Mõõdu järgi kvaliteetne kardaanirist
#1

Tere!

Pöördun oma küsimusega margipõhisest foorumist laiema publiku poole.
Nimelt soovin osta Volga (GAZ 24-10) kardaaniriste, kuid ei soovi võtta poest praegust vene toodangut. Käisin Tallinnas Pirni tn poes Akuant ja vaatasin seal letikaubana olevat, kuid ei tihanud osta. Kuidagi ei äratanud usaldust. Võtsin poodi kaasa vana risti ja stopperseibid ning kardaani otsa flantsi, et saaks vaadata, kas uus rist mahub ja sobib vahele. Senimaani olen ka vanade CCCP varuosadega alt läinud. Mõnel juhul on risti kausid kuni 3 mm laiemalt ristil peal, kui see mis alt sai võetud nind sellisele ei saa stopperseibi kuidagi peale. Tänane letikaup aga üllatas õhema stopperseibiga (2,0 mm vs 2,5 mm), voltis kausitihendiga ja kui kaussi näppude vahel keerata, siis ei olnud ka parajalt siidine. Käisin ka Fixus24-jas ja Tööriistamarketis. Mõõdu järgi sobivat risti pakkuda polnud. Netis veel eksisteerib Japkor aga poes on letid tühjad ja MB varuosa vaid töötab. 

Seega küsimus suurele ringile, kas Tallinnas on mõnda ettevõtet, kes võtab vastu jaekliendi, vaatab kaasas olevat risti ja pesa ning leiab vajalikus mõõdus kvaliteettoote?
Vasta
#2

Autocardan Lasnamäel. Tasakaalustavad ja vahetavad ka.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

..ja tahavad kindlasti ka värvida.
kahe ristiga sõiduautokardaani puhul oli aasta tagasi hindeks (ristid + töö. Kardaan autost eraldatud) ca 260.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

samas võibolla käib see 260 euri maksev rist järgmised 20 aastat, siis polegi nii hull hind või mis?
Vasta
#5

Kes raha peale vihane pole, pöördub Pärnu kardaanimeistrite poole. Neil sõidab auto ka Eesti suurlinnade vahel. Need Tallinna tegelased kasutavad ära monopoli ning see hind on lihtsalt öeldes ebaviisakas. 
Olen kahel korral Pärnu meestelt abi saanud ja üsna pea saadan oma Corolla kardaani samuti sinna lühendamisele.

Argo
Vasta
#6

Lihtsalt risti vahetus ei maksa suurt midagi, kuid tõesti peab leidma õige mõõduga risti.

Küll aga kui õige mõõduga risti ei ole, siis tuleb kardaan ümber teha sobivale ristile, mida on saada. ( https://www.astromoto.ee/hinnakiri/ )

Tallinna poisid ei armasta splintide peale asju teha, vaid stantsivad kinni ja kasutavad riste, mis ei ole määritavad. Hilisemas elus oled jälle probleemiga uksetaga, kui tahad vahetada risti. 

Pärnu tööd ei oska kommenteerida.

Mingi firma tegeleb eestis ristide kinni keevitamisega  ja nemad peaks oma putka põlema panema. (splindi asemel kasutatakse distantsiks tavalist seibi ja see keevitatakse silma külge kinni, mis siis peaks risti hoidma tsentris ja fikseeritult) Asja probleem on see, et hiljem kui lahti tahad võtta, on asi tuksi keeratud ja ümbertegemine on tööriista lõhkumine. Ka kasutatakse mingit hiina risti, mis ei ole määritav.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#7

Kardaaniristide kohta täpset infot ei ole, aga käigukastide pukse ja võlle ja kõikvõimalikke asju mõõtis Taketi omanik kogu aeg ja katalogiseeris neid mingis formaadis. Tihtipeale sai tema käest mingi vidina mitte vin-koodi vaid hoopis mõõdu järgi. Ehk on abiks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

(09-05-2017, 11:05 AM)argo7up Kirjutas:  Kes raha peale vihane pole, pöördub Pärnu kardaanimeistrite poole. Neil sõidab auto ka Eesti suurlinnade vahel. Need Tallinna tegelased kasutavad ära monopoli ning see hind on lihtsalt öeldes ebaviisakas.
just see uba tegelikult ka mu postituse ridade vahel oli - tasakaalustuspink ei ole kindlasti odav ja mingi riskimarginaal tuleb ka sisse jätta, aga pinkide soetamise kulu võiks jääda eelkõige ikka seda rohkem vajava suurema tehnika kanda.
ka oli Autocardani suhtumine mu ühekordses kogemuses suht elitaarne: "värvimise võime ära jätta, aga hinda see ei muuda". Ma tõmbasin värvimisele kriipsu peale tegelikult seetõttu, et see "värvimine" ei ole ilmselgelt sel tasemel, mis nn roostekäki puhul mõtet omaks - kui teenuses oleks liivaprits + muundurid + eri krundid, oleks juba maalritöö samas hinnas.

ma jätsin Autocardaniga kauba katki - saame näha, kas ja millega nn kohalik töökoda üllatab. Mul on/oli samuti vaja mõõdu järgi riste leida ja vahetatagu juba siis ka ära: mu Opeli kardaan oli Laagri Sagros TÜV-l käies jutuks ning tassisin selle sinna. Peaksingi tegelikult uurima, kas ca kuu ajaga (ma tunnistasin ise, et kiiret mul selle asjaga ei ole) on seal ses osas mingit progressi olnud Smile

(tasakaalustamise vajalikkuse juttu ei ole vast vaja rääkida: mitmes jupis väike ja kerge sõiduautokardaan omab inertsimomenti, mis on sarnane pooltelgedega: selle jutu puhumisel on vajadused juba kogu veermikuga seotud ja see läheb keskmisest teelegaalsetel kiirustel kulgevast igapäevasõidukiga võrreldes IMHO teisele mängumaale)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#9

Tänan vihjete eest.
Kirjutasin ja helistasin sinna Pärnu firmasse. Pakuti saksa riste ja kinnitati, et mingit risti paika punktimist keevitusega ei ole. Mees pidi juba 20 aastat toimetama ja on Volgasid küll näinud, pidi sobivad ristid leidma. 
Igatahes panin täna Cargobussiga osandatud ja puhastatud kardaani teele, kui tagasi saan pean korra üle puhastama ja ära värvima. Eks siis annan siin teada  kas õnnestus ja mis see mulle kõik maksma läheb.

Seni veel optimistlik.
Vasta
#10

Kirjuta siis ka et ei värvitaks, muidu tükk tegu aerosooli maha pesuga.
Vasta
#11

Nemad ei värvi ja neil ongi parem kui kardaan haljas, saavad oma tasakaalud lihtsamini peale keevitada. Aga eks näis, millise rebasena see tagasi tuleb.
Vasta
#12

Saab hea. Wink
Vasta
#13

Viisin kolmapäeva õhtul kardaani Cargobusi terminali ja panin Pärnu poole teele. Täna helistati, et valmis ja juba rändab Tallinna poole. Lõuna ajal sain kätte. Pole veel pakist välja võtnud, kuid otsast paistis uus rist kenasti sees ja käigukasti poolne ots liikus mõnusalt siidiselt. Stopperrõngaid on vastavalt vajadusele 1 või 2 pandud. Eks nüüd värvin ära, panen alla ja teen proovisõidu, siis saan ka kommenteerida tulemuse osas.

Maksma läks 100€ +km
Vasta
#14

(12-05-2017, 15:14 PM)robi Kirjutas:  Maksma läks 100€ +km

 Kas transport on hinna sees või tuleb see lisaks?
Vasta
#15

(12-05-2017, 15:14 PM)robi Kirjutas:  Stopperrõngaid on vastavalt vajadusele 1 või 2 pandud.

Äkki täpsustad, et millal neid 2 tükki peab panema.
Vasta
#16

(12-05-2017, 22:17 PM)Valmet Kirjutas:  
(12-05-2017, 15:14 PM)robi Kirjutas:  Stopperrõngaid on vastavalt vajadusele 1 või 2 pandud.

Äkki täpsustad, et millal neid 2 tükki peab panema.

Kui kardaaniristi laius ei ole täpselt sama mis on orginaal splindi soontel, või splindi soon on laiem kui uus splint, jne on variante, mida saab mitme splindi paigaldusega ära petta  Wink . Teinekord tuleb splinte õhemaks lihvida ka.  Cool

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#17

Ma oskan vaid oletada, et phyli vastus ongi õige.

Saatsin oma kuludega, tagasi sain nende kuluga. mingi 4.50€ oli vist.
Vasta
#18

mu kardaanid on Laagri Sagros mõlemad valmis. Viisin 2tk, et valigu, kumba teha soovivad: vahetati aga suures tuhinas mõlemal ristid ära. Hind 100eur, mille eest sai siis 2x2 risti koos vahetusega (ilma tasakaalustamiseta - nagu teame, saab seda teenust Eestis vaid kahest kohast). Hinnatase on mõistlik, niiet ma ei pahanda liigse innukuse üle. Ristide leidmine (mida ma ise ei suutnud) olevatki aeganõudev ja keeruline olnud.
tegu on 4wd Opel VectraA kardaanidega, mille ristidele tehasekoodi ega asendust ei paista olevat. Kui mõned aastad tagasi neid masinaid veel liikus, olid kardaanid nõutud kaup.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne