Zil korvtõstuki hüdro ehitamine elektrile?
#1
Kas kellelgi on kogemusi? Tehasest on autol 32 vene pump. Mitme kw mootorit see vajab? Ja kui palju pöördeid? Või oleks mõistlik minna väiksemale pumbale?
 Kui kellelgi on reaalseid kogemusi siis oleksin info eest väga tänuli.

Tegemist 18 m korvtõstukiga.
Vasta
#2
Mootori kw pole kõige tähtsam. Alustama peaks sellest kui palju ampreid ja kw elektrit on saada ja kas kolm või üks faas. Siis vastava mootori ja reduktoriga saad ka sama nz pumpa kasutada või siis sobiva võimsusega nz pumba otse mootori külge ja peaks tõstma küll.
Küsimus on vaid liikumise kiiruses. Kui tahta eriti peenet süsteemi, siis lisaksin sagedusmuunduri.
Vasta
#3
Mootor ikka otse otsa. Aga alustada tuleb ikkagi sellest kui palju õli ja kui suurt survet reaalselt selline asi vajab. Eks sellest edasi saab teha kompromisse liigutamis kiiruse arvelt näiteks.
 Et kas näiteks 32 pump,4kw mootor 1500p/min on töötamiseks sobiv. Või jääb aeglaseks,või on koormus nii suur,et paneb mootori seisma. 
Mul puudub võimalus rõhu mõõtmiseks tööajal,sellepärast küsingi kogemuste kohta.
Vasta
#4
õli läheb hetkel sul 32cm3 ühe pumba pöördega. Surve on vist max 160bar aga see on juba jagaja ülerõhuklapiga paigas. Töörõhk on madalam. Pmst võid panna mootori otse aga 1500 p/min 160 bar peaks mootor max olema 7,6kw. See number läheb väiksemaks kui panna väiksem pump. Tõstuk läheb lihtsalt aeglasemaks. Nõrgema mootoriga poob mootori kinni kui silinder lõppu läheb
Vasta
#5
(25-07-2017, 19:31 PM)Laurimetall Kirjutas: ... See number läheb väiksemaks kui panna väiksem pump. Tõstuk läheb lihtsalt aeglasemaks...

4kw mootor 2700p/min Nš10 pump teeb ilmselt sama välja.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#6
(25-07-2017, 21:06 PM)motamees Kirjutas: 4kw mootor 2700p/min Nš10 pump teeb ilmselt sama välja.

Pump ei pruugi vastu pidada nendele pööretele.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7
(25-07-2017, 21:22 PM)viplala Kirjutas: Pump ei pruugi vastu pidada nendele pööretele.

Peab vastu. Hammasratas pumbale on lubatud palju suuremad pöördeded.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#8
Nz 10 pump 2700rpm 160bar. Peaks olema ca 4,4kw. Tõstuk liigub 3x aeglasemalt tõstevõime ei muutu. Üldiselt peaks zil jõuvõtu pöördeid teadma normaalses tööreziimis. Siis mingi sarnaste pööretega 10 kw mootor 32 nz pumba otsa.16A 3faasi pistik veel veab välja. Kindlasti korralik maandus auto ja maa vahele ( mingi kett ja mitte isoleeriv käpa padi) lüliti vahele, siis saab mootori seisma panna kui korv kohal on. Pmst võib kaks pumpa ka olla saab ilma elektrita tööd teha.
Vasta
#9
Ei oska ütelda, kui suured pöörded on õlipumbal käigukastist käitust saades, aga...
vene masinatel oli käigukasti külge käivad lisaseadmed ühese ajamiga. Sama koha pealt tuli ka vintsi väljavõte. Kui nüüd arvestada vintsi pöördeid, siis selle kardaani pöördeid võis arvestada sadadega. Järelikult oli ka pumbal pöördeid alla 1000. Kui nüüd räägime aga 2700 pöördelisest elektrimootorist, kuidas siis saab tõstuk liikuda kolm korda aeglasemalt. Liitrit/minutis pumbatav õlikogus on ju umbes samane auto originaalajamiga.
...aga need kõik oletused...
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#10
Viga on minu arvutuses. Unustasin 600ga läbi jagada. Õige valem pumba võllile võimsuse leidmiseks on P=q(l/min) x p(bar) / 600. Siit järeldub, et kui on nz 10 pump 2700 rpm. On vaja mootorit 7,2 kw. Kui panna 900rpm ja nz 32 siis on vaja 7,7kw. Kuna ei tea palju surve ja pöörded täpselt on. Siis 32 le pumbale 900-1000 rpm 10 kw mootor. Kui sul on 2700 -3000rpm mootor ca 10 kw siis pane nz 10 pump.
Vasta
#11
Mina saan valemiga küll teised tulemused. 10 pump vajab 160bar juures 2,7 kw?
Vasta
#12
(26-07-2017, 07:19 AM)Laurimetall Kirjutas: Viga on minu arvutuses...

Sul on mingi pehkind kapitalisti valem. Tambovi koefitsendiga tuleb kogu see värk läbi korrutada ja saab hoopis teised andmed.
Paar aastat oli meie käes ühe sugulase puulõhkuja. Seal oli aeglaste pööretega 7kw mootor, mis ajas ringi 32st pumpa. Sugulase lõhkuja tuli ära viia ja edasi elada. Kuna kälimehel maal vooludega hiilata polnud, siis tahtsime koormuseid vähendada. Tegime ümberarvutused ja saime valemiks 4kw, 2700p/min mootor ja 10ne pump teeb sama töö, mis suured jurakad asjad. Nüüd on 10 aastat see kooslus toiminud ja häda midagi. Selle väikse koosluse järgi on tehtud veel mitmeid masinaid ja keegi pole kaevanud, et mootor nõrk.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#13
Ma olen aru saanud, et ei ole võimalik ilma kasutegurit muutmata teha sama tööd sama kiiresti. Kui me võimsust vähendame siis peab kadu tekkima ajas.  Puulõhkuja ja tõstuk võivad olla ka madalasurvelised ja võimsused on kohe teised. Kui tahad täpselt siis pane manomeeter surve poole peale mõõta surved silindrite piirasendites ja  mõõda pumba täpne pöörlemise sagedus normaalse töökiiruse juures. Elektrimootorite mähistel on üks selline omadus, et nad kannatavad ülekoormust lühiajaliselt. Kui piisavalt hästi tambovi konstant sobitada siis töötab see tõstuk ka väiksema mootoriga kui rahulikult toimetada.
Vasta
#14
Laurimetall, kas minu arvutus sinu valemi järgi oli vale?
Vasta
#15
Ma täpselt ei tea kuidas sa arvutasid aga umbes selline võimsus on kui sa arvutasid 1000rpm juures. Kui on 1f elektrit siis töötab. Lihtsalt tõstuk 3x aeglasem
Vasta
#16
Valemid.
Vasta
#17
Laurimetall, postituses nr.10 teed sa arvutused ns10 pumba kohta ja väidad võimsuse vajaduseks mootorile üle 7kw. Mina tegin sama valemi järgi enda arvutused ja sain vajaduseks üle 2kw võimsust. Üks meist kahest eksib.
 Aitäh valemite lingi eest,aga muu jutt jääb hetkel minule väga segaseks.
Vasta
#18
Pean tunnistama ka Tambovi valemi vajakajäämisi. Jutt käib ikka 3faasilisest elektrimootorist. Töökiirus täpselt sama, mis oli sugulase "suurel" masinal. Kiiremini enam ei tohikski, võib ohtlikuks muutuda. 
Zil isekallajal võis kasti tõsta ka mootori tühikäigul. Siis oli isegi hamba hääl kuulda - nii aeglane oli pöörlemine. Pööret andes läks muidugi kiiremini üles.
Kujutan ette, et ka tõstukil ei ole pöörded töötades väga suured. Võib-olla õige vähe suuremad tühikäigust.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#19
2,7kw ja 7kw erinevus tuleb pööretest kas 1000 või 2700rpm. Rohkem pöördeid sama koormuse juures tähendab ka suuremat võimsust.
Vasta
#20
Lihtsalt ääremärkusena...  ärge unustage et süsteemis on ka hüdrolukud.  Smile
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne