Küsimus T-40 kohta
#1
Tere!

Traktor on seisnud ligi 5 aastat, karteris oli vesi sees (vihmavesi oli summuti kaudu kolvide peale voolanud ning sealt karterisse. Kolvid on kinni ning väntvõll ei käi ringi.

Kuidas väntvõlli liikuma saada ?

Ette tänades

Indrek
Vasta
#2
Alusta kolbidest, väntvõll hakkab ehk ise liikuma,lihtsalt kolvid takistavad. Vanasti aitas petrool, pihustid maha ja sealt sai sisse kallata, siis ootad, kallad veel, ootad ja siis toore jõuga kallale. Tänasel päeval ehk MOS-2 (oli mingi selline pedereerimise vedelik). Vahel võib kuvaldat ka vaja minna. Omal nahal selline jama läbitehtud, aega läheb kõvasti, vajalikke sõnu ka Big Grin. Silindrid vajasid ikkagi hoonimist ja kolvid uusi rõngaid. Tänasel päeval enam ei viitsiks - ostaks uued hülsid ja kolvid.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#3
(07-05-2017, 20:55 PM)ince2010 Kirjutas: Tere!

Traktor on seisnud ligi 5 aastat, karteris oli vesi sees (vihmavesi oli summuti kaudu kolvide peale voolanud ning sealt karterisse. Kolvid on kinni ning väntvõll ei käi ringi.

Kuidas väntvõlli liikuma saada ?

Miks?

Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Aga kuna asjast on korduvalt rääkinud nii ksf. unimüts kui msluik, siis alusta nende kirjapandu tudeerimisest.
Vasta
#4
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas:
(07-05-2017, 20:55 PM)ince2010 Kirjutas: Tere!

Traktor on seisnud ligi 5 aastat, karteris oli vesi sees (vihmavesi oli summuti kaudu kolvide peale voolanud ning sealt karterisse. Kolvid on kinni ning väntvõll ei käi ringi.

Kuidas väntvõlli liikuma saada ?

Miks?

Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Aga kuna asjast on korduvalt rääkinud nii ksf. unimüts kui msluik, siis alusta nende kirjapandu tudeerimisest.

Kui jääb kauemaks seisma (talveks) pane edaspidi  plastik pudel korstna otsa.
Vasta
#5
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas: Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Nende padade eest küsitakse täna ikka päris krõbedaid summasid. Lihtsam ja odavam oleks tõesti haamriga kolvid lahti taguda ja uued kolvid koos silindritega sisse. Maksis vist kolb koos silindriga 40.- kanti. 500.- eest teeb terve uue mootori valmis koos tutika vändaga.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6
(09-05-2017, 13:55 PM)viplala Kirjutas:
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas: Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Nende padade eest küsitakse täna ikka päris krõbedaid summasid. Lihtsam ja odavam oleks tõesti haamriga kolvid lahti taguda ja uued kolvid koos silindritega sisse. Maksis vist kolb koos silindriga 40.- kanti. 500.- eest teeb terve uue mootori valmis koos tutika vändaga.

Mis on ka õige. Aga hakkame rehkendama. 4 kolbi koos silindritega 160.-. Kuna inimene küsis nii elementaarset asja, siis tõenäoliselt pole tal ka riistvara ega teadmisi asja kokkupanekuks. Mis tähendab, et kolvirõngaid kulub... Õlipumba seisukorda ei tea ka keegi. No see enamasti kuidagi ikka hingitseb.

OK, saime mootori pöörlema. Siis selgub, et starter on surnud. OK, ei raatsi korralikku panna, paneme 2,7 kW  - jälle 80 €. Aku võtame auto pealt laenuks, selle raha säästab. Peale pikka käiamist saab selgeks, et tegelikult on kinni ka KSP ja kusevad pihustid. Kui on ridapump, võib saada alla saja liikuma (kuniks Siemann veel elab). Kui on pööris, siis uus maksab mitusada ja keegi vana teha ei võta. Ongi pool uue mootori raha läinud ja kaaned-saaled on ikka vanad.

Kui mootor on elule saadud selgub, et sidur on peet ja käigukastis ragin sees.... Jälle €€€€

Töötava teeneljakümne saab paari tonni eest.

Samas võib olla ka nii, et kolvid irduvad kerge kopsu peale puuhaluga ja kogu remondi maksumuseks on uus õli ja mõni tund tööd. Keegi ei tea.
Vasta
#7
(09-05-2017, 14:14 PM)v6sa Kirjutas: Töötava teeneljakümne saab paari tonni eest.

Üsna tihti soovitatakse siin iga asja peale osta uus see või teine asi. Tavaliselt pole inimestel lihtsalt võimalust paari tonni välja võluda. Enamusel jääb sukasäärde, peale maksude maksmist, paarsada euri toidu jaoks, kui sedagi. Kahjuks on see Eestis pigem reegel kui erand. Mootorit ise tehes, saad vähemalt kulusid optimeerida. Kui pappi peale ei jookse parasjagu, ootad. Ja ausalt öeldes, ei pruugi see 2k aparaat ka parem olla kui hunnik vanarauda mis töötab täpselt 8 tundi, esimese kolinani mootoris või kastis. Samas jah, kui käekesed pepust välja kasvavad, ei ole sellest optimeerimisest kasu rohkem kui unistamisest korras traktorist.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#8
Ei tasu jah kohe puudi manu joosta, pihustid maha ja kalla petrooli või õli ja diisli segu täis. Või pihusta paar purki wd-40 sisse alustuseks ja siis hiljem diisel otsa. Mida rohkem seda uhkem. 

T40-el saab kenasti starteri avast montirohvkaga hooratast keerutada, proovi sealt vaikselt liikuma meelitada. Kui paigalt ära saab juba siis edasi-tagasi nikerdades hakkab ringi ka käima. Enda T40 oli samuti seismisega täiesti kinni kunagi, ligunes mitu nädalit enne kui liikuma sai.  Siis oli töötunde mingi 600ga, nüüd 3000 ees ja käib nagu uus, ei suitse ega võta õli, jõudu mehemoodi ja käib nagu kell. Jumze samamoodi ringi saanud ka käivad kõik. Proovida tasub. Jumzide puhul olen kasutanud ka hüdroga lahtisurumist. 


[Pilt: 18222165_1508432795863230_28885348067244...e=5976B5A3]


[Pilt: 18301413_1509606659079177_69233792985741...e=59B484B1]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9
Paar nädalat tagasi loksutasin ise ka ühe T40 mootori lahti, oli nii 10-15 aastat tagasi seisma jäänud siduri rikke tõttu ja nii jäänudki metsaäärele seisma. Päästsin vanarauda minekust ära. 
Maha on küll juba kisutud tal punt vidinaid - ilmselt varuosadeks. Sealhulgas oli ka pihustid maha kistud ja niiviisi looduse rüppe jäetud, korsten samuti katmata. Aga mootoris vett ei olnud õnneks.
Sai pika nikerdamise peale samuti pihusti avadest leotatud ja mootorit õrnalt esimesest rihmarattast ringi keerata üritatud. Lõpuks kui paar ringi käsitsi peale sai tehtud - starterile sähkut.
Kuna mõningad vidinad veel puudu siis pole üritanud teda käima veel ajada. Kuid ei näe põhjust miks too häält ei võiks teha.

Vast sa saad ikka enda masina ka käima kui piisavalt leotad ja kannatust leiad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne