Järjekordne tundmatu raam. Arvatavasti Läti toodang.
#1
Ei tea, mis needus mul nende lätlastega on, aga õnnestus taaskord vanarauast päästa üks vanem meesteratta raam. Lisaks sellele oli muidugi ka suhteliselt samas seisukorras Minski ja Progressi raam, mis tulid ka kaasa, kuid neist vast praegu ei räägi.
Igatahes, tulles tagasi lätlase juurde, siis raam ja raaminumbri asukoht viitavad ikkagi Läti toodangule. Raaminumber ise on säilinud üpris halvasti, aga suutsin kuidagi sealt numbrid välja lugeda, milleks on siis 355776. Embleemi neetide vahe on 7 cm ja embleemi all oleva randi vahe 5 cm.
Kuid tekibki küsimus, et millega on tegu? Võrdlesin raami ka Lippertsi ja Sarkana Zvaigznega, kuid erinevused on märgata.

[Pilt: EUCHHUZ.jpg]

[Pilt: BzGsB2z.jpg]

[Pilt: EyFE3LV.jpg]

[Pilt: Ca5vBS4.jpg]

[Pilt: bmn2Fok.jpg]

[Pilt: 8gdj8VY.jpg]

[Pilt: Ebz7Sn9.jpg]


Tervitades,
S.
Vasta
#2
Njaa, lenks võiks ju lätlasele küll sobida aga võib olla ka lihtsalt kokkusattumus ja see on vahetatud kunagi. Lihtsalt meelelahutuseks võiks arutleda, et milline Läti tehas tegi 300 000 + ratast. Erenpreis/SZ/Riga jõudis küll selliste numbriteni peale sõda aga kas siis enam numbrit ette löödi? Samas on neid ette löödud numbreid ka sakslastel ja vist ka inglastel nähtud. Näiteks Wandereri mudel 8-d 20ndate lõpust omavad raaminumbreid raamikaelal jms. Liigitaks selle ratta tundmatute hulka ja tõdeks, et ega ma nendest läti ratastest midagi ei tea kah
Vasta
#3
Erenpreis / Sarkana Zvaigzne jõudis 200 tuhadest üle sõja kandis. Kusagil peale sõda nende numeratsioonitava katkes, st 300 tuhandese raaminumbriga neid kindlasti olla ei saa.
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R,L,P kella 11-18







Vasta
#4
Jah, nii see võib olla küll, et numeratsioon katkes aga mõtlesin rohkem siiski toodetud tükiarvu ja kas mõni Läti tehas veel väga suurte numbriteni jõudis? Nagu ma juba kirjutasin, siis Läti ratastest ma suurt midagi ei tea ja veelvähem tean NSVl aegsetest. Aga lõppkokkuvõttes on see kõik teema algatuse seisukohalt üks tühi jutt, sest ratast pole veel keegi ära tuvastanud Big Grin
Vasta
#5
No katsu sa siin mitte kekutada, pole lihtsalt võimalik!  Sad
Mäletan, kui pettunud ma olin, kui Valdo mulle kunagi tüdinult vastas, et "ega mina ka kõike ei tea".
Olid Sarkana Zvaigzned ka numbritega 3XXXXX, see on pealesõja mudel A, aastaarvu ei oska ma täpselt öelda (ega mina ka kõike ei tea!) aga vb 1948-49. Ja ei tea ka läti spetsialistid veel kõike oma jalgrattatoodangu kohta, alles eile andsin Janis Sereginsile teada Eestis olevast Lippertsi jalgrattast numbriga 33XXX, Janis oli siiani näinud suurima numbriga Lippertsit 305XXX.
Tuli juba paar tähelepanu juhtimist, et olen teinud Lippertsi numbritega vea, tõesti, Janis oli näinud suurima numbriga 305XX Lippertsit! Tänan tähelepanelikke lugejaid!
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#6
(15-04-2017, 23:42 PM)kass Kirjutas: ... Mäletan, kui pettunud ma olin, kui Valdo mulle kunagi tüdinult vastas, et "ega mina ka kõike ei tea"....

OT: Sama siin, kui Valdo mulle kunagi ühele mõisateemalisele küsimusele vastas, et  "ega mina ka kõike peast ei tea".
Vasta
#7
Suurimad tänud taaskord kõigile hariva informatsiooni eest!
Antud ratas jääb koos kahe teise lätlasega ootama aega, mil tekib mul rohkem finantse rataste jaoks või jäävad näppu kuskilt mõningad osad, et jälle samm arengu suunas teha. Nagu ütleb ka vanasõna: ''Tasa sõuad, kaugele jõuad.''
Kindlasti tahaks kunagi need kõik kolm sõitma seada. Uurides oma Lippertsi raami ajalugu, siis tegu on I Eesti aja Pärispea poolsaare piirivalvurite jalgrattaga. Kui II Maailmasõda tuli peale, andsid piirivalvurid selle ratta ühele külamehele, kes sõitis sellega veel aastaid ning kelle poeg käis sellega Loksale kooli. Poeg, kes on nüüdseks ise juba 70ndates eluaastates vanahärra.
Kindlasti tahan ka uurida veel Sarkana Zvaigzne mineviku kohta, et äkki on ka sellel põnev ajalugu.
Antud teema raami ajaloo kohta vast uurida väga ei saa, sest see vanaproua, kelle kuurist tema lapsed selle ratta leidsid ja mulle andsid, on üpriski tujukas ja kange iseloomuga naine. Arvan, et kui lähen sinna miskit uurima, tulen sealt sama kiirelt tagasi.  Big Grin


S.
Vasta
#8
No mine siis sokolaadi tahvel ja kohvipakk näpus ja lõhu tal talve või kamina puud ära, küll siis memuaarid ka tulevad, kui ei siis pead ikka konjaki ka ratta pakiraamile panema.  Big Grin
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#9
(16-04-2017, 02:32 AM)Sigar Kirjutas: Kindlasti tahan ka uurida veel Sarkana Zvaigzne mineviku kohta, et äkki on ka sellel põnev ajalugu.
Janis Seregins Saulkrasti jalgrattamuuseumi loojana tunneb seda ajalugu detailideni - on sellest raamatugi kirjutanud.
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R,L,P kella 11-18







Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne