Soovin nõuandeid rollerautode kohta.
#1
Car 
Tere!
Meil on mehega tekkinud plaan soetada rollerauto. Valutum rahakotile oleks osta järelmaksuga. Aga vot ei oska valida netis pakutavate seast. Ei taha et läheb nii et no 6 aastat maksad kuid laguneb  ära paari aasta pärast. Milline on üldse keskmise rollerauto eluiga ja mis aasta väljalase võiks olla veel mis  kannataks välja veel no nii 10 aastat? Millist tasub vaadata ja millist kindlasti mitte?
Vasta
#2
Algatuseks kohe küsimus - miks just rollerauto mitte "päris" auto? Millist kasutust see auto saama hakkaks?
Vasta
#3
(02-07-2017, 14:48 PM)zazik Kirjutas: Algatuseks kohe küsimus - miks just rollerauto mitte "päris" auto? Millist kasutust see auto saama hakkaks?

Tere! Asi selles et minul on load aegunud ja uusi arvatavasti ei anta, olen ratastoolis. Sõiduoskused siiski olemas. Mehel pole lube veel olnud, taotlemine jäi  kunagi pooleli, noh elu selline. Auto leiaks kasutust enamasti linnas (mitte Tallinn). Eks ka mõni sõit kuus maale.
Vasta
#4
(02-07-2017, 14:37 PM)Annely20 Kirjutas: Tere!
Meil on mehega tekkinud plaan soetada rollerauto. Valutum rahakotile oleks osta järelmaksuga. Aga vot ei oska valida netis pakutavate seast. Ei taha et läheb nii et no 6 aastat maksad kuid laguneb  ära paari aasta pärast. Milline on üldse keskmise rollerauto eluiga ja mis aasta väljalase võiks olla veel mis  kannataks välja veel no nii 10 aastat? Millist tasub vaadata ja millist kindlasti mitte?

Korralik rollerauto maksab mitu tonni kasutatuna. Uuena pea sõiduauto hinna. Selle eest saab päris palju taksokilomeetreid ka päris taksolt ning väga palju kütuseliitreid kompensatsiooniks tuttavale küütijale. Wink

Mopeedauto on teiste liiklejate jaoks tõeline nuhtlus. Aga omanikule ei ole oluliselt odavam tavaautost. No ülevaatusekino jääb ära, sedapalju on soodsam.

Palun mõelge veel korra soetuse mõttekusele Cool
Vasta
#5
Ühtviisi õrnakesed on nad kõik, sest põhieesmärgiks sellise asjanduse tootmisel on olnud kaalujälgimine. Sellest tulenevalt tegemist kas õhukese teras- või alumiiniumkonstruktsiooniga.
Eks peabki vaatama selles suunas (ma vähemalt ise vaataks), et kui kuskilt miski mõraneb või järgi annab, oleks lihtsam ja odavam kasvõi ise parandada-tugevdada. Alumiiniumi vaevalt et igas kodus keevitada saab.
Mootorite poolest midagi soovitada näiks mõnele mehele kindlasti äärmiselt egoistlik ja tekitaks vaidlusi. Endal olemas kogemus Kubota diisliga, mis oli arvestades tema ekspluateerimise tingimusi (metsamasinal poolteist aastat päevast päeva tolmu ja pori) igati eeskujulik.

http://toru.ee/view/41b734a3e8b3

Aixam siis pisem ja Bellier kastikas. Said niisama odavuse pärast lastele mängimiseks kasutatuina ostetud. Bellier laekus äärmiselt viletsas konditsioonis - oli üle elanud maalihke ja kõik kohad, kaasaarvatud mootor, mudaga täidetud.
Pesime survepesuriga puhtaks ja mootorist loksutasime käsitsi edasi-tagasi ringi ajades muda välja. Midagi lahti ei võtnud. Pika jamamise peale hakkas lõpuks ka käima nagu videost paistab. Õli vahetasime ainult peale esimest käimasaamist.Tegemist oli justnimelt Kubota kahesilindrilise mootoriga.
Vasta
#6
(02-07-2017, 15:39 PM)v6sa Kirjutas: Korralik rollerauto maksab mitu tonni kasutatuna. Uuena pea sõiduauto hinna. Selle eest saab päris palju taksokilomeetreid ka päris taksolt ning väga palju kütuseliitreid kompensatsiooniks tuttavale küütijale. Wink

Mopeedauto on teiste liiklejate jaoks tõeline nuhtlus. Aga omanikule ei ole oluliselt odavam tavaautost. No ülevaatusekino jääb ära, sedapalju on soodsam.

Palun mõelge veel korra soetuse mõttekusele Cool

See on imekspandav. See oskus!
Paari nädala eest tekkis vajadus valmistada müürimörti. Kodusel teel.
Et aga vee-tsemendi-liiva vahekord oli ununenud, siis otsisin abi ehitusfoorumites kirjutatust. Ja teate, ma ei leidnud nii lihtsale küsimusele vastust! Vähemalt esimese kümne minuti jooksul mitte. Mingit neljandat või viiendat foorumit sirvides alles keegi söandas avaldada õige konsistentsi.
- Miks?
- Sest enamus vastustest olid ainult ja ainult uued küsimused, et miks on üldse vaja kellelgi kodus müürimörti tarvis ise segada, kui seda saab valmisseguna poest osta.

Tubli, V6sa! Tõeline eestlane! Smile
Vasta
#7
(02-07-2017, 15:53 PM)Janka Kirjutas:
(02-07-2017, 15:39 PM)v6sa Kirjutas: Korralik rollerauto maksab mitu tonni kasutatuna. Uuena pea sõiduauto hinna. Selle eest saab päris palju taksokilomeetreid ka päris taksolt ning väga palju kütuseliitreid kompensatsiooniks tuttavale küütijale. Wink

Mopeedauto on teiste liiklejate jaoks tõeline nuhtlus. Aga omanikule ei ole oluliselt odavam tavaautost. No ülevaatusekino jääb ära, sedapalju on soodsam.

Palun mõelge veel korra soetuse mõttekusele Cool

See on imekspandav. See oskus!
Paari nädala eest tekkis vajadus valmistada müürimörti. Kodusel teel.
Et aga vee-tsemendi-liiva vahekord oli ununenud, siis otsisin abi ehitusfoorumites kirjutatust. Ja teate, ma ei leidnud nii lihtsale küsimusele vastust! Vähemalt esimese kümne minuti jooksul mitte. Mingit neljandat või viiendat foorumit sirvides alles keegi söandas avaldada õige konsistentsi.
- Miks?
- Sest enamus vastustest olid ainult ja ainult uued küsimused, et miks on üldse vaja kellelgi kodus müürimörti tarvis ise segada, kui seda saab valmisseguna poest osta.

Tubli, V6sa! Tõeline eestlane! Smile

Eks ma loen kõik läbi ja saan mingi ettekujutuse asjast. Õhtul annan ka mehele lugeda, tema oli idee algataja Big Grin
Vasta
#8
Ühel tuttaval on selline katusega roller. Ega ta sõita palju saa, enamus aega on remondis. Jutust olen aru saanud, et suurim mure on oskusteabe puudus, neid on siin nii vähe, alati hakkab remondimees esmalt uurima kuidas see katkine asi üldse töötama peaks.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9
Tere.Sai kah miskil hetkel vaadatud neid imemasinaid tütrele.
Pidime tegema mopeedi loda,kuid miks tegemata jäi ,eksami aeg oli vaid miski oktoobrini .
Ja jäi kool pooleli.
UUrisin siit.Kui huvi siis ehk saab a naabritelt miskeid müügi hindasid võrdluseks.
www.nettimoto.com


http://www.nettimoto.com/listAdvSearchFi...d_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=20400830@tb=tmp_find_agent]https://www.nettimoto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=20400830&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=20400830@tb=tmp_find_agent[/url]
Vasta
#10
Janka, Sa võrdled praegu kartuleid banaanidega. Pealegi, mul on siiber viisakalt vaikimisest asjade suhtes, mis mulle vastukarva on.

Kui Sinu mördisegamine on vaid ja ainult Sinu (ning võimalike alumiste naabrite mure), siis tipptunni linnaliikluses ukerdav mopeedauto on õnnetus kogu liiklusvoolule. Eriti siis, kui selle pulkade taga on üliettevaatlik juht, kes igaks juhuks sooritab kõik pöörded nii, nagu juhiks 60-tonnist 12-teljelist üliraskerongi. Nähtud, korduvalt Sad

Mopeedauto kusagil maal olematu liiklusega kõrvalteedel on ohtlik peamiselt vaid selle kasutajale. Siin on ruumi ja meil voolab aeg veidi teisiti. Cool Siin pääseb maksvusele ka rollerauto parim külg - soe tuba. Meil ei ole iga 20 minuti järel liinibussi, vaid kilomeetrite kaupa asusutuseta teid. Vihmavarju pole kuhugi minna ja tuule eest ei kaitse miski peale riietuse. Ja teeäärse metsa.  Cool

Aga teemaalgataja küsis mopeedautode kohta linnakasutuses.

Mis puudutab vastupidavust, siis mida on oodata räigelt alamõõdulise mootori tõttu võimalikult kergeks disainitud kandmikuga liikurist? Õrnad on, kohati isegi väga õrnad. Seistes ei kulu, aga mida kehvemal teel liikuda, seda kiiremini lagunevad veermik ja kandmik. Parimad näited on mõne kuuga mõralliseks sõidetud kandmikuliidestega itaallastest. Samas kestab mõnel Tundmatu Hiina Kast aastaid. Võta siis kinni.

Samuti oli teemaalgataja mures raha pärast , mainides järelmaksu. Seega on talle väga oluline kalkuleerida oma kulusid. Oma (mopeed)auto omamine tekitab peale soetus- ja kütusekulude veel hulga väikesi, kuid pidevaid väljaminekuid. Kõik need tuleks ritta panna ja siis saab otsustada, palju säärane näiline vabadus maksab.

Samuti meenus mulle, et ratastooliinimene peaks enne ostuotsust proovima, kas tal üldse on võimalik end ühtedelt ratastelt teistele tõsta. Kabiinid on neil asjadel kitsad ja uksed väga laialt ei avane. Omil jalul kõndijale võib ukseava laius tunduda tühine tähenärimine, kuid hädalisele loeb iga sentimeeter ja selle ärakasutamise võimalus.
Vasta
#11
Raske on ära tabada , mis vastust teemaalgataja ootab. 

Üldiselt mopeedautodel pole väga palju, mis saab rikki minna ning suurte läbisõitudega mudelit kohtab harva. 

Neid peamiselt müüakse kuna kasutaja kasvab asjast välja(saab 18 ning päris load) või lihtsalt auto jääb väikses ning tuleb maantee sõite teha. Või al la Soomes toimub avarii kust siis mõni Eesti "ärimees" ostab ära ning taob käepäraste vahenditega selle ülesse. 

Tehnika poole pealt on nendel raam tehtud torudest ning kaetud plastik paneelidega. Mootoriks on nendel erinevad väikemootorid. Diiselmootorid, millel võimsus piiratud 4KW peale. Käigukast variaator koos tagurpidi käiguga. Õnneks kabiinisoojendus jms lihtne mugavusvarustus on olemas. 

Probleem on selles, et alla 5-8K euro midagi normaalset ei saa. Ise vaataks just ainult erinevate tootjate viimase põlvkonna mudeleid. On vähemalt airbagid olemas ning grammi võrragi turvalisus parem ja heliisolatsiooniga on vaeva nähtud.

Samuti vanematel täismehhaanilised mootorid aga uuematel juba Lombardini Common Rail . 

 
Lõpuks ikka taandub, et palju teemaalgatajal raha on. 

Elades ja liigeldes ainult Tallinnas on see autolaadne toode täitsa mugav kui sõidad viimase põlvkonna mudeliga- tootjal pole tähtust.  

Tootjal pole selle pärast suuremat tähtsust kuna vastavalt seadustele on mopeedauto täpselt paika pandud ja omaloomingut vähe. Disaini erinevus.

----------------------------

Lihtsalt pidin juurde kirjutama.

Kui me ei arvesta just 50cc bensiinimootoriga variante . Siis kõik diiselmootorid(Kubota , Yanmar , Lombardini FOCS ja DCI) on korralikud jõuallikad. Nad pärinevad ainult ehitustehnika valdkonnast. DCI on ainult siis spetsiaalselt projekteeritud väikseõidukitele. 

4KW piirang nendel tähendab, et ligikaudu 2-2,5 korda on mootorite võimsust maha keeratud võrreldes tava versiooniga.
http://www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#12
"Janka", mis Sa kurjustad - "v6sa" tausta uurimine ju igati asjakohane. Nt ma jätsin oma järelkasvu puhul pärast põgusat hinnauuringut mõtte heaga kõrvale: laste puhul on suht kallis ajutine luksuskaup ja selles vaates elagu ka ühistranspordi-ajajärk praktikas läbi.
tunnistan, et mul käis isegi peast läbi plikale päris-auto kätte anda: lisaks ohutusele teeb ka ilmselt maj mõttes "aastake sõitu oma trahvi-paariga" (see on kohalike sõitude puhul nn must stsenaarium) sellise lähenemise mõttekamaks. AGA kui lubadeta sõidu eest on saadud karistus, pole võimalik järgneva 12 kuu jooksul lubasid saada ning see on juba tõsisem sanktsioon...
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#13
(02-07-2017, 14:37 PM)Annely20 Kirjutas: Tere!
Meil on mehega tekkinud plaan soetada rollerauto.

Laidan plaani. Need ei kesta ja nendega on väga halb, s.o ebamugav sõita. Ja mitte keegi neid remontida ei oska ja juppe saab krt teab kust.

Pigem ikka uuri, kas saad uuesti B loa korda. 
Miks ei peaks, kui vähemalt üks jalg liigub ja käed-nägemine on. Eluaeg nii sõidetud. ok, las panevad loale lisamärke, et ainult automaatkastiga. Ja isegi, kui kumbki jalg ei tööta, on puhtalt käsijuhtimisele üleviimiseks täna samuti vabalt lahendus olemas.
Ja ostke parem mingi kasvõi selline: http://www.auto24.ee/used/2572074
Sellist saab ju samamoodi liisida (autolaen jne), ei pea kohe välja ostma. Isegi kaskot nad enam ei taha. (sellisel polegi vaja)
Ümberehituse peate kohe maksma, aga selle saab ju samuti kasvõi autolaenuga kokku võtta. Aastaks ntx ja üle 100€ kuus ikka ei tule.

Kui Sa oled toolis, siis auto nahkiste on hea libe, et juhikohale pääseda. Ruumi on laialt.
Ja mis kõige tähtsam, tool peaks ju sinna taha pagassi ka kaasa mahtuma. (See väljapakutud on väga suure pagassiga - kaksikute vanker mahub ilusti sisse. Ja tahad kuskile üritusele või kasvõi poodi minna ntx., siis võiks ju tool kaasas olla. Ma ei tea, kui väikseks neid tänapäeval klappida saab, aga mahub igal juhul.)
Kui mees on abiks, pole üldse probleemi. 
Ja kui peakski mingi avarii juhtuma, jääd ellu ja ei juhtu Sinuga mitte midagi - Sind pritsitakse lihtsalt õhkpatjadega igalt poolt üle. Rolleriga see ei ole nii.
Käike vahetab kah ise, see on oluline. 
(ma ei viitsi isegi oma nelja praegu veel töötava jäsemega manuaaliga linnas sõita)
Mina läheks küll sellist teed.
Ok, ka sihuke küsib aeg ajalt mingit rattalaagrit või piduriklotsi. Vähemalt on 100st kohast saada ja kõik oskavad ja tahavad vahetada.

Avo Leok sõidab kah tavalise autoga, tal ju allpool samuti enam mittemidagi ei tööta.
Pole hullu midagi, kutt pressib oma elu edasi ja vapralt.

.
Vasta
#14
Ühel tuttaval on siuke ime elukas. Üldiselt nad ei kesta, 9 tuhande pealt juba vahetati kolvirõngaid, kuluosasi läheb ka palju. Varuosad on kallimad, kui tavalisel autol ja enamus on tellimise kaup. mingeid silla detaile tuli pea kuu oodata.
Vasta
#15
Rääkige ikka markidest-mudelitest, mitte mul-ühel-tuttaval-oli-oi-kuidas-see-ei-kestnud.

Tõenäoliselt on erinevused kvaliteedis ka tootjate lõikes, Hiina no-name vs Aixam, Ligier jne.
Vasta
#16
Minu tähelepanekud Ligier Nova kohta.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17
Ega selle liikurmehhanismiga poodi,tööle  tuppa ei saa sõita! Ratastool tuleb ju ka kuidagi kaasa vedada...
Vasta
#18
(02-07-2017, 18:22 PM)cesium Kirjutas: Rääkige ikka markidest-mudelitest, mitte mul-ühel-tuttaval-oli-oi-kuidas-see-ei-kestnud.

Tõenäoliselt on erinevused kvaliteedis ka tootjate lõikes, Hiina no-name vs Aixam, Ligier jne.

Aixam mingi on
Vasta
#19
(02-07-2017, 16:25 PM)v6sa Kirjutas: Janka, Sa võrdled praegu kartuleid banaanidega. Pealegi, mul on siiber viisakalt vaikimisest asjade suhtes, mis mulle vastukarva on.

Kui Sinu mördisegamine on vaid ja ainult Sinu (ning võimalike alumiste naabrite mure), siis tipptunni linnaliikluses ukerdav mopeedauto on õnnetus kogu liiklusvoolule. Eriti siis, kui selle pulkade taga on üliettevaatlik juht, kes igaks juhuks sooritab kõik pöörded nii, nagu juhiks 60-tonnist 12-teljelist üliraskerongi. Nähtud, korduvalt Sad
Selles pole ju sõiduk süüdi, kui teil "seal kuskil" keegi mopeedautoga saamatult ringi ukerdab.
Ma näen Viljandis pea iga päev, kuidas inimesed liiklevad. Mopeedauto juhtidele pole mitte kui midagi ette heita. Igati viksid sellid roolis.
Ja ei ole mulle iialgi ka nad maanteel eriliselt rohkem jalgu jäänud kui jalgratturid või kaherattaliste mopeedide juhid. Sõidadki tema järel ja ootad oma hetke möödasõiduks, nagu kord, kohus ja liiklusviisakus ette näeb kui tarvis. Mis selles siis erilist on?
Vasta
#20
(02-07-2017, 16:25 PM)v6sa Kirjutas: Janka, Sa võrdled praegu kartuleid banaanidega. Pealegi, mul on siiber viisakalt vaikimisest asjade suhtes, mis mulle vastukarva on.

Kui Sinu mördisegamine on vaid ja ainult Sinu (ning võimalike alumiste naabrite mure), siis tipptunni linnaliikluses ukerdav mopeedauto on õnnetus kogu liiklusvoolule. Eriti siis, kui selle pulkade taga on üliettevaatlik juht, kes igaks juhuks sooritab kõik pöörded nii, nagu juhiks 60-tonnist 12-teljelist üliraskerongi. Nähtud, korduvalt Sad
...
See on rassism liikluses. 
Kindlasti on ka sinul nõrki külgi mida siis "peaks" samamoodi maha tegema. 
Kõigil on liikluses omad õigused ja kui on õigusteta, siis võtab politsei maha. Sul pole selleks õigusi. Mine politseikooli ja siis tegutse, kui midagi valesti on. Vaata, et sisejuurdlust kaela ei saa.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne