Opel Monza
#1
Omasin kunagi monzat. 3 aastaga sai vist umbes 200 km läbitud. Too oli algul 3se automaadiga 3 liitrine. Esimest korda nähes selle auto kuju teadsin, et just seda ma endale tahan.
[Pilt: 0132531811b9b1.jpg]
[Pilt: 013253277552a5.jpg]

Vett merre voolanud, pea 10 aastat möödas nendest piltidest ja tuli aasta algul mõte, et uuesti monzat vaja. 
Kriteeriumiteks, et peab olema GSE mudel, el lisadega ja  150kw 24v mootori konversiooniga või et teeb selle hiljem ise ära kui hea hinnaga 12v käes. Ja muude viledega. Eelistasin valmis autot, sest teadsin et õigete juppidega auto kokkupanek ja ehitus võtab paar aastat.
Kuna mu sõber mulle oma Mantzelit (esimesel pildil sinine) müüa ei tahtnud, panin kevadel asja ootele kuniks sobiva leian. Ühel päeval sõber helistaski ja ütles et Põhja Norras müüakse spets mootriga monzat. See sobis mulle palju rohkem kui lihtsalt 24v konversiooniga auto ja kui pildid sain, siis oli asi juba kindel enda jaoks.
[Pilt: 011121804310e38.jpg]
Auto sõbra juurde Bergenisse jõudes. 500 km Põhja poolt


Aasta oli auto olnud kellegi käes, kes mõtles et teab autodest palju. Tema käest ma ta ka mittetöötavana ostsin.
Lõpuks ei teadnudki miks ta tööle ei läinud kuna juhtmestik oli üks suur maalriteip. 

Sai terve mootori juhtmestik lasta korda teha + ajus paar läbi olnud osa vahetatud. 12 h tööd, palju roppe sõnu ja ta käis.

Lisaks sai enne 1000 km sõitu Bergenist Stockholmi vahetatud tagurehvid, paar kütusevoolikut jms. Kohale ma Stockholmi jõudsin. Teepeal suutsin auto ühe korra keema lasta ja ühe korra esirattast peaaegu ilma jääda. 

Kere on 1985 aastast tulnud originaalis 2.5 103 kw. Auto algupärane ehitaja ehitas autot hästi, ostis rootsist valge GSE mudeli, aga kuna kere oli otsas, tõstis kõik osad punasele. Lisaks ostis veel Norrast 40 000 km sõitnud tugeva tagumise otsa avariiga Opel Omega A Irmscher kust tuli mootor koos käigukastiga. Ehk ühe hea auto saamiseks läks kolme erineva vaja  Smile  



Kastiks getrag 265. Mida paigaldati ka jaguar xjs, bmw m535-le jms kallimatele autodele ja ratasteni jõuab jõud läbi lsd differentsiaali
[Pilt: 0111219985ce7d1.jpg]
[Pilt: 0111219987eb620.jpg]

[Pilt: 0111219983ee7d7.jpg]

GSE Recarod ühed mugavamad istmed kus istunud. Istud lihtsalt täpselt sisse ja 0 ebamäärasust.

Eestis kohal. Arvele võetud ja pisiremondid ära tehtud et siin suvel ja sügisel natuke sõita ringi saaks.
[Pilt: 0111219977b0a91.jpg]
[Pilt: 01112199796b55c.jpg]
[Pilt: 01112199811dce9.jpg]


[Pilt: 011121803372c4b.jpg]
[Pilt: 0111218037aa632.jpg]

Vanad autod on ikka head nagu nad alati on olnud.
Vasta
#2
Väga äge pill. Vanad Opel-id üldse lahedad. Ja et veel digispidoga. Änksa :Big Grin Tahaks kunagi omasilmaga kah näha .
Edu edaspidiseks,
Kris
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#3
Kiidan takka, väga ilus.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Vasta
#4
Nähtud eelmine Reede Haapsalus,astusin kohe ligi ja kadedaks tegi,sobiks mu Manta kõrvale hästi.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#5
Väga äge! Cool
Vasta
#6
Ühtib ka minu maitsega! Smile
Vasta
#7
(24-08-2017, 17:04 PM)simson Kirjutas: Eluiga enne kap remondi vajamist u 140 000 km. St keegi pole näinud mootorit, mis oleks kauem vastu pidanud enne kap remondi vajamist. 
Ma arvan, et see peaks tänaseks küll muutunud olema.
Mis õlid neil 80ndate lõpus nii väga võtta olidki? 
Ja kui kohe ta seest läbi loputada ja F80 kere peal oleva M3e õlilie üle minna, arvan, et kestab way kauem. Õli, muidugi, pole odav.

Aga mulle meeldib see getragi asi kõige rohkem, nii rahustav on näha armatuuri all kolme pedaali ja teades, et kui autol on paar kw üle saja, siis meenub, mis hakkab juhtuma, kui õige käik sees ja pisuke kurv ees... Toungue
Aga kumb ta siis on, kas nagu M3-el, et tagumine ette vasakule ja esimene-teine ülevalt alla (s.o. see pildil olev kk nupp on õigete kirjadega) või nö dogleg, et esimeselt teisele vahetades pead vaeva nägema? (nagu vist jagidel ja M535-el oli)
.
Vasta
#8
(25-08-2017, 13:27 PM)stihl Kirjutas:
(24-08-2017, 17:04 PM)simson Kirjutas: Eluiga enne kap remondi vajamist u 140 000 km. St keegi pole näinud mootorit, mis oleks kauem vastu pidanud enne kap remondi vajamist. 
Ma arvan, et see peaks tänaseks küll muutunud olema.
Mis õlid neil 80ndate lõpus nii väga võtta olidki? 
Ja kui kohe ta seest läbi loputada ja F80 kere peal oleva M3e õlilie üle minna, arvan, et kestab way kauem. Õli, muidugi, pole odav.

Aga mulle meeldib see getragi asi kõige rohkem, nii rahustav on näha armatuuri all kolme pedaali ja teades, et kui autol on paar kw üle saja, siis meenub, mis hakkab juhtuma, kui õige käik sees ja pisuke kurv ees... Toungue
Aga kumb ta siis on, kas nagu M3-el, et tagumine ette vasakule ja esimene-teine ülevalt alla (s.o. see pildil olev kk nupp on õigete kirjadega) või nö dogleg, et esimeselt teisele vahetades pead vaeva nägema? (nagu vist jagidel ja M535-el oli)
See M535 milles mina istunud olen, oli "tagumine ette vasakule ja esimene-teine ülevalt alla".
Vasta
#9
(25-08-2017, 21:40 PM)iisak Kirjutas:
(25-08-2017, 13:27 PM)stihl Kirjutas:
(24-08-2017, 17:04 PM)simson Kirjutas: Eluiga enne kap remondi vajamist u 140 000 km. St keegi pole näinud mootorit, mis oleks kauem vastu pidanud enne kap remondi vajamist. 
Ma arvan, et see peaks tänaseks küll muutunud olema.
Mis õlid neil 80ndate lõpus nii väga võtta olidki? 
Ja kui kohe ta seest läbi loputada ja F80 kere peal oleva M3e õlilie üle minna, arvan, et kestab way kauem. Õli, muidugi, pole odav.

Aga mulle meeldib see getragi asi kõige rohkem, nii rahustav on näha armatuuri all kolme pedaali ja teades, et kui autol on paar kw üle saja, siis meenub, mis hakkab juhtuma, kui õige käik sees ja pisuke kurv ees... Toungue
Aga kumb ta siis on, kas nagu M3-el, et tagumine ette vasakule ja esimene-teine ülevalt alla (s.o. see pildil olev kk nupp on õigete kirjadega) või nö dogleg, et esimeselt teisele vahetades pead vaeva nägema? (nagu vist jagidel ja M535-el oli)
See M535 milles mina istunud olen, oli "tagumine ette vasakule ja esimene-teine ülevalt alla".

Täpselt nii, esimene ette vasakule ja esimene teine ülevalt alla. Lust on korras kastiga käike vahetada, lähevad mõnusalt ilma mingi vastu hakuta klõps ja klõps sisse. Kunagi hallile monzale sai getrag 240 pandud, tol oli asi nii et kõrge pöördepealt ei lasknud esimeselt teist käikugi sisse panna.
 
Õli kohapealt on tehas määranud 10w60 mobil 1 shc. Keegi kes targem õlide kohapealt võib muidugi sõna võtta. Kuulan hea meelega erinevaid arvamusi. Vanast ajast on meelde jäänud, et enim mootori kulumisest tekib just käivitamisel.
Huvitav et isegi vanale bmw m5-le kirjutab tehas kaks täiesti erinevate omadustega õli välja: 
E39 M5 / S62      From 3/2000         BMW High Performance Synthetic Oil SAE
                                     5W-30 or Castrol RS 10W-60 Synthetic
                                     Oil also called Castrol TWS Motorsport
                                     SAE 10W-60 Synthetic Oil
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne