NL aegsed lood...

Neid kummikindaga retsepte oli vist hulgim.
Täpselt pole enam meeles, aga üks sisaldas vist riisi, poolt liitrit õlut, ja veel midagi, mis ei meenu.
Herneid kasutati jah kääritamise katalüsaatorina, pärmi aseainena.
Meil kuivatis vennad kääritasid hernestega õunamahla miskiks praskaks.
Kas nad seda läbi torude ka ajasid, ei meenu enam.
Muidu protsess ise oli päris efektne, kui 20 liitrises klaaspudelis mahla sees herned üles-alla voorisid.Big Grin
Vasta

No nüüd hakkab põnevaks minemaBig Grin Ksf.Basilio tegi otsa lahti.Samuti kui eemaldati kirju passist - võltsiti igasugu trikkidega toonaseid viinatalonge.Tehnoloogiaid oli igasugu erinevaid + muidugi need ise/kodukootud joogid. Nõuka-ajal siis kui miskit saada polnud oli neid ratsionaliseerijaid ehk Maciver-eid rohkem kui praegustBig Grin
Iseasi kas jätkata samas foorumiteemas edasi või teha uus?
Vasta

Isegi Tallinnas anti tsiklile 5l bensu kuus.Toomas käisin 30l kanistriga ja alati küsisin kas rohkem ei saa,nii mõnigi müüja lasi nõu täis väikse lisatasu eest.
Vasta

(07-01-2012, 20:28 PM)muska71 Kirjutas:  Isegi Tallinnas anti tsiklile 5l bensu kuus.Toomas käisin 30l kanistriga ja alati küsisin kas rohkem ei saa,nii mõnigi müüja lasi nõu täis väikse lisatasu eest.
Nu siis vennasel õnnestus tsiklipassiga iga kord autonormi jagu benssu kätte saadaSmile
Mina ei tea - olin tol ajal Novosibirskis aega teenimasSad Lugedes kodust saadud kirjadest et sihuke bensukriis läks närv mustaks.Seal trampisid soomustransportöörid,Zil-id,Uaz-id niisama tühermaal ringiratast.Lihtsalt harjutasid sünkroonis sõitu-paraadiks.Ma ei tea kas see paraad üldse toimus aga lihtsalt - milleks sihuke kütuseraiskamine???

Vasta

Teisest teemast tsitaat:
(07-01-2012, 14:47 PM)Jossu Kirjutas:  Originaalis siksil talverehve polnudki minuteada. igast aftermarket kaupa topiti alla, kui üldse topiti...

Tavakodanik ei teadnud ei talve-, nael- ega lamellrehvidest midagi. Ainult rallimeestel liikus mingeid teistmoodi rehve. Viimati anti autopassi ettenäitamisel 2 rehvi.
Üks sõit 01-ga sai Põltsamaalt Paia ristini ainult nii edasi, et paremad rattad teepeenral ja kiiruseks 20-50 olenevalt kas mets varjas tuult või lagedal. Nelja rattaga asfaldil ei püsinud, kohe olid kas risti või paremal juhul uuesti teepeenral. Sellist kaunis-ilma tuleb üle 3 aasta ette. Nüüd olen kindlaks jäänud naeltele, lamellidesse usku pole. Just selliste harvade kiilakate pärast.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(07-01-2012, 20:57 PM)attrassid Kirjutas:  miski pärast meenub mulle "ROYAL" piiritus Big GrinBig GrinBig Grin ja ...... noh.... ???? kellele meenus??? "MEHU KATTY" ...... !!!! seda kokteili võis õigustatult nimetada Eesti Rahvusjoogiks ja siis oli vist see BanaaniVabariigi aeg, või ma eksin???

P..sse! Ära tuleta meelde! Big Grin
Vaja oli vaid võtta 200gr klaas, millesse mahtus 50gr Royal'it, 100gr vett ja 50gr Mehukatti't.

Hull purakas igatahes... Toungue

[Pilt: 14-0428.jpg]

Vasta

(07-01-2012, 22:06 PM)Janka Kirjutas:  
(07-01-2012, 20:57 PM)attrassid Kirjutas:  miski pärast meenub mulle "ROYAL" piiritus Big GrinBig GrinBig Grin ja ...... noh.... ???? kellele meenus??? "MEHU KATTY" ...... !!!! seda kokteili võis õigustatult nimetada Eesti Rahvusjoogiks ja siis oli vist see BanaaniVabariigi aeg, või ma eksin???

P..sse! Ära tuleta meelde! Big Grin
Vaja oli vaid võtta 200gr klaas, millesse mahtus 50gr Royal'it, 100gr vett ja 50gr Mehukatti't.

Hull purakas igatahes... Toungue

No lõpuks hakkas ka minu teemasse midagi tulema. Cool Muidu olin üsna kurb, lugesin neid (enamalt jaolt jubedaid) lugusid ja mõtlesin, et miks küll minul midagi nõukogude ajal ei juhtunud, niigi kogu senine elu mõttetult mööda saadetud, nüüd tuletatakse jälle meelde! Sad
Aga mis "hull purakas" see siis on, väga maitsev, normaalne vabaaja jook. Annab jõudu ja teritab meelt.
Ja sellised teemad on ka just siia Auto - moto foorumisse teretulnud, nostalgia ja huumor käsikäes, just see mida kassid loeksid!

Vasta

(07-01-2012, 20:54 PM)krossifänn Kirjutas:  Mina ei tea - olin tol ajal Novosibirskis aega teenimasSad Lugedes kodust saadud kirjadest et sihuke bensukriis läks närv mustaks.Seal trampisid soomustransportöörid,Zil-id,Uaz-id niisama tühermaal ringiratast.Lihtsalt harjutasid sünkroonis sõitu-paraadiks.Ma ei tea kas see paraad üldse toimus aga lihtsalt - milleks sihuke kütuseraiskamine???
Miski pole muutunud tänagi.

Vasta

Joogi peale asi pöördus, siis...
...muidugi, selliste lugude jaoks on küll üks teine foorum, aga ehk ei pahandata sealt teiselt, "milneti" poolt, et hoopis siia pajatan. Pealegi - eks mõni siinne kodanikki loeb paralleelselt mõlemat Wink.

'89.aasta talv, külm detsember.

Utšebka taas vanadest olijatest nii parasjagu tühjaks tõstetud ja uutel kursadel vanne andmata, et narjaadi neid veel panna ei tohi. Vähemalt polgu omasse mitte.
Nohh, pastojanka siis jalule aetud ja "traktoritel" ning "autodel" öine katlamaja soojashoidmine käsil. Jajahh, lugesite õigesti - katlamaja soojashoidmine, sest katlad on vanad rapped, torud lekivad ja pealegi on nad nii haledalt isoleeritud, et ohvede linnakusse jõuab vaid tilluke osa sellest soojusest, mis kateldest tegelikult väljub. Seda saab jälgida tagasivoolu liinil olevalt termomeetrilt, millel punasega tehtud märge min. lubatu kohale ehk +N*C juurde. Seier, kurinahk, püsib pingsalt allpool Toungue.

Et detsembris on nii mõnelgi sellil sünnipäev, kes juhuse tõttu just ühisesse toimkonda sattunud (siinkirjutaja teiste hulgas) ja et emad-isad omi võsukesi mitte ära ei ole unustanud, siis saab avatud ka kodunt saadetud pakikesi, milledest muu hulgas ei puudu nii mõnigi pudel kosutavat kodumaist piparmündi likööri ja viinasid.
Aeg venib nagu tatt ja ei taha kuidagi hommikusse jõuda, aga avatud pakikeste najal hakkavad sündmused peagi vaata et helikiirusel arenema...

Katlaid ei tohi unarusse jätta, see on kõigile selge. Moodustatakse midagi ringi taolist ja siis hakatakse sealt ringist n.ö. "väljas käima". Ehk siis aeg-ajalt läheb keegi kütmiseruumi, avab järjest kõik neli ust ja tšekkab leegid üle.
Ega see tšekkamine teab-mis keeruline pole.
Uks lahti, vana šlakk välja, kümme kühvlitäit värsket kivisütt uuesti ahju, uks kinni ning järgmine! Neli korda sedasi ja siis saab tagasi ringi sisenetud, sest kurk kuivab ja seal on lõbusam kah... Wink

Kõik on tore ja hommikuks oleks kah kõik tore, aga sellise tiirutamise ja tuuritamise peale kaob ajataju. Varsti ei tea enam keegi, kas "väljas" on keegi käinud ja millal seal enam keegi üldse viimati käis.
Lühidalt - kogu see soojamajandus läheb suures rohuvõtmise ja anekdootide mulamise käigus nii meelest maha, et ühel hetkel on trassi vee temperatuur omadega sealmaal!

...sealmaal, et KEEB NOHH!!!
Voi sa pühadevahe, kus siis läheb kiireks...
Teadjamad vennad avavad mingeid kraane, sulgevad teisi ja avavad taas.
Tükk aega jooksmist ja trügimist toruderägastikus, mis kõik kolisevad ja podisevad.
No loomulikult on kohe kohal ka mõned ohved, kelledel uni radikate toaseintel tantsimisest rikutud...

Ja hommikuks, kui narjaadi üleandmine - tee või tina, küta kuidas tahad, seier vaevalt-vaevalt selle punase +N*C triibu juures.

Kurat, ma oleksin selle intsidendi tõttu peaaegu aastavahetuse puhkusest ilma jäänud. Ainult tänu sellele, et залёт oli grupiviisiline ja et vzvoodi komandör oli inimene, jõudsin siiski 30. detsembri õhtuks Männimäele, tuttavas uulitsas asuva tuttava ukse taha. 10 pluss seitse päeva puhkust ootas ees. Ikkagi! Smile
Vasta

(07-01-2012, 00:01 AM)dad Kirjutas:  
(04-01-2012, 18:41 PM)Mossemees Kirjutas:  
(04-01-2012, 17:38 PM)Vana7 Kirjutas:  See oli esimene AZLK-2140 meiekandis,kuigi tehnilises passis seisis,et Moskvitsh-412 ja rohkem kui 10 aastat vana.
Aga kuidas kerenumbriga sai? Kas lõigati vana auto küljest vastav koht välja ja keevitati uue kere külge? Või läks kogu lugu ametlikult lihtsalt kerevahetusena kirja ja uue kere nr. teh. passi?

Nudaaa ... kohe näha et õigeid tšekiste teist pole saanud...

Teema käis nii, et kui said tehasest uue kere, siis ARK-s (tollel ajal RAI-s) anti uus pass "guzov bez nomera" .... ja vot siis olid pooltehtud poiss, selleks et saada täis värki pidid veel läbi poe ostma ka uue mootori ning siis oli õnn sinu õuel, passis ilutses numbrite asemel kaks kritseldust, mis tähendas et peale seda võisid oma autol mootorit vahetada nagu ise tahtsid ... kere ka muidugi Wink

Dad.

On ka minu käest käinud läbi üks GAZ69,millel polnud ei kere ega mootori numbert.
Vasta

(07-01-2012, 23:26 PM)krss Kirjutas:  Ega ei mäleta juhuslikult seda, mis vahekorras ja kui palju? See kõlab nii rõvedalt, et lihtsalt peab järgi proovima, aga kui neist mõne asjaga üle pingutada, võib olla isegi lontis kindaga joomine eluohtlik... sellele kokteilile vääriline sakumm võiks olla näiteks surströmming?
Kuna ise pole seda jälkust kunagi teinud, siis vahekorda ei tea. Jook ise olnud kirjeldamatult rõve! Tea kas tasub seda järele tegema hakata. Süüdistatakse veel keemiarelva loomise katses! Big Grin Kui keegi tahab arstitädide juurde maoloputusele pääseda, võib ka lihtsalt kodukeemiat neelata.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(08-01-2012, 10:35 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ... Teema käis nii, et kui said tehasest uue kere, siis ARK-s (tollel ajal RAI-s) anti uus pass "guzov bez nomera" .... ja vot siis olid pooltehtud poiss, selleks et saada täis värki pidid veel läbi poe ostma ka uue mootori ning siis oli õnn sinu õuel, passis ilutses numbrite asemel kaks kritseldust, mis tähendas et peale seda võisid oma autol mootorit vahetada nagu ise tahtsid ... kere ka muidugi Wink

Dad.

On ka minu käest käinud läbi üks GAZ69,millel polnud ei kere ega mootori numbert.

[/quote]
Minu õuel seisab siiani üks UAZ-452, millel passis topelt kirjas "Bez nomera" (mootor 24-10 ja muidu ka paras hübriid)

Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Vasta

Jaahh! Olnd oma kuuris kord sapikas "bez kuzova". Olnud nokamatsu saanud ja esipaneel vahetatud. Sapika kerenummer olnd aga esikapoti all paneeli pääl.

loll on loll olla.
Vasta

Et kuidas NL ajal jõusööta hangiti?
Enne seda,kui jõusööda veoks tulid KAMAZ-i küürakad puhuriga poolhaaked,mida "dinosauruseks"kutsuti,veeti seda kraami porte ZIL-dega,millel sabas portehaagis.Veokastidele oli tehtud prisked kõrgendused,et võimalikult suur koorem peale võtta.Küllap autojuhid teadsid täpselt neid kohti,kus koormaid ei kaalutud,vaid võeti vastu visuaalse vaatluse korras.
No vot heliseb õhtul telefon,et olge valmis,hommikul kell pool neli toon kaupa.Kokkulepitud ajal sõidab autorong kohale,tendid kruvitakse koormate keskele kokku ja ämbrite abil algab kastide servade tühjendamine.Et asi võimalikult kiiresti lõpule viia töötab 2 brigaadi - üks autol ja teine haagisel.10 - 15 minuti jooksul on kummastki kastist tonn maha kühveldatud.Seejärel eemaldab sohver kastikõrgenduste ülemised lauad,peidab need osavasti kasti alla,silub rehaga keskel kõrguvad kuhjad kenasti servadeni,tendid peale ja minek.Kogu protseduur ei võta aega rohkem kui pool tundi.Visuaalsel vaatlemisel jääb mulje,et kastid on suure kuhjaga servadeni täis.
Autobaasides oli jõusöödavedaja koht väga tulus ja prestiizhne,kuid eks mõned jäid vahele ka ja pidid mõne aja kinnimajas veetma.
Vasta

tere hommikut,no jõusöödaga sai nõuka aal ikka vingelt tegeldud,mul oli 86.a.laudas juba 50-d siga ja seda sööta ikka kulus,pörsaid sai hangitud Gagarinist Kaardiväelasest Pälsonist ja jõusööda tõid kohale Linnuvabriku Zillid ja mahavõtmine käis ikka hulga lihtsamalt kui eelpool juttu oli,tehti lihsalt üks külg porte alumistest kinnitustest lahti ja maha jooksis täpselt 2 tonni kraami,kui present-kate on pingul koorma peal siis pole nähagi,et ühest servast on lohk sees,mul käisid regulaarselt nädalas korra masin,oli ka aegu kui sead nädal aega lõssi ja rohujahu järasid,mul oli kartuli keeduks tehtud spets elektri auruti mis peale aurutamist ka kartuli pudruks labade abil tegi,1990.a.sain riigile liha realiseerimise eest isegi yaz-469 ostuloa mille 37-tuh rubla eest uzbekkidele müüüsin,polnud omal seda masinat vaja kuna ametiauto oli kolhoosis g-69 ja isiklik masin g-24 mille sigade äri eest sai tutikas muretsetud aasta varem,aga põhiosa liha läks ikka venemaale Pihkva kiriku kõrvale turule,ja suur osa ka Petrizavodzkisse koos Paide kapsakasvatajatega,mul papa võiks sellest kapsa ärist ikka lugusid pajatada,räägin talle äkist paneb midagi paprile,aga see sigade kasvatus on köömes selle kõrval mis seotud söödaga,kui olete sigadega tegelend siis teate mis koguse SITTA need lojused välja lasevad,suvel sai kasutatud igasugu pumpsid,isegi kaevanduse spiraalpumasid,aga asi läks jamaks talvel kui külm lõi pumbad lõhki,oi oi millise kogemuse see andis,kasvõi see kui suvel kuumaga punataud 10 siga maha võttis,ja siga see va kurjam saab vist aru kui viimnepäev hakkab tulema,kui hommikul tuli tapamaja viimise masin õue,siis ei taha nad kuidagi mõõda kaldteed kasti minna ja kui oled ühe sea välja vihastand see kurjam oskab selle pahameele teistele sigudikkudele kohe edasi anda,vahest oli peale laadimine päris tõeline põrgu kohe.Aga jõuluks sai ikka omale 2-3 siga tapetud.
Vasta

Meenutaks veel kuiva seaduse aegset toksikomaaniat. Kui mujalt enam kaifi kätte ei saanud, siis kõikvõimas keemia aitas.
Laon siia ritta kõik küla pealt kuuldud jutud. Loodetavasti ei leidu foorumis ühtegi nõdrameelset, kes järele prooviks!
1. Saapaviks tõmmati leiva peale, lasti imenduda, siis kaabiti viks maha ja söödi leib ära.
2. Hambapasta "Pomorin" lahustati väheses vees ja joodi sisse.
3. Nuusutati kummiliimi
4. Õlle sisse lasti kärbsemürki "Dihlofoss". Üks sorts oli "Seitseteist kevadist hetke", kaks sortsu "Kaalul on rohkem kui elu", kolm sortsu "Surma hinda küsi surnutelt"
5. Tean tüüpi, kes jõi hädaga piduriõli
6. Aknapuhastusvahend Aknool läks parmudele hästi peale. Noorematele teadmiseks, et hais oli umbes sama mis praegu talvisel klaasipesuvedelikul.
7. Kogu parfümeeria, mis veidigi alkoholi sisaldas. Eelistatud margid olid aftershave vedelikud.
8. Räägiti ka sellisest hardcore variandist, kus aeti pea paljaks, tehti kalts viina(kui oli) nitrolahusti või bensiiniga kokku, laotati pealaele ja karvamüts pähe.
Osa sellest jutust on kindlasti linnalegendid, aga vähemalt pool võiks tõsi olla.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(09-01-2012, 10:31 AM)Basilio Kirjutas:  Meenutaks veel kuiva seaduse aegset toksikomaaniat. Kui mujalt enam kaifi kätte ei saanud, siis kõikvõimas keemia aitas.
Laon siia ritta kõik küla pealt kuuldud jutud. Loodetavasti ei leidu foorumis ühtegi nõdrameelset, kes järele prooviks!
1. Saapaviks tõmmati leiva peale, lasti imenduda, siis kaabiti viks maha ja söödi leib ära.
2. Hambapasta "Pomorin" lahustati väheses vees ja joodi sisse.
3. Nuusutati kummiliimi
4. Õlle sisse lasti kärbsemürki "Dihlofoss". Üks sorts oli "Seitseteist kevadist hetke", kaks sortsu "Kaalul on rohkem kui elu", kolm sortsu "Surma hinda küsi surnutelt"
5. Tean tüüpi, kes jõi hädaga piduriõli
6. Aknapuhastusvahend Aknool läks parmudele hästi peale. Noorematele teadmiseks, et hais oli umbes sama mis praegu talvisel klaasipesuvedelikul.
7. Kogu parfümeeria, mis veidigi alkoholi sisaldas. Eelistatud margid olid aftershave vedelikud.
8. Räägiti ka sellisest hardcore variandist, kus aeti pea paljaks, tehti kalts viina(kui oli) nitrolahusti või bensiiniga kokku, laotati pealaele ja karvamüts pähe.
Osa sellest jutust on kindlasti linnalegendid, aga vähemalt pool võiks tõsi olla.
9. eluheidikud istusid ringis ja avasid umbses ruumis bensiinipaagi või nitrolahustipudeli.

Selliseid tegelasi, kes eelmainitud enesepiinamisviise harrastavad, on kahjuks ikka veel meie ümber Sad
Vasta

(08-01-2012, 11:04 AM)Basilio Kirjutas:  
(07-01-2012, 23:26 PM)krss Kirjutas:  Ega ei mäleta juhuslikult seda, mis vahekorras ja kui palju? See kõlab nii rõvedalt, et lihtsalt peab järgi proovima, aga kui neist mõne asjaga üle pingutada, võib olla isegi lontis kindaga joomine eluohtlik... sellele kokteilile vääriline sakumm võiks olla näiteks surströmming?
Kuna ise pole seda jälkust kunagi teinud, siis vahekorda ei tea. Jook ise olnud kirjeldamatult rõve! Tea kas tasub seda järele tegema hakata. Süüdistatakse veel keemiarelva loomise katses! Big Grin Kui keegi tahab arstitädide juurde maoloputusele pääseda, võib ka lihtsalt kodukeemiat neelata.
Mitte keemia- aga peo-relva loomise katses.
Vasta

(09-01-2012, 10:31 AM)Basilio Kirjutas:  ...
5. Tean tüüpi, kes jõi hädaga piduriõli
...
Kas ta nüüd otse õli jõi?
Pigem oli meetod selline:
Talvel, kui külma piisavalt (-20*C ja rohkem), tuli mõnemeetrine nurk- või karpraud asetada õues väikese kaldenurga alla. Kõrgemale otsale valati piduriõli, mis siis aeglaselt madalama otsa poole voolama hakkas. Seejuures hangus õli metalli pinnale ning kergem fraktsioon segust läbis "külmutusriba" probleemideta ja tilkus madalamas otsas kogumisnõusse.
Hea tahtmise korral oli kogumisnõusse jõudnud vedelikku võimalik piirituseks nimetada...
Vasta

(09-01-2012, 10:31 AM)Basilio Kirjutas:  Meenutaks veel kuiva seaduse aegset toksikomaaniat. Kui mujalt enam kaifi kätte ei saanud, siis kõikvõimas keemia aitas.
Laon siia ritta kõik küla pealt kuuldud jutud. Loodetavasti ei leidu foorumis ühtegi nõdrameelset, kes järele prooviks!
1. Saapaviks tõmmati leiva peale, lasti imenduda, siis kaabiti viks maha ja söödi leib ära.
2. Hambapasta "Pomorin" lahustati väheses vees ja joodi sisse.
3. Nuusutati kummiliimi
4. Õlle sisse lasti kärbsemürki "Dihlofoss". Üks sorts oli "Seitseteist kevadist hetke", kaks sortsu "Kaalul on rohkem kui elu", kolm sortsu "Surma hinda küsi surnutelt"
5. Tean tüüpi, kes jõi hädaga piduriõli
6. Aknapuhastusvahend Aknool läks parmudele hästi peale. Noorematele teadmiseks, et hais oli umbes sama mis praegu talvisel klaasipesuvedelikul.
7. Kogu parfümeeria, mis veidigi alkoholi sisaldas. Eelistatud margid olid aftershave vedelikud.
8. Räägiti ka sellisest hardcore variandist, kus aeti pea paljaks, tehti kalts viina(kui oli) nitrolahusti või bensiiniga kokku, laotati pealaele ja karvamüts pähe.
Osa sellest jutust on kindlasti linnalegendid, aga vähemalt pool võiks tõsi olla.

Dihlofossist nii palju, et üks alkass kunagi õpetas, kuidas tuleb kasutada. Seletas maru tõsiselt ja asjaliku, kuid viltuse näoga, kui palju tuleb õllekannu peale "dihlofossi" lasta: "Kaks sutsu, kolm on liiga palju."

Tõestisündinud lugu "kuiva seaduse ajast". Tallinnasse, Seppo kllinikusse tulid kaks süsimusta meest, kes rääkisid puhast vene keelt. Asi tundus imelik, sest valge inime ennast nii neegriks päevitada ei saa. Aga selgus siis tõsiasi, et valged mehed olid õhtul parema puududes joonud ära pudelitäie puu-peitsi. Hommikuks oli peitsis sisalduv pigment naha alla ladestunud ja olidki neegrid valmis. Mis meestest edasi sai, ei ole teada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne