xb3
#1
[attachment=62987]kas oskab keegi pakkuda XB3 väljalaskeaastat,tundub suht haruldane ,40-ndad või varem !?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                   
Vasta
#2
       
Vasta
#3
Tundub vägagi põnev, räägi täpsemalt, misasi see siis nüüd on? Selliste suitsupääsukestega muhve pole enne näinud.
Vasta
#4
    Lisaks mõni haruldane XB3 pilt
(02-05-2017, 01:17 AM)yxtuttav Kirjutas: Tundub vägagi põnev, räägi täpsemalt, misasi see siis nüüd on? Selliste suitsupääsukestega muhve pole enne näinud.
Vasta
#5
(02-05-2017, 16:42 PM)kram123 Kirjutas: Lisaks mõni haruldane XB3 pilt
(02-05-2017, 01:17 AM)yxtuttav Kirjutas: Tundub vägagi põnev, räägi täpsemalt, misasi see siis nüüd on? Selliste suitsupääsukestega muhve pole enne näinud.

Mis selle mudeli nimetus on? See "Inglise" tüüpi pidur tundub loogiline aga mul on komplekteerimisel B-120, millel peaks taga olema trosspidur. Kuidas see pidi toimima, pöiad olid ju tollel ajal kõik samasugused?
Vasta
#6
(02-05-2017, 01:17 AM)yxtuttav Kirjutas: Tundub vägagi põnev, räägi täpsemalt, misasi see siis nüüd on? Selliste suitsupääsukestega muhve pole enne näinud.

See peaks olema Ed. Otsingu poolt eritellimusel Carl Robert Jakobsonile valmistatud jalgratas. Carl Robertil oli vaja Kurgjalt käia Pärnusse ja Viljandisse tööle ning mõistlik tundus olevat teha seda jalgrattaga. Kahjuks aga sai jalgrattasõit talle saatuslikuks, külmetas higise nahaga, jäi kopsupõletikku ja edasi teate juba isegi.  Sad Samas see jalgratas sai meie kultuuriloos märgilise tähenduse, just selle hästiõnnestunud jalgratta tõttu otsustas Ed. Otsing luua 6 aastat peale Carl Roberti lahkumist (1888) oma firma Ed. Otsing & Ko ja hakatagi jalgrattaid valmistama. Rahvusromantiline suitsupääsukese motiiv tema esimese jalgratta kaelamuhvilt aga kanti üle saja aasta hiljem Eesti Vabariigi 500 kroonisele koos Carl Robert Jakobsoni portreega. 
Kuidas jalgratas lõpuks Nõmmele Nikolai vn Glehni maja pööningule sattus, seda mina paraku ei tea. Ja miks Harkovi V. Petrovski nimeline jalgrattatehas mingil hetkel selle sama pääsukese oma toodangu sildile lendama sättis, seegi on ka veel esialgu teadlastele tume maa...
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#7
(02-05-2017, 21:39 PM)yxtuttav Kirjutas:
(02-05-2017, 16:42 PM)kram123 Kirjutas: Lisaks mõni haruldane XB3 pilt

Mis selle mudeli nimetus on? See "Inglise" tüüpi pidur tundub loogiline aga mul on komplekteerimisel B-120, millel peaks taga olema trosspidur. Kuidas see pidi toimima, pöiad olid ju tollel ajal kõik samasugused?

Ksf! Kram123 presenteeritud roheline koletis on Harkovi tehase 1961 aasta kataloogi järgi mudel V112M (B112M)
[Pilt: 526.jpg]
[Pilt: 527.jpg]
Lisaks on kataloogis veel mudel V113 (B113) sarnase konstruktsiooniga aga 3-käigulise "turisti-tüüpi" tagarummuga. Kas ja kui palju neid tegelikus elus rauda valati, mina seda ei tea...
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#8
Koletis võibolla küll aga kuna erinevalt Teist mina müün sobiva hinnapuhul kõiki kättesattunud isendeid siis see oleks päris väärtuslik ja ma tean mitut meest,kes sellises konditsioonis isendi eest sajaseid luftitaks....
(04-05-2017, 11:13 AM)kass Kirjutas:
(02-05-2017, 21:39 PM)yxtuttav Kirjutas:
(02-05-2017, 16:42 PM)kram123 Kirjutas: Lisaks mõni haruldane XB3 pilt

Mis selle mudeli nimetus on? See "Inglise" tüüpi pidur tundub loogiline aga mul on komplekteerimisel B-120, millel peaks taga olema trosspidur. Kuidas see pidi toimima, pöiad olid ju tollel ajal kõik samasugused?

Ksf! Kram123 presenteeritud roheline koletis on Harkovi tehase 1961 aasta kataloogi järgi mudel V112M (B112M)
[Pilt: 526.jpg]
[Pilt: 527.jpg]
Lisaks on kataloogis veel mudel V113 (B113) sarnase konstruktsiooniga aga 3-käigulise "turisti-tüüpi" tagarummuga. Kas ja kui palju neid tegelikus elus rauda valati, mina seda ei tea...
Vasta
#9
(04-05-2017, 13:18 PM)kram123 Kirjutas: Koletis võibolla küll aga kuna erinevalt Teist mina müün sobiva hinnapuhul kõiki kättesattunud isendeid siis see oleks päris väärtuslik ja ma tean mitut meest,kes sellises konditsioonis isendi eest sajaseid luftitaks....

Jah, on inimesi, kes raha teenimiseks on kõigeks valmis! Ja ma tean mitut meest....
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#10
Kas tõesti kogu MTÜ Jalgrattamuuseum on selline ?
(04-05-2017, 14:21 PM)kass Kirjutas:
(04-05-2017, 13:18 PM)kram123 Kirjutas: Koletis võibolla küll aga kuna erinevalt Teist mina müün sobiva hinnapuhul kõiki kättesattunud isendeid siis see oleks päris väärtuslik ja ma tean mitut meest,kes sellises konditsioonis isendi eest sajaseid luftitaks....

Jah, on inimesi, kes raha teenimiseks on kõigeks valmis! Ja ma tean mitut meest....
Vasta
#11
Mul tekkis küsimus, et millised need MTÜ mehed siis on ja millised nad olla võiks? Ratas on vahva, tuli ka täpsemat infot mudeli jms kohta ning natuke ka foorumifolkloori. Suhteliselt standartne  ja hea teema minu arvates!
Vasta
#12
(04-05-2017, 14:45 PM)kram123 Kirjutas: Kas tõesti kogu MTÜ Jalgrattamuuseum on selline ?
(04-05-2017, 14:21 PM)kass Kirjutas:
(04-05-2017, 13:18 PM)kram123 Kirjutas: Koletis võibolla küll aga kuna erinevalt Teist mina müün sobiva hinnapuhul kõiki kättesattunud isendeid siis see oleks päris väärtuslik ja ma tean mitut meest,kes sellises konditsioonis isendi eest sajaseid luftitaks....

Jah, on inimesi, kes raha teenimiseks on kõigeks valmis! Ja ma tean mitut meest....

Ei saanud minagi täpselt aru, millele vihjatakse, aga tundub, et küsimus oli  minule adresseeritud, siis katsun jõudu mööda vastuseks midagi kekutada...
Kindel on, et kogu MTJ Eesti Jalgrattamuseum selline ei ole. Ilmselt on üldse silmas peetud nimetatud MTJ liikmeskonda, mis jaguneb väga laias laastus 2-ks. Üks pool on pühendunud, tark, töökas ja sihikindel visionäär, teine pool on selline, noh...nagu nukitsamehes teatud tegelased olid. sahistaks vaikselt sussi ja lohistaks köit, veel parem filosofeeriks ja kekutaks niisama. Nende 2 pooluse vahele mahub veel siis ülejäänud MTJ liikmeskond. Vaat selline on see 3-liikmeline MTJ Eesti Jalgrattamuuseum tänasel päeval. Ja nagu ütleb see esimene pool - raha ja aega meil ei ole, tööd aga on s..tta moodi!
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#13
(04-05-2017, 14:45 PM)kram123 Kirjutas: Kas tõesti kogu MTÜ Jalgrattamuuseum on selline ?
Nii ja naa...
Pakkusin Valdole kkunagi nõukaaegset naisteratast, vastust ootan siiani. Jalgratas oli sõitnud mõnikümmend kilomeetrit. Õnneks Jossu märkas teemat ja viis vanakese minema, loodetavasti hoiab ta seda hästi või otsib uue hooliva peremehe.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne