Minsk M104 põletab pirne läbi
#1

Masinal generaatorsüüde aga põletab läbi kõik pirnid. Panin 12v pirnid ja pööret andes kustuvad ka need. Kas miski takisti vaja ahelasse kuskile lisada? Milles probleem võiks olla.

chevy 1940
Vasta
#2

http://huntsman-fisherman.ru/?p=3901
Seal neid skeeme peotäite kaupa. Vali omale sobiv.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

(26-04-2017, 10:32 AM)hotrod Kirjutas:  Masinal generaatorsüüde aga põletab läbi kõik pirnid. Panin 12v pirnid ja pööret andes kustuvad ka need. Kas miski takisti vaja ahelasse kuskile lisada? Milles probleem võiks olla.

M104 peaks olema sama elektriskeem, mis M103 e. sul ei tohiks veel olla spidomeetri taustavalgustust - aga ei välista juhul kui on juba pandud uuem spidomeeter...
Samas ei tohiks veel olla tagumist pidurituld, see tuli M105-l. Lisaks peaksid puuduma ka suunatuled.
M104 skeem on selline (skeemis ei tohiks olla ettenähtud pingeregulaatoreid...):
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid399474

Aga pigem küsin:
1. mis generaator on kasutusel: kas G401, G411, või juba G421 (G427 vist mitte) - mis mootor on peale pandud kas ikka originaal või juba uuem?
2. Kas oled mõõtnud mootori maksimaalsete pöörete ajal kui suur on pinge generaatori valgustusvoolu klemmil? See ei tohiks olla üle 8V ag võib...
3. kas pirnide massiühendused on korras.
4. mis pirne ta läbi põletab - esimest või tagumist.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#4

Kunagi tegi sellist nalja 125-ne Moskva.
Vasta
#5

G 411 genekas 


üks ots läheb kontaktidega süütepoolile. kaks otsa on siis vist tuledele. üks nendest tpoodab tühikäigul 12 ja teine 6 volti. Pööret andes esimene tõuseb 32V ja teine 18V. 

Kas on ideid mis viga?

chevy 1940
Vasta
#6

Aavu ju andis peotäie skeeme????

Sealt on näha, et M104-jal T ots ei lähe kuhugi ja 0 ots läeb tulede lülitisse, mis lülitab tagagabariiti, osadel ka esigabariiti ja lähi- ning kaugtuld. 
Stopp- ja spidovalgust originaalis ei ole.

Palju selle 0 otsa peal pinge on?


.
Vasta
#7

Lihtsalt mõnele selgituseks, et sellised vahelduvvoolu generaatorid toodavadki olenevalt mootori pööretest ja elektritarbijate võimsusest vahelduvpinget küllaltki laias vahemikus, näiteks 4 - 24 V ja vastavalt sagedusega 50 - 400 Hz. Tarbijatele (hõõglampidele) sobiliku pinge ja ühtlasi siis ka voolu hoidmiseks ühendatakse lampide ette induktiivtakisti drosseli näol, mille takistus sõltub läbiva voolu sagedusest. Suured pöörded - vastavalt suur pinge ja sagedus, sellele osutab induktiivtakistus suuremat takistust ja tarbijate vool väheneb, väikesed pöörded - väiksem pinge ja sagedus ja induktiivtakisti takistus on väiksem ja voolu piiratakse vähem, mis on tore ja õige, sest pinge on niigi madal ja vastavalt ka koormusvool pole nii suur, et teda oleks vaja piirata.
Või ühe lausega - drosselit pole ja lambid põlevad läbi. Miks osadel vene skeemidel seda drosselit DR-100 (ДР-100) pole vahelduvpinge generaatori kasutamisel näidatud, mina seda ei tea...

Nojah, ilmselt ikka päris nii need asjad ei käi nagu ma siin kirjutanud olen...st jälle on juhtunud nii, et mida vähem rääkida ja kirjutada, seda targem lõppkokkuvõttes välja paista õnnestub.
Vasta
#8

Tsitaat:Минск М-105. Как избежать частого перегорания ламп
Необходима профилактика
Многие владельцы минских мотоциклов М-105 жалуются на частое перегорание ламп и спрашивают, как поступить.
Отвечают работники завода.
Напряжение на выводах цепи освещения генератора Г-411 при 2000 —5000 оборотов двигателя в минуту и включении ламп фары (32 св.), заднего фонаря <3 св.), подсвета спидометра (2 св.) составляет 6—8 вольт. Выключение даже одного из этих потребителей вызывает увеличение напряжения в цепи, выводящее из строя другие лампы. Основной причиной неодновременного включения и выключения ламп является плохой контакт между клеммами переключателя П-200, применяемого на мотоцикле М-105.
Чтобы соединение клемм в переключателе всегда было надежным, необходимо регулярно через 500—1000 километров пробега делать следующие профилактические операции: снимать переключатель и очищать от грязи и коррозии соприкасающиеся поверхности клемм и подвижной пластины; подгибать подвижную пластину так, чтобы при переключении она надежно прижималась к клеммам; проверять, нет ли «люфта рычажка переключения, а если он есть, устранять при помощи шайбы, подложив ее под рычажок на ось; смазывать техническим вазелином фиксатор.
Kui kunagi klaviatuuriga arvutini jõuan, siis kommentaarin.
Edit klaviatuuri juures. Väidetavalt peavad kõik lambid olema ühendatud ja korraga süttima. Isegi ühe lambi ärajätmine - läbipõlemine tõstvat pinget niipalju, et ülejäänud põlevad ka läbi. Kõike kurjem kurjajuur olevat tulede lüliti, millele peab tegema 500-1000 km tagant tehnohoole, puhastama klemme ja määrima fiksaatorit ja reguleerima kontakte jne.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9

(31-05-2017, 16:59 PM)Wiki432 Kirjutas:   Выключение даже одного из этих потребителей вызывает увеличение напряжения в цепи, выводящее из строя другие лампы. 

Ok, aga sel polegi ju spidovalgustust nagu ma skeemilt aru saan ja ka ässad kohe peast teadsid.
Spido vahetada?

Või äkki on tulede pinge ikkagi sellelt stopptule T otsalt võetud, (mis pöördega annabki kõrgemat pinget, aga pidurit ju stabiilselt suure pöördega ei vajutata. Vähemalt tsiklil mitte...?)  Toungue

.
Vasta
#10

Originaalis M104 skeem peaks olema ikkagi selline:

[Pilt: 3186_1204122552.jpg]

http://www.carshistory.ru/posobie_mehani...a/778.html

Ehk siis sama, mis ma eelpool mainisin M103 kohta.

Juhul kui on paigaldatud G411 generaator, millel on kokku kolm väljundit:  
[Pilt: album_pic.JPG]
[Pilt: m106_25.gif]
Генератор Г-411:
1 - цапфа коленчатого вала; 2 - сегментная шпонка; 3 - клемма массы генератора; 4 - кулачок прерывателя: 5 - клемма стоп-сигнала (В); 6 - эксцентрик; 7 - контактная стойка; 8 - абрисные винты; 9 - подвижный контакт; 10 - клемма освещения (С); 11 - неподвижный контакт; 12 - винт контактной стойки; 13 и 14 - клемма зажигания (А); 15 - войлочный фильц; 16 - пластина прерывателя (абрисная); 17 - конденсатор; 18 - статор; 19 - передняя крышка; 20 - ротор; 21 - болт крепления ротора.

Техническая характеристика генератора Г-411
1. Мощность цепи освещения - 35 вт.
2. Напряжение цепи освещения (все лампы включены)
при 2000 об/мин - 6 в.
при 5200 об/мин - 8 в.
3. Мощность цепи стоп-сигнала - 15 вт.
5. Бесперебойное ценообразование при - 350-6000 об/мин.
6. Рабочий зазор между контактами прерывателя - 0,35 - 0,4 мм
7. Пределы возможной регулировки опережения зажигания - ± 5 градусов
8. Емкость конденсатора - 0,17 - 0,3 мкф

Tsitaat:Регулировка напряжения цепи освещения и цепи стоп-сигнала осуществляется по принципу параметрического регулирования, т. е. параметры обмотки и магнита подобраны таким образом, что при увеличении скорости вращения ротора напряжение в цепи увеличивается незначительно.


M103 ja M104 pole skeemidel kohanud drosselit, mida kass mainis, võrridel on see olemas... 
Kui sai mõõdetud 18V genekal siis on midagi jama... 411 peaks olema 6V genekas läbinisti nii süüte, tulede jne klemmidel.  eelpool mainitud venekeelne tekst annab ka maksimaalseks voldiks 8V...
32 ja 18V on ikka väga palju...

Mis kõnealusel M104 kuhu ühendatud on?

No kõige lihtsam on vaheta genekas komplektse G401 vastu... või siis teise komplektse G411, mida saad eelnevalt kontrollida

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#11

(31-05-2017, 22:31 PM)CHRhmm Kirjutas:  Kui sai mõõdetud 18V genekal siis on midagi jama... 411 peaks olema 6V genekas läbinisti nii süüte, tulede jne klemmidel.  eelpool mainitud venekeelne tekst annab ka maksimaalseks voldiks 8V...
32 ja 18V on ikka väga palju...

Venekeelne tekst annab need pinged vaid juhul, kui все лампы включены.
See tähendab koormusega, ehk tühjalt võib voltmeeter, jah, seal taevast küll näidata.

Ehk siis paneme kõik pirnid uued 6V-sed, kontrollime/hooldame  tulelüliti, pirnipeas ka klemmid ära, proovime prooviakuga geneka juurest, kas kõik tuled toimivad (12V akule üks võimas 6V pirn jadamisi enne vahele), ühendame geneka juhtme tagasi ja mõõdame uuesti geneka väljundpinged tühikäigul.

.
Vasta
#12

(31-05-2017, 13:13 PM)hotrod Kirjutas:  G 411 genekas 


üks ots läheb kontaktidega süütepoolile. kaks otsa on siis vist tuledele. üks nendest tpoodab tühikäigul 12 ja teine 6 volti. Pööret andes esimene tõuseb 32V ja teine 18V. 

Kas on ideid mis viga?

Viga pole midagi. Need masinad on eluaeg pirne läbi põletanud, pandi 12v pirne. Kui ära tüdineti, sõideti ilma. Netti pole tol ajal olnud, kus oma häda kurta.
Nagu Stihl ütles, ilma koormuseta pole mõtet mõõtagi.
Aa ja. Vanadel meestel ei põlenud  tsikli pirnid läbi, nemad said sõita. Noortel oli see häda.
Vasta
#13

Mul on kasutada küll G401, G401A ja G38 genekad (M103 ja K58-le) kuid pirne pole läbi põletanud veel... ees on 6V 32W+32W, taga 6V 2W. 
On tekkinud probleemi küll süütesüsteemi vaegusega, et pole poolile tulnud piisavalt volte... samas ka kohati pandud liiga võimas esitulepirni (6V50W kogemata...), et selle sisselülitamisel jällegi probleemid süütesüsteemiga.
Aga nii suurt pinge ülekulu pole veel kohanud - kohati isegi ootaks seda... Minu käes olevatel genekatel üle 8V pole tõusnud isegi kui pirnid ei põle, kõik ühendused on vastavalt sekeemile, klemmid puhtad, juhtmed terved, pole kasutatud ühtegi pingeregulaatorit ega täiendavat takistit.

Seega soovitaks ülevaadata juhtmestiku, et kuidas on see valgustus ikkagi ühendatud - võimalusel proovima ka teist genekakomplekti

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#14

Nüüd aasta möödas ja ~800km seljataga ning lähitule valgus sai otsa... põhjus selles, et klemm polnud ehk korralikult vastu pirni klemmi. See aga sulatas pirni klemmi ühenduse ära (lisaks andsin selle koos reflektoriga ära... lootsin, et mul on varudes õige olemas Sad )
Nüüd olen probleemi ees, et pole varudes enam 6V 32/32W või 6v 21/32W pirne. Sai pandud 12V 32+32W - sellel põles kohe lähitule niit läbi, kaugtuli jäi särama, aga kui pöörded tühikäigule läksid jäi pinget liiga väheseks, et ta hõõguda saaks.
Eks peab uuesti käima juhtme+klemmid läbi ning asja puhtaks tegema+pingutama kruvisid/ühendusi.

Järgmine küsimus on pigem, et kus saada neid 6V 21/32W või 6v 32/32W pirne?
Kaubanduses on 6V 35/35W need pole head, sest genekas G401 ongi 35W.... ja tühikäigul jääb sellest särtsust mõlemale pirnile väga väheks.

Hetkel ei ole ka leiutanud sinna kaasaegsemat, püsivamat lahendit (nt led), mis näeks välja sama, mis halogeen...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#15

Sellele on lihtne lahendus.
Tuleb kasutada tänapäeva tehnoloogia hüve ja panna tulede ahelale DC-DC muundur. Kui selle sisend võtta otse genekast, siis peab ka dioodsilla ette panema.
https://www.ebay.com/itm/DC-DC-Converter...Ypdyd1LmDA
Vasta
#16

Njah... seda edasi arendada sõidaks juba kaasaegse mootorrattaga ja pirnide läbipõlemine poleks enam probleem...

hr Kassi pakutud lahend on sellisel juhul lihtsam, efektiivsem ja dünaamilisem.

Sinu pakutud puhul peaks kogu elektrisüsteemi alalisvoolule ümberehitama - veel parem ka süütesüsteemi... sest süütesüsteem kasutab ju ka keret vooluvahendajana.

Teisest küljest töötas masina inseneri lahendus 1a väga eeskujulikult kuniks tekkis kuhugi väike kõrvalekalle. Eks tuleb see Kalle süsteemist kõrvaldada.

Eile vahetatud pirn läks uuesti läbi... kaugtuli töötas edasi...
Ehk siis mingi hetk kaevan ennast sinna süsteemi ka sisse koos mõõtevahenditega... Lisaks käin läbi KÕIK ühendused (genekas->signaal->lüliti->esitule+tagatule pistik->kereühendused)

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#17

Üks mõte. Kui tal eraldi massijuhet pole. Siis saab esitule pooltule pirn sõidu ajal voolu läbi tulekopsiku, lenksude, lenksulaagrite alles siis tuleb raam. Sõidu ajal tulekopsik väriseb, keegi krutib lenksusid siia-sinna ja tee ebatasasused raputavad ka laagreid. Järeldus: kaugtuld proovid kohapeal ja riket pole, pooltuli põleb läbi sõidu ajal.
Ega see nii ei pea olema aga mine tea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

Pmtslt peaks töötama ka türistorregulaator nagu nood praegusaja rolleritel/mootorratastel on. Ehk siis teatud pinge ületamisel lülitatakse mähis massi. Vbolla on pirnide kaitseks midagi sarnast kusagil müügiligi, või on mõni DIY skeem.  Kuidas uuematel Minskitel pinge stabiliseerimine tehtud oli?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#19

Inspekteerisin oma masinat ja tõesti oli süsteemis kalasid palju tekkinud - üks põhjustas teist jne...
1. Generaatori küljest oli irdunud valgustusjuhtme mutter... mis omakorda tekitas geneka ja valgustusjuhtme klemmide vahel sädelusi, sest need olid veel jäänud poldi külge. - sümptom on, et ka kaugtule pirn põleb hädiselt...
2. pirni pistiku lähitule klemmi pressliides oli järgi andnud - mis tähendas, et kuigi juhe oli korralikult kinni, siis pistiku plastkorpuse läbiviik, millel küljes vasest klemm, LOKSUS. Seega ka seal tekkis takistus.
3. lenksul olev lüliti sisesed kontaktid olid oksüdeerunud.

Tegin need asjad korda (eelmine sellealane kontroll oli ~800km tagasi (eelmisel aastal, v.a. geneka jama, mis jäi natuke õrnalt kinnitatuks)) ja 15km läbimisel jäi pirni niidid terveks.

Seega kokkuvõtlikult kõige paremaks peidetud veaks loen pirni pistiku klemmide kinnitusi. Siit õppetund - kontrolli klemmide LOKSE pistikus, kui need on, siis võta väike torn ja toksi see valtsühendus tihkemaks, puhasta klemmid ja painuta nii, et see tugevalt vastu pirni ühendusi läheb.

Igasugused kaasaegsed lahendused ei lahenda tegelikult probleemi, vaid peidavad seda veel paremini no jah säästavad ehk ka mõne 6V 32+21W pirni, mida pole eriti kuskilt saada ka...

Cool

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#20

Kõik asjandused sai uuesti üle käidud ning mõned sajad km pidas lähituli hästi.
Korraks käis mootor maas ning asjatasin ka tulekorpuses (sisuliselt võtsin spidomeetri lahti ja ühe parktule ahelast välja, mida pole vaja)
Seega teen lähiajal selle, et vean eraldi massijuhtme tulekorpusesse ja otsin ikkagi ühe drosseli valgustusvoolu ahelasse, et natukenegi neid pirne säästa.
Liiga tundlik on see skeem kehvade ühendustele ning alati ei jõua kõiki ühendusi üle käia ja hooldada.

Ehk oskab keegi selle drosseli dr-100 andmeid kuvada - kiire google ei tahtnud kohe kuidagi neid välja anda (isegi venekeelse otsinguga)
Vajadusel kerin ise selle drosseli, kui seda voshodi/minski asjandust ei leia.
Edit: Leidsin sellise jutu:
Сердечник дросселя ДР-100 собран из нестандартных полос длиной 41 мм, толщиной от 0,5 до 1,0 мм. Таким образом его сечение (под обмоткой) составляет 7x8,6 мм. 
Обмотка дросселя состоит из 240 витков провода ПЭВ-2 диаметром 0,64 мм (по меди). 
Сопротивление обмотки - 0,5-0,7 Ом. 
индуктивность 2,3-2,6 Генри

Alalisvoolu peale ei kavatse ratast ehitada.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne