Ratta kogumik Kuusalu vallast Kemba...
#1

Inspekteerisin mõnda ratta raami paljude hulgast.
Sisuliselt oli 3 erineva ratta osi, mis tundusid huvitavamad - ülejäänud olid RIGA-d

1. Ratas - raami nr WD 94292 või 84282 - täpselt ei saanud aru, kas oli 9 või 8 - kahjuks polnud ka traatharja või mõnda muud abrasivi, millega natuke puhastada
Huvi pakkus lenks - tal mingi asja kinnitus sinna kompunnitud, ning esihargi küljes relvade kujutis ning B W märgis.
Tundub nagu oleks mingi sõjaväe ratas... kindlat väita julge, sest selles kohas pole sõjaväelastega eriti tegu olnud. see ei tähenda, et sellist ratast poleks nende käest hangitud.
   
   
   
   

2. Rattajäänuk (postitan lihtsalt logi pärast) - oli pooleks saetud ja rauahunnikus. Ega seal midagi eriti polegi, kui et silt oli huvitav DIAMAN, raami nr:  1 445034  loodan, et see 1 eest võiks tähendada raami suurust või testi on neid toodetud üle miljoni...
   
   
   


Seal on ratta raame veel... isegi sellise esimese lenksuga olendi sarnaseid...

3. Kiviaia peal riga jäänuk. Postitan siia lihtsalt selle pärast, et tagumine rummul koos määrdenippliga riga logo...
   
   

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#2

Esimesel raamil lenksu küljes vast pidurihoovastiku kinnitus vms. Samas kas pole see kiri mitte kahvlil BSA ja relvalogo viitaks sellele, et oli BSA ju kunagi relvatehas? Telefonis muidugi uurimustööd ei tee ja lihtsalt oletus.
Teine raam on Diamant kuskilt 47 aasta kandist ja isegi kui on raske uskuda siis tehti neid tõesti üle miljoni
Vasta
#3

(21-04-2017, 23:33 PM)s2si Kirjutas:  Esimesel raamil lenksu küljes vast pidurihoovastiku kinnitus vms. Samas kas pole see kiri mitte kahvlil BSA ja relvalogo viitaks sellele, et oli BSA ju kunagi relvatehas? Telefonis muidugi uurimustööd ei tee ja lihtsalt oletus.
Teine raam on Diamant kuskilt 47 aasta kandist ja isegi kui on raske uskuda siis tehti neid tõesti üle miljoni

BSA tundub tõesti olema... ülikiire google:
http://www.oldbike.eu/museum/1930s/1931-...ightbox/0/

Kahjuks ise seda S kohe ei märganud....
Pdurikinnitus jep..


Lisaks lihtsalt infoks ja enda logiks sama talus kasutatud ratatest.
Talu ise on loodud enne 1882 (Kindlustuse silt maja küljes), tõenäoliselt 1860 paiku. Allpool toodud pilt on tehtud enne 1927a. sest paremalt poolt teine naise surma aasta päev on 1927. kõige vasakpoolsem läks manalateed 1932.
   
Nende selja taga on ka üks ratas.... ei oska isegi pakkuda millega tegu....
   
samas kohast eelnevalt siit uuritud BORA kohta: 
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=41617


See ratas juba sealt läinud ning vahetatud motika juppide vastu.


Lisaks borale on seal veel kuskil ~7 ratta jäänukeid...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#4

Põnev info ja põnevad pildid, kahjuks ei oska selle pildiloleva ratta kohta midagi öelda aga võimalik, et ketiratta järgi teeb kunagi kindlaks. 
Esimese postituse BSA puhul see markeering WD viitab ehk 1936 aastale.
Vasta
#5

Sellist ketiratast kasutas hallil ajal nii mõnigi jalgrattatootja, Riia Leutner kaasaarvatud. Kas fotol just tema toodangu tallapress on, ei julge väita, aga sarnasusi on...
[Pilt: PC131107.JPG]
Vasta
#6

Sarnasusi on palju - tänud, eriti ratta võllide juures heledamad kohad raami/kahvli küljes (kuigi see ei ole väga suur näitaja...)
Üks on küll joonis, kuid pildilt tundub ketiratas suurem ja lenks väiksema kurviga - kahjuks ei saa minna ju reaalselt ratta juurde ning uuesti üle pildistada Wink
Esmase nimetuse paneks siis selle rattale Riga Leutner...

Sarnast ketiratast on ka Valdo kunagi uurinud... 
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...pid=265869

kahjuks ei ole foto nii teravalt algselt tehtud, et paistaks paremad detailid välja - püüan sellele fotole mingi aeg lähedale pääseda ja uuesti kiigata, sest see scann on väga ammu tehtud.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#7

Nagu reklaampildi juures jutuks on, siis ketirattad/ülekanded võisid varieeruda 70 - 76 tolli ja lenksu pärast pole ka vaja muretseda, sarnane lenks nagu fotol oli ka Leutneri toodangul kasutuses. Pigem mõned muud detailid tekitavad kahtlusi. Ja mudelid-teostus muutus ka aastatega, seega varasemad Leutnerid võisid olla ka veidi erinevad kui sellel reklaamil joonistatud-kirjeldatud.
Vasta
#8

Lgp. härra Serengis seda fotol kujutatud jalgratast Leutneri toodanguks ei taha tunnistada. Samuti salapärane Wirtsu-Tom, kelle kolm suurt kirge teatavasti on metssead, UNESCO maailmapärandi hulka kuuluva Tallinna vanalinna nimeline rüübe ja Leutneri Rossija jalgrattad, ei taha seda tallapressi Leutneri näputööks tunnistada.
Hr. Seregins pakub, et tegu võiks olla 1905-1910 toodetud masinaga ja vb võiks seda seostada Peteris Ozolnieksi Riia tehase Marsiga. Nagu Leutneri toodang, nii ka tolle aja Ozolnieksi tehase toodang oli Eestis hinnatud ja levinud.
Vb tõesti parem koopia fotost aitaks midagi lisada, vb ka mitte.
Vasta
#9

No selge, kui pole Leunter siis pole... aga sain siis sellele pildile lähemale ning tegin uue scanni 1200dpi + fotopoega püüdsin asja tiba paremaks muuta. Kahjuks algmaterjal on suht kulunud/pleekinud/aegunud olekuga, et eriti paremat sealt raske välja võluda - minul vähemalt.
[Pilt: uurita_jalgratas1.jpg]
Lisan ka lingi pildile
Pildistamise aega võiks hinnanguliselt aimata nii:
Kõige parempoolse naisterahva surmaaeg on märgitud 1932 ja sellel hetkel oli ta 40 aastane... siin pildil võiks ta olle kuskil alla 20 ja üle 15... seega pildi tegemise aeg võis olla 1907-1912 vahemikus.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#10

Mars on tõepärane variant. Neid siin Eestis oli.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

(29-04-2017, 23:56 PM)valdo Kirjutas:  Mars on tõepärane variant. Neid siin Eestis oli.

Aga tänud. Ega me väga targemaks vist ei saa, sest paremat pilti sellest rattast praegu ei tule.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne