Rudoni jalgratas
#1
Sai kola seest välja tiritud oma vanaonule kunagi kuulunud Rudoni nimeline jalgratas.
Mulle kui täielikule jalgratta võhikule tundub olema suht komplektne. Võibolla isegi leiaks komplekti käiva pumba ülesse(mäletan,et see oli ka olemas)
Ratas ise täbaras seisus. Veljed ikka roostest karmilt kahjustatud ning osad kodarad ka katki. Raamilt kroom ka maas jne. Võtmete kotist on kahjuks säilinud vaid üks pool Sad
Igaljuhul tekkis mõte see ratas lahti võtta ja äkki korda teha,päris selliseks nagu ta oli.
Kuna aga pole ise elu sees ratast veel ehitanud,siis uuriks teadjamatelt nõu.
Kuidas tuvastada originaalsete jubinate(porilauad/pedaalid,lenks jne) olemasolu ja väljalaske aastat?
Sellest,et see rahaliselt ilmselt just parim business blän ei ole,saan ma ka ise aru. Kindlasti saaks kusagilt sellise ka osta. Aga see ikkagist mu vanaonu oma. Ja teeks siis tänutäheks selle vaikselt korda.
Ärge siis võhikut kohe mättasse lööge Big Grin 
Asjatundjatele lollina tunduvaid küsimusi tuleb ilmselt veel küll ja küll.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                       
Vasta
#2
Väga ilus asi. Minu salarudoni pole pooltki nii heas seisus aga mitte sellest ma ei tahtnud rääkida. Kõigepealt peame alustama sellest, et on vaja üles pildistada tagarummul olevad jutud ja kirja panna või pildistada raaminumber, siis saab ka aasta kohta midagi arvata.

Üldiselt raami ja porikatega tundub asi lihtne, tuleks puhastada ja mitte originaalvärvi rohkem kahjustada, las ta olla selline natuke kulunud, see annabki talle õige tunde juurde. Enamuses tundub, et on sobivad asjad küljes aga kõike need pildid muidugi edasi ei anna ka, ühel pildil tundub esratas imeiku profiiliga ja teisel mitte, kott on Läti Erenpreisi oma jms pisiasjad. Tahaks valges tehtud paremaid pilte või äkki saab kunagi kusagil isegi näha?
Vasta
#3
Ma ise pesitsen ja ka hobitöökoda on Viimsis. Ja ratta toon ilmselt lähipäevil omale töökotta kuna ta jääbe õele ette seal garaazis. Nii,et kui siia kantti asja on siis saab kindlasti vaadata kui huvi.
Üritan leida ja kirja panna ning pildid teha ka kõikidest leiduvatest numbritest. Ehk siis saab aimu mis ja millal.
Vasta
#4
Kas Rudonile pandi ketikaid nagu tuju tuli? Ma olen siiani trehvanud nägema vaid lumehelvestega. See on aga midagi hoopis muud ja meenutab Opelit?
Vasta
#5
Mis riigis ja mis aastatel seda kondimootoriga liikurit valmistati?
Vasta
#6
http://www.velomuseum.ee/et/rudoni_1929
Vasta
#7
See eelmainitud link ei vasta eriti täpselt kummalegi püstitatud küsimusele, on siin ju peale velomuusuemi tekstide kirjutamist nii mõndagi välja koorunud. Neid rattaid pandi kokku Eestis aga raam ja kogu mudru olid tellitud Saksamaalt, raam Baueri tehasest ja ülejäänu tont teab kust. Selge on see, et ka sildid on ilmselt sealt tellitud, sest ebays liigub tihti sarnaseid silte aga mingite muude nimedega ja peal ka Saksa linnade nimed. Tootmisvahemik on laias laastus umbes 1928 kuni 1940.

Konkreetse ratta kohta ei oska öelda, kuna pole veel raaminumbrit jms infot saanud.
Vasta
#8
Ratas sai garaazi ära toodud. Hetkel lihtsalt värvikambri ehitusega tuli takus ja pole olnud aega rattalt numbreid piiluda. Aga üritan seda lähiajal teha.
Vasta
#9
Jah, aega pole meil kellelgi! Ja arvesta tõsiasja, et selle numbri vaatamiseks läheb ajakest tublisti, sest number on 7-kohaline. St, et antud Rudoni on ilmselt 1938 - 40 valmistatud partiist. Ka antud foorumis on Rudonidest eelnevalt juttu olnud. Teema Rudoni paistab tõesti väga heas komplektsuses, ainult mainitud ketiratas tekitab tõesti kahtlusi, sadula kohta ei oska arvata, pole selle teema sepp, aga ilmselt on ikka algne. Kui esiporika esiotsas on auk/augud, siis sinna on käinud porilauamärk, ilmselt Baueri lõvi.
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#10
Ja kott on uhke lätlane ;-) Kas meestekatele pandi ka kaheosaliste kummidega pedaale või oli see vaid naistekatele reserveeritud privileeg?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne