Asjad liiguvad aga väga aeglaselt. Tartus Olevi poolt tehtud mootori jätan esialgu reservi, keskendun teisele mootorile. Tartu mootor on komplekteeritud GAZ 51 siduri korpusega ja 51 starteriga. Aga see ei ole see. Gaz 11 oli koopia Dodge 218 ci/inch mootorist ja sellel oli väiksem siduri ketas ja hooratas. Nüüd läks mängu mul olev Dodge mootori siduri korpus. Ime küll aga see sobis täielikult Gaz 11-ne mootoriga, ainult kahte tihvti auku tuli pool milli suuremaks puurida. Samuti tuli 1 mm võrra suuremaks teha siduri korpuse tagumist ava, kuhu kinnitub käigukast. Siinkohal tänan Rened Nõmmelt, kes laenas Pobeda esimese seeria käigukasti nende tööde läbi viimiseks. Eks ta peab veel natuke kannatama, enne kui oma käigukasti saab tagasi, kuna selle käigukastiga tuleb sobitada ka Dodge hooratas ja Pobeda sidur paika. I seeria käigukasti leidsin Ukrainast aga see ei sobi GAZ 11-le, kuna kasti tagumine pool on vaja ümber ehitada. Zaparozjes lubati mul see töö ära teha küllalt mõistliku hinna eest. Gaz 11-ne ja Pobeda käigukastide erinevus seisneb kardaani ja toru-võlli kasutamises. Koos Dodge siduri korpusega saan kasutada ka 6V starterit, mis võimaldab elektrisüsteemi osas originaalist kinni pidada.
Pildil siis Dodge siduri korpuses olev Pobeda käigukasti esi ots. 
   
Vasta

Täna sain USA-st kauaoodatud teate, et konteineri tolli paberid korras, asjad laaditud ja lähipäevil hakkavad üle ookeani purjetama. Aega võtvat 30 - 40 päeva. Ehk siis Septembri lõpuks vähemalt kohal. Jubedalt tahaks selle GAZ 11-40 Faetoniga juba pihta hakata. See ju nagu Ameerika avastamine. Eks kriitikat hakkab kopaga tulema aga mul paks nahk. Pole ju maailmas ühtegi inimest, kes seda autot teadlikult mäletaks. Mulle saadeti Ukrainast raamat (6 silindrilised Emkad), milles suur peatükk pühendatud Faetonidele. Lahatud on kõiki kuut toodetud autot ja iga auto saatus on teadmata. On olemas mõned pildid, filmid ja isegi joonised. Tööd hakkavad toimuma siin Eestis. Ei mingit Ukrainat. Juppe on kogutud juba paar aastat. Peaks 80% originaal osasid koos olema. Avapauk siis loodan et 1-l Oktoobril. Big Grin
Vasta

Kuna sai see GAZ 11-40 Faetoni projekt käsile võetud, siis panused on kõrged, ikkagi ainuke eksemplar ( ma vähemalt teisi ei tea) maailmas. Tartus Olevil tehtud mootor mind enam ei rahulda ja nüüd on kogu ramm teise mootori taastamisele pandud. Kui Tartus tehtud mootor sai varustatud GAZ 51 siduri, hooratta ja starteriga, siis uusi Moskvast saadud jooniseid uurides selgus, et see kõik vale. Gaz 11-l oli sidur nagu I seeria Pobedadel ja ka käigukastist 50% sellest isendist. Starter aga täiesti eriline, spetsiaalselt ainult sellele mudelile 6V-ne, maha tehtud Dodge mudelilt ja mõningatel andmetel USA-st imporditud, kas osaliselt või täielikult. Mis võib isegi tõsi olla arvestades üldse selle auto marginaalset väljalaset. Raamatu 6-silindrilised EMKA-d andmetel olid esimesed 4 GAZ 11-40 Faetoni varustatud Dodge mootoritega ja eks 5 ja 6 Gaz 11 mootoritega. Nende viimaste järgi tahan ka mina oma lapsukese luua. Mõni pilt ka.
Siduri korv.
   
Siin siis EMKA käigukasti tagaosa ja I seeria Pobeda tagaosa. Neist kahest tuleb luua sümbioos. See ülesanne sai antud Zaparozje lennukimootorite tehase spetsialistidele, kes olemasolevaid jooniseid kasutades lubasid teha töötava vidina.
   
Käigukasti tagumine võll tuleb ka ümber teha.
   
Vasta

Kas Moskvast tulnud uued joonised ikka täiesti usaldusväärsed.
Vasta

(31-08-2018, 23:12 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Kas Moskvast tulnud uued joonised ikka täiesti usaldusväärsed.
Need on selle auto ehitamiseks kasutatud originaal joonised. Panen siia ühe siduri oma üles näiteks. Loodan, et pahandust ei tule, sest mul ei ole luba neid levitada. Kuidagi on sellel mehel need joonised õnnestunud enda käpa alla saada.
   
Tema käest on võimalik saada iga detaili väga põhjalikku joonist, ainult iga leht maksab 10.-€
Vasta

Tubli oled, see on tõesti kõrge tase. Ikka kindlat meelt edasiseks. Minul lihtsalt nende venkude originalnite pärast oma arvamus.
Vasta

(01-09-2018, 03:19 AM)Formika Kirjutas:  Need on selle auto ehitamiseks kasutatud originaal joonised. Panen siia ühe siduri oma üles näiteks. Loodan, et pahandust ei tule, sest mul ei ole luba neid levitada. Kuidagi on sellel mehel need joonised õnnestunud enda käpa alla saada.

Tema käest on võimalik saada iga detaili väga põhjalikku joonist, ainult iga leht maksab 10.-€
Sa ei tee midagi valesti, kui need avaldad. Isegi, kui see müüja on neid jooniseid kuidagi restaureerinud ja skaneerimiseks "tohutuid kulutusi" teinud, siis ei saa tal neile olla mingit autoriõigust või edasimüügiõigust. Või noh, juriidiliselt ilmselt muidugi saab, aga loogiliselt pigem mitte. Smile Eks see müüja ikka oma tulunišši tahab hoida.
Vasta

(01-09-2018, 09:15 AM)TeeTL Kirjutas:  Sa ei tee midagi valesti, kui need avaldad.

Eks see sõltub sellest, kas välja osteti kogu pakk või hetkel huvi pakkuvad detailid.
Enda rahustuseks võiks sellisel eksponeerimisel mõõte/kvaliteeti/nähtavat osa vähendada vms.
Vasta

(01-09-2018, 10:24 AM)Raivo Kirjutas:  
(01-09-2018, 09:15 AM)TeeTL Kirjutas:  Sa ei tee midagi valesti, kui need avaldad.

Eks see sõltub sellest, kas välja osteti kogu pakk või hetkel huvi pakkuvad detailid.
Enda rahustuseks võiks sellisel eksponeerimisel mõõte/kvaliteeti/nähtavat osa vähendada vms.
 Ostan sealt ainult endale huvitvaid lehti. Kogu pakett maksab 5000.-€ ja seal on tuhandeid jooniseid. Tegelikult uskumattu kui palju idanaabreid jälgib seda Eesti Automoto foorumit. Mulle on tulnud ikka väga palju kõnesid ja meile Venemaalt. Küsitakse ikka palju igasugu asju, sest tõenäoliselt kasutavad nad Google tõlget ja selle kvaliteet jätab soovida. Kõige populaarsemad teemad nende jaoks ongi seesama GAZ 11, eriti alates sellest, kui asi keeras Faetoniks ja muidugi GAZ 23.
Vasta

Kuna mingi hinnaalandus ei tule kõne alla, siis jätkub I seeria Pobeda käigukasti ümberehitus GAZ 11-ne käigukastiks. Originaalse GAZ 11-ne käigukasti leidmine on sama, mis miljoni võitmine loteriiga, kus peavõit on sada tuhat. Kõik Venemaal ja nüüd ka Lätis, Leedus on sellest loobunud ja tavaliselt asendatakse see Pobi I seeria käigukastiga ja muidugi loobutakse ka kardaani torust. Tegelikult mindi seda teed juba pärast Pobedade väljatulekut ja vahetati need sõlmed Pobi sõlmede vastu. Iseasi, palju neid GAZ 11-id üldse alles jäänud oli.
Teada on nende toodetud isendite koguarv (1170 tk) aga palju neist tehti enne ja palju pärast sõda, pole täpselt teada. Vaevalt, et neid ennesõja aegseid üldse alles jäi, kui ainult mõni. Mina proovin selle isendi taastada ikka sellisena, nagu ta kord tehasest välja sõitis. Ukrainast saadeti foto, et on maha saadud originaal jooniste järgi tehtud veetava võlliga. Nüüd on jäänud veel tagumine laagri korpus koos spidoka trossi väljavõttega.
   
Vasta

Täna võttis minuga ühendust GAZ 11-ne huviline Jekaterijenburgist, kellel on läinud korda hankida endale väga originaalselt säilinud GAZ 11-73. Kogu käiguosa on säilinud vägagi originaalselt. Mootor, käigukast, toru-võlli ühendus. Vedrustuse ja amortide kinnitused. Kahjuks on mootor küllaltki paljas ja puudub radikas. Kere ka üli viletsas seisus.
   
   
   
   
Krooniks kõigele on seltsimees kaasavaraks saanud originaalse kasutamata esisilla tala, mida nüüd pakub mulle, mitte just võileiva hinna eest.
   
Tohutu töö sai ära tehtud hr. Laanelepa käest saadud esisilla taastamisega, kui nüüd selline pakkumine. Hr. Laanelepa esisild kuulus M1-le aga see M11-le. Erinevus on nendes stabilisaator varda aukudes ja kinnitus avades. Kahjuks puudub sellel Jekaterijenburgi autol stabilisaatori varras. Õnneks on selle joonised olemas ja tõenäoliselt tuleb see nende järele taastada. Kuigi joonisel puuduvad selle varda kinnitus detailide täpsed joonised.
Vasta

Kuibõshevist (ei tule silme ette kus see Venemaal asub) üks seltsimees saatis pakkumise oma 11-73 projektile. Pärast mitmeaastast pingutust  saada eespool nimetatud auto kokku, tuli alla anda. Polevat originaal mootorit, sildu ja kere ka olematu. Kirjutas, et ise metallitöö mees ja kõik osad mis allpool piltidel, aastate jooksul originaal osade järgi ise valmistanud. Hinnaks küsis 750 000.- lepalehte, mis meie rahas siis ligikaudu 10 000.- € + muidugi toomine. Minust jäävad nad küll sinna.
   
   
Vasta

Tere,
Leidsin internetis otsides ühe raamatu, milles on jooniseid KIM-10, GAZ-11-73/61-73/67B/51/63/AAA/410 ja YaS-3 kohta. Alla saab laadida torrentina. Kui ei saa, siis saan kuhugi üles laadida. Viies osa on mul ka olemas, vahepealseid (2,3,4) ma ei leia allalaetavatena. Ise otsin neljandat osa. Lisaks on mul mingi traktori mootorite ja mootorrataste oma. Raamatud on üldiselt neljakümnendatest ja varajastest viiekümnendatest.

Raamat: Атлас конструкций советских автомобилей. Часть 1. Шасси [1948, PDF/DjVu, RUS]

Torrent:
http://tparser.org/%D0%90%D1%82%D0%BB%D0...0%B8%D0%B9

Pilt raamatust:
[Pilt: ySHIc1h.png]
Vasta

Tundub et joonised pärinevad algselt samast kohast (ehk siis GAZi tehasest?)  Big Grin
Vasta

Pilt mudarallist:
[Pilt: 9972942.jpg]
Originaal: http://images.vfl.ru/ii/1443027641/57f575f2/9972942.jpg
Vasta

(08-10-2018, 00:12 AM)Raivo Kirjutas:  Pilt mudarallist:
[Pilt: 9972942.jpg]
Originaal: http://images.vfl.ru/ii/1443027641/57f575f2/9972942.jpg
See on tõenäoliselt pilt sellest, kui GAZ 11-40-d ja GAZ 11-73-d sõitsid Gorkist Moskvasse, et esitleda ennast isake Stalinile. Esimesed kolm autot on veel GAZ M1 ninadega ja neile oli paigaldatud Dodge D5 mootor, sest oma 11-ne mootorit poldud veel võimelised tootma. Minu tark raamat (Kuuesilindrilised EMKA-d) ütleb, et prototüüp nr.1 oli täisklaasiga, nr.2 must ja poolitatud klaasiga ja samasugune aga hall nr.3. Ehk järjestikku sõidavad siis nr.3, nr.1 ja nr.2. Tagumise kahe auto kohta informatsiooni ei ole. Tõenäoliselt tava M-1-d. Prototüüp nr 4 oli ka veel Dodge mootoriga aga nr.5 ja nr.6 juba GAZ 11-ne mootoriga ja GAZ11-le iseloomuliku kaares ninaga ja ainult juhipoolse tagavara rattaga. Tava M1-l ja M11-l asus tagavara ratas taga, kuna neil puudus pagasnik, mis 11-40-l oli olemas.
Vasta

Mind huvitab palju rohkem hoopis see, kuidas sellised üheratta veoga kitsejäljed üldse edasi seal suutsid liikuda? Arvatavasti ei suutnudki, veeti lintide järel kohale ja tehti pilt. Vähemalt mulle tundub nii...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Karedamat sorti (nagu toona kombeks) kitsekeelega/pitsalõikuriga üherattavedune liigub pildil presenteeritud tingimustes kindlasti paremini, kui mõni tänapäevane junn, mida kaubastatakse 4x4, 4wd või AWD jutuga.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ei vaidle vastu, ka kliirens oli neil suurem jne, kuid ikkagi, mingis mudamülkas, sadu km ühele ja teisele poole, roopad nagu kaevikud, sopp ja pläga... ega need tankid ei olnud, suvalised kitsekeeled nõrga mootoriga ja rasked.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Vaatasin ja imestasin ka. Aga mehed olid tol ajal raudsed, mitte nagu praegu, hädaldajad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne