Murdunud võlli taastamine
#1

           
Tervis!

Siin palju tehnikamehi koos ehk oskab keegi nõu jagada. Nimelt murdus traktoril jõuvõtuvõll ja uue leidmine pole just eriti lihtne ega odav. Seega tahan teada kas sellise asja lappimine tuleb üldse kõne alla ja kas Eestis meistreid kes on seda enne teinud. Seda võlli on enne kaks korda lastud keevitada traktori eelmise omaniku poolt. Samas pealevaadates oskaks ise vast paremini keevitada, samas pole ka hülssi peale pandud. Tõsisematele inseneridele oskan arvutamiseks anda võlli diameetri 27 mm ja 62 kW 2400rpm.
Tänud ette kõigile kes viitsivad kaasa mõelda.
Traktor ise tagavedune selline: http://www.tractordata.com/farm-tractors...-3140.html
Vasta
#2

Palju on uue võlli hind? Uuri BAM varuosadest: marek.glosenko@balticagromachinery.com, 5326 8923

Murdunud võlli lappimine nii, et asjast on kasu, ei ole odav lõbu. Ning kindlasti läheb lapitud koha kõrvalt uuesti puruks. Küsimus on vaid ajas.
Vasta
#3

Lasin enda varuosameestel uurida. Väidetavalt pole enam saada. Nädal tagasi helistati pealinna varuosamehele, see sai sama vastuse tehaselt, et njetu. BAM-i mehed ütlesid sama.   Siin mõned kuud tagasi helistas üks klient, otsis vanale 4000 seeria juhanile uut esisilla kardaani. Riste ja muud jama on saada, aga mitte võlli ennast. Võll nimelt pikinuudiga.

Almost Again
Vasta
#4

selle paikamine on üks paras ...., tuleb ühendus korralikult faasida ja leida elektroodiga keevitaja kes suudaks asja korralikult hea elektroodiga kokku sulatada. Selliste asjade puhul ei pea hästi traadiga keevitus. Miks ei tea, kuid elu on näidanud, et kui tahad midagi kapitaalselt kinni lasta, siis on ikkagi kindel abivahend elektrood. Aga selle täpselt tsentrisse saamine on iseasi, võib keevitades viskama hakata ja kõige ebasobivamal ajal uuesti otsad anda. Parim valik oleks kasvõi kuskilt lammutusest kasutatud aga korralik võll saada...
Vasta
#5

Leia keeleoskaja ja uuri:
http://www.konehuoltolaukkanen.fi/

Väidetavalt omavad kontakte Euroopa lammutustesse.
Vasta
#6

See näeb olemasolevate keevituste tõttu nii ära situtud välja, et sealt tuleks ca 15mm välja lõigata ning jätkujupp vahele panna, kõik ära faasida ning TIG'ga treipingis tsentreeritult ära keevitada. =><><===
Huvi korral võid PS'i saata, kui kuskilt kasutatud võlli ei leia.
Vasta
#7

Suure veneaegse trafoga saaks selle kinni nagu naksti. Iseasi on see,millega ennem keevitati... ja palju faasiti. Kui ümbert kinni keevitati siis jäi keskelt lahti. Kõigepealt lastakse osaliselt kinni ja siis alles käiatakse teine külg lahti ja keevitatakse täis,teine pool jälle lahti käiata ja seni  kuni korralikult ja tugevalt on kõik kinni lastud. Pealt võib ju kinni pasandada aga see ei pea midagi. Nõrga voolu ja keevitusega ei tee midagi.
T.
Vasta
#8

Kui osta ei saa, siis ehk lasta teha terve võll. Lepa tehnika peaks asjaga hakkama küll saama.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#9

Veider on et ainult elektrood ja suur veneaegne trafo kõlbab sellise asja keevitamiseks. Krdid keevitavad väljamaal terved laevad traadiga valmis ja imekombel seisavad ka koos.
Vasta
#10

Elektroodide materjalide valik on vist laiem kui traadil, pealegi saab elektroode ka tükikaupa osta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Mina paneksin enne keevitamist istuga sõrme sisse.
Vasta
#12

(05-05-2017, 18:53 PM)_rein_ Kirjutas:  Mina paneksin enne keevitamist istuga sõrme sisse.
 Kas seal kõige esimesel pildil ei paista sõrme moodi asja?
Pilt on piisavalt hägune, võib oksaauk ka olla.

Ma pole metallide teoorias kuigi tugev, aga arvata võib, et võlli materjal teps mitte kõige tavalisem konstruktsiooniteras pole. Mistõttu peale sobiva elektroodi leidmise võib kõige suurem probleem olla hoopis keevitusreziimi leidmine. Eelsoojendus ja aeglane jahtumine näiteks.
Vasta
#13

(05-05-2017, 18:10 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Veider on et ainult elektrood ja suur veneaegne trafo kõlbab sellise asja keevitamiseks. Krdid keevitavad väljamaal terved laevad traadiga valmis ja imekombel seisavad ka koos.

Laevad keevitatakse küll traadiga aga räbukeskkonnas ,sama asi elektroodidel peal.Elektroodiga vahe selles ,et protsess katkematu.
Vasta
#14

(05-05-2017, 18:53 PM)_rein_ Kirjutas:  Mina paneksin enne keevitamist istuga sõrme sisse.

Mina laseks sälgud sisse ja õigest ainest latijupp vahele.Kui ruumi on kasvõi puks veel otsa. Rolleyes
Esimene pilt näitab ,et seal mingi tihvtiga juba proovitud.
Vasta
#15

(05-05-2017, 18:10 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Veider on et ainult elektrood ja suur veneaegne trafo kõlbab sellise asja keevitamiseks. Krdid keevitavad väljamaal terved laevad traadiga valmis ja imekombel seisavad ka koos.

Laev on laev. Seda võlli keevitamisega võrrelda ei saa. Paljud keevitajad ei saa hakkama. Sirtsutajate tööd on palju näha. Tihtilugu pole ka meeste süü. Üritatakse lahja aparaadiga teha aga ei tule ju midagi välja.
Jah,imekombel seisavad laevad koos küll. Big Grin
Vasta
#16

Tänud vastuste eest! Sinna Soome saatsin kirja, eks vaatab mida vastavad. Enne on seda tõesti tihvti abiga tsentreeritud. Aga kui taastamiseks läheb siis kasutaja qwerty009 ilmselt jagab asja. Terve võlli tegemine muudab asja majanduslikult mõtetuks, siis jääb traktor ainult veoloomaks.
Vasta
#17

(05-05-2017, 18:10 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Veider on et ainult elektrood ja suur veneaegne trafo kõlbab sellise asja keevitamiseks. Krdid keevitavad väljamaal terved laevad traadiga valmis ja imekombel seisavad ka koos.

ehk siis nii

https://youtu.be/zqkkxVoEpj8
 keevitus alates 4.15
Vasta
#18

Kas ei või lihtsalt konks olla selles, et elektroodiga valid vastavalt metallile vastava alektroodi, kuid traadiga on pohui mis metall on, kõik läheb ühe ja samaga kokku. Ja eks mängib rolli ka keevitusvool. Mina olen kuulnud ja näinud, et ka elektroodiga keevitatakse laevu.
Vasta
#19

Mul üks tuttav just rääkis, et oli vaja tal keevitada mingit üliharuldast asja kokku aga ei osanud asjale läheneda ja käis mingi "selgeltnägija" juures kes aparaadiga asja üle vaatas  ning ligilähedase koostise kindlaks tegi. Selle teadmisega mindi poodi ja osteti elektrood vastavalt koostisele ja sulatati asi kokku. Pidavat juba mitu aastat.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#20

Alustuseks küsiks et kuidas ja miks see üldse pooleks läks?   Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne