Progress 2M/Прогресс-2М ja teised kasutusel olevad klassikalised lootsikud.
#1
Kuna lubati ka siia foorumisse ühel hetkel vanematele veesõidukitele oma nurk eraldada siis teen otsa lahti. Ilm on ka selline kesine seega paras pool tunnikest parajaks teha. 
Sünnist saati elanud veekogude lähedal (Elva jõgi vanemate kodust ca 400m, emajõgi paar kilomeetrit, keeri järv ca 5km, võrtsjärv ca 20km) siis otseloomulikult on ajajooksul olnud ka mitmeid kokkupuuteid igasuguste lootsikutega. Hetkel olemas klassikalistest CCCP päritolu paatidest romantika 2 koos täiesti uue veterok 8 mootoriga, lameda põhjaga ja järvele paras. Suurvee ajal hea metsas ja luhapeal sõita. Väikse poisina veetsin kõik kevadel sellega ringi hulpides. Siis vanaisa varudest on praktiliselt uus Lodka Kefal, vineerpaat ja hea juhitavusega. Vees olnud mõned korrad.  Onu rallib siin ringi Progress 4ga ning ise sai nüüd taas soetatud 430 euri eest Progress 2 koos isetehtud haagisega ja mootoriks pistsin peale 60/65hp Mercury.  Selline hea toorik mida piinata. Sai kunagi progress neljale bumeri R4 koos käigukastiga peale pandud, sel ajal kui neid paadironte paarisaja krooni eest osta sai... Läks see sunnik esimesel proovimisel põhja.... oli vaja muidugi kohalike neiude eest kino teha ja sadamast täisgaasiga minema spurtida. Ei õnnestunud. Peale kuivatamist teisel sõidul niitsin mõne tihu pajupõõsaid maha ja päästa polnud peale mootori midagi. Kohe sai ümber tõstetud Kazanka 5M peale kus isegi mõned korrad sõita sai. Kuna üldiselt tiivik sai ikkagi liiga kõrgele ja tiiviku taga asetsevat tüüri oli raske paigal hoida siis sai see maha müüdud koos kõigi vigadega mis ehituse juures sai tehtud. Lätlased ostsid ära ja rohkem pole sellest midagi kuulnud. Läks vast põhja...  Toungue
Üldiselt praegu otsin endale juurde mõnda Amuuri vrakki mis veel pinnal püsiks. Dokumente pole vaja, võivad olla kuid ei oma erilist tähtsust.  Kui kellegil mõni üle siis võime sellel teemal arutleda. Koos jalaga oleks päris hea kui see pole põhiline. Mosse mootorit ei soovi  Big Grin     Mõni bumeri 125-160kw diisel sobib minumeelest sinna paremini  Toungue  




Aga tulles tagasi selle Progressi juurde siis eile sobitasin mootori peale, tagumine ahtrilaud sai kõrgamaks tõstetud ja tehtud kohe väikse tugevusvaruga, sisse tulevad veel paar tuge ja diagonaali lisaks mis mootorit kinni hoiavad. Progressi 2M on niigi ahtrist suhteliselt tugevad ehitusega võrreldes tavalise "kahega"    Juhtpult sai ka paika ning rool ja muud ühendused tehtud. Aku ja kütusepaak tulevad ette "vööriruumi"  Tagant kõik üleliigse eemaldasin. Mootorile ootan uut starterit mis täna pidi saabuma...    Kuna Progress on ikkagi lennukitehase toodang siis peab progressi mootor ka vastav olema et oma uhkele päritolule häbi ei teeks. Antud mootor peaks seda suutma vast... Big Grin

Toorik:

[Pilt: rEAxmtKa0giaw7tD59hXjRMR3lqn3xqm-3UMIG1A...78-h658-no]

Ja koos jõuallikaga

[Pilt: uuFFFQh4BkXYfnfX7bIeJ9OjkZ7ASWuYA1cEhLNx...87-h658-no]

[Pilt: idky1Ci_63D4y_Nav54LxkegwA7DDXW16_fsFtZT...87-h658-no]

[Pilt: _etEH8fmAyJLwGzgBBzzf1YebiCPQPUKK_fyn6dl...87-h658-no]

[Pilt: 5K5SvAnmCI1-l9_Dlr6CaTyKxRm6ZfW3cxc7aSFX...87-h658-no]



Progressi wikipedia lehekülg
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2
Progress 2M (või õigemini juba 3) on olnud ka varem käigus, päris mitu mitu aastat tagasi...   Mootor oli vihr 25... tõsine retropill.

 [Pilt: di0wHNGHZP_5nvBtQ1FuR-47P6GNPZmu2UHxb6TX...20-h483-no]
[Pilt: sh-VYpZRDEmg9vailQE5-3hej02xC2m1uv7-ATgX...20-h483-no]
[Pilt: _U_o3HKMueDgXiU6bJGc3kkXzJ8_XrnZNhQW37wZ...20-h483-no]


Ja viimane kord kui sai Lodka Kefal garaasipealt alla tõstetud... koduõlle degusteerimise tagajärjel küll siiski...


[Pilt: fv8XbLUV7p8nGAcNamH6aTJSqWeh6luJmPL_z8q4...20-h482-no]


Ja paarinädala tagune video P4-ga põristamisest. Taga 30hp tagasihoidlik vanakooli läänekas. Järelkasvule tehnikahuvi sisendamiseks täisti piisav, allavoolu ca 40km/h, ülevoolu natuke vähem. 



'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3
Jätkuks lisaks siis seda et peale amuuri ostusoovi ei ütleks ära ka "kazanka viiest".  Kolme ei taha, see on allveelaev... 
Progress 2M koos paberitega oleks ka päris hea pakkumine, egas paat tegelt ei huvitagi, peaasi et paprid um Big Grin

Uuematest ja plastkattega isendidest ei hakka siin vast pajatama, vastavalt foorumi suunitlusele ikkagi vanemad klassikalised "rauast" isendid leiavad äramärkimist. Miski kohe on nende kohmakate lootsikute juures mis ligi tõmbab. Teinekord on sellise plekkämbriga ka täitsa fun sõita. Korra mõtlesin küll ühe poola muna koju veeratada aga õnneks keegi vaeseke viis selle enne ära kui jaole sain... :Big Grin 
Üldiselt soomest olen suht hea hinnaga neid lootsikuid soetanud ja eestis siis turustanud, kui kellelgil mingit soovi on siis võin mõnikord miskit tuua. Rootsi satun ka "mõnikord" 


https://www.nettivene.com
tori.fi
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4
Meil eelmine nädal Stockis õnnelik õnnetus.Noored unustasid põhjakorgid ette.Peale suurt vihmasadu selline lugu.. Sad
[Pilt: 011121883154f7c.jpg]
Hea ,et naabrid märku andsid..
Vasta
#5
Peres on Amuur 1978 aastast  . Vahepeal oli plaan teha paadi kere  ümber päramootorile ,kuid olen seda plaani  vaikselt maha laitnud . Paat on säilinud küllatki originaalsena , ainult esiklaasi lõi torm kunagi puruks ja see on asendatud veidi uuema mudeli omaga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#6
Pull paat jah.

Isa palus edasi öelda et ta oleks ühest veterok 8M mootorist veel huvitatud. Nimelt gaasihooba oleks orginaali vaja ja mõni lisa vint kuluks ka marjaks ära.  Peale seda rääkis veel miskist ideest võtta üks vana veteroki vrakk ja sinna muruniiduki pada otsa susata...      Eile õhtuks oli 65h magamata aega seega ei jäänud suurt midagi meelde mis vana rääkis, aga igatahes kel mõni üle siis ande julgelt märku.  

[Pilt: df62b444650e76904fbe4facc3bb710e.jpg]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7
Elu on ikka seiklus. 

Eile lõpetas töö veepump. Pult hakkas piiksuma ja sai tõmmatud kaldasse. Selgus et veepump on õdakul... Lahti võttes vaatas vastu üsna omapärane impeller. Õnneks sai wild rangersist uus tiivik ja kokku kohe tagasi.

[Pilt: rWa8QkOXbNE3SNC1MJvfSgYw5B4KVD3-XNVNh8UZ...79-h659-no]

Ühtlasi tõin ka jahutusvee äravoolu vasaku külje peale voolikuga et sõiduajal näha oleks kas vett tuleb. 
Sai pandud siis ka juba uued küünlad. Küünlad on sellel mootoril lahedad kui mitte öelda et üsna omapärased. 

[Pilt: CVWth7C3jyMmvnoSftYYd2CK7WZZhDO4AeBYHW4i...89-h659-no]

Tänane päev aga algas nii et tõmbas kohe sadamas mootori täis ja vsjo. Tühikäigul tuksub kuidagi aga gaasi andes kukub puterdama ja lõpuks sureb üldse välja. Küünlad kõik peal märjad. Säde on ilus sinine nii nagu peab. Milles uba, oskab keegi mõne hea idee anda. Muidu lendab edasi nagu lennuk aga täna näitas siis oma teist poolt. Poleks iial uskunud et mõni kahetaktiline võib niimoodi kukalt kratsima panna... Big Grin


[Pilt: YQLxLNAV8OuRdg9xaCKeMDFjPPVem-bJo4RavgPB...89-h659-no]

[Pilt: rEc_gRuSm-UYnEQUsFN6CI7IF0RkmSPFvwHWeQsE...89-h659-no]

On kellegil sellise anomaaliaga kogemust?
Panin vanad küünlad tagasi, ei miskit. Surved said mõõdetud ja kõik kolm silindrit ühtlaselt 10bar. Kaks karpat peal. suht lollikindel muidu. Kas süüdet ei muuda või milles asi?
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8
Mul on küll sarnane kogemus, aga neljataktilise mootoriga. Peale impelleri otsalõppemist ja temperatuuri tõusu sai "aju" mingilt andurilt impulsi, et asi on jama ja tuleb üle minna Safeti Mode peale. Tuli siis teha ajule restart, ise ma sellega hakkama ei saanud. Kas Sinu mootoril on ka mingi aju moodi asi olemas?
Vasta
#9
(31-08-2017, 22:53 PM)Raudpats Kirjutas: Mul on küll sarnane kogemus, aga neljataktilise mootoriga. Peale impelleri otsalõppemist ja temperatuuri tõusu sai "aju" mingilt andurilt impulsi, et asi on jama ja tuleb üle minna Safeti Mode peale. Tuli siis teha ajule restart, ise ma sellega hakkama ei saanud. Kas Sinu mootoril on ka mingi aju moodi asi olemas?

Juhtpuldis miski asi piiksuma hakkas ja tuurid maha tõmbas koheselt, siis hakkas plõtutama ja igaks juhuks jätsin kohe seisma. Pea kilomeeter andsin onuga aerudele valu ja mõtlesime et mida kühvlit nüüd...   See üks variant, mõlgutasin isegi sama asja et äkki mingi rikke värk. Öösel oli vool taga ka muidugi, tänaseks tõmbasin akuklemmi maha. Iseasi kas sellest piisab.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10
(31-08-2017, 22:59 PM)mlsluik Kirjutas: ... tänaseks tõmbasin akuklemmi maha. Iseasi kas sellest piisab.

Akuklemm maha, süüde sisse ja vajuta pidurit ...
Ok, ok, kui pidurit pole, siis kasuta muud tarbijat. Peaasi, et kondekad või muud jubinad tühjaks saad.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#11
Iseenesest mootor on vist pärit sellisest ajastust kus veel safe mode ja muid "limp home" lisasid polnud..... või siiski? Kõige lolled et ega isegi päris täpselt ei tea mis mootoriga täpsemalt tegu. Pole vajadust selle vastu huvi tunda olnud senini sest mis töötavat asja ikka näpid, nüüd aga....
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12
Õhtul oli vähe aega nokitseda ja vaatasin mis karpades huvitavat, olid puhtad üldiselt.  Sai vähe timmitud mootorit ning korra proovimas käidud.  Meelitamise peale sai pöörded isegi üles ja lendas nagu linnuke... nii mingi 15minutit ehk... siis tõmbas ikka täis. Lonkasin sadamasse ja kodus keerasin küünlad maha, ülemine silinder oli sulama hakanud seega tuleb mootor nii või teisiti pooleks võtta. Eks vända tihendid ka vast juba ühelpool omadega ja mine tea mis sealt veel välja tuleb.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13
Mul ka vedeleb sõbrajuures üks vene paat. Ehk oli Kasanka. Selline külgedel asuvate "tiibadega". Sõber arvas, et tahab hakata millalgi hoovi koristama siis pean selle sealt ilmselt ära tooma. Ise pole suurem asi merekaru ja nüüd olengi dilemma ees. Kuna põhi vist lasi korralikult läbi sest selle kiiluall oleva pleki needid on õhtal sis ilmselt ootab seda alust peenestusmasin.
Vasta
#14
Mercury'ga on nüüd natuke pahasti...    On kellegil mõtteid mida edasi?  Sellised kolbe 60hp mootorile annab otsida...
Kui kusagilt paremat ei saa siis tuleb vist see sama mul käsile võtta... või mis?

[Pilt: RCRKo_GZf6w65GWTQvGksk_4uyFQiVTkxUyuxnB9...71-h659-no]
[Pilt: ddXAmhZYt7NY5EVb5f1rhuWHzO_kEjoFDFoY_l6m...71-h659-no]'
[Pilt: J84dpgBSazoHGrizFNGU2k3YJj_381PriTWv39xL...71-h659-no]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15
Mis selle pöhjustas??????
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#16
(17-09-2017, 00:25 AM)impreza Kirjutas: Mis selle pöhjustas??????

Liig lahja küttesegu.
Kolvi nokid puhtaks ja viilid kõva alumiiniumi maha. Silindri pesed soolhappega ära. Alumiiniumi jälgi ei tohi silindrisse jääda.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#17
Kas ainult mina ei näe pilte?
Vasta
#18
Ma ka ei näe
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#19
(18-09-2017, 08:02 AM)hundu615 Kirjutas: Ma ka ei näe

Eila veel nägin täna enam ei näe Sad
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#20
Ongi vahelduvvooluga pildid - kord on, siis jälle ei ole.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne