Reduktor "Nunnu"
#1

Käesolevaga annan väikse ülevaate reduktori meisterdamisest. Olen enesekriitiline ning ütlen kohe ära, et mitmeid asju oleks saanud paremini, kvaliteetsemalt jne teha. Käesolev teema on pigem ülevaade nendele härradele, kellega ma suhelnud olen ja kel tekkis küsimus "mis sellest asjast siis lõpuks sai?"


Reduktorit on mul praegu vaja hiina väikemootori pöörlemissuuna muutmiseks. Ise nikerdamine on ajendatud põhiliselt sellest, et ma tahtsin järgi proovida ühe ksf! poolt kirjeldatud reduktori valmistamise tehnoloogia. Tahtsin teada, kas ma põhimõtteliselt saan sellega hakkama. Lisaks sellele tahtsin oma töövahendeid ning iseennast proovile panna, uusi asju juurde õppida.


Reduktor "Nunnu" südameks ehk ülekandeks on 20:30 kaldhammastega silinder-hammasrataste paar, mis on pärit JUMZ-traktori mootori õlipumba ülekande ajamist. Minu poolt on plekist välja lõigatud ning kokku keevitatud reduktori korpus. Korpus koosneb kahest ümmargusest kettast, alusplaadist, külgedest. Peale keevitustöid treisin üle mõlemad välisküljed ning lõikasin maha ülemise ja alumise osa. Peale seda treisin sisse läbivad avad 305 ja 205 laagrite jaoks. Reduktori sisend- ja väljundvõll asuvad eri külgedel, võlli esimene laager on kummalgi juhul 25mm siseavaga 305. Võlli teine laager on 205, sest hammasrataste siseava on 20mm. Telgede fikseerimiseks on kasutatud kaanesid ning vahepukse.

   

   

   

   

Laagripesad on sisse treitud ühelt küljelt. Treimiseks on kasutatud pinki 1A616 ning nelja pakiga padrunit, telgede paralleelsus on mõõdetud välja kellaga. Korpuse küljed on tehtud ketastest selle pärast, et vältida treimisel löögilist koormust, mis oleks tekkinud nt 4nurkse külje puhul. Ümmargune väliskuju tundus optimaalne ning sai tegemise käigus kinnitust. Kui peaks uuesti tegema, siis teeks samamoodi. Kokkuvõttes jäi minu meelest telgede omavaheline viga alla kümnendiku Smile


   
Vasta
#2

Paistab asjalik töö olevat. Tundub, et said hakkama Smile
Kas oled katsetanud? Kuidas töötab?

Do'nt panic
Vasta
#3

Tubli töö.

Loodan, et nüüd näkku ei peksta kui minu kommentaar on asjasse mitte puutuv.

Teistpidi pöörlemist saab ka siis mootorilt kui kas mootor keerata ümber või hooratta küljest(eeldusel, et käsistarter pole vajalik) teha väljavõte.

Ümber pööramise all mõtlen kas väljundvõll jääb vasakule või paremale poole. Muidugi see eeldab muude heade asjaolude võimalust. 

Kunagi üks iseehitaja läks vihaseks kuna peale seda lihtsa nippi seletamist selgus , et kaugelt USA maalt tellitud reduktor osutus kasutuks.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#4

Katsetasin treipingis, vuras kenasti, päris tööolukorrani pole jõudnud. Panin külge taperlock rihmarattad, vaja on veel veidi ehitada, et sae/höövelpingi käivituseni jõuda.

Ma ütlesin, et mul on küll olemas otsene vajadus reduktori järgi, aga eesmärk iseeneses oli ka ehitamine Smile

Üldse on kõik kokku pikem jutt. Nimelt on mul see hiina mootorike rakendatud mitmes kohas vaheldumisi. Mootor on kokku ühele plaadile mooduliks ehitatud tsentrifugaalsiduri, laagripuki ning 2B-rihmaseibiga. Põhiliselt leiab moodul kasutust kreissae ringiajamisel (seal on tema pöörlemine täpselt õige). Lisaks saab vajadusel kasutada isetehtud generaatori juures.

Veel olen mõelnud sama mooduli rakendamist kompressori ringiajamiseks, seal on vaja teha ka pöörete alandamist, mille tarvis on kompaktne reduktor hästi kasutatav.

Seega pole uute asjaolude selgumisel midagi katki Smile
Vasta
#5

(02-05-2017, 17:09 PM)Gravity Kirjutas:  Teistpidi pöörlemist saab ka hooratta küljest(eeldusel, et käsistarter pole vajalik) teha väljavõte.

Teoreetiliselt küll, kuid hooratta kinnitus ei pruugi vastu pidada, kui sealt algselt ei ole ette nähtud jõudu üle kanda.
Vasta
#6

Oleks võinud ju mootori lihtsalt teist pidi panna
Vasta
#7

Tsitaat:Oleks võinud ju mootori lihtsalt teist pidi panna

Mootor läheb peale olemasolevale höövelpingile, mis käis varemalt ja käib ka praegu elektrimootoriga. Seal ei ole pensumootori asukohta ega suunda võimalik valida. Sobib vaid üks asukoht ja asend, kus mootor ei jää jalgu, ei satu laastu-tolmu valingu alla, saab õhu kätte ning teda saab starterist käima tõmmata.

Aga noh selles mõttes on muidugi õigus, et alati saab lihtsamalt. Pmst oleks võinud ju ka elektrimootori peale jätta, poleks pidanud üldse jamama hakkama. Kordan veelkord: natuke on asi ette võetud seepärast, et sellest on kõvasti kasu ning natuke lihtsalt pulli pärast. Kasu on seepärast, et ma plaanin höövlit-saage kasutada ~150m kaugemal elektrikapist.  Teine asi on, et saan höövlikese vajadusel kasti tõsta ning sellega reisule minna, kus ei pruugi 4kw jaoks 3f voolu olla. Või olen selle voolu juhtmete-šlangide olemasolust sõltumatu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne