OPEL REKORD 1900 L HatchBack::: unu
#1

[Pilt: ?fman=true&mida=download&FMID=310407]

Auto soetasin kaks aastat tagasi ühelt maamehelt, kes jutu järgi tahtis omale auto ehitada, aga ei leia enam raha...
Auto toodi Eestisse 1979 a. ühe merekaru poolt nagu ikka. Kohe mõne aja mõõdudes andis otsad 1900ne mootor. Olukord oli vist selline, et lääne mootorit jube raske remontida ja nii leidis kapoti all uue kodu Volga. (Tänu volga kulunud plokikaane tihendile aga on hästi säilinud kapoti alune metall) Auto oli seisnud juba oma 3 aastat lageda taeva all. Tulemus oli just selline nagu piltidelt näha. Kerelt koorus peale värvi ka pahtlit, pidurisilindrid olid kõik kinni roostetanud, kere kõhupeale vajunud. Ega ma vist muidu polekski teda ostnud, kui omanik tervet teise korraliku auto jagu varuosi kaasa poleks andnud: uksed, kapotid, klaasid, sillad jne. Tundus algmaterjali olevat küllaga. Auto jäi aga garaazi ootama helgemaid aegu.
Sel suvel olen asja tõsisemalt käsile võtnud. Masin algosakesteks lammutatud ja põhi juba liivapritsi näinud. Viimasega oli päris toredaid seiku. Nimelt ega juhi tallaalusest ja samapoolsest poolraamist suurt midagi järel pole, kui siis ehk kuju. Samuti olen soetanud küljekarbid, koopaääred. Auto läheb keretegemisse Juuli alguses. Ise ma tegema ei hakka. Aega pole abs. Töötan Tallinnas ja Auto Kuressaares. Tulemus on ka selgelt parem, kui anda see töö inimesele, kes seda iga päev teeb! Hinda ei ütle, kuid nii mõnelgi kukuks suu lahti!- ODAV ON!
Samal ajal kui kere keevitamisse läheb tahaks hakata sildasi komplekteerima. Uued Rekord 86a. vent. kettad, KONI lühikesed amordid.... uurin veel, plaan on saada nina veits madalamale kui saba, see aga jätta normkõrgusele. Samuti ei ole otsustanud veel velgede osas, see on juba lõppmäng, mootoriks plaanin 2,2 sissepritset.( Muide! Passis ei ole mootorinumbrit?!) Kuuene läheks ka peale, aga siis tuleks hakata nina hakkima, et mahutada radikas, seda ei tahaks. Pealegi ei ehita kiirendusvõistlusmasinat, vaid korralikku suveautot. Värvi valin Kuu pärast - ilmselt mingi metallik oranzikas kollane... Sisu komplekteerin tervete Rekordi istme raamide ja tervete Commo nahkade vahel, paika läheb veel COmmo puit im. rool. Plaanid on kõvad, kuid selleks suveks teda tänavale ei saa. Aga järgmisel kindlasti.


[Pilt: ?fman=true&mida=download&FMID=310431]

[Pilt: ?fman=true&mida=download&FMID=310432]

Need pildid on võetud samal päeval, kui atuot vaatamas käisin, kaks aastat tagasi.

Originaalvärv oli autol helekollane. Originaal poolnahksisu on aga nii repetanud, et ainult raam aitab, katuse servade alla oli rooste läinud ja vana vinüül nii rabedaks läinud, et plaanis kuni ukse kohal oleva õmbluseni uus lasta panna.

[Pilt: ?fman=true&mida=download&FMID=310424]
Vasta
#2

Kas see commo rool on midagi sellist nagu sellel pruunil 2.5-l, mis müüa oli? Selline kolme metallkodaraga?
Kui jah, siis oleks ka huvitatud sellisest, parem muidugi, kui puidukarva oleks.
Äkki tead, kust saaks.
Smile
Vasta
#3

Eesti registris ei oma mootorinumber enam absoluutselt tähendust. Samas Venemaal kiusatakse sellega mis hirmus. Mõni hea asi ka ikka siin ilmas...
Vasta
#4

Siia lisandub veel ja veel fotosi... praegu need vanad räsitud autost ja lahkamisest:

http://www.album.ee/?o=300004651

Liivapritsivend lasi mul kapoti pealt mitu kilo pahtlit minema,,,, keegi on kunagi seal hüppamas käinud: igastahes läeb see nüüd vahetusse!

telgedest ka mõned joonistused:
http://212.7.7.17/?o=300004269&uilang=1
Vasta
#5

Mu naabrimehel seisab kah Rekord 1900 hoovis juba teist aastat.Kuskilt Märjamaalt tõi paelaotsas.Asi on saanud kõva matsu ette otsa, seega on eelmine omanik esiosa täiest iümber teinud.Poritiivad ja kapott on ise klaasriidest ja pahtlist kokku käkitud.Ja kere tundub ka uuem olevat kui sinu omal.Enne seda pidas ta Rekord 2100d.See aga andis otsad ja rändas EMEXisse.
Vasta
#6

ilus projekt sul!!
soovin edu ja pealehakkamist...
ehk siis järgmisel suvel saame koos tðillida ja autosi uudistadaSmile

üks huvi pakkuv kysimus..
et kas need rekordi 86.a esimesed vent. piduri kettad siis sobivad 1:1-le rekord c-le?ja kas supordi kinnitused jäävad samad?
kas auguvahe on sammuti 4*100?

Noel

_______________________________
Opel Rekord c 3,0S
Vasta
#7

Panin mõned uued talvel klõbistatud pildid lisaks:::

ALBUM.ee
Vasta
#8

mis see must mögin on, mida ohtralt tarvitatud on?
Vasta
#9

mõgin on tegelikult õhuke krundikiht... Peale liivapritsimist lasti peale, kogu põhi, kapotialune ja siitsealt kuhu prits ligi puutus... alles hiljem avastasin, et on olemas ka nn. tsinkkrunt, seda siis sai hiljem keevituse peale pandud.
Vasta
#10

Äkki vihjad, mis selle \"tsinkkrundi\" täpne nimetus võiks olla, et siis teaks nagu kah kuskilt paremini küsida Smile
Vasta
#11

sama nimega asja küsidki,,, vähemalt mina sain niimoodi,,,
Vasta
#12

töö on ilus,aga kuidas mootoriga asjad edenevad?
rääkisid,et plaanid 2,4 vahele panna aga sil juhul kui sul karteripõhja pole,võin sulle anda 1,9 põhja:eureka
Vasta
#13

Kere saab augusti alguseks... ja siis alles värvi!... ja siis alles mootor... see mis 2,4 puutub, siis ilmselt läheb sinna esimene ettejuhtuv peale, peaasi, et saaks enda nimele ja sõitma.
Vasta
#14

vanaisal oli kunagi(87 aasta umbes) opel rekord 1900L või oli 1700L 2 uksega, v.aastat ei mäleta(vist 72/74) -hõbedane, musta katusega(mitte nahk), ostis mingi merekaru käest, väga viletsas seisus just tehnika poolest

samal ajal ta reustareeris ka Chrysler Sunbeami enda otstarbeks

motoks pani moskvitshi oma ja ülejäänu reustareeris -sõitis Pärnus ja Tallinnas paljudes pulmades, kuni selle pojale andis kes aasta jooksul kaks korda üle katuse sellega lajatas
vanaisa selle jällegi korda tegi
masin oli tõsiselt kena välimusega -vene ajal polnud ju metallik värve kusagilt saada ja tema siis aretas mingid variandid Visu suusavabrikust ja mingitest autovärvidest kokku:yes

tal oli veel ka miskit kerejuppe alles -kuid kas ka nüüd peale kolimist ta need lkaasa võttis:???

nii, et know how-d on tal selle isendiga suhtes kuhjaga

üldse ma püüan teha tema autodest väikse fotomaterjali. Ka fotondus oli tema üks hobidest, tänu millele jäädvustas ta oma autosid eeskättBig Grin
Vasta
#15

ALBUM.EE

Suvi minu jaoks läbi, talv rasvakogumisaeg, saab veits raha kõrvale panna. Augustis sai nädal masinale pühendatud. Tulemuseks üle käidud esisild. Ühe päevapooliku veetsin ka meistrimehe juures, kes autot üles ehitab. Pahtlit on läinud uskumatult palju, uut metalli veel rohkem. Ikkagi on puudu veel kundepoolne esitiib. Keretööde lõpp on üsna käegakatsutav. Panin mõne foto siis ülal antud lingile ALBUM.ee-sse


Plaanid olid vägevad!
Tahtsin ette kombineerida 2,2 Rekordi kettaid. Asi jäi ära mitmel põhjusel PRAEGU!.... esiteks ei saanud soovitud 323 pidurisadulaid vent. ketastele. Teiseks ei olnud mõtet pooliku asjaga jamama hakata teadmatuses kas mul üldse mulle sobiva hinnaga õnnestub vajaminevat kraami hankida. Otsustasin siis korda seada orig. sadulad. Kettad lähevad treialile, sadulad puhastasin, silindrid töötavad aga klotsid, vardad vedrud lähevad vahetusse. Klotsid on identsed MB 123 tagumiste klotsidega, need ka hankisin. 120 .- komplekt ei tapnud mitte üks teps. Klotsihoidmis vardad ja vedrud saab Baltilaagrist (pole veel kontrollinud - aga nende edasimüüja Kuressaares nii väitis). lõppude lõpuks siis üks põhinõue, et 13 \" velg peale läheks on siiski täidetud originaalide näol Wink

Kuulliigendid alumistes, ülemistes õõtsakates olid täitsa tibenstobens, vahetasin vaid kaitsekummid. Nendega ka jälle punastama panev lugu, kuidas Opeli keskusest vajaliku koguse puudumisel maja taha asuvasse varuosade kauplusse saadeti väitega, et mine võta sealt, ma hommikul tõin \"need\" ka sealt... jäi karp lahti. 10 krooni odavamalt tükist!

Piltidelt on näha ka kuidas ma hommikul unisena tagatule klaasi renoveerisin. Sain nimelt autoga kaasa lisaks auto küljes olnud laternatele veel 2+2 tk. Kahjuks ühe poole omad olid kõik vigased. Niisiis võtsin kaks ja sain ühe terve. see ka piltidel olemas. Kokkuliimimata kujul.

Vasta
#16

Nädalavahetusel laupäeval sai siis Haljalas käidud. automoto foorumi kolleeg Siim oli minule varuosadeks mõeldud ja edasi Siimule antud masina oma õuele tirinud. Kahjuks või minu õnneks sain omad jupid sealt maha keeratud. Esitiib, mis täna juba liivapritsi saab maitsta ja koopaääre liistud, suht korralikud, veidi kriimud ja üks neist naaatukene kortsus,,, vaatab mis teha annab... Peale selle tõstsime välja mootori, mis leiab omale uue kodu minu kupee kaitsva kaane all. Paras kompunn ja omadega päris tuksis mootor läheb ennekõike Noarootsi, kus teda lubas vaadata üks rallimehaanik. Vähemalt käis mootor käega ajades veidi ringi. Hea seegi, kuigi karterist lasin välja poolteist kanistrit vett ja tilga õli. Mootor oli kompunn mis kompunn. 1/3 sellest oli 1,9, mis annab ka töömahu, ülemine osa oli 1,7 mis põhimõtteliselt 1,9 identne. Karburaator oli 35ne Solex mis samuti 1,7 mootorilt. Eks näis mis edaspidi saab. Loodan, et Siim teeb samuti Liikmete projektide alla oma teema. Sest tõesti oleks põnev jälgida kuidas ta auto taassünnib.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne