Tuleviku klassikalised autod.
#1

Kolasin täna enda tavapärastes klassikaliste autode foorumites ringi ja arutlesin endamisi, et huvitav millised on need tänapäevased autod mis 25-30-40 aasta pärast saavutavad "klassikalise" auto staatuse. Millele hakatakse nostalgilisi pilke viskama ja mida peetakse ajastu sümboliteks, mille väärtus pöördub kasvule ja mida ihkavad kollektsionäärid? Mis laiatarbe masin oleks tuleviku BMW e30 või siis luksuslik Mercedes 600
Kui täna päevast toodangut vaadata siis potensiaalsete kandidaatide valik suht kesine. Üks diisel-hall-automaat kõik. 
Ma ise pakuks, et võib-olla Audi TT ja ilmselt Fiatilt miskit. Fiat ja Audi ei ole küll niivõrd ajastu sümbol pigem kui huvitav erand. Kindlasti klassikalised klassikute tootjad jäävad ka edaspidi. Näiteks Mersu ja BMW aga raske
 on mõelda, et keegi hakkaks näiteks suure raha eest Skoda Oktaviat või Subaru Outbacki taastama või Honda CRV keredetaile mööda ilma kokku ostma...
Lihtsalt aruteluks....
Vasta
#2

Mina isiklikult ei usu et plastimassist autod kunagi hinda lähevad. Ja seda elektroonikat on keeruline elus hoida kui vanadusega seotud jamad pihta hakkavad.
Vasta
#3

(14-08-2017, 22:33 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Mina isiklikult ei usu et plastimassist autod kunagi hinda lähevad. Ja seda elektroonikat on keeruline elus hoida kui vanadusega seotud jamad pihta hakkavad.

No see se väike hirm ongi, et see klassikaliste autode hobi vaikselt hääbub. Tänased vanakesed jäävad järjest vanemaks ja midagi uut huvitavat peale ei tule.
Samas kui keegi oleks öelnud kunagi , et kurvasilmne mersu läheb jälle hinda või et korralik kitsa võrega VAZ 2103 on nõutud masin oleks ta välja naernud mitte väga kaua aega tagasi.
Vasta
#4

Igal põlvkonnal on omad klassikud.

70ndatel ei vaadanud keegi, et IZ-350 võiks olla kollektsioneerimist väärt masin. 90ndatel ei uskunud keegi, et ZAZ-968 võiks olla midagi enamat, kui sõpradega romuks kihutamiseks mõeldud pann. Kümnendi jagu hiljem ei usutud, et Ford Sierra või Datsun 100 võiks olla midagi enamat kui hunnik vanarauda. Jne.

Nende jaoks, kes praegu plastmassautode tagaistmel istuvad, on just need millalgi klassikud. Ja kindlasti on nende seas masinaid, mille hind pigem tõuseb kui langeb.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Ja eriti tore on tulevikus vaadata kuidas vanamehenässid kaklevad laatadel pudisevate originaalsete plastmassdetailide pärast nagu poisikesed. Big Grin 
Me muidugi ei tea palju neid tänapäeva autosid üldse tulevikus alles on. Eriti vaadates mis toimub juba praegu meie plekikosudega. Aidatakse igatemoodi kohe,et ikka vähem oleks neid tulevikus. Õnneks muidugi masstootmised igal pool aga ei tasu ka unustada seda,et alles see oli kui linnavahel teatud autod vurasid...nüüd aga kui aasta jooksul korra näed,oleks nagu lotovõit.
T.
Vasta
#6

(14-08-2017, 22:18 PM)Peeter80 Kirjutas:  Kolasin täna enda tavapärastes klassikaliste autode foorumites ringi ja arutlesin endamisi, et huvitav millised on need tänapäevased autod mis 25-30-40 aasta pärast saavutavad "klassikalise" auto staatuse. Millele hakatakse nostalgilisi pilke viskama ja mida peetakse ajastu sümboliteks, mille väärtus pöördub kasvule ja mida ihkavad kollektsionäärid? 

Ford T oli kindlasti ajastu sümbol aga kas ta on hinnaline ? Meie põlvkond kes sirgus Siksi-Mosse tagaistmel ... jah vaatan nostalgiaga aga kas nad on hinnalised ? Neid tambiti ju miljoneid.
Aga ka autod mida on maailmas vaid üks, ei pruugi omada mingit arvestatavat rahalist väärtust. 

Miami automuuseumis on eesti numbritega mosse, täiesti mõttetu viimase otsa plastvõrega 412. Miks just see ? Sama auto oli Top Gearis ja vilksas 30 sekki kaadris. Võib-olla selle pärast, või siis mitte.

Vist oli Kissimmee automuuseum kus mulle pisteti külaliste raamat pihku ja paluti kirjutada mis auto mulle kõige rohkem seal meeldis. No lappasin seal väheke, vaatasin mis enne mind oli kirjutatud: Batmobil.. Batmobil 2, Batmobil 3 jne. No mõtlesin siis väheke ja kirjutasin Tucker, mis on tõeline inseneri mõtte masterpiis. Mutil lõid silmad särama ja tunnistas, et selliseid tegelasi käib siin kahjuks harva. Ma tegelikult ei ole kindel kumb neist kallim või hinnalisem on, aga ihaldatum on ilmselt kahjuks Batmobiil. Mõttetu plast junn teibi ja tatiga kokku pandud, mis ei ole isegi auto. Aga terve põlvkond on selle muuviga üles kasvand ja seal ta on. 

Loodetavasti see siiski ajas muutub. Kui Batmani põlvkond läinud on, siis ilmselt ikkagi Tucker jääb. 

Ilmselt Honda CRV saab olema kunagi sama mis meile on Siks ja Mosse. Hetkel tundub see muidugi ilmvõimatu.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#7

Kaasaegsetest plönnidest on keeruline klassikuid vormida, üks mõttetum köögikombain, kui järgmine. Loogiliselt võttes jäävad muidugi sõelale tüüpilised superautod a´la Lambo ja Ferrari a päris autokujuga asju nagu polegi raatsitud teha enam peale Phantomi. Võibolla ka Hellcat, aga tema kuju on ju niiehknaa vana Cuda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

(14-08-2017, 23:46 PM)spitfire Kirjutas:  No mõtlesin siis väheke ja kirjutasin Tucker
Ilmselt oled filmi näinud...
Teemasse - TT pakkumine on hea, mis sest, et Octavia kloon Smile
Ameerikas on hallmetallikust eristuvaid autosid muidugi rohkem.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

(14-08-2017, 23:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Ja eriti tore on tulevikus vaadata kuidas vanamehenässid kaklevad laatadel pudisevate originaalsete plastmassdetailide pärast nagu poisikesed...

Ei ole hullu, plastdetaile vorbitakse stereoprinterites nii palju kui vaja. Hullem on tarkvaraga -- sest kuigi "tänane" elektroonika suudaks "tolleaegset" vähemasti 100 * paremini ümber mängida, pole kusagilt "tolleaegset" koodi võtta.
Ja nii nad välja suridki, nagu öeldi ühes mu nooruspõlve anekdoodis.
Vasta
#10

(15-08-2017, 00:28 AM)Marko Kirjutas:  Teemasse - TT pakkumine on hea, mis sest, et Octavia kloon Smile
Te vabandage vanainimese aeglast taipamist, aga mis põhjusel peaks TT klassikuks saama? Mulle millegipärast meenuvad siin ammu enne kaks tähte ja üks number: M, X, 5.
Ja, noh, tegelikult on kõik pony car'ide uuskehastused ka täitsa autode moodi, isegi Mustand.
Vasta
#11

(14-08-2017, 22:43 PM)Peeter80 Kirjutas:  Samas kui keegi oleks öelnud kunagi , et kurvasilmne mersu läheb jälle hinda või et korralik kitsa võrega VAZ 2103 on nõutud masin oleks ta välja naernud mitte väga kaua aega tagasi.

Ja jäämegi naerma seda VAZ'i. Olenemata kui palju läheb aega mööda, saab kurvasilmse tagumine pidurisuport alati rohkem maksma kui suvaline sigulli kärakas. Eks inimestel on erinevad võimalused nn klassiku omamiseks. Kes omab vassi, kes kurvasilmset, kes lambot või kurat teab mida aga... klassika ei ole ega hakka olema tegelikult odav vene käkk... mitte kunagi. See saab olla vaid teatud seltskonna silmis klassika. Tema ringkonnas ja tema sõprade hulgas, kuid tal ei ole oma klassikaga mitte kunagi põhjust/võimalust ronida päris klassikute hulka, sest see ei ole klassik, see on hästi hoitud meenutus ajaloost või isiklik jura. Klassiku teeb klassikuks ühiskonna teatud hoiak selle klassiku vastu. Vas on vene peldik ja jääb selleks. See ei hakka kunagi maksma ja kui hakkab, siis keegi ei osta seda, sest kes see ikka tahab endale kallist peldikut mis teiste silmis on üle värvitud ja hästi tehtud peldik aga mitte kunagi ikoon, mida annab müüa, kuhu investeerida või mida ihaldada. Ilusasti üle värvitud peldik jääb ikka peldikuks, värvi millega tahad. Värvi hinna saad tagasi, foorumites ka veidike feimi ja see on ka kõik.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

(15-08-2017, 01:10 AM)olevtoom Kirjutas:  
(15-08-2017, 00:28 AM)Marko Kirjutas:  Teemasse - TT pakkumine on hea, mis sest, et Octavia kloon Smile
Te vabandage vanainimese aeglast taipamist, aga mis põhjusel peaks TT klassikuks saama? Mulle millegipärast meenuvad siin ammu enne kaks tähte ja üks number: M, X, 5.
Ja, noh, tegelikult on kõik pony car'ide uuskehastused ka täitsa autode moodi, isegi Mustand.

TT, vähemasti minusilmis, juba on "klassik". Sessuhtes, et pakutakse ka logisejaga ninavedust erimit. Connoisseuridele, kes tahavad eriti kiire kujuga autut, millega kuhugi kiiresti ei jõua ja samas tahavad edukad väljapaista aga bensuraha ei ole Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#13

(15-08-2017, 02:18 AM)viplala Kirjutas:  
(14-08-2017, 22:43 PM)Peeter80 Kirjutas:  Samas kui keegi oleks öelnud kunagi , et kurvasilmne mersu läheb jälle hinda või et korralik kitsa võrega VAZ 2103 on nõutud masin oleks ta välja naernud mitte väga kaua aega tagasi.

Ja jäämegi naerma seda VAZ'i. Olenemata kui palju läheb aega mööda, saab kurvasilmse tagumine pidurisuport alati rohkem maksma kui suvaline sigulli kärakas. Eks inimestel on erinevad võimalused nn klassiku omamiseks. Kes omab vassi, kes kurvasilmset, kes lambot või kurat teab mida aga... 
Just nimelt igale oma. Aga on juba inimesi kellel on arvestatav kogu Ladasid ja kes otsivad teatud isendeid taga teades et tehniliselt ei kõlba see kuskile. Minu arvates ei pea klassikalised autod olema kulla hinnaga. Pigem on see mingi eriline ajas tekkinud staatus. Võta kasvõi Datsun 100A, mõni 70te Toyota jne. 
Aga teemasse... Ma pakuks veel, et Hummer saab olema tulevikus sellinne huvitav auto mida ihaldada. Põhjus on ilmselt selles et ta oli (on siis hetkel) piisavalt jabur aga samas atraktiivne auto ja tulevikus on see kontrast veel suurem ja jaburam.... Ning see tõstab hinda.
Aga laiatarbe masinatest ei oska ikka mitte midagi pakkuda.....
Vasta
#14

Kui mõelda autodele mis 15 aasta päerast oleks Youngtimerid ja klassikud millega oleks uhke sõita, siis ma panustaks autodele mille revolutsiooniline disain pälvis alul palju vihkamist margifännide poolt, kuid tegelikult näitas disainisuuna kogu autotööstusele. Näevad nad tänagi veel moodsad välja kuigi on 15 aastat vanad

[Pilt: black-bmw-745-li-cars-in-statesboro-ga.jpg] [Pilt: 88eef4d342f282907004283bb02f3a87_1293394268.jpg]

Neid autosi võib vihata või põlastada, kuid disainisuuna näitamise osas tuleks nende mõju tunnustada. Viimane kord siiani kui BMW tekitas disainiga kihelust ja revolutsiooni.
Vasta
#15

Seda teemat nagu on juba käsitletud. Olen ise oma tarkusega jõudnud arusaamisele,et Youngtimeriks või hinnatud vanatehnikaks saab asi:
- mille kajastamine meedias leiab laia kõlapinda ja mis filmi autona jääb silma kuskilt otsast.
- mis oli laialdlaselt levinud aga kadus väga ruttu (nagu Ford Sierrad,Sapakas jne)
- emotsionaalne seos lapsepõlvest või sinna suunas.

Need,kes loodavad,et just erimudelid hakkavad meie noorsugu fännama,lubage selles väites veidi kahelda. 
Kindlasti see on võimalik ja reaalne ka aga selles väites on üks väike vasturääkivus.
Erimudelid on ägedad asjad aga tavalised inimesed tüdinevad neist ruttu,kui saadakse aru,missugused mured nendega kaasnevad.
Tänapäeva(või ka tuleviku) nutipõlvkond ei pruugi tahta oma aega ja raha raisata asja peale,mis on äge aga millega sõita ei saa. 
Lisaks me ei tea,mis mõtteviisi või suhtumist tehnikasse, järgmised põlvkonnad viljelema hakkavad? Maailm areneb pöörase kiirusega ja mingeid pikaajalisi ennustusi on väga raske teha.
Siinkohal olgu see 5 senti,minu arvamust asjasse.


Vasta
#16

(15-08-2017, 02:18 AM)viplala Kirjutas:  Ja jäämegi naerma seda VAZ'i. Olenemata kui palju läheb aega mööda, saab kurvasilmse tagumine pidurisuport alati rohkem maksma kui suvaline sigulli kärakas. Eks inimestel on erinevad võimalused nn klassiku omamiseks. Kes omab vassi, kes kurvasilmset, kes lambot või kurat teab mida aga... klassika ei ole ega hakka olema tegelikult odav vene käkk... mitte kunagi. See saab olla vaid teatud seltskonna silmis klassika. Tema ringkonnas ja tema sõprade hulgas, kuid tal ei ole oma klassikaga mitte kunagi põhjust/võimalust ronida päris klassikute hulka, sest see ei ole klassik, see on hästi hoitud meenutus ajaloost või isiklik jura. Klassiku teeb klassikuks ühiskonna teatud hoiak selle klassiku vastu. Vas on vene peldik ja jääb selleks. See ei hakka kunagi maksma ja kui hakkab, siis keegi ei osta seda, sest kes see ikka tahab endale kallist peldikut mis teiste silmis on üle värvitud ja hästi tehtud peldik aga mitte kunagi ikoon, mida annab müüa, kuhu investeerida või mida ihaldada. Ilusasti üle värvitud peldik jääb ikka peldikuks, värvi millega tahad. Värvi hinna saad tagasi, foorumites ka veidike feimi ja see on ka kõik.

Kas muidu näiteks SEE ISEND, või mõni teine analoogses seisus, kvalifitseerub Sinu äärmiselt asjatundliku ning objektiivse arvamuse kohaselt ikkagi selleks, mis ta nüüd oligi, välikämlaks?
Vasta
#17

kuna elu on muutunud tarbimise põhiseks ja seni kuni issi vahetab autosid sama tihti kui sokke siis ei teki noortel mingit võimalust nostalgiaks

ehk kui lapsepõlves sõidad iga kahe-kolme aasta tagant uue mazda6-ga
mida uuendatakse mudelina igal aastal ja laguneb sama kiiresti siis ei teki ka mingit huvi ju seda hiljem uuesti kogeda või .... siis ei mäleta sellest kunagi enam midagi ?
kui siis jäävad valikusse üksikud erimudelid millest kõik räägivad aga vähesed on näinud/katsunud/sõitnud
Vasta
#18

Laiatarbe autode eri(sport)mudelid saavad kindlasti klassikuteks, eriti kui asi olnud tegija WRC vms. populaarses autospordi sarjas.
Näiteks Impreza, Escort, Focus, Lancer, Calibra, Audi-d, MB-d jne.

Või siis nagu öeldud margile või autotööstusele märgilise tähtsusega sõidukid näiteks Prius, Cayenne, Model S, GTI Golfid, Land Cruiser, Lincoln Blackwood jne.

Või kiiksuga asjad a la Multipla, hunnik Saabe (900, viimane 9-5, Saabaru), veidramad Citroenid, vankliga Mazda, sport-veokid (Raptor SVT, Typhoon/Syclone), MB diisel-kupee-sedaan-universaal (CLS), retroautod (500, mini, new beetle) jne.
Vasta
#19

(15-08-2017, 11:58 AM)stretch Kirjutas:  Kas muidu näiteks SEE ISEND, või mõni teine analoogses seisus, kvalifitseerub Sinu äärmiselt asjatundliku ning objektiivse arvamuse kohaselt ikkagi selleks, mis ta nüüd oligi, välikämlaks?

See isend on ja jääb VAZ'iks. Seda loomulikult hästi suure algustähega ja väga suure austusega ehitaja (Berg) aadressil, kuid sellest isendist ei saa mitte kunagi klassikut selle sõna tegelikus tähenduses. Äkki ma eksin ja tõesti hakkavad tuleviku noorukid oma seintele kleepima sigullide pilte ja plakateid ning tänaval neile järele ohkama, sest taoline tegevus iseloomustab ju kõige paremini üht täisväärtuslikku klassikut, kuid pigem ma arvan, et mul on õigus ja VAZ jääb VAZ'iks ka 100 aasta pärast.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#20

Need on ju näha ikkagi millest saavad klassikud.  Kõik Honda Type R'id. Nissani Z-tid.  Renault Vel Satis on juba täna klassik. 
See on ikkagi suhteliselt reeglipärane maailm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne