Küsimus T-40 kohta
#1
Tere!

Traktor on seisnud ligi 5 aastat, karteris oli vesi sees (vihmavesi oli summuti kaudu kolvide peale voolanud ning sealt karterisse. Kolvid on kinni ning väntvõll ei käi ringi.

Kuidas väntvõlli liikuma saada ?

Ette tänades

Indrek
Vasta
#2
Alusta kolbidest, väntvõll hakkab ehk ise liikuma,lihtsalt kolvid takistavad. Vanasti aitas petrool, pihustid maha ja sealt sai sisse kallata, siis ootad, kallad veel, ootad ja siis toore jõuga kallale. Tänasel päeval ehk MOS-2 (oli mingi selline pedereerimise vedelik). Vahel võib kuvaldat ka vaja minna. Omal nahal selline jama läbitehtud, aega läheb kõvasti, vajalikke sõnu ka Big Grin. Silindrid vajasid ikkagi hoonimist ja kolvid uusi rõngaid. Tänasel päeval enam ei viitsiks - ostaks uued hülsid ja kolvid.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#3
(07-05-2017, 20:55 PM)ince2010 Kirjutas: Tere!

Traktor on seisnud ligi 5 aastat, karteris oli vesi sees (vihmavesi oli summuti kaudu kolvide peale voolanud ning sealt karterisse. Kolvid on kinni ning väntvõll ei käi ringi.

Kuidas väntvõlli liikuma saada ?

Miks?

Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Aga kuna asjast on korduvalt rääkinud nii ksf. unimüts kui msluik, siis alusta nende kirjapandu tudeerimisest.
Vasta
#4
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas:
(07-05-2017, 20:55 PM)ince2010 Kirjutas: Tere!

Traktor on seisnud ligi 5 aastat, karteris oli vesi sees (vihmavesi oli summuti kaudu kolvide peale voolanud ning sealt karterisse. Kolvid on kinni ning väntvõll ei käi ringi.

Kuidas väntvõlli liikuma saada ?

Miks?

Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Aga kuna asjast on korduvalt rääkinud nii ksf. unimüts kui msluik, siis alusta nende kirjapandu tudeerimisest.

Kui jääb kauemaks seisma (talveks) pane edaspidi  plastik pudel korstna otsa.
Vasta
#5
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas: Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Nende padade eest küsitakse täna ikka päris krõbedaid summasid. Lihtsam ja odavam oleks tõesti haamriga kolvid lahti taguda ja uued kolvid koos silindritega sisse. Maksis vist kolb koos silindriga 40.- kanti. 500.- eest teeb terve uue mootori valmis koos tutika vändaga.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6
(09-05-2017, 13:55 PM)viplala Kirjutas:
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas: Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Nende padade eest küsitakse täna ikka päris krõbedaid summasid. Lihtsam ja odavam oleks tõesti haamriga kolvid lahti taguda ja uued kolvid koos silindritega sisse. Maksis vist kolb koos silindriga 40.- kanti. 500.- eest teeb terve uue mootori valmis koos tutika vändaga.

Mis on ka õige. Aga hakkame rehkendama. 4 kolbi koos silindritega 160.-. Kuna inimene küsis nii elementaarset asja, siis tõenäoliselt pole tal ka riistvara ega teadmisi asja kokkupanekuks. Mis tähendab, et kolvirõngaid kulub... Õlipumba seisukorda ei tea ka keegi. No see enamasti kuidagi ikka hingitseb.

OK, saime mootori pöörlema. Siis selgub, et starter on surnud. OK, ei raatsi korralikku panna, paneme 2,7 kW  - jälle 80 €. Aku võtame auto pealt laenuks, selle raha säästab. Peale pikka käiamist saab selgeks, et tegelikult on kinni ka KSP ja kusevad pihustid. Kui on ridapump, võib saada alla saja liikuma (kuniks Siemann veel elab). Kui on pööris, siis uus maksab mitusada ja keegi vana teha ei võta. Ongi pool uue mootori raha läinud ja kaaned-saaled on ikka vanad.

Kui mootor on elule saadud selgub, et sidur on peet ja käigukastis ragin sees.... Jälle €€€€

Töötava teeneljakümne saab paari tonni eest.

Samas võib olla ka nii, et kolvid irduvad kerge kopsu peale puuhaluga ja kogu remondi maksumuseks on uus õli ja mõni tund tööd. Keegi ei tea.
Vasta
#7
(09-05-2017, 14:14 PM)v6sa Kirjutas: Töötava teeneljakümne saab paari tonni eest.

Üsna tihti soovitatakse siin iga asja peale osta uus see või teine asi. Tavaliselt pole inimestel lihtsalt võimalust paari tonni välja võluda. Enamusel jääb sukasäärde, peale maksude maksmist, paarsada euri toidu jaoks, kui sedagi. Kahjuks on see Eestis pigem reegel kui erand. Mootorit ise tehes, saad vähemalt kulusid optimeerida. Kui pappi peale ei jookse parasjagu, ootad. Ja ausalt öeldes, ei pruugi see 2k aparaat ka parem olla kui hunnik vanarauda mis töötab täpselt 8 tundi, esimese kolinani mootoris või kastis. Samas jah, kui käekesed pepust välja kasvavad, ei ole sellest optimeerimisest kasu rohkem kui unistamisest korras traktorist.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#8
Ei tasu jah kohe puudi manu joosta, pihustid maha ja kalla petrooli või õli ja diisli segu täis. Või pihusta paar purki wd-40 sisse alustuseks ja siis hiljem diisel otsa. Mida rohkem seda uhkem. 

T40-el saab kenasti starteri avast montirohvkaga hooratast keerutada, proovi sealt vaikselt liikuma meelitada. Kui paigalt ära saab juba siis edasi-tagasi nikerdades hakkab ringi ka käima. Enda T40 oli samuti seismisega täiesti kinni kunagi, ligunes mitu nädalit enne kui liikuma sai.  Siis oli töötunde mingi 600ga, nüüd 3000 ees ja käib nagu uus, ei suitse ega võta õli, jõudu mehemoodi ja käib nagu kell. Jumze samamoodi ringi saanud ka käivad kõik. Proovida tasub. Jumzide puhul olen kasutanud ka hüdroga lahtisurumist. 


[Pilt: 18222165_1508432795863230_28885348067244...e=5976B5A3]


[Pilt: 18301413_1509606659079177_69233792985741...e=59B484B1]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9
Paar nädalat tagasi loksutasin ise ka ühe T40 mootori lahti, oli nii 10-15 aastat tagasi seisma jäänud siduri rikke tõttu ja nii jäänudki metsaäärele seisma. Päästsin vanarauda minekust ära. 
Maha on küll juba kisutud tal punt vidinaid - ilmselt varuosadeks. Sealhulgas oli ka pihustid maha kistud ja niiviisi looduse rüppe jäetud, korsten samuti katmata. Aga mootoris vett ei olnud õnneks.
Sai pika nikerdamise peale samuti pihusti avadest leotatud ja mootorit õrnalt esimesest rihmarattast ringi keerata üritatud. Lõpuks kui paar ringi käsitsi peale sai tehtud - starterile sähkut.
Kuna mõningad vidinad veel puudu siis pole üritanud teda käima veel ajada. Kuid ei näe põhjust miks too häält ei võiks teha.

Vast sa saad ikka enda masina ka käima kui piisavalt leotad ja kannatust leiad.
Vasta
#10
Tõstatan vana teema.

Päris töö kõrvalt sai umbkaudu ~20 aastat seisnud T-40 ära päästetud, vanarauda saatmisest. Nagu eelnevas postis kirjutatud, oli mootor täiesti kinni ja seda sai pikalt leotatud ja ringi aetud. Sidur välja vahetatud (mis omal ajal oli ka põhjus miks masin seisma jäi) ning õlid ja muu loputus tehtud.
Kütusepump riiulist leitud ja peale asetatud ning mõningase jukerdamisega lõpuks masin ka käima aetud, esmastel kordadel tuleleek korstnast väljas.
Masin käivitub hästi. Oli suur kartus, et õlirõngad on kinni kuid nagu videos näha ei suitse ja sõidab nagu kulda. Väidetavalt olnud masin väga vähe kasutust näinud tööloomana.





Nüüd ma ei tea kas algatada uus teema või jätkata siin. Kabiin on nagu teada - 40'nel pisike ja vaatevälja ka oluliselt ei ole seal. On mingeid alternatiive mida sinna peale paigaldada? 1:1 midagi ei otsi aga ehk teadjamad mehed teavad mis sinna head veel paigaldada oleks?
Vana kabiin on omadega täiesti läbi ja suuremast august läbi sõites on küll kartus, et see kukub sealt pealt lihtsalt maha.
Vasta
#11
(27-12-2017, 11:46 AM)corpy Kirjutas: Tõstatan vana teema.

Päris töö kõrvalt sai umbkaudu ~20 aastat seisnud T-40 ära päästetud, vanarauda saatmisest. Nagu eelnevas postis kirjutatud, oli mootor täiesti kinni ja seda sai pikalt leotatud ja ringi aetud. Sidur välja vahetatud (mis omal ajal oli ka põhjus miks masin seisma jäi) ning õlid ja muu loputus tehtud.
Kütusepump riiulist leitud ja peale asetatud ning mõningase jukerdamisega lõpuks masin ka käima aetud, esmastel kordadel tuleleek korstnast väljas.
Masin käivitub hästi. Oli suur kartus, et õlirõngad on kinni kuid nagu videos näha ei suitse ja sõidab nagu kulda. Väidetavalt olnud masin väga vähe kasutust näinud tööloomana.





Nüüd ma ei tea kas algatada uus teema või jätkata siin. Kabiin on nagu teada - 40'nel pisike ja vaatevälja ka oluliselt ei ole seal. On mingeid alternatiive mida sinna peale paigaldada? 1:1 midagi ei otsi aga ehk teadjamad mehed teavad mis sinna head veel paigaldada oleks?
Vana kabiin on omadega täiesti läbi ja suuremast august läbi sõites on küll kartus, et see kukub sealt pealt lihtsalt maha.


Vaata minu traktori teemat, saad ehk pisut inspiratsiooni, kuidas Jumzi akvaariumi peale panin. Ei olnud cäga keeruline!
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12
(09-05-2017, 14:14 PM)v6sa Kirjutas:
(09-05-2017, 13:55 PM)viplala Kirjutas:
(08-05-2017, 12:28 PM)v6sa Kirjutas: Parema kuluefektiivsusega on asendus toimiva pajaga.

Lootust, et kauaseisnud traktorist pelga leotamise peale elulooma saab, on õhkõrn. Samas - mõnel ju veab ka lotos. Ning hobid pea mõistlikud olema.

Nende padade eest küsitakse täna ikka päris krõbedaid summasid. Lihtsam ja odavam oleks tõesti haamriga kolvid lahti taguda ja uued kolvid koos silindritega sisse. Maksis vist kolb koos silindriga 40.- kanti. 500.- eest teeb terve uue mootori valmis koos tutika vändaga.

Mis on ka õige. Aga hakkame rehkendama. 4 kolbi koos silindritega 160.-. Kuna inimene küsis nii elementaarset asja, siis tõenäoliselt pole tal ka riistvara ega teadmisi asja kokkupanekuks. Mis tähendab, et kolvirõngaid kulub... Õlipumba seisukorda ei tea ka keegi. No see enamasti kuidagi ikka hingitseb.

OK, saime mootori pöörlema. Siis selgub, et starter on surnud. OK, ei raatsi korralikku panna, paneme 2,7 kW  - jälle 80 €. Aku võtame auto pealt laenuks, selle raha säästab. Peale pikka käiamist saab selgeks, et tegelikult on kinni ka KSP ja kusevad pihustid. Kui on ridapump, võib saada alla saja liikuma (kuniks Siemann veel elab). Kui on pööris, siis uus maksab mitusada ja keegi vana teha ei võta. Ongi pool uue mootori raha läinud ja kaaned-saaled on ikka vanad.

Kui mootor on elule saadud selgub, et sidur on peet ja käigukastis ragin sees.... Jälle €€€€

Töötava teeneljakümne saab paari tonni eest.

Samas võib olla ka nii, et kolvid irduvad kerge kopsu peale puuhaluga ja kogu remondi maksumuseks on uus õli ja mõni tund tööd. Keegi ei tea.

Pöörispeal aitab enamasti pumbapea vahetusest. Seal kuluvad plunzripaar ja hammaslatt. Jõgeval Sike Agris oli see u 60 euriga müügil. 
Kui montaazisplindi paigaldamine ja eemaldamine selgeks saada, siis saab pumbapea vahetamisega ise hakkama. Kuskil T-40 raamatus seda kirjeldatakse.
Meil oli ühel pumbal hammaslatt kulunud, aeg-ajalt juhtus, et kütuse sissepritse jäi kulunud hammaslati tõttu ühe silindri peale, siis käis mootor mitu minutit
üheainsa silindriga, enne kui gaasiga mängides liikuma sai. Teisel pumbal oli plunzripaar kulunud, pihustitorud lahti keerates selgus, et annab kütet ebavõrdsetes annustes,
mootor töötas ainult kõrgetel pööretel, käivitus eetriga. Pumba remondimees ütles jah, et nendele varuosasid enam pole, aga pumbapeasid õnneks veel on.
Vasta
#13
(28-12-2017, 01:29 AM)heikkip2rn Kirjutas:  Teisel pumbal oli plunzripaar kulunud, pihustitorud lahti keerates selgus, et annab kütet ebavõrdsetes annustes,
mootor töötas ainult kõrgetel pööretel, käivitus eetriga. Pumba remondimees ütles jah, et nendele varuosasid enam pole, aga pumbapeasid õnneks veel on.
Kui annab kütet ebavõrdsetes kogustes siis tõenäoliselt tegu vanatüübi pumbaga millel alumine võll käib kolmeks osaks ja sellel tapid kulunud. Neid võlle pole kusagilt saada. Sellisel pumbal pea vahetus on enda petmine. koguseid nagu nii paikka ei saa kuna kulunud tappide tõttu jääb peas olevate avade kate puudulikuks. Ehk maakeeles augud ei lähe kohakuti. Sellest tulenevalt tekkivad hüdrolöögid ja hakkab kütet tihendite vahelt suruma pumpa ja siis juba atmosfääri kui pump täis saab.
Kogused mis silindrisse jõuavad on samuti puudulikud. Pihusti ei saa täit laksu kätte ja sellest ka halvem käimaminek.
Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne