T-25 kõrgsurvepumba kütusekoguse reguleerimine
#1
Tere, ehk oskab keegi aidata. Nimelt remondi käigus sai vahetatud kõrgsurve pump. Mitte küll uue, aga remonditud pumba vastu. Parksepas teeb üks vana mees. Masin ise käib OK, aga kütust kulutab pea poole rohkem kui enne, ja suitseb ka rohkem. Kas oleks võimalik kusagil pumba juures kütuse pealeande kogust reguleerida? Lisan veel, et vahetusse läksid kolvigrupp, silindrid, klapid, kepsud, väljalaske kollektor, pihusti otsad. Pihustid reguleeritud 170 bar. Töötab ja tööd teeb ja jõudu on ikka rohkem kui enne remonti, aga janune on nüüd.
Vasta
#2
Küsiks igaksjuhuks ära, et mis värvi suits on?
Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#3
Ma olen aru saanud,et remondimehed panevad raamatu järgi küttekoguseid paika. Endal ka kogemus olemas.... ja kui vaatad korstnast tulevat suitsu siis on selge,et need vanad normid on võibolla liiga rammusad meie aja ja nõudmiste jaoks.... Iseasi kui hea see masina tervisele alati on. Minuarvates liiga rammus küte ka suurt jõudu ikka juurde ei anna. Kui mootoril oma normike käes ja nüüd annad veel otsa... nii et mustab... ei see suurt aita. Kütte raiskamine ja oma ninaaluse kruntimine. Big Grin Peale selle veel ka meistrimehe käeoskus jne.... mis kaasa võib aidata.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#4
(31-08-2017, 09:46 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: ...
Kütte raiskamine ja oma ninaaluse kruntimine. Big Grin Peale selle veel ka meistrimehe käeoskus jne.... mis kaasa võib aidata.

Viimasega väga nõus. Iga sepp pole veel kuldsete kätega.

Diiselmootori maksimaalne erivõimsus tekib kerge õhuvajakuga. Ehk kui korstnast tuleb vaid sooja õhku, on kütust liiga vähe. Kui see suits aga hakkab selgelt must olema, on kütust selle õhukoguse tarbeks liiast ja on oht kolvid sisse põletada. Efektiivseim on kerge must tomu kiirendamise/ülekoormuse hetkel.

Kõik muud värvid on pahast.

Mina soovitan tuua pritsehetke ühe-kahe augu võrra varasemaks. Aga esialgu tuleb jälgida mootori temperatuuri - liigvarane süüde võib jälle paha teha õhkjahutusega mootorile.
Vasta
#5
(31-08-2017, 01:18 AM)Linnus Kirjutas: Tere, ehk oskab keegi aidata. Nimelt remondi käigus sai vahetatud kõrgsurve pump. Mitte küll uue, aga remonditud pumba vastu. Parksepas teeb üks vana mees. Masin ise käib OK, aga kütust kulutab pea poole rohkem kui enne, ja suitseb ka rohkem. Kas oleks võimalik kusagil pumba juures kütuse pealeande kogust reguleerida? Lisan veel, et vahetusse läksid kolvigrupp, silindrid, klapid, kepsud, väljalaske kollektor, pihusti otsad. Pihustid reguleeritud 170 bar. Töötab ja tööd teeb ja jõudu on ikka rohkem kui enne remonti, aga janune on nüüd.

Kui tahad kütuse kogust regullida siis võta ja keera pumba tagant diagonaalselt väljaulatuv kork maha, seal all on reguleerkruvi. Paned mootori käima ning keerad ja tuuritad kuniks saad sellise suitsu nagu ise heaks arvad. Kui liiga maha keerad siis ei taha enam pöördesse minna aga see on tunda. Kerge must peab jääma kui äkki tuuripuu põhja lööd.
Aquila captas non muscas.
Vasta
#6
(31-08-2017, 10:15 AM)v6sa Kirjutas: Mina soovitan tuua pritsehetke ühe-kahe augu võrra varasemaks. Aga esialgu tuleb jälgida mootori temperatuuri - liigvarane süüde võib jälle paha teha õhkjahutusega mootorile.

Kasutan juhust ja kohe küsin: kergelt pöördeid juurde andes on suits sinakas. Millele see viitab, kui halb see on ja kas pean kohe midagi ette võtma. Mootor käivitub ideaalselt, kütust kulutab vähe ja jõudu on minu arvates piisavalt. Aga suits on sinine! (1991.a. masin, esimena omanik, 600tt).
Vasta
#7
(31-08-2017, 11:40 AM)Daff Kirjutas:
(31-08-2017, 01:18 AM)Linnus Kirjutas: Tere, ehk oskab keegi aidata. Nimelt remondi käigus sai vahetatud kõrgsurve pump. Mitte küll uue, aga remonditud pumba vastu. Parksepas teeb üks vana mees. Masin ise käib OK, aga kütust kulutab pea poole rohkem kui enne, ja suitseb ka rohkem. Kas oleks võimalik kusagil pumba juures kütuse pealeande kogust reguleerida? Lisan veel, et vahetusse läksid kolvigrupp, silindrid, klapid, kepsud, väljalaske kollektor, pihusti otsad. Pihustid reguleeritud 170 bar. Töötab ja tööd teeb ja jõudu on ikka rohkem kui enne remonti, aga janune on nüüd.

Kui tahad kütuse kogust regullida siis võta ja keera pumba tagant diagonaalselt väljaulatuv kork maha, seal all on reguleerkruvi. Paned mootori käima ning keerad ja tuuritad kuniks saad sellise suitsu nagu ise heaks arvad. Kui liiga maha keerad siis ei taha enam pöördesse minna aga see on tunda. Kerge must peab jääma kui äkki tuuripuu põhja lööd.

Tänud, raamatust ka seda uurisin, aga seal oli kuidagi imelik kirjeldus tolle korgi kohta. Raamat muidugi vene keelne. Keelega probleemi pole, kuid kohe kruttima ka ei tahtnud tormata. Teen varsti testi ära ja eks siis paistab mis tulemus saab.
Vasta
#8
(31-08-2017, 08:19 AM)52mees Kirjutas: Küsiks igaksjuhuks ära, et mis värvi suits on?

Rahulikult töötades on pigem sinakas suits, koormuse juures ikka viskab musta mis on ok kui gaasi vajutada ja koorem taga.
Vasta
#9
(31-08-2017, 10:15 AM)v6sa Kirjutas:
(31-08-2017, 09:46 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: ...
Kütte raiskamine ja oma ninaaluse kruntimine. Big Grin Peale selle veel ka meistrimehe käeoskus jne.... mis kaasa võib aidata.

Viimasega väga nõus. Iga sepp pole veel kuldsete kätega.

Diiselmootori maksimaalne erivõimsus tekib kerge õhuvajakuga. Ehk kui korstnast tuleb vaid sooja õhku, on kütust liiga vähe. Kui see suits aga hakkab selgelt must olema, on kütust selle õhukoguse tarbeks liiast ja on oht kolvid sisse põletada. Efektiivseim on kerge must tomu kiirendamise/ülekoormuse hetkel.

Kõik muud värvid on pahast.

Mina soovitan tuua pritsehetke ühe-kahe augu võrra varasemaks. Aga esialgu tuleb jälgida mootori temperatuuri - liigvarane süüde võib jälle paha teha õhkjahutusega mootorile.

Pritsehetke olen juba sättinud. Varasemaks muidugi võiks paar auku tuua. praegu peaks olema suht ÜSS juures pritse, käivitub küll hästi, ehk veidi erksam võiks olla.
Vasta
#10
Noormehed! Katsume ikka panna ühe augu kaupa,mitte kahe Big Grin  Üks auk on 3 kraadi.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11
Suitsema võib hakata ka siis kui nt õhupuhasti hooldaja ei ole teadnud, mida ta täpselt teeb ja kuipalju kuhugi midagi vaja valada on...
Vasta
#12
Aretage mingid kummikübarad klappide külge ja siis kaob sinine suits ära.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#13
Palun tõlget Sad
Vasta
#14
(01-09-2017, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Palun tõlget Sad

Need on sellised kübarad, mis klapisäärest kinni hoiavad ja ei luba õlil puksi peale valguda. Tehasedki kasutanud sellist lahendust.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#15
(01-09-2017, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Palun tõlget Sad

Aga palun.

Ise panin oma vanatüübi T-16 mootori klappidele sarnased kummikübarad ja peale seda jäi õli limpsimine ikka mitmeid kordi vähemaks. Ju oli põhjuseks kulunud klapisääred+ juhtpuksid.

[Pilt: 25063819ad6c71_l.jpg]

Mul on olnud ka kogemus kus üks mootor ajas hirmsat sinist suitsu ja põhjuseks oli kõigest klapisääretihendi puudumine ja klapivedru taldriku augu kulumine. Sai isegi sisselaskekollektor maha võetud,taskulambiga vaadatud kuidas klapi juhtpuksi otsa peale tekkis must õlirant ja peale ühte tuuritamist see sealt kadus... ja sellest ilge sinine pahvakas sumbutajast. Big Grin
Ma kahtlustan,et kui igale vanale kulunud mootorile sellised kübarad peale lüüa,jääb õlitarbimine hulga vähemaks ja korstnast ei tohiks ka enam niipalju suitsu tulla.  Ei ole ju vanematele mudelitele ette nähtud klapisääretihendeid. Uuemast peast pole ju lugu aga kõik asjad kuluvad....
Eks proovige,kui julgete. Big Grin


T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#16
(01-09-2017, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Palun tõlget Sad

https://www.youtube.com/watch?v=FNGm1b8-xZ8
Arvata on, et tõlge seal.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#17
(01-09-2017, 23:22 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:
(01-09-2017, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Palun tõlget Sad

Aga palun.

Ise panin oma vanatüübi T-16 mootori klappidele sarnased kummikübarad ja peale seda jäi õli limpsimine ikka mitmeid kordi vähemaks. Ju oli põhjuseks kulunud klapisääred+ juhtpuksid.



Mul on olnud ka kogemus kus üks mootor ajas hirmsat sinist suitsu ja põhjuseks oli kõigest klapisääretihendi puudumine ja klapivedru taldriku augu kulumine. Sai isegi sisselaskekollektor maha võetud,taskulambiga vaadatud kuidas klapi juhtpuksi otsa peale tekkis must õlirant ja peale ühte tuuritamist see sealt kadus... ja sellest ilge sinine pahvakas sumbutajast. Big Grin
Ma kahtlustan,et kui igale vanale kulunud mootorile sellised kübarad peale lüüa,jääb õlitarbimine hulga vähemaks ja korstnast ei tohiks ka enam niipalju suitsu tulla.  Ei ole ju vanematele mudelitele ette nähtud klapisääretihendeid. Uuemast peast pole ju lugu aga kõik asjad kuluvad....
Eks proovige,kui julgete. Big Grin


T.

talupojal algratas juba leiutatud,siis mis masina omad sinna sobivad?
Vasta
#18
Vaat ei teagi täpselt. Oli karbitäis mingeid lullasid.... mis sõber aastaid tagasi oli prügimäelt kaasa toonud. Sealt võtsingi. Minuteada Perkins mootoritel on selliseid. Näiteks Viljandis Abovo kaupluses lükati mulle suur küna ette milles oli ka sarnaseid lullusid. Seega peate vaatama kuskilt poest. GAZ-53 ja Volgal olid ka sellised aga pealt liiga väiksed,auk oli 8 mm. sääre jaoks. Need vist ei sobinud,sest läbimõõt liiga väike,ei  mahu juhtpuksi peale ära.
Vaat mul ei ole T-25 plokikaant hetkel käepärast,et mõõta selle juhtpuksi läbimõõt ära. Kellel on aega ja saab mõõta,andke märku. Siis vaatame edasi.
T.

PS. Tegelikult selle kübara panek halvendab kindlasti klapisääre ja juhtpuksi määrimist. Kuipalju....pole minul teada aga igaljuhul ilma kübarata määrib nii mis kole.
 Minu kahel erineval Perkinsi mootoril on samuti sellised kübarad sisselasketel aga ei ole juhtunud midagi,ju siis iga prao vahelt pritsib ikka õli ka.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#19
Öelnud siis kohe, et klapisääretihendist käib jutt. Big Grin

Jah, selle monteerimine aitab kuigivõrd, aga ainult lobedalt laperdavate klappide puhul.
Vasta
#20
(02-09-2017, 20:28 PM)v6sa Kirjutas: Öelnud siis kohe, et klapisääretihendist käib jutt. Big Grin

Jah, selle monteerimine aitab kuigivõrd, aga ainult lobedalt laperdavate klappide puhul.

Minu arvates pole vahet kas loperdab või ei. Aitab mõlemal juhul. Big Grin
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne