Opel Rekord D "MaailmaRekorD" - Injection
#1
Auto näol on tegu Opel Rekord D-ga, mida on toodetud vahemikus '72-'77. Antud isendi aiste vahel asetseb 2.1-liitrine vabalthingav diiselmootor, mille otsas neljakäiguline roolilt lülitusega manuaalkäigukast. Mootor olevat täiesti töövõimeline ja olla saanud ka kunagi spetsialisti hoolt enne seisma jäämist. Keretüübilt on tegu kaheukselise sedaani, mitte päris kupeega, mis mulle täitsa igati sobib. 

Salong on üpriski komplektne ja terve esmapilgul, suuremaks puuduseks on ümber tehtud uksepapid. Kere on muidugi kaotanud karbid ja põrandas standartselt jalgealused. Puutumata kerega tegu pole, sest siin-seal on näha lappe ja pahtlit. T.V. tiivakaar on ajastukohaselt vahetatud asetades uue detaili vana taha servaga, moodustades mõnusa lehtri, kus niiskus saab pesitseda. Pagasiluuki on vist et kangiga avatud, sellest tulenevalt on ta rikutud aga eimidagi võimatut ilmselt. Kapotil koorub pahtlit, selle all on ta üldsegi roheline, st. vahetatud aga mälu järgi suht ok. Esiots on üleüldiselt kena - esipõll, tiivad-tuled, stange on aga tule kinnitustega ära rikutud. Mootoriruum on päris kena, kuna sel on ju topelt õõtsadega esisild, millest tulenevalt pole kokku vajuvaid lansekaid ja uuemate põlvede pealt tuntud mädanevaid tiivaaluseid. Tuuleklaasis on ka ikka igaks juhuks mõra nagu kõigil mu ostetavatel autodel, nigu aamen kirikus kohe.

Tegevuskava on umbes säärane, et puhastamise ja käivitamise võtaks ilmselt ette mõne lähema nädala jooksul. Ülejäänud detailide toomine jääb vast kuu kanti esialgu. Suuri plaane esmalt ei sea - inventuur, säilitamine, puuduvate detailide kogumine. Iseenesest väljamaalt saab talle veel igasugu põnevat kraami, kui siin jänni peaks jääma.

Auto lugu pikemalt:

Ühel Aprillikuu ööl võtsin kiigata korraks interneedust ja kohe silma jäigi kõnealuse Rekord D kuulutus.

[Pilt: large_29708429_po9D.jpg]

Kirjutasin müüjale kohe, et saatku oma number või helistagu. Enne lõunat juba oligi detailid täpsustatud ja hind paigas. Kuna aga masin asus Saaremaal, siis leppisime kokku, et suve poole tulen talle järgi.

Juuni alguses sai ka kõikjale laiali paisatud kuulutused transpordiks lootuses, et ehk keegi tooks ta soodsalt õuele ära. Parim pakkumine, mis tehti oli 120€, kalleim vast kuskil pea 600€. Kuna tee pealt oli Senaatori juppe tarvis ja Saaremaal taheti Honda tehnikat osta, siis otsustasime Motoristiga ise autol järgi käia.

Sõidu tarvis sai kaasa võetud tööriistad ja kõikvõimalikud abivahendid, et igal juhul Rekord ära saaks toodud, sappa sai haagitud ksf jossu "konn".

[Pilt: large_29708431_MH4T.jpg]

Teel sai tehtud peatus Rõngu poe juures, et head paremat teele kaasa haarata - aga näet, hammasrihm otsustas õnneks veel kodu lähedal otsad anda. Kuna Talveralli aegu oli pigem karta, et '65 Rekordil läheks varurihma enne tarvis, siis sinna autosse ta sai ja jäigi. Õnneks aga elab ksf roodla mitte just väga kaugel ja ulatas hoolimata hilisest kellaajast abikäe. Teadagi aga on sel Opeli OHC-l rihmaga lood hästi - klappe pähe ei lase ja rihm on kasvõi tee ääres vahetatav.

Hommikul sai tehtud vedukite vahetus ja sel korral oli reisusihiks juba Virtsu.

[Pilt: large_29708433_FKeC.jpg]

Saarele jõudes sai esmalt ära viidud Kuivastu 1G CRXi tarbeks Honda tehnika, mis oma doonorilt olin saanud ja see järel põrutasime juba Irasele peasüüdlase järgi.

[Pilt: large_29708435_usVK.jpg]

Kohapeal avanes üpriski ootuspärane vaatepilt - rehvid surnud, karbid puudu, pagasnikus pahn -  see, mis vanade autodega ikka kaasas käib. Kõige sellega oli aga ka arvestatud ja varurattadki olid kaasas. Samal ajal, kui käis rattavahetus sai ka kiire inventuur tehtud, et üleliigset kola autoga kaasa ei kannaks. Üldiselt tundus auto suuremalt jaolt komplektne olevat. Kord on veel tarvis käia varuosade järgi, alles siis saan täpsema ülevaate puuduvate detailide osas. Selle päeva eesmärgiks oli seatud panna Rekord konnale nii, et järgmisel päeval jääb ta vaid sappa haakida ja mandri poole kulgeda.

Esialgu oli plaanis ka käivitamine aga sellest sai loobutud, kuna kütusefiltri klaasanum oli ilmselt lõhki külmumise tõttu puudu - mõni kiiluke oli siin-seal.

[Pilt: large_29708437_z3iP.jpg][Pilt: large_29708439_kTh9.jpg][Pilt: large_29708441_8j87.jpg]
[Pilt: large_29708443_Qnpd.jpg][Pilt: large_29708445_Fg8u.jpg]

Edasi liikusime öömajale, milleks oli sel korral Kivi-Roosi puhkemaja - mõnus koht - verandaltki näeb vahest nii rebaseid-jäneseid kui ka sulelisi üpris lähedal liikumas.

[Pilt: large_29708449_Lg6H.jpg]

Pühapäeval haakisime konna sappa ja minekuvalmis olimegi.

[Pilt: large_29708451_jgU4.jpg]
Opeli valvur/Hirvemurdja

[Pilt: large_29708453_KXST.jpg]

Teel sadamasse sai nähtud ka Corvette Klubi ürituselt tulevat kolonni mööda vuramas, hiljem muidugi seisime võidu, et sama praami peale sõita.

[Pilt: large_29708455_HQBv.jpg]

Kuna esimese praami autopiletid olid välja müüdud, siis sai need võetud järgmisele. Et vaba aega küllaga, siis läksime sööma ja jõudsime 20 minutit enne väljumist auto juurdegi. Kuna aga telefoni aku otsustas hoobilt 20% pealt nulli hüpata, siis läks järsku kiireks küll - õnneks sain viimastel minutitel pileti meili pealt välja otsitud ja jõudsime ikkagi õigele praamile.

Mandrile jõudnud, läksime osandama üht A2 Senaatorit. Tagasiteel käisime läbi Kilingi-Nõmme Restost - järjekordne koht, mida vägagi soojalt julgen soovitada. Viljandimaal tegime reedele planeeritud peatuse hoopiski pühapäeva õhtul ja Tartu jõudsime esmaspäeva hommikuks.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#2
See opelrekordi diiselversiooni "küüruga" kapott sai kunagi selgeks ja pähe taotud juba M-H.Kuuse 100 auto raamatust.
Taoline tolleaegse diiselvõimetusega ebasport-kupee on tänapäeval täitsa nähtus omaette. Seitsmekümnendatel vist pigem lihtsuse ja ökonoomsuse musternäide - kokkuhoid nii kütuse kui uste arvu pealt.
Kunagi 90nendate algul sõber pidas sellist 4-ukselist diisel-sedaani, ja oh seda lärmi ning sinist suitsu, mida see masin toota suutis. Suitsu talumine oli tegelikult lihtsam, see jäi kohe seljataha, aga mootorimüra lendas kahjuks salongist läbi, enne kui laiali pudenes.
Vasta
#3
(13-06-2017, 00:53 AM)TeeTL Kirjutas: See opelrekordi diiselversiooni "küüruga" kapott sai kunagi selgeks ja pähe taotud juba M-H.Kuuse 100 auto raamatust.
Taoline tolleaegse diiselvõimetusega ebasport-kupee on tänapäeval täitsa nähtus omaette. Seitsmekümnendatel vist pigem lihtsuse ja ökonoomsuse musternäide - kokkuhoid nii kütuse kui uste arvu pealt.
Kunagi 90nendate algul sõber pidas sellist 4-ukselist diisel-sedaani, ja oh seda lärmi ning sinist suitsu, mida see masin toota suutis. Suitsu talumine oli tegelikult lihtsam, see jäi kohe seljataha, aga mootorimüra lendas kahjuks salongist läbi, enne kui laiali pudenes.

Jah, eks need küürud ikka asja pärast on tehtud, et need kõrged mootorid katte alla ära ka mahuks. Tagantjärgi võib öelda, et lausa hea, et nad nii kõrged olid -  muidu poleks nii kena katet selle mootoriruumile tehtudki.

Just - omal ajal oli ju ikkagi kaks ust vähem ka paar kopkat soodsam ja veel ökodiisliga oli ta päris säästukas omasuguste seas.

Ega ta kuigi peen mootor pole ja samas kui poisiklutist saadik igasugu vene traktoritega maal ringi vuratud, siis nende kõrval on vana Opeli diisel ikka päris vaikne.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#4
Video 
Ostan Lucas CAV filtri klaasist settekausi, äärmisel juhul sobib ka metallist. Leidub seda paatidel, traktoritel, autodel - vanakooli diislitel. Konkreetne detail peaks sobima Lucas 296 tüüpi filtrile.

[Pilt: CAV%20Type%20Shallow%20Glass%20Fuel%20Bo...5f623e.jpg][Pilt: $_58.JPG]

PS
56773184, Raul
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#5
Mine astu poest läbi ja vaata, ehk SEE sobib.
Kuna kogu komplektiga müüakse, siis odav ta ei ole, aga plekkpõhjaga on neil ka, see pole nii kirves.

Ja vast traktoripoed toovad klaasi eraldi 5€ eest kah ära, kui oodata viitsid.

.
Vasta
#6
(15-06-2017, 06:06 AM)stihl Kirjutas: Mine astu poest läbi ja vaata, ehk SEE sobib.
Kuna kogu komplektiga müüakse, siis odav ta ei ole, aga plekkpõhjaga on neil ka, see pole nii kirves.

Ja vast traktoripoed toovad klaasi eraldi 5€ eest kah ära, kui oodata viitsid.

Tänud soovituse eest! Sain õhtul sama vihje ka FB-s ja hommikul esimene plaan ongi otsida see settekauss filtrile. Lähen ründangi esmalt Tööriistamarketit. Väideti, et seal võivad ehk isegi teenindajad nii kenad olla, et keeravad filtri küljest kausi ära mulle, kui tähtede seis õige.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#7
(12-06-2017, 21:09 PM)Injection Kirjutas: Mandrile jõudnud, läksime osandama üht A2 Senaatorit. 
Pole väga teemasse, aga kas sealt senatori küljest veel võimalik miskeid juppe saada. Pakuks ka huvi mõned tükid ehk
Vasta
#8
Hommikul ostsin Tööriistamarketist uue klaasist settekausi, mis kahjuks on küll suurema alumise avaga, kui vaja aga asi sai pandud sobima. Ühtlasi ostsin ka kaks uut kütusefiltrit. Kahjuks aga sai kasutada vaid üht neist ja esmase filtri asendasin algupärase sekundaarsega, kuna uued on grammikese kõrgemad. Peale selle vahetasin mõne meetrikese voolikuid ja pistsin nad kanistrisse. Suure akuga üpriski mõistliku aja peale mootor käivitus ja käis minu meelest üpriski hästi seisnud tehnika kohta. Kui kõrv kikki ajada, siis kindlasti on kuulda kõrvalisi helisi - veepump paistis olevat õhtal. Ja kurat seda teab, mis generaator ja vaakumpump veel teevad - rihmad kergelt tantsisid küll. Üldiselt on pilt ees, et mootor on käivitusvõimeline ja tahab saada elementaarset hoolt ja seejärel seadistamist. Liigutada teda ma esmalt ei üritanudki - jätan selle järgmiseks korraks, kui on aega pikemalt asjaga tegeleda.





(15-06-2017, 13:08 PM)marko178 Kirjutas:
(12-06-2017, 21:09 PM)Injection Kirjutas: Mandrile jõudnud, läksime osandama üht A2 Senaatorit. 
Pole väga teemasse, aga kas sealt senatori küljest veel võimalik miskeid juppe saada. Pakuks ka huvi mõned tükid ehk
Saatsin PS-i!
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#9
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...trile.html

Ära sinna poodi mine, telli neti kaudu! Nendel pervodel on kõik kohapeal ca 20 prossa kallim.
Vasta
#10
(16-06-2017, 13:21 PM)Valmet Kirjutas: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...trile.html

Ära sinna poodi mine, telli neti kaudu! Nendel pervodel on kõik kohapeal ca 20 prossa kallim.
Alati võib osta netist ära ja siis ise järgi minna. Tavaliselt ongi poes kallim kui e-poes sest poega kaasneb ka muid kulusi.
Vasta
#11
(16-06-2017, 13:21 PM)Valmet Kirjutas: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...trile.html

Ära sinna poodi mine, telli neti kaudu! Nendel pervodel on kõik kohapeal ca 20 prossa kallim.
Jah, selle hind on juba palju magusam. Kahjuks aga pole seegi päris "see", kuna alumise ava läbimõõt on suurem nagu sellelgi, mis peale sai. Pean otsima hiljem õige variandi välja.

Ja kahjuks jäi see link veidi hiljaks. Ostsin detaili ära Tartu Tööriistamarketist, kus settekausi hinnaks oli pea 10€ ja filter alla 1,50€. Jah, olin ise arvestanud 5-10€ kausi hinnaks ja filtrile alates 2,50€ aga pole hullu, masin sai tööle. 
(16-06-2017, 18:33 PM)kuno666 Kirjutas:
(16-06-2017, 13:21 PM)Valmet Kirjutas: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...trile.html

Ära sinna poodi mine, telli neti kaudu! Nendel pervodel on kõik kohapeal ca 20 prossa kallim.
Alati võib osta netist ära ja siis ise järgi minna. Tavaliselt ongi poes kallim kui e-poes sest poega kaasneb ka muid kulusi.
Just.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#12
Eile sai siiski ligi võetud '89 Opel Omega LS 2.3D, millele oli vahele pistetud 23TDR. Eemaldan täna viimased enda jaoks tarvilikud osad ja hiljemalt 05.07.2017 läheb auto utiili - seega kui keegi tunneb, et tal midagi veel vaja selle auto küljest, võta ühendust!

'89 Opel Omega LS 2.3D varuosad
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#13
Kas lihtsalt oopelilaadne kaubanduslik teadaanne või on sellel 23DTR-il ka mingi mõju maailmarekorDi parandamisele?
Vasta
#14
(01-07-2017, 13:06 PM)TeeTL Kirjutas: Kas lihtsalt oopelilaadne kaubanduslik teadaanne või on sellel 23TDR-il ka mingi mõju maailmarekorDi parandamisele?

23TDR tähendab seda, et tegu on sünnilt 74 kW muutuva geomeetriaga turbo ja vahejahutiga diiselmootoriga. Kahjuks aga turbo ja pump esmapilgul on lahjema 64 kW 23TD pealt pärit. Eks jõuab õiged asjad ka leida.

Algselt mul mootori vahetust mõttes polnud, kuna aiste vahel olev originaal toimetab vägagi kenasti, küll aga soodsat pakkumist ei tahtnud käest lasta. Olgem ausad, kui juba on valida kas 44 kW N/A või 74 kW turbomootor, siis kumma turbomootori valiksid Sina?
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#15
No kui sellest auklikust "kupeest" saab üldse veel sõidulooma ja vana pada jääb üle kuhugile kellelegi, siis ju igati hästi.

Ja kui keretööde tõttu mootor niiehknaa maha käib, siis pole justkui isegi vahetamisega tegu , kui pealepanekul pisut uuem katel kogemata peale lipsab Smile
Vasta
#16
(01-07-2017, 16:15 PM)TeeTL Kirjutas: No kui sellest auklikust "kupeest" saab üldse veel sõidulooma ja vana pada jääb üle kuhugile kellelegi, siis ju igati hästi.

Ja kui keretööde tõttu mootor niiehknaa maha käib, siis pole justkui isegi vahetamisega tegu , kui pealepanekul pisut uuem katel kogemata peale lipsab Smile

Just nii, kui sest kaheukselisest sedaanist ta üle jääb, siis võib teda ehk die hard Bedfordi mehele ehk näiteks pakkuda - Blitzil oli teda sünnipäraselt. Iseasi, kas sihukest meest ka leiab.

Just sama mõte.
Rastblaster - Abrasiivpritsi teenus erinevate materjalidega
Motoristi Klubi
Vasta
#17
Ohoo,

õnnitlused (ning alakere vaadates, ühtlasi kaastundeavaldused...?) teema autorile, et selliseid veel ikkagi veerevana leida õnnestub me oma registristki! Ning numbriplaadi järgi oleks ma ise autole pikemata hoopis Kats nimeks pannud Smile

Kuid tegelikult on "2ust-sedaan" üldse mitte paha valik, ei pea ukseklaasi tõstemehhanismide ja tihendite ja asjadega hulluks (ning ühtlasi pankroti...) minema, et asi toimiv oleks! Isegi kunagi muide käisin Karksi-Nuias üht sellist 2d sedaani tõsimeeli kaemas, tol ajal oli müüjal hinnasooviks 8000 eeki ja minul vist vigadele vihjates soov mitte üle 5000 anda vms, igatahes kaup jäi katki ja pärast pisut kahetsesin, sest tollel kereosa oli ikka päris ok. Hinnaühik samas annab mõista, et see oli ikka väga ammu. Huvitav, palju konkreetse isendi hinnaks jäi...kas palju rohkem, kui tänapäeval ainult "diisel mudeli" kapott ebays? (mingi vahe jäi silma, et lausa 300€ taheti!)

Ning huvitav, kumba sordi alla sellisel see muret tekitav esiklaas liigitub, kas siis kupee või sedaan? Isegi mingilt fritsu lehelt, kus nende tootmine taas ellu kutsutud, ei saa nagu hästi selgust:
http://www.classic-autoglas.com/opel-rek...heibe/2053

...endal muidu oli paar aastat tagasi õnne Eesti kohapealse Klaasiteeninduse lao "surnud jäägi" nimekirja otsa koperdada, kus kupee mudeli esiklaase suisa kaks tükki oli üles märgitud, lausa kahetoonilised veel (kellegi näpukas tellimisel?): roheline toonribaga ja pronks toonribaga ja dokumendi koostamise ajast oli vist "soodushinnaks" 1500eek/tk mainitud vms...ma siiski läksin sinna ja mõttega, et küsijale suu peale ei lööda (kui, siis jalaga munadesse vaid : ) ja teavitasin neid kurvast faktist, et Eestis ainult üks selline kupee veeremas on ja teine kuskil Loksa garaazis vaikselt hääbumas ja tegin ettepaneku need 100€ eest mõlemad ära anda. Läks läbi igatahes... Wink

Ühesõnaga, kui kupee klaas sinna sobib, siis mu enda omalt selge, aga terve (loomulikult mikrotäkkeid siiski ajaga on kogunenud...) jääb millalgi üle.

PS! Kas Senator A2 osandamine tähendab, et on õnne ka Getrag 265-si veel jätkuvalt kuskilt leida? Mul ka ainult üks on hetkel, aga võiks siiski alati rohkem olla Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne