Rännak "Družba“ ja teiste vene mootorsagede maailmas
#21

Družba maandusvarraste maapinda kruvimiseks.

A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#22

Družba muruniiduk.

A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#23

Selline isend družba mootorile.

[Pilt: IMGP3008_1280x960.JPG]
Vasta
#24

tere,mäletan,80-a.alguses oli druzba mootoriga muruniiduk millel polnud rattaid ja kogu mehanism töötas hõljuki põhimõttel.
Vasta
#25

Kas keegi võiks valgustada mind natuke  selles hüdro langetuskiilu ajamis. Mõtlen kuidas kiil ja mootor oma vahel seotud on

Veel pole maha löödud
Vasta
#26

(05-02-2018, 16:43 PM)JaakH Kirjutas:  Kas keegi võiks valgustada mind natuke  selles hüdro langetuskiilu ajamis. Mõtlen kuidas kiil ja mootor oma vahel seotud on

Družba ja Urali reduktoril on peal must või pruun kolmnurkne tekstoliidist kaan. Selle kaane all on ekstsentrik võll mis annab oma nuki kaudu käituse hüdropumbale, viimane kinnitub selle sama musta  või pruuni kaane asemele. Lühidalt kahe lausega.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#27

Vastus saadud... Tänud

Veel pole maha löödud
Vasta
#28

Üritan taastada esimese seeria Družbat, seda ilmselt kõige vanemat mudelit. Üks vana mul on tehtud juba (https://www.youtube.com/watch?v=ho5RKiVQ35c  ) , aga sain ühe veel vanema. Aga on tekkinud mõned ületamatud probleemid. Käepideme kummid on katki ja uusi vist ei leia kusagilt.

                       

Need on siis kummist ja sisse on vulkaniseeritud metallist jublakad. Üks käepide on niipalju säilinud, et saaks mõõdud võtta uue jaoks ja no äärmisel juhul saaks seda isegi kuidagi kasutada. Teisest käepidemest on põhimõtteliselt alles ainult metallist jublakad ja natuke kummipuru. Kas on keegi selliseid käepidemeid kusagil näinud? Kas oleks võimalik selliseid valmistada vana järgi ja mis see siis maksaks? Mingi 3D printimine äkki ? Väi kokill teha ja vulkaniseerida. Kõik ettepanekud on oodatud!

Malmist silinder on ka puudu, seda vist ei leiagi, neid toodeti nii vähe aega ja siis edasi tulid juba alumiiniumist silindrid. Kui kellelgi on malmist silinder, ükskõik kui halvas seisus, siis olen huvitatud ostmisest.
Vasta
#29

Niiduk KMM-1.0

Tootmise aeg: 1989.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

Olen huvitatud vanema tüübi Družba reduktori ostmisest. Millest nimelt käib jutt, seda on näha siin videol:
https://www.youtube.com/watch?v=ho5RKiVQ35c
Korpus on sellel peaaegu sama, mis tiba uuematel, aga küljekaan on ilma kirjadeta, sile, ainult aastaarv on sisse löödud. Ja hambad on erilised, oluliselt teistsugused, kui hilisematel. Kõige esimestel peaks olema hammas-sektor valatud malmist. Ise sellist ei ole näinud, aga raamat niimoodi väidab. Tiba hilisemad on siis plekist kaherealise hammas-sektoriga, nagu minu videol. Sooviksin osta kas kogu reduktori või siis vanema tüübi hambad eraldi.
55670500
raudpats1@hot.ee
Vasta
#31

Täna õnnestus kohtuda sellise eksemplariga. Družba-59 aastast 1959.

Komplektne, mootor käib ringi. Rariteetsed käepidemed ka terved.

A.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#32

Ei ole küll Drusba, aga mulle juhtus kunagi kätte punnvõrri mootoriga võsalõikaja. Täitsa tehase töö kohe. Mootori panin Vasara muruniitja peale ja ülejäänu viskasin minema. Hästi niitis muru, ta ju lõikab, mitte ei katku.
Vasta
#33

(06-09-2018, 21:21 PM)motamees Kirjutas:  Ei ole küll Drusba, aga mulle juhtus kunagi kätte punnvõrri mootoriga võsalõikaja. Täitsa tehase töö kohe. Mootori panin Vasara muruniitja peale ja ülejäänu viskasin minema. Hästi niitis muru, ta ju lõikab, mitte ei katku.

See oli Sekor , mul on olemas ühed varemed, ootavad taastamist. Bensiinipaagi kork on puudu, muidu komplektne.
Vasta
#34

Täna tekkis diskussioon vanemate Družbade teemal. Kirjutan siis nii palju, kui tean. Ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Niisiis, esimesel Družbal oli malmist silinder, see oli nats pikem, kui hilisem alumiiniumist silinder. Selle sae mark/mudel peaks olema Držba 59 ja sangad peaksid olema siis nende defitsiitsete kummist käepidemetaga. Silindri katteplekk kinnitub tuulekoja külge ringikujulise muhviga:
   

Järgmine mudel oli juba teiste sangadega ja alumiin silindriga. Selle silindri katteplekk kinnitub juba nii, nagu uuematelgi, kahe poldiga. Kuid siiski on see plekk uuematest erinev, kuna silinder oli horisontaalsete ribidega ja lühike.
   
   
Paar pilti võrdluseks ka:
           

Kuna algsel malmsilindril oli karburaator ja sumps vastupidises asendis siis oli ka katteplekk nats teise kujuga. Malmsilindrid olevat olnud üli halva kvaliteediga ja seetõttu asendati väga ruttu uuema alumiinsilindriga. Aga katteplekk üritati jätta sama. Selleks tuli kattepleki külgavasid natuke lõigata, et kõik sobima hakkaks. Originaalset lõikumata katteplekki ei ole minul õnnestunud näha, aga selline lõigatud plekijäänus on mul olemas.
Vasta
#35

Ja sidur on  esimesel variandil ka erinev :
   

Aspelundi pildil on vist see esimene mudel, aga silinder on juba vale igatahes.
Vasta
#36

Arvestades seda, et Družba-60 oma alumiiniumsilindriga oli kohe peale tulemas, võisid 1959. aasta massinad saada ka alumiiniumsilindri. Aga see on pudru pealt ennustamine niikaua, kuni mõni Družba-59 tehaseraamat ette ei jää.

Lisaks tundub mulle et sellest vanemast variandis on veel üks täiendav versioon, mille paagi ava on täitsa üleval.

[Pilt: 613807550_2_644x461_benzopila-druzhba-fotograf.jpg]

Üldiselt segane värk. Erilist kirjandust nende kohta ka pole.

Täna olla aga üks kõige vanem veel välja ilmunud, ehk leidja kirjutab ise.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#37

Õhtust!

Läksin,leidsin ja võtsin. Big Grin 

[Pilt: 25312259b73124_l.jpg]

Viis meetrit eemalt sain sellise vanema mootori jäänused:

[Pilt: 25312257210469_l.jpg]

T.
Vasta
#38

Siin ongi siis näha raami tipus oleva tankimisavaga variant.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#39

Jah, selline on mul täiesti olemas ja taastatud. Video link on kusagil eespool. See on siis esimese põlvkonna facelift


https://www.youtube.com/watch?v=ho5RKiVQ35c
Vasta
#40

Õhtust!
Koristades leidsin üles oma vana Druzba plaadi millega talu ümbruses sai kõige jämedamad saarepuud maha võetud. Kasutasin vanatüübi reduktorit millel ülekandearv oli 1:3 ja Urali kulpketti. Mootoril oli jõudu vedada küll seda pikka ketti. Päris jõuliselt võttis.

[Pilt: 1]

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne