
BP, Addinol, isegi Castrol. Mingi veel, vist Febi, aga seda, kelle õli seal sees ju ei tea.

Aga milles kühvel, ma ei mõista? 

Vaata seda linki, ma tegelt arvan, et see väärib maakeeli ümber löömist ja üles riputamist. 
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

Ma siis otsin vanale usa rauale kus käimar ja differ on koos  75W90 API4 täissünti. No ei tohiks olla keeruline. 

Enamus kraami on märkega "API GL4/GL5" või "GL4+", need EI SOBI GL4 kasti kus on värvilisest metallist sünkronid, kuna need on mõlemad tegelikult GL5, tootja tillitab, teadagi miks.
Teine tähelepanek on, et kas toode on täissünt või mitte, nõuab samuti sherlokit. Sama tootja eesti sait väidab, et on sünt aga tootja oma sait seda ei kinnita (Addinol). Mõnel on märge "poolsünt".

Hetkel on jäänud sõelale , mõlemad siis täissünt:
Valvoline Gear oil 75W90 API4
Comma MVMTF 75W90 API4
kusjuures mõlemal neist mainitakse eraldi head sünkronite määrimist. Näis kas neid ka riiuli pääl on.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne