Spidomeeter valetab
#1

Mure järgmine, Ford P100'l spidomeeter valetab. Mida kiiremini sõidan, seda hullemini valetab. Sajaga sõites (Gps'i järgi) on seieril 140, 110 juba pea 170. Uhke värk.
Auto juures tehtud niipalju, et vahetatud mootor ja käimar, samuti spidomeetriplokk (Sierra pealt). Eelneva auto peal eelmainitet kooslus funktsioneeris muretult.
Sai vahetatud spidoajami hammakat väiksema hambaarvuga hammaka vastu, kasu eimiskit. Tross on tuttuus.
Jah ma tean,et P100 on aeglasema ülekandega tagasild aga see nii palju mõjutada ei tohiks. Rehvid-rattad tehasemõõdus.
Vasta
#2

Spidomeetri tööpõhimõte on selline, et ta valetabki protsendi võrra, mitte igal kiirusel 20 kmh võrra. vale differ ja sellega sobitamata rehvimõõt annab sellise tulemuse nagu naksti, pealegi näitavad peaaegu kõigi autode spidod juba tehaseväravast väljudes rohkem.
Pealegi on näidu allasaamiseks vaja käigukastipoolsele trossiotsale suurema hammaste arvuga hammasratast Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Tere!

Kui asi väga metsa siis võiks proovida seierit allapoole tuua. Kas päris täpseks saab aga täpsemaks ikka. On ka miinuseid...ja terveid asju ei lõhuta ka. Kui isu katsetada ja seierile kerge ligipääs,nalja pärast võib ju proovida.
T.
Vasta
#4

(11-05-2017, 20:32 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tere!

Kui asi väga metsa siis võiks proovida seierit allapoole tuua. Kas päris täpseks saab aga täpsemaks ikka. On ka miinuseid...ja terveid asju ei lõhuta ka. Kui isu katsetada ja seierile kerge ligipääs,nalja pärast võib ju proovida.
T.

Allapoole toomisega seda ei lahenda. Siis näiteks praeguse 170 korral näitaks 110 kiiruse juures ilusti 110, aga siis kiiruse 55 asemel näitab 25.
Vasta
#5

(11-05-2017, 22:16 PM)veix__ Kirjutas:  Allapoole toomisega seda ei lahenda. Siis näiteks praeguse 170 korral näitaks 110 kiiruse juures ilusti 110, aga siis kiiruse 55 asemel näitab 25.

Täitsa võimalik aga midagi väga kindlat ju teada pole mida hakkab näitama ja kuidas. See oleneb ju kõigist asjadest. Kummidega annab ka mängida. Vanasti sai autoga sõidetud ja teadsid juba peast,et valetab 10 km. ja sai siis sõidetud nii,et umbes täpselt.
T.
Vasta
#6

Vahepeal sain targemaks:
P100 peaülekanne 4.63, doonoril (tavaline Sierra) oli see3.11
Minu arunatuke ütleb mulle, et käigukastides on mingi vahe sees, just seal kiiruse seierini muundamise osas?
Või saan ma ikka valesti aru?
Vasta
#7

Selle auto käigukast loeb kiirust otse väljundvõllilt, seega pead omale erinevate järgmiste komponentide ülekandearvude muutuste mõju selgeks mõtlema ja vastavad muudatused tegema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Olen mitmel autol käimareid ringi visanud ja see spido teema on alati päevakorral olnud. Alguses üritasin kogu krempli läbi arvutada ja siis järeldusi teha aga... see ei viinud kuhugi. 
Parim tulemus mis on saavutatud: miili spido hakkas peale kasti vahetust näitama täiesti usutavaid numbreid .. aga kilumeetrites Smile

Aga kui tõsisemalt, siis vanadel spidodel on kusagil spido all servas/nurgas mingi väga pisike nummer, mis näitab ülekande arvu ja selle abil saab kombinatsioonis, kast-tagasild-spido näidud õiged hoida. Välimuselt võivad spidod olla kusjuures identsed, aga ilmselt on nad taadeldud erinevalt või on vahe hammakates, pole uurinud.

Üks võimalus on ära vahetada sihverplaat. Eelnevalt mõõdad kepsuga ära, milline näit kus peab olema ja siis arvutis disainid originaali sarnase taustaga spido. Vähe kobedama paberi peale välja printida ja olemas. Olen ka seda teinud ja jäi väga hea.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#9

(11-05-2017, 23:18 PM)tets Kirjutas:  Vahepeal sain targemaks:
P100 peaülekanne 4.63, doonoril (tavaline Sierra) oli see3.11
Minu arunatuke ütleb mulle, et käigukastides on mingi vahe sees, just seal kiiruse seierini muundamise osas?
Või saan ma ikka valesti aru?
4,63/3,11=1,49
110x1,49=163,76
Mis siin keerulist on?
Vasta
#10

Minu arust on jama kusagil mujal. Hammakate vale arv annab konstantse vale vastuse. Siin aga vale pidevalt suureneb.
Äkki käib vedav magnet vastu veetavat?
Vasta
#11

(12-05-2017, 08:19 AM)motamees Kirjutas:  Minu arust on jama kusagil mujal. Hammakate vale arv annab konstantse vale vastuse. Siin aga vale pidevalt suureneb.
Äkki käib vedav magnet vastu veetavat?

Kui hammakad on nii paigast ära (nagu Stretchi poolt ilmekalt välja arvutatud), siis tundubki, et viga ei suurene enam lineaarselt.

Mina arvan, et kogu kamm peitubki selles esimeses tulemuses. See 100 vs 140 on äkki lihtsalt väheke viltu vaadatud.
Vasta
#12

Prindi spidole õige taust välja ja kleebi vanale peale.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

Odomeeter valetab ka ju siis!
Vasta
#14

(12-05-2017, 18:45 PM)tcumen Kirjutas:  Odomeeter valetab ka ju siis!

Ikka, aga kesse seda ikka kontrollib.

Odavaim on taustavahetus.

Mis selle tranduleti originaalrehv on? Sirjel oli vist 175/70R13? Siit saaks natuke arvutada, ehk annab tõllaratastega asja õigeks ajada (kiirenduse arvelt siis).
Vasta
#15

Kahe tundmata päritolu ja kvaliteediga numbri alusel siin grupiviisiliselt heietada ja spekuleerida ei ole mõtet.
kõigepealt mõõdad korralikult (soovitavalt korduvate katsete seeriana) kogu reaalselt kasutatava kiiruste vahemiku ja koostad tabeli. Võimalik, et see tabel ütleb Sulle ise ära, mida vaja teha. St siinne praegune üks probleemipüstatus ilmselge mittelineaarsuse vaates kaob ehk korraliku mõõtmise järel ära.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#16

Sai siis sõidetud ja mõõdetud.
Spidomeetri järgi 50'ga sõites on tegelik kiirus 30, 100 pealt 65.
Gepsu järgi omakorda sõites 50'ga oli seieril 75 ja 100 pealt oli 155.
Jagatis enam-vähem siis 1,5.
Samuti uurisin Info-Autost selle hammaka kohta, VIN koodi järgi lausa. Originaal sellel autol on 22 hambaga, sellega valetaks praegusest veel rohkem.
Kardan, et see tigu mille pealt too hammakas veo saab on ka vale. Erinevatest Fordi foorumitest sain ka selle kohta vihjeid. Hammaka hind on ka meeldiv, 60 eurot, tigu teist samapalju ehk.
Jääb siis üle ratastega mängida. Originaalmõõt on sellel 185r14c, kuid tal on kaasas ka mingid laiaks keevitatud veljed millel on 205/75 r14 rehvid. Nendega pole kiiruskatseid teinud kuna on kasutuskõlbmatud.
Näppisin ka ühe spidomeetrit, nõel tuleb edukalt küljest ära ning saab endale sobivas asendis tagasi panna. Kõige lihtsam vist.
Vasta
#17

Puusalt pannes.Sõida sama tempoga nagu teisedki (ees taga)ja oled sellest jahmerdamisest prii.(punktualism on muidugi omaette teema)
Vasta
#18

(13-05-2017, 19:10 PM)tets Kirjutas:  Samuti uurisin Info-Autost selle hammaka kohta, VIN koodi järgi lausa. Originaal sellel autol on 22 hambaga, sellega valetaks praegusest veel rohkem.

Oot oot, kas siin loogika vähe puusse ei lähe? Eespool ütlesid, et panid väiksema hammaste arvuga hammaka trossi otsa, siis peabki ju rohkem näitama (ühe rattapöörde kohta teeb ju väiksema hammaste arvuga tross rohkem pöördeid kui suuremaga). Pane see originaal 22 hammast tagasi ja oledki juba lahendusele lähemal. Kuigi vaevalt see praegune hammakas sul 15 hambaga on, et täielikult kompenseeriks seda 1,5x erinevust.
Vasta
#19

(13-05-2017, 22:06 PM)zazik Kirjutas:  
(13-05-2017, 19:10 PM)tets Kirjutas:  Samuti uurisin Info-Autost selle hammaka kohta, VIN koodi järgi lausa. Originaal sellel autol on 22 hambaga, sellega valetaks praegusest veel rohkem.

Oot oot, kas siin loogika vähe puusse ei lähe? Eespool ütlesid, et panid väiksema hammaste arvuga hammaka trossi otsa, siis peabki ju rohkem näitama (ühe rattapöörde kohta teeb ju väiksema hammaste arvuga tross rohkem pöördeid kui suuremaga). Pane see originaal 22 hammast tagasi ja oledki juba lahendusele lähemal. Kuigi vaevalt see praegune hammakas sul 15 hambaga on, et täielikult kompenseeriks seda 1,5x erinevust.

Jah, alguses arvasin ekslikult, et väiksem hammaste arv on parem.
Valetas ta juba 24 hambaga (see oli doonoril), originaali (mida esindus pakkus) 22 hambaga valetab veel rohkem.
Sellel kastil mille ma välja vahetasin oli 23 hambaga ratas.
Vasta
#20

(13-05-2017, 19:10 PM)tets Kirjutas:   Hammaka hind on ka meeldiv, 60 eurot, tigu teist samapalju ehk.
Oota nüüd natuke selle esindusse raha tassimisega! Ma olen selleaegsete Fordidega pool elu tegelenud, kindlasti kuskil sahtlis midagi lebab ja ootab kasutust. Hind sõbralik, 59.90 eurot Big Grin
Kui tõsisemalt, siis lootusetult mööda peaülekandearvu ei saa kahjuks trossihammasrataste vahetamisega korrigeerida, viga vähendada saab. Hammasrattad on värvi järgi, iga ülekande jaoks erinev.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne