50- ne õli surve 0-li lähedal
#1
Tere, selline mure siis, et survet pole peaaegu üldse. Mida teha???. Räägin natuke siis ka lähemalt: Tegemist siis MTZ 50-ga, millel on D240 mootor. Ühest foorumist lugesin, et peab kuskilt reduktsiooni klapi ära puhastama ja paarringi peale keerama, no aga ei tea kus see asub ja kas see üldse olemas on.?  Sad
Vasta
#2
Kas saab keegi anda nõu ja abi??? Tsentrifuug mul ammu juba suuremast si Big Grin.t puhad, ega seal midagi puhastada polnudki.
Vasta
#3
Kui nüüd mootor kokku jookseks,saaks selle õlituse süüks ajada.... Big Grin 
Kui manomeetri maha keerad,kas õli tuleb? Kui tuleb siis kas survet ka on tunda..... Kas viga tuli äkki? Või pikkamööda? On olnud juhus,kus õlipumbal kõik poldid lahti.... Üldiselt ära väga pikalt seda mootort kräunuta,järsku jooksebki kokku. Väga raske on siin õpetada....
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#4
Õli ikka normis? Mul oli sama lugu, et surve null ja vaatasin et õli minimum kriipsu juures. Russ ongi imelik masin, millel ei teki rõhku, kui ei ole õli normis. Kui on mehaaniline kell, võta tsentrifuugi juurest toru lahti ja lase suruõhku sisse. Samal ajal keegi jälgib kella, kas see ikka liigub. Nii saame välistada kella vea. Muidugi Talupoja pakkumised võivad ka õiged olla.
Ainukesed kolm viga ongi kas: õli norm, kell/andur, õli pump.
Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#5
Selliste vigade esmane diagnost on ju kõigil sisepõlemismootoritel sama. Algab muidugi tõesti sellest, kas kadus järsku või aegamööda. Füüsiliselt üles otsida mingi toru/andur/stutser ja natuke lahti keerata siis selle vahe, kas purskab kahe atise survega või vabavooluga eristab isegi asjatundmatu kodanik.
Kui kadus aegamööda siis on aeg mootorit või juppe otsima hakata. Mlsluik abiks Smile

PS lahtised õlipumbapoldid olid mingi aasta BMW-de V8 mootorite mure, Saksa insener tegi vist komavea pingutusmomenti määrates ja tehas vorpis saksa täpsusega neid sadu tuhandeid valmis
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#6
Eks tsentrifuug ongi puhas kui õlisurvet ei ole. Kõigepealt vaata või kuula kas tsentrifuug sul pöörleb. Kui jah siis kontrolli andurit ,kui ei siis pole mõtet andurit kontrollida. Kui tsentrifuug ei pöörle siis kontrolli selle võlli kas laseb läbi,või on reduktsiooniklapp avatud. Ehk ei saa pump õli kätte, kas on toru lahti või pole siis piisavalt õli. Kui pump oleks kulunud siis oleks see juba ammu näha olnud.
Vasta
#7
Tsentrifuug võib peppus olla ka nii, et õlisurve on korras.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#8
Räägin nüüd asja algusest ära. Siis kui meil oli 50 nel originaal mootor, siis oli õli surve 2 baari. Peale selle, kui tööd tehes viimase saale kolisema võttis ja väntvõlli tuksi keeras, mõtlesime osta teise mootori(D240 mis praegu peal). Ladusime kõik ringi, saime isegi uue, vana väntvõlli kapitali oma, pärit D50- nelt. Peale selle pole eriti enam üldse õli survet olnud.
Vasta
#9
Mootorit käiates käivitusmootoriga ei tekita mingit survet, alles siis kui mootor tööle läheb lööb õlisurve külma mootoriga 1,5  peale ja siis hakkab langema ning langeb 0,5 baarini. Ja siis kui õli veel soojaks läheb on surve veel madalamal. Paar kuud tagasi sai tehtud remonti ja pandud uued hülsid ja kolvid, asja see eriti ei parandanud. Jama, mis jama. 
Praegu on russ õuel ja plaan on panna uued saaled, aga ei tea kui palju see asja parandab ja kas üldse midagi aitab. Kuri kahtlus et õlipump õhtal või tsentrifuugiga midagi. Ega keegi ei tea, kus see reduktsiooni klapp asub? Peaks seda ka uurima.
Vasta
#10
(22-06-2017, 13:46 PM)traktorist MTZ Kirjutas: Räägin nüüd asja algusest ära. Siis kui meil oli 50 nel originaal mootor, siis oli õli surve 2 baari. Peale selle, kui tööd tehes viimase saale kolisema võttis ja väntvõlli tuksi keeras, mõtlesime osta teise mootori(D240 mis praegu peal). Ladusime kõik ringi, saime isegi uue, vana väntvõlli kapitali oma, pärit D50- nelt. Peale selle pole eriti enam üldse õli survet olnud.

Vaata, selle ümber ehitusega on nii, et 240 mootoril on õlituskanalid väntvõlli jaoks vähe teise ehitusega. Osad plokid võimaldavad asja ümber ehitafa osad ei võimalda. Selle saladuse avalfssid mulle kunagi Maaritsa mehed kes mul ümberehiyuse maha laitsid kuna minu plokk oli just sellidt tüüpi mis ei lubanud 50 ja 240 omavahel segada. Just väntvõlli õlituse tõttu.
Aquila captas non muscas.
Vasta
#11
(22-06-2017, 14:31 PM)Daff Kirjutas: Vaata, selle ümber ehitusega on nii, et 240 mootoril on õlituskanalid väntvõlli jaoks vähe teise ehitusega. Osad plokid võimaldavad asja ümber ehitafa osad ei võimalda. Selle saladuse avalfssid mulle kunagi Maaritsa mehed kes mul ümberehiyuse maha laitsid kuna minu plokk oli just sellidt tüüpi mis ei lubanud 50 ja 240 omavahel segada. Just väntvõlli õlituse tõttu.

Üldiselt ei tahaks seda juttu uskuda,sest kui võll istub plokki,pole vahet kuskohas need õlikanalid on. Kui pump lööb õli,õlisurvet peab ikka näitama.
Selle ümberladumise ja remondi käigus võib ju ka apsakaid juhtuda..... nagu tihendisse auk tegemata jne....
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#12
(22-06-2017, 13:46 PM)traktorist MTZ Kirjutas: Ladusime kõik ringi, saime isegi uue, vana väntvõlli kapitali oma, pärit D50- nelt. Peale selle pole eriti enam üldse õli survet olnud.

Ja saaled jäid vahetamata! See kapitaali võll ei taha ju suvalisi saalesid, eriti kui saaled olid originaalmõõdus ja üpris kaua töötanud. Täitsa ime, et seal üldse mingi rõhk tekib.
http://old.mtzveles.ru/documents/art/boo...k82-08.htm Ja sealt näed kahel pildil reduktsiooniklappi. Kui ise juurde otsid, siis: Д 240 редукцонный клапан
Инвалид информационной воины.
Vasta
#13
(22-06-2017, 15:46 PM)aavu Kirjutas:
(22-06-2017, 13:46 PM)traktorist MTZ Kirjutas: Ladusime kõik ringi, saime isegi uue, vana väntvõlli kapitali oma, pärit D50- nelt. Peale selle pole eriti enam üldse õli survet olnud.

Ja saaled jäid vahetamata! See kapitaali võll ei taha ju suvalisi saalesid, eriti kui saaled olid originaalmõõdus ja üpris kaua töötanud. Täitsa ime, et seal üldse mingi rõhk tekib.
http://old.mtzveles.ru/documents/art/boo...k82-08.htm Ja sealt näed kahel pildil reduktsiooniklappi. Kui ise juurde otsid, siis: Д 240 редукцонный клапан

Kuulsin et see reduksiooni klappide reguleerimine pidi ka oma petmine olema kuid ei tea midagi kindlat öelda, sooviks ka teie arvamust sellest.
Ette tänades
Vasta
#14
No pole see vedru kokkusurumine enda petmine midagi. Big Grin  Kui peale keerad,tuleb ju survet juurde.
Aga muidugi tuleks ikka kindlaks teha,millepärast see survelangus tekkinud on. Raske see on aga igaljuhul on abi sellest,kui on teada millal ja mis tingimustel rõhk langend on. Kui see on pikkamööda läinud siis pole mõtet suurt muretseda.. pigem on ohtlikum see olukord,kui asi on äkki juhtunud. Kui on äkki siis peab olema midagi lahti logisenud või lausa katki läinud. Õlipumba poldid lahti,toru katki jne.... Kui midagi sellist siis tuleb mootoril põhi maha võtta ja uurida. Igav ei hakka.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#15
Tänaseks umbes 5x laiali lammutatud ja viimasel korralgi mtz 80 väntvõll pantud, seegi oli ivake kasutatud ning sobivad saaled leitud. Sai siis kokku tagasi ja on nüüd selline, et kui mõni nädal ei ole käivitanud siis lööb käivitates näidiku korraks põhja ja siis langeb omale kohale mis on umbes 3,5 bari külmalt ja soolalt langeb see täitsa ära ning jääb napilt pool. Ning rõhu regulaatorist ajab nüüd õli ka välla, mootor suht õline. Enne sellist asja polnud isegi siis kui survet ei jäänudki kui käis tühi käigul.
Vasta
#16
Sooviks veel üht asja küsida mõnelt teadjamalt.
Kust saab muuta teema pealkirja?, kui see võimalik on?
Vasta
#17
(02-09-2017, 23:45 PM)traktorist MTZ Kirjutas: Tänaseks umbes 5x laiali lammutatud ja viimasel korralgi mtz 80 väntvõll pantud, seegi oli ivake kasutatud ning sobivad saaled leitud. Sai siis kokku tagasi ja on nüüd selline, et kui mõni nädal ei ole käivitanud siis lööb käivitates näidiku korraks põhja ja siis langeb omale kohale mis on umbes 3,5 bari külmalt ja soolalt langeb see täitsa ära ning jääb napilt pool. Ning rõhu regulaatorist ajab nüüd õli ka välla, mootor suht õline. Enne sellist asja polnud isegi siis kui survet ei jäänudki kui käis tühi käigul.

Tihend ära. Big Grin


Kui pool alles jääb siis asi seegi. Õli läheb soojaks ju.
Kas surve karteris?
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#18
Tihend sai uus pandu ja kõbasti kinni keeratud.
NB. Kui päev otsa tööd teha ja mootor päeva lõpus seisma jätta siis on kuulda kuidas õli pumbast karterisse tagasi tilgub. Kas asi võib olla ka õli jahutuses?
Vasta
#19
Algul sai katsetatud vana väntvõlliga erinevaid saalesid. Pärast kui kokku panna sai ja pärast käima siis oli küll külmalt pool atmosvääri ja surve karteris. Ajas isegi rõhku rõhutasandurist välja.
Vasta
#20
(02-09-2017, 23:55 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:
(02-09-2017, 23:45 PM)traktorist MTZ Kirjutas: Tänaseks umbes 5x laiali lammutatud ja viimasel korralgi mtz 80 väntvõll pantud, seegi oli ivake kasutatud ning sobivad saaled leitud. Sai siis kokku tagasi ja on nüüd selline, et kui mõni nädal ei ole käivitanud siis lööb käivitates näidiku korraks põhja ja siis langeb omale kohale mis on umbes 3,5 bari külmalt ja soolalt langeb see täitsa ära ning jääb napilt pool. Ning rõhu regulaatorist ajab nüüd õli ka välla, mootor suht õline. Enne sellist asja polnud isegi siis kui survet ei jäänudki kui käis tühi käigul.

Tihend ära. Big Grin


Kui pool alles jääb siis asi seegi. Õli läheb soojaks ju.
Kas surve karteris?
T.
Algul ei saanud küll midagi aru et surve karteris, aga pärast kui õli hakkas mööda mootorit alla jooksma umbes peale poole kuust käsitlemist, siis tekkis küll kuri kahtlus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne