D8e väntvõlli vahetus
#1
D6, D8, D8e väntvõllide infot vajaksin...
Lappasin teemasid ning peamiselt on arutatud väntvõllide rihtimisest, mõnest erisusest ja laagrite vahetamisest.
Kõik need teemad on muidugi vajalikud, sest kasutusjuhendist üldjuhul väntvõllide kohta "nippe" välja ei loe...
Mul pigem selline demagoogiline arutelu.


Võtsin lahti D8e mootori sellepärast, et väntvõlli kepsulaagri loks oli 0,3mm +- mõõteviga 0,05mm. Mootori töös oli väga suur kohin/kihin. Tundub ega ka laagrid kõige paremad polnud. Kepsulaagrite vahetus oleks ehk kõige lihtsam tegevus olemas oleva võlli kordasaamiseks, kui vahendid ja oskused oleksid olemas, aga kahjuks neid mul pole... Teemasid lapates ei tundu ka kõige kuluefektiivsem ettevõtmine kui seda lasta kellegil oskajal teha. 
Minu D8e mootoris olev võll ei pruugi olla seal originaal... vaid juba kellegi poolt sinna pandud D6 vänt... järeldan sellest, et magneti poolne võlli otsa läbimõõt on 10mm ning tasakaalustuse avad on katteteta.
Sain WanaKolgast hea hinnaga teise väntvõlli - ning ei pööranud ühele pisikesele detailile tähelepanu aga saadud väntvõlli magneti poolne võlli ots on 12mm ning suurema poldiga kinnitub ka magent. 
Saadud väntvõll on ülemõõtes igati pidi tipp-topp - kepsulaagris loksu ei ole - kui on siis selline, mida mina oma mõõtmisega mõõtevea piires ei tuvastanud.
Vasak poolne siis mootoris olnud väntvõll ja paremal siis saadud.
   
Mõningad kahtlused/küsimused/arutelu punktid:
1. Siin on kumanud läbi, et d8e väntvõll kui selline pole nüüd kõige parem... millest selline arvamus... ja miks peaks eelistama D6 väntvõlli?

Eks pean otsima siis uue magneti, mis istuks 12mm võlli otsa või siis ehk saab keegi vahetada sama korras võlliga...
2. Samas kas magneti soetamisel pean vaatama, et ka nukk oleks küljes või saab 10mm nuka sinna paigaldada?


Igatahes mootor ise seest suht korras, siduri korkmaterjali võiks vahetada aga karjuvat vajadust pole (kui hea hinnaga õnnestub saada siis ju võiks...) Mootor ise oli mustavärvi tummise mastiksiga koku laotud... pigem soetan aftermarketi tihendikomplekti ja paigaldan nendega.

3. Väntvõlli laagrid sai uued 203 soetatud ning jätan väljapoole katted alles. Kas katted tasub alles jätta või hakkab see laagri õlitust takistama
Laagrite eemaldamine ei tundu praegu väga keeruline ning läbi vända olevate aukude saab ilusti laagrid maha koputada (eelnevalt laager kuumaks, vänt vikseerida põsega alusele nii, et laager saaks alla liikuda ning läbi augu siis laagri servadele kitsa poldiga väljapoole toksida)
Müün vanema Moskva M1A, MinskM1M jt asju
Ostan M103 ja K58 -le asju.
Vasta
#2
(13-06-2017, 14:13 PM)CHRhmm Kirjutas: D6, D8, D8e väntvõllide infot vajaksin...
Lappasin teemasid ning peamiselt on arutatud väntvõllide rihtimisest, mõnest erisusest ja laagrite vahetamisest.
Kõik need teemad on muidugi vajalikud, sest kasutusjuhendist üldjuhul väntvõllide kohta "nippe" välja ei loe...
Mul pigem selline demagoogiline arutelu.


Võtsin lahti D8e mootori sellepärast, et väntvõlli kepsulaagri loks oli 0,3mm +- mõõteviga 0,05mm. Mootori töös oli väga suur kohin/kihin. Tundub ega ka laagrid kõige paremad polnud. Kepsulaagrite vahetus oleks ehk kõige lihtsam tegevus olemas oleva võlli kordasaamiseks, kui vahendid ja oskused oleksid olemas, aga kahjuks neid mul pole... Teemasid lapates ei tundu ka kõige kuluefektiivsem ettevõtmine kui seda lasta kellegil oskajal teha. 
Minu D8e mootoris olev võll ei pruugi olla seal originaal... vaid juba kellegi poolt sinna pandud D6 vänt... järeldan sellest, et magneti poolne võlli otsa läbimõõt on 10mm ning tasakaalustuse avad on katteteta.
Sain WanaKolgast hea hinnaga teise väntvõlli - ning ei pööranud ühele pisikesele detailile tähelepanu aga saadud väntvõlli magneti poolne võlli ots on 12mm ning suurema poldiga kinnitub ka magent. 
Saadud väntvõll on ülemõõtes igati pidi tipp-topp - kepsulaagris loksu ei ole - kui on siis selline, mida mina oma mõõtmisega mõõtevea piires ei tuvastanud.
Vasak poolne siis mootoris olnud väntvõll ja paremal siis saadud.

Mõningad kahtlused/küsimused/arutelu punktid:
1. Siin on kumanud läbi, et d8e väntvõll kui selline pole nüüd kõige parem... millest selline arvamus... ja miks peaks eelistama D6 väntvõlli?

Eks pean otsima siis uue magneti, mis istuks 12mm võlli otsa või siis ehk saab keegi vahetada sama korras võlliga...
2. Samas kas magneti soetamisel pean vaatama, et ka nukk oleks küljes või saab 10mm nuka sinna paigaldada?


Igatahes mootor ise seest suht korras, siduri korkmaterjali võiks vahetada aga karjuvat vajadust pole (kui hea hinnaga õnnestub saada siis ju võiks...) Mootor ise oli mustavärvi tummise mastiksiga koku laotud... pigem soetan aftermarketi tihendikomplekti ja paigaldan nendega.

3. Väntvõlli laagrid sai uued 203 soetatud ning jätan väljapoole katted alles. Kas katted tasub alles jätta või hakkab see laagri õlitust takistama
Laagrite eemaldamine ei tundu praegu väga keeruline ning läbi vända olevate aukude saab ilusti laagrid maha koputada (eelnevalt laager kuumaks, vänt vikseerida põsega alusele nii, et laager saaks alla liikuda ning läbi augu siis laagri servadele kitsa poldiga väljapoole toksida)

võibolla on tegu minu silmanägemise probleemiga , aga puusalt täristades poleks kuidagi kahtlustanud  võlliotste diameetri erinevust , no a kui sa möötsid küllap siis nii on .see siis  sinupoolt lisatud fotomaterjali  silmitsemisetulem . sellisel juhul  on minujaoks tegu keskmist kasvu anomaaliaga, kuna täis paledega ja 12 mm magnetiga  väntvõll lausa ennenägematu. d8 väntvõlli eripäraks on tasakaalustus aukude asemel terve sektori puudumine , ilmsesti tootmisprotsessi lihtsustamise ja materjali kulu vähendamise võtmes isegi  pisut loogiline lüke. siia ongi peidetud põhjus,miks d8 vänta varasematest viletsamateks peetakse.
  esimesed d8 väntvõllid olid muideks 10.5-se magnetiga , 12 mm tuli  minu kinnitamata andmetel mootoritele ,millel d8 järel lisatäht(D8e ,D8m ) .
 üldiselt on nõukogudemaa asjadega ju üleüldine tendents: mida uuem , seda sitem  . nii ka punnvõrrinduses .
 sõnaga siis , sulle kui makakade hingeelu pikaltlaialt lahanule  peaks olema tuttav karteri ruumala vähendamiseks tehtud  pingutused. kui d4-l oli väntvõll ilus tummine, ümar ja raske , siis mida mudel edasi seda kõhnemaks väntvõl ja seeläbi hooratas jääb .
Vasta
#3
No näed ajasin teil oma pealiksakudse mõõtmistega suud ja silmad jama täis (aga iceman närib ikka läbi...) Rolleyes . Võtsin uuesti mõõtevahendit kätte ja püüdsin eksimusi vähendada.
Magnet, mis istus enne D6 ja selle sama D8e mootoris oleva võlli otsa ilusti ei sobinud kohe kuidagi Wanakolgast saadud väntvõlli otsaga.
Võttes kätte mõõdiku sain tulemiks 10,4 - mõõtude järgi nagu oleks pidanud istuma aga ei läinud. Samas magneti kinnituspolt on suurema läbimõõduga, kui D6 väntvõllil (ei ütle suurust, sest seda nii ei mõõtnud ega ka leidnud oma kolakastist kohe sinna sobivat)
Sai teist natuke mudidtud ja lõpuks istus ilusti.
Seejärel sai vahetatud väntvõlli laagrid. Kahjuks kepsu laagrites küll loksu pole aga keps väga vabalt ei liigu - kohati liigub vabalt ja kohati raskemalt. Aitasid mingi hetk määrded (Breakcleaner, WD40, penetratrion oil jne...). Paar ringi liigub keps vabalt ja siis jälle raskelt - ehk mingi mõnus sodi on kepsulaagrite vahel.
Ehk oskab keegi öelda, mis mõõdus (mm) vahe peab olema võrri väntvõllide põskedel? Kui suur võib olla viskumine?
Müün vanema Moskva M1A, MinskM1M jt asju
Ostan M103 ja K58 -le asju.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne