velgede laendamine
#1
Photo 

Oman väikest probleemi nimelt vaja teooriale kinnitust kuidas teha laiendatud velgi. ja samas on ka küsimus kui laiaks nad tuleb teha.

Nimelt mul t16/25 esiveljed vaja laiemaks saada. Kõiksugu laiade velgede kasutamine on jäänud tagaplaanile kuna mõõtmised näitavad, et  nad vajavad rohkem tööd kui uue tegemine.

Samas velgede laiendamisega tegeletakse juba pikemalt. Teisalt on tegu 2,5mm plekiga, mis on vaid 16" rehile. Hea omadus see, et velje keskosa ümbermõõt vaid 113cm, mis teeb asja  suht väikseks. Samas kuni 30km/h kiiruse juures ei ole otseselt ka tähtis, et velg saaks ideaalselt sirge.

Velg on 16" ja mõeldud rehvile 6.00x16 või 6,5x16"  Mina aga tahaks talle meelitada 10,5"se rehvi peale :Smile
Sisemine toetusäär on vahemaaga 11,5cm ja väljast mõõdetuna 14,5cm.

Velgedest üldisemalt
Mtzi veljed 20"
Laius:
7,5"sele veljele käib 8,3" rehv
9"sele veljele 11,2rehv
12"sele veljele käib kas 13,6 või 16" rehv


16tolline haagise rehv
9" x16rehv
velg on sellel seest mõõdetuna 14,5cm ja väljast mõõdetuna 19cm

Reaalselt on mul vaja 6,5"se rehvi asemel panna 10,5" rehv, mis teeks 4 tolli velje vahet. Seda ei mõõda ma kuskilt välja, et vaja 10cm e 4 tolli vahele panna. 

Teiste velgede suhtest võttes, siis, kuna hetkel on mul velg seestmõõdetuna 11,5cm ja kui selle 19cm peale venitan, siis reaalselt peaks see rehv sinna ju viisakalt peale mahtuma.



Velge muidu niimoodi plaanis venitada. See roheline osa tuleb uus.
[Pilt: wheelbanded.jpg]

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#2

Sa tead ju kõike, miks küsida veel`
Mõõtmine õige, arvutus ka, tööle!
Koolitusi on muide tuub täis, kirjuta vene keeles velgede laiendamine ja võid hommikuni vaadata.
On muidugi kaks erinevat koolkonda, st sisemine või välimine õmblus enne. Enne sisemine õmblus teha saab lihtsamini kohendada, muud erilist vahet ei ole.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

(20-06-2017, 19:04 PM)Marko Kirjutas:  Sa tead ju kõike, miks küsida veel`
Mõõtmine õige, arvutus ka, tööle!
Koolitusi on muide tuub täis, kirjuta vene keeles velgede laiendamine ja võid hommikuni vaadata.
On muidugi kaks erinevat koolkonda, st sisemine või välimine õmblus enne. Enne sisemine õmblus teha saab lihtsamini kohendada, muud erilist vahet ei ole.


Vahepeal tuleb sisse loogilisi eksimusi ja seetõttu küsisingi üle, et kuidas teha.  ISe pole varem teinud ja need, kes teevad, räägivad tuumafüüsikast. Üritasin, et äkki keegi räägib asja tegemise köögipoole veidi paremini lahti.

Keevitamise osa on lihtsam. Seda jah seletatakse lahti kõikjal. (et millest alustada ja kuidas hiljem vigu parandada)

Hetkel ongi endal pigem küsimus selles, et kuidas arvutatakse erinevate rehvide järgi velje laiust. Mina tegin tagurpidi arvutuse, ehk mõõtsin velje  ära ja arvutasin suhte - võrreldes rehvi enda laiusega. Samas see rehvi laius/ velje laius see number kõigub enamjaolt väga suures ulatuses.


Hetkel veel üks väike mure sellega, kuidas saada seda lehtmetalli rõngaks ehk 113cm pikk latt vaja saada 36cm deameetriga rõngaks.  Ise mõtlesin et kõige labasem oleks võtta gaasi balloon 30cm läbimõõduga ja üks ots korra latil kinni punktida ja hakata koputama küll ta rõngasse tõmbab Big Grin

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

Vaata videoid!
Täpseksajamiseks peab Sul olema soovitavalt horisontaalasendis vabalt pöörlev rattarumm. Kärab muu pöörlev taldrik ka aga siis tuleb üks tsentreerimine lisaks ja täpsus kannatab ilmselt natuke.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne