Emmilised detailides
#1
Kuna viimastel aastatel on neljataktiliste NL raskemootorrattad ühe enam populaarsust kogunud ning asjaarmastajatel ja taastajatel tekkinud mitmesuguseid küsimusi, siis otsustasin teha üldise teema "emmiliste" (M, K, Dnepr, Ural) kohta, mis puudutab nende detaile ja originaalset komplektsust täpsemalt. Kindlasti on foorumirahva seas restauraatoreid jt, kes oskavad valgust heita siia tekkivatele küsimustele.

Mind ennast huvitanud ja mulle laekunud küsimused on olnud midagi sarnast:
1. Millisel aastakäigul milline detail?
2. Originaalsust puudutavad arutelud.
3. Värvitud detailid - kerevärvi või mustad?
4. Pinnakatted - kroomitud, tsingitud (hall, kollane), oksiiditud detailid.


Teen peatselt ühe näitliku postituse.
Vasta
#2
M-72 ja K-750 lenkse osandades olen märganud, et süütehoova ja tulelüliti korpuse kaetud osad näevad välja säravad - justkui kroomitud või kõrgläikeni poleeritud. Samas puudub kroomile iseloomulik nakkekiht, koorumine ja ühel uuel, 65. a korpusel, on tulelüliti all nn "Pasta GOI" jääke. Samas võib poleeritud detail olla ka ainult varuosale iseloomulik. Samasugust, kroomile sarnanevat pinnakatet olen märganud ka gaasikäepidemel. Kas need on olnud imeõhukese kroomikihiga või lihtsalt poleeritud? 

[Pilt: IMG_5781.JPG]

[Pilt: V_rdlus+1.jpg]

[Pilt: V_rdlus+2.jpg]

[Pilt: V_rdlus+3.jpg]
Vasta
#3
Raffas on veidi passiivne, või ütleme otse, see ei huvita neid eriti. Raffast huvitab vabateema, küsimused, mis küsimist ei vääri ja traktorid!
Aga viimase küsimuse kohalt hakkaksime ehk sellest pihta, et kas need jubinad on alumiiniumisulamist (nagu Sa Vanatehnika.ee-s väitsid) või tsingisulamist? Mina ise muidugi asjast midagi ei jaga ja pläkutan ning kekutan niisama komplekside piires, aga sellest tuleks peale hakata....minu, kui haige inimese seisukohast!
Muide, veel tuli meelde - Sa oled antud projektiga läinud väga sügavuti, raisanud hulga raha, tekkis küsimus seoses viimaste A-M foorumis avaldatud teadustöödega - kas on antud juhul tegu mingisuguse endise ehk  tulevase klassikuga või on see ikkagi ainult mingisugune peldik nagu siindsed klassikud asja formuleerivad?
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#4
Ärme nüüd nii morbiilsed ka ole. Rahvast ei huvita..no kuulge :Big Grin sellise suhtumisega ei jõua kuhugi. Kuhu jääb siis positiivne eeskuju?

Aga teemasse ka: Olen asjaga veidi kursis ja alguses arvasin,et kroomitud. Aga kui tegu on silumiiniga siis selle kroomimine on suht keerukas. Silimiini saab kroomida aga tsingi osas ei julge sõna võtta. Kas üldse raisati resurssi nende detailide kroomimisele on minu arust laialdlasem küsimus. 

Teine teema on see poleerimine. Ma teeks mõnel vanal ja suht väsinud detailil proovi tänapäevase poleerpastaga. Või kui väga fanaatik oled,võta pastagoi,kuigi tulemus peaks siiski suhteliselt sama tulema.
Isiklikult olen vaid tuhminud variandis neid kohanud,poleeritult pole nagu üldse silma jäänud.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#5
(17-08-2017, 23:24 PM)kass Kirjutas: Raffas on veidi passiivne, või ütleme otse, see ei huvita neid eriti. Raffast huvitab vabateema, küsimused, mis küsimist ei vääri ja traktorid!
Aga viimase küsimuse kohalt hakkaksime ehk sellest pihta, et kas need jubinad on alumiiniumisulamist (nagu Sa Vanatehnika.ee-s väitsid) või tsingisulamist? Mina ise muidugi asjast midagi ei jaga ja pläkutan ning kekutan niisama komplekside piires, aga sellest tuleks peale hakata....minu, kui haige inimese seisukohast!
Muide, veel tuli meelde - Sa oled antud projektiga läinud väga sügavuti, raisanud hulga raha, tekkis küsimus seoses viimaste A-M foorumis avaldatud teadustöödega - kas on antud juhul tegu mingisuguse endise ehk  tulevase klassikuga või on see ikkagi ainult mingisugune peldik nagu siindsed klassikud asja formuleerivad?

Pakun, et tegu on suure tsingisisaldusega alumiiniumsulamiga ehk Al-i on ikkagi rohkem kui tsinki. Võta näituseks mõni samasugune sõjaaegne fašistliku mootorratta detail, seal tsingisulamid. Kas tsingisulam on kroomitav (sh ilma nakkekihita)?

Nõukogude Liidus pärastsõjajärgsel perioodil valminud tsikkel on ja jääb peldikuks. Peldikusse raha loopimine on juba igaühe enda asi... Ega kui sul just Indianit või H-D pole, siis oled niikuinii mõttetu mees.
Vasta
#6
(18-08-2017, 01:02 AM)Illimar Kirjutas: Pakun, et tegu on suure tsingisisaldusega alumiiniumsulamiga ehk Al-i on ikkagi rohkem kui tsinki. Võta näituseks mõni samasugune sõjaaegne fašistliku mootorratta detail, seal tsingisulamid. Kas tsingisulam on kroomitav (sh ilma nakkekihita)?

Nõukogude Liidus pärastsõjajärgsel perioodil valminud tsikkel on ja jääb peldikuks. Peldikusse raha loopimine on juba igaühe enda asi... Ega kui sul just Indianit või H-D pole, siis oled niikuinii mõttetu mees.

Tänan vastuse eest! Ja pakun, et tsinki on ikkagi rohkem, kui alumiiniumi! Kaalu järgi tunnab seda kohe ära keskmise kaliibri kekutaja, kellel on tihedad sidemed emexi või vms ettevõttega. Mis puutub fasistidesse, siis nende asju ma ei võta üldse kätte, izvinite, selles on süüdi juba mu onu Leopold, kes nende tegelastega isiklikult lähemalt kokku puutus (mitte arvestada seal hulgas lgp. Eva B.- d). Arvan, et tsingisulam on just kroomitav ilma vastava niklikihita, aga uuri keemia nimelist distsipliini, noor sõber, sealt saad vastuse! 
Peldikute teema kohalt on minul isiklikult olemas väike eriarvamus, aga sellele järgnevad ilmselgelt igasugused objektiivsed solvangud, alates palderjani ületarbimisest lõpetades kompleksides piinlemisega, seepärast katsun veidi kavaldada... Ja milline tsikkel o n ikkagi klassik - 3-ratta veoga 2 kuulipildugaga 4-silindriline 1000 ccm mootoriga BMW või Indian tsiiiiif? (mõnuga jölgi neid autoklassiku teemasid,olgugi, et midagi aru ei saa neist spetsialistide terninitest š€t-4x jne, ise pole kuulnudki  Sad ....
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne