Gaz 11
#1
Panen siia üles uue teemana Gaz 11 taastamise, kuigi muid töid on mitu tükki lõpetamata, siis rohkem endale projekti päevikuks. Nimelt on siit hea endal lugeda , mis vidina oled leidnud ja mida veel vaja ja muidugi lootusega, et äkki kellelgi on midagi välja pakkuda.
Niisiis Gaz 11, ehk õige nimega Gaz 11-73, mida toodeti tervelt 1170 tk. (aastatel 1940 - 1941 ja 1945 - 1948). Ja originaalis peaks välja nägema selline 
   
Ukrainast leidsin sellise isendi
   
Tegu on täiesti ümberehitatud (esiosa) ja Pobeda mootoriga isendiga. Auto ei maksnud suurt midagi, aga kuna puudusid kere ja raami numbrid, siis tuli esitada taotlus uue identiteedi saamasiseks, mille tulemusena, ma ei tea kuidas anti autole tänapäevane kere nr., millest mul on tuline kahju, sest minu arust võtab see ära tüki auto originaalsust.
   
Kuna autol seisab momendil Pobeda mootor, siis passis ka selle andmed
   
Varsti hakkan teda lammutama, eks siis selgub, mis sealt võtta annab ja mida vaja. Juba praegu on selge, tagasild on originaal, esisild Gaz 21. Mootor, käigukast Pobeda. Armatuur Gaz 51. Kere Gaz M1, ninaosa Gaz 69, eks ta momendil üks värd ole. Praegu tuleb garaaži minna midagi liigutama aga õhtul kirjutan natuke põhjalikumalt, mis siis eristab gaz M1-te ja M11-st.
Vasta
#2
Kas sul on selle auto algupärane kere Nr teada ,sellel maal oleks saand ju köik asjad lahendada
möttetu hulga kohalike lepalehtedegagi...
Ei aja nii sama juttu oli mul kunagi mitte ammu üks Chrysler sebring coupe millel lihtsalt dokid puudusid,
mu ukraina tuttavad ajasid asja registris kiiresti korda isegi kindlustuse tegemine osutus suuremaks
probleemiks ..
Vastutasuks loovutasin neile oma purunend tagaklaasiga xedose reaalne turuhind 150€
Söitsin sellega mingi pool aastat kuni organid hakkasid aastamaksu tahtma,tahtsin selle
maksta aga seda mul teha ei lastud kuna ma omanikuna kirjas polnud..
Müüsi kuhugile Berlini kanti ta sma moodi ilma dokkidetta poolmuidu edasi Sad
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#3
Väidetavalt saab ka jewstoonias lahendatud.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#4
(17-09-2017, 14:03 PM)DevilDeVille Kirjutas: Väidetavalt saab ka jewstoonias lahendatud.

Ega see Volvo kerenummer sinna eriti ei sobi küll teades milleks meister vöimeline on...
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#5
(17-09-2017, 13:42 PM)impreza Kirjutas: Kas sul on selle auto algupärane kere Nr teada ,sellel maal oleks saand ju köik asjad lahendada
möttetu hulga kohalike lepalehtedegagi...
Ei aja nii sama juttu  oli mul kunagi mitte ammu üks Chrysler sebring coupe millel  lihtsalt dokid puudusid,
mu ukraina tuttavad ajasid asja registris kiiresti korda isegi kindlustuse tegemine osutus suuremaks
probleemiks ..
Vastutasuks loovutasin neile oma purunend tagaklaasiga xedose reaalne turuhind 150€
Söitsin sellega mingi pool aastat kuni organid hakkasid aastamaksu tahtma,tahtsin selle
maksta aga seda mul teha ei lastud kuna ma omanikuna kirjas polnud..
Müüsi kuhugile Berlini kanti ta sma moodi ilma dokkidetta poolmuidu edasi Sad
 Kahjuks oligi vanas Nõuka passis kere B/N šassii B/N mootor B/N, ehk kõik ilma numbrita. Ukraina Autoregister uut teh. passi ilma kere numbrita enam ei väljasta. Küsisin Eesti autoregistrist ka järele, ka siin ei võeta autot arvele, kuna puudub kere nr. Lõpuks kogu see protseduur - uued paberid, kerenumbri omastamine ja lõpuks selle graveerimine autole, läks kallimaks kui auto ise.
Vasta
#6
GAZ 11 on auto,millest ma vaid pildi pealt tean. Üheski Nõukogude aegses auto õpikus sellest eriti miskit,juttu pole tehtud(ei meenu,et oleks lugenud).
Hea kui see mudel ,mõnes suuremas teatme teoses ära mainitud aga see ka kõik. 
Teoorias Eestis võis GAZ 11 olla täitsa aga need ilmselt hävisid teise maailmasõja käigus ära või hävitati sihilikult ära. 
Siit filmi juppist paistab,et GAZ M1 ja muud tehnikat tuli 15-16.oktoober 1939 siia küllaga. 
Kes tervet filmi vaadata ei taha siis kerige 7:28 peale.
 


Vasta
#7
Nii, õhtu käes, korda ei saatnud õieti midagi, peale väikese vigade paranduse Gaz 23-e juures. Poisid ka momendil tööülesannete tõttu jooksus, seega seisab ka Gaz 14-e tegemine. Üksi ikka mootorit peale ei pane. Kirjutan siis Gaz 11-e juttu. Kuigi tegema teda plaanis pole veel hakata, sest enne veel palju eeltööd tarvis ära teha ja kirjutis ka selleks, et äkki kellelgi on ka midagi lisada. Tegu saab olema võib-olla veel raskema projektiga, kui M1V8. Kui M1 kohta liigub veel kirjandust, siis M11 kohta pole mina veel ühtegi raamatut leidnud.
Nii siis Gaz 11, 1946 a. väljalase. Originaalis R6 mootor Gaz 11, maha kopeeritud Ameerika Dodge D5. Gaz 51-e ja ZIM eelkäija 75 hj.
Vaatamata samale põhikerele (v.a. esiosa) M1-ga on tegu täiesti erineva sõidukiga. Kahepoolsed hoobamortisaatorid, millest mul 2 on juba õnnestunud hankida.
   
Ees pikemad vedrud, ka juba olemas
Täiesti teistsugune mehhaaniliste pidurite süsteem. Mida veel nädal tagasi arvasin olevat sama, mis Gaz 67-l (sai isegi ksf-lt hr. Sidorovilt laenatud mõned trossid järeletegemiseks, mis tuleb nüüd tagastada)
Ja muidugi mootor, mis on ainuomane Gaz 11-l
Vedrude kinnitus on nagu vähendatud Gaz 51
   
Nina on täiesti teistsugune ja M1 juppide otsimise käigus komistasin Gaz 11 nina nikkel osade jäänustele, mis on ikka jube vedamine
   
Kelled armatuuris on ka erinevad. Siin Gaz M1 kellad
   
Ja siin M11 kellad
   
Eks neist erinevustest saab veel kirjutada.
Praeguseks on selge- mitte ühtegi M11-t pole maailmas täiesti originaalseks veel taastatud.
Käisin esmaspäeval Vilniuses kohtumas hr. Arvydasega, kes juhib Leedu esirikkuri Saulius Karosas-e renoveerimis töökoda, kus alustati ka Gaz 11-e renoveerimist. Samuti teeb ta ka koostööd Riia Motors muuseumi restauraator Gunnarsiga, kus samuti on töös tõenäoliselt Eestist ostetud Gaz 11-ne taastamine. Otsustasime üksteiset toetades kõigisse Balti riikidesse nii originaalsed, kui võimalik 11-d restaureerida. Oleme kõik selle tee alguses aga stardipauk on antud ja Arvydas lubas meile kõigile toota täpselt originaalsed vedrude kinnitused, mille joonised ta sai minult. Ja nii me lähme samm sammult edasi, kuigi Leedulastel on kõva trump varrukast võtta, nimelt neil Gaz 11 originaalmootor olemas, mida mul ja lätlastel ei ole.
Vasta
#8
(17-09-2017, 19:59 PM)kopraonu Kirjutas: GAZ 11 on auto,millest ma vaid pildi pealt tean. Üheski Nõukogude aegses auto õpikus sellest eriti miskit,juttu pole tehtud(ei meenu,et oleks lugenud).
Hea kui see mudel ,mõnes suuremas teatme teoses ära mainitud aga see ka kõik. 
Teoorias Eestis võis GAZ 11 olla täitsa aga need ilmselt hävisid teise maailmasõja käigus ära või hävitati sihilikult ära. 
Siit filmi juppist paistab,et GAZ M1 ja muud tehnikat tuli 15-16.oktoober 1939 siia küllaga. 
Kes tervet filmi vaadata ei taha siis kerige 7:28 peale.
 
 Kahjuks hr Kopraonu, siin filmis ei saagi olla Gaz 11-t. Tootma hakati neid alles 40-da aasta teises pooles kuni sõja alguseni kuskil 200 tk., siis hakati tootma 4x4 versiooni Gaz 61-73-e (1941 -. 1945) punaväe kõrgematele ohvitseridele. Sõja jooksul jõuti neid teha kuskil 200 eks.
Peale sõda juba natuke muudetud kujul tehti veel pisut vähem kui 1000 tükki Gaz M11-t ( kuna enne sõda ei suudetud kahepoolseid hoobamortisaatoreid valmistada, siis need autod varustati M1 ühepoolsete hoobamortisaatoritega.) Kirjanduses on juttu veel paarist pismuudatusest, kuid kahjuks pole mainitud, millised need olid.
Vasta
#9
Aga mille poolest mootor 51 omast erineb. Nii nagu ma aru sain siis sõja ajal oli 51 prototüübi nimi 11-51. Tootmisse läks nimega lihtsalt 51. Mingeid pisi asju vist muudeti. Automaatne süüteajastuse reguleerimine, termostaat ja kroomitud ülemised kolvirõngad. Laagrite kiilud tehti ka vahetatavad. Aga mis seal veel erinev on? Mõtlen mootorit mitte agregaate jms. Pead salaja plokil koodi ära võltsimaBig Grin
Vasta
#10
(17-09-2017, 20:58 PM)Taaviw126 Kirjutas: Aga mille poolest mootor 51 omast erineb. Nii nagu ma aru sain siis sõja ajal oli 51 prototüübi nimi 11-51. Tootmisse läks nimega lihtsalt 51. Mingeid pisi asju vist muudeti. Automaatne süüteajastuse reguleerimine, termostaat ja kroomitud ülemised kolvirõngad. Laagrite kiilud tehti ka vahetatavad. Aga mis seal veel erinev on? Mõtlen mootorit mitte agregaate jms. Pead salaja plokil koodi ära võltsimaBig Grin
Kahjuks see pole võimalik. Gaz 11 mootori plokikaan kinnitub 21 mutriga
   
Ja siin pilt minu Kgb Pobeda mootorist, tegelikult ZIM-i mootorist Plokikaan kinnitub juba 36 mutriga. Sama ka Gaz 51-l
   
Iga vähegi asjatundlik hing saab aru, et võltsing.
Vasta
#11
(17-09-2017, 10:47 AM)Formika Kirjutas: Ukrainast leidsin sellise isendi

Tegu on täiesti ümberehitatud (esiosa) ja Pobeda mootoriga isendiga.

Palun, kas võiksid sellest NIA-st (NIA= Nõukogude Inimese Auto=tugevalt ümber ehitatud vanatehnika) rohkem pilte siia välja panna? Iga selline NIA on tegelikult unikaalne ja ka see eksemplar vääriks kindlasti fotode kujul säilitamist.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#12
(17-09-2017, 20:58 PM)Taaviw126 Kirjutas: Aga mille poolest mootor 51 omast erineb. Nii nagu ma aru sain siis sõja ajal oli 51 prototüübi nimi 11-51. Tootmisse läks nimega lihtsalt 51. Mingeid pisi asju vist muudeti. Automaatne süüteajastuse reguleerimine, termostaat ja kroomitud ülemised kolvirõngad. Laagrite kiilud tehti ka vahetatavad. Aga mis seal veel erinev on? Mõtlen mootorit mitte agregaate jms. Pead salaja plokil koodi ära võltsimaBig Grin

See on publiku jaoks aga enda mälus koodi ei völtsi Sad
Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#13
(17-09-2017, 21:16 PM)Mossemees Kirjutas:
(17-09-2017, 10:47 AM)Formika Kirjutas: Ukrainast leidsin sellise isendi

Tegu on täiesti ümberehitatud (esiosa) ja Pobeda mootoriga isendiga.

Palun, kas võiksid sellest NIA-st (NIA= Nõukogude Inimese Auto=tugevalt ümber ehitatud vanatehnika) rohkem pilte siia välja panna? Iga selline NIA on tegelikult unikaalne ja ka see eksemplar vääriks kindlasti fotode kujul säilitamist.

Üritan homme su soovi täita.
Vasta
#14
Neid olevat ikka siinkandis ka liikunud mõned, vanaisa on maininud küll et keegi sõitis veneajal "kuuese emkaga". Talle endale olevat ka Leningradis müüa pakutud ühte. See esisild mis minu vanaisa käest said on ka pärit 11 alt. Sul ju temajuurde asja küll, eks ta ise räägib täpsemalt.
Vasta
#15
Eks see koodi võltsimine naljaga öeldud oli. Aga kui pobeda varuosa kataloogi lapata siis palju seal 11 koodiga juppe on? Mis numbriga vana emka varuosa koodid algasid? 1? M?
Vasta
#16
(17-09-2017, 21:24 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Neid olevat ikka siinkandis ka liikunud mõned, vanaisa on maininud küll et keegi sõitis veneajal "kuuese emkaga". Talle endale olevat ka Leningradis müüa pakutud ühte. See esisild mis minu vanaisa käest said on ka pärit 11 alt. Sul ju temajuurde asja küll, eks ta ise räägib täpsemalt.
Kahjuks sul ei olnud 6-se Emka esisild vaid tava Emka oma. Kuuesel Emkal oli juba stabilisaatori varras ja selle kinnitus kohad olid sillal ka sees. Tegin Leedus salaja pildi M11 esisillast, kuigi nad väga ei tahtnud, et ma seda teen.
   
Kui sa vaatad oma silda, siis need avad puuduvad
   
Ja kinnitus auke on ka M11-l ainult 4
Vasta
#17
(17-09-2017, 21:26 PM)Taaviw126 Kirjutas: Eks see koodi võltsimine naljaga öeldud oli. Aga kui pobeda varuosa kataloogi lapata siis palju seal 11 koodiga juppe on? Mis numbriga vana emka varuosa koodid algasid? 1? M?

 Jah M1 varuosad algasid 1-ga, M11-l uus kataloog, mida pole veel õnnestunud näha algavad 11-ga, amortisaatoril, mõned pildid tagasi on näha seda koodi. Kahjuks pole ka Pobeda kataloogi, kui kellelgi on siis oleks väga huvitatud, mida saaks sealt üle võtta. Kuigi suurt ühtelangevust olla ei saa.
Vasta
#18
Big Grin Ma tõesti ei tea GAZ 11 mitte miskit,kuid eks isand Formika mind natuke harib selles osas.
Mul jäi internetis selline "käkk" silma 
https://www.drive2.com/r/gaz/288230376151970349/
Kas alles on ei tea öelda.

Vasta
#19
(17-09-2017, 22:04 PM)kopraonu Kirjutas: Big Grin Ma tõesti ei tea GAZ 11 mitte miskit,kuid eks isand Formika mind natuke harib selles osas.
Mul jäi internetis selline "käkk" silma 
https://www.drive2.com/r/gaz/288230376151970349/
Kas alles on ei tea öelda.
See on väga huvitav isend. Kust sa ta leidsid?
Vasta
#20
Tuttav ameerikast,kes on mind Ford V8 alase infoga varustanud ja ka selle ning teise projekti lugejate hulgas. Saatis selle lingi.

Pakkus välja,et järsku on sellest abi. Kahjuks ei tea,kas see auto alles on või kuhu see kadunud on Sad

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne