M400-420A 1951
#1
Selle auto projekt sai alguse tegelikult juba aastal 1996. Detsembri kuus sai Kuldse Börsi kuulutuse peale Pärnumaalt Kilingi-Nõmmelt ostetud see masin. Auto müüja oli arvatavasti vahendaja, sest masina ajaloost suurt midagi ei teadnud. Dokumendid olid õnneks olemas ja korras. Masinal olid tollel ajal veel küljes kollased numbrid. Müüja oli tore mees ja tõi masina Toyota Hiace puksiiris kohale. Mitte ei mäleta, aga vist oli see pime ost, nii et ma masinat enne oma silmaga näinud ei olnud. Juba tol ajal liikus sellise kerega masinaid haruharva nii et pikaks mõtlemiseks polnud aega. Hinda enam ei mäleta, aga oli üsna muljetavaldav tolle aja kohta. 

[Pilt: IMG_20170628_192840.jpg]

[Pilt: IMG_20170628_192856.jpg]


Nagu kõikide projektidega ikka, hakatakse kohe suure hoolega lammutama ja nii läks ka tookord. Tegelikult oli masin juba enne mind osaliselt lahti võetud, mootor maas, samuti käigukast ja osa sisustust. Mina võtsin kere täiesti toorikuks. Ka poolraam sai eest ära võetud. Kõik suuremad osad käisid liivapritsist läbi ja said krundi peale. Seejärel tuli midagi tähtsamat vahele ja nii ta garaažisügavusse seisma jäigi. Peale Gaz 67 valmimist avastasin, et see masin on liiga kauaks ootele jäänud ja tuleb haarata härjal sarvist. 

Foto liivapritsist tulnud ja krunditud kerest 20 aastat tagasi:
[Pilt: IMG_20170628_192907.jpg]

Garaažisügavusest väljakaevamine

[Pilt: IMGP2812_800x600.JPG]
Vasta
#2
Kerepaikamis võtteid ootan huviga. Ehk saab midagi spikerdada.
Kas jupid on olemas või vaja otsima hakata külapealt?
Vasta
#3
Tõotab miskit huvitavat tulla, erinevalt lätlaste omast on tegu siin täiesti audentse asjaga.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#4
Kas hr. Sidorovil on ka mingeid andmeid, palju neid 400-d üldse tehti ja palju neid Eestimaal võiks olla. Tegu peaks olema ikka küllalt haruldase isendiga. Ausalt öeldes pole neid mitte kunagi liikvel näinud, vähemalt oma teadliku eluea jooksul. Kuigi olen kogu aeg väikestviisi vanade autode friik olnud.
Vasta
#5
Ma pole küll Sidorov aga minu andmetel 17 740 tki aastatel 1949-54

Edit: iga 13 sedaani kohta üks kabrio.
Vasta
#6
(28-06-2017, 22:22 PM)Taaviw126 Kirjutas: Ma pole küll Sidorov aga minu andmetel 17 740 tki aastatel 1949-54

Edit: umbes iga 13 sedaani kohta üks kabrio.
Ehk heal juhul on alles 1% ehk 177 autot - Heal juhul. Gaz 23 tehti 603 tk. Alles on 5 + 2 juurde sünnitatut. Kuna tegemist on veel vanema isendiga, siis tõenäoliselt mitte üle 50-ne
Vasta
#7
Neile keevitati katuseid ka peale ja arvatavasti paljud ekslikult vanarauda sattund. Hiljuti oli Lätis üks müügis tavalise 400na. Salongi piltidelt olid kabriole omased tugevdused näha. Aga kadus suht kiirelt müügist. Niiet tasub pilte uurida.
Vasta
#8
(28-06-2017, 22:28 PM)Formika Kirjutas:
(28-06-2017, 22:22 PM)Taaviw126 Kirjutas: Ma pole küll Sidorov aga minu andmetel 17 740 tki aastatel 1949-54

Edit: umbes iga 13 sedaani kohta üks kabrio.
Ehk heal juhul on alles 1% ehk 177 autot - Heal juhul. Gaz 23 tehti 603 tk. Alles on 5 + 2 juurde sünnitatut. Kuna tegemist on veel vanema isendiga, siis tõenäoliselt mitte üle 50-ne

Huvitav matemaatika on teil poisid.
Teeme sellise tehte:
17740 autot/14(13 sedaani+1 kabriolett)=1267 kabrioletti
Protsentides tehti kabriolette üks neljateistkümnendik, ehk 1/14*100%=7,14%
1% on siin kaksteist autot. Usun, et on ikkagi natuke rohkem.
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#9
Teadmiseks Hr. Mufff-le, et Vene Wikipedia andmetel valmistati 10 a. jooksul 216006 sedaani ja 17742 kabrioletti
Vasta
#10
Overall production: 216006 sedans, 17742 cabriolets, 11129 wooden vans and 2562 commercial chassis for pickups, airplane start help motors and special vans.

Ehk siis 17742 on toodetud cabriode arv.

Edit: kiiremad jõudsid ette.
Vasta
#11
auto24 ka kolm isedit müügis http://www.auto24.ee/used/2566499
Vasta
#12
(28-06-2017, 23:50 PM)Formika Kirjutas: Teadmiseks Hr. Mufff-le, et Vene Wikipedia andmetel valmistati 10 a. jooksul 216006 sedaani ja 17742 kabrioletti

Hr.Mufff võtab selle teadmiseks. "Segase sõnastuse spetsialistid" jõudsid ette ja sellest ka matemaatilised arusaamatused. Case closed.
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#13
Mosseomanik oma loomulikus keskkonnasSmile

[Pilt: 25q7uih.jpg]
Vasta
#14
(28-06-2017, 21:29 PM)Taaviw126 Kirjutas: Kerepaikamis võtteid ootan huviga. Ehk saab midagi spikerdada.
Kas jupid on olemas või vaja otsima hakata külapealt?

Kuna ettevalmistav periood on olnud piisavalt pikk (20 aastat), siis  on üht-teist ikka varutud. Puudust tunneks uuest radiaatorist, uuest bensiinipaagist ja võib-olla ka ühest uuest esitiivast.
Vasta
#15
(01-07-2017, 19:06 PM)Sidorov Kirjutas:
(28-06-2017, 21:29 PM)Taaviw126 Kirjutas: Kerepaikamis võtteid ootan huviga. Ehk saab midagi spikerdada.
Kas jupid on olemas või vaja otsima hakata külapealt?

Kuna ettevalmistav periood on olnud piisavalt pikk (20 aastat), siis  on üht-teist ikka varutud. Puudust tunneks uuest radiaatorist, uuest bensiinipaagist ja võib-olla ka ühest uuest esitiivast.

Saad sa postitada pildi vajalikust radikast
Vasta
#16
(01-07-2017, 19:19 PM)AsTroSS Kirjutas:
(01-07-2017, 19:06 PM)Sidorov Kirjutas:
(28-06-2017, 21:29 PM)Taaviw126 Kirjutas: Kerepaikamis võtteid ootan huviga. Ehk saab midagi spikerdada.
Kas jupid on olemas või vaja otsima hakata külapealt?

Kuna ettevalmistav periood on olnud piisavalt pikk (20 aastat), siis  on üht-teist ikka varutud. Puudust tunneks uuest radiaatorist, uuest bensiinipaagist ja võib-olla ka ühest uuest esitiivast.

Saad sa postitada pildi vajalikust radikast

Pilt vajalikust radikast.

[Pilt: IMGP2925_800x600.JPG]
Vasta
#17
Ok,  minu radikas on teise kujuga
Vasta
#18
Ma juba lootsin, et tuleb see oodatud teema ja valmib vineerkuudiga Moskvitš.... Toungue
Aga pole hullu, ega ma sellest olenemata ei pettunud.
Vasta
#19
Väga rumal küsimus aga kas siis vana radikat ei anna kuidagi korda sättida? Olen näinud ,et on babetiit tina ja jootetina katkised kohad julmalt täis lastud.Kui selleni,kus on mõni sepp üritanud uut kärge sisse leiutada. 
Uue radika leidmine pole võimatu aga ma ei saa aru,mis teeb M420 radika erilisemaks,tava M400 radikast või M401 omast? Hariga mind rumalat,palun.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#20
Võibolla tuleb siit mustanumbri pillSmile Siis selline radikas hästi ei sobi vist. Radikas peaks kõigil 420 kerega pillidel sama olema(varuosakataloogi järgi). Selle aastakäigu pillil peaks vist papist tuulesuunajad ka olema?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne