trapetsibuum võredisainis
#1

Kas ostaksid endale trapetsi? Vabatahtlikult ilmselt mitte. Aga kui selle saab autoga tasuta kaasa? Võtaks kasvõi mitu!?

Ei ole ma ilmselt esimene ega viimane, kes sellest juttu teeb, aga kuidagipidi sattus silm  BMW M5 f90 piltidele ja tekkis küsimus, 
et kas mõni automark üldse jääb puutumata sellest trapetsomaaniast, mis viimased aastad epideemiana ringi möllab, või lähevad lõpuks ikka kõik sellega kaasa...? Smile
[Pilt: bmw_m5_r-062.jpg?itok=x3z2GQhH]

teisi näiteid:

ühtpidi trapets:
[Pilt: 2017_ford_focus_frontview.jpg]

teistpidi trapets:
[Pilt: 2015-subaru-forester-25-i-suv-front-view1.png]


suur liit-trapets:
[Pilt: Hyundai-i40-series-II.jpg]


äraspidi topelttrapets 
[Pilt: 2015-Lexus-RC-front-grille.jpg]

jne. 


eks ta ole.
Vasta
#2

Kes alustas sellega ?
Vasta
#3

(29-09-2017, 08:16 AM)MeelisV Kirjutas:  Kes alustas sellega ?

Ühena tuleb kohe Aston meelde Smile
http://www.astonmartin.com/en/cars/the-n...b9-history
Vasta
#4

Üsna kindlajooneline trapets on ka 1967 Mini mk2. 
[Pilt: 0b567e1ccba87e50843cd56b156fbd13.jpg]

Poolesajandi tagusest ajast leiab kindlasti veelgi. 

Ja eks ka vahepeal on lihtsamakujulisi trapetseid olnud, aga nüüd on moejoon valdav ja suurus esiletükkiv.
Vasta
#5

UAZ 452 oli ikka varem Smile
[Pilt: uaz-452-09.jpg]
Vasta
#6

(29-09-2017, 10:12 AM)stretch Kirjutas:  UAZ 452 oli ikka varem Smile
No lähme veel mõne aasta tagasi:
https://en.wikipedia.org/wiki/Studebaker_Silver_Hawk
või
https://www.allpar.com/cars/chrysler-300c.html

Tegelikult tuleb kõige selle jama algatajat ilmselt otsida sellest ajast, kui mootor autol üldse etteotsa taibati tõsta.

Aga tänapäevase buumi ühe algatajana kahtlustan Audit.
Aston Martin on kogu aeg omapead kõndiv kass olnud ja asjaga ehk kaudselt seotud -- Ford otsustas ju, et kole äge on astonlikke radiaatorivõresid Focustele ja Transititele ette keerata.
Vasta
#7

(29-09-2017, 11:37 AM)olevtoom Kirjutas:  Aga tänapäevase buumi ühe algatajana kahtlustan Audit.

Ma ka. Ja LED tulede teemas samuti.

Aga kui nüüd üldisemalt vaadata, siis eluaeg on autode kerekujusid ühe ja sama moejoone järgi tehtud.
Vaatame kasvõi 30ndate lõppu, nii USAs kui Euroopas olid nad kõik peaaegu ühesugused:

[Pilt: 1938-Nash.jpg]

[Pilt: mercedes-benz_770_1938_wallpapers_1.jpg]

Mis neil peale iluvõrede vahet on? (see viimane oligi ainus detail, millega iga tehas ise vallatles)
Putka kõigil sama, pikk nina, tagapagassi ei osanud keegi veel lisada, poritiivad kõigil samad, esituled suured punnid esitiiva peal.

Kes julge on olnud ja mingi uue asjaga välja tulnud, on kas täielikult hävinud (viimane Ford Scorpio ntx) VÕI siis trendiloojaks saanud.
Trendiloojatest vast Ford Sierra 1982, kel pool keret on plastikstanget täis või Lexus mingil ajal oma tagatuledega.
(varsti olid kõigil plaststanged ja lexus style tuled igal matsta 6el.)

Normaalne elu.  Toungue
Täna on kõigil kas "täppidega" tuled või siis nüüd ka juba ribadega.
Ja, muidugi, kohustuslik trapets ees....

Poogitakse seda hoolsalt ka oma vanadele külge:

[Pilt: audi-80-mit-a4-grill.jpg]

.
Vasta
#8

Sierrast. Kuna oman teatavas mõttes siiani üht Sierrat (aadress maal, endises laudahoones), siis on ka mudeli ajalugu uuritud. Esimestel aastatel oli Sierra hüüdnimi "salesman blob" e. maakeelses toortõlkes "müügimehe mull". Keskmine autoostja ei ole 15 aastane uusi väärtusi otsiv või siis teadlikult disaini jälgiv tegelane. Ei saa kuidagi öelda, et ta oleks esmalt ostjatele meeldinud ja tõsine müük läks lahti alles aastaid hiljem. Antropoloogilisest seisukohast oleks päris huvitav selgitada uue disaini omaksvõttu. Olen isegi selline, kel on suht raske leida uutest mudelitest kerekujult meeldivaid.
Vasta
#9

(29-09-2017, 16:39 PM)Alts Kirjutas:  Sierrast. Kuna oman teatavas mõttes siiani üht Sierrat (aadress maal, endises laudahoones), siis on ka mudeli ajalugu uuritud. 

Very cool. Ja kuna disainiteemaga tegu, siis:
Kas oskad ka puusalt tulistada, miks sedaani tagaakna külgedele Fordi disainer otsustas need mustad laiad plastliistud lisada?


[Pilt: ford-sierra-sedan-%5B2906%5D.jpg]

Toungue Toungue Toungue
Vasta
#10

Ehk lühidalt kokku võttes: ära erine massist. Muidu oledki see imelik poiss seal klassi nurgas.

Aga autodisaini tippteoseid, (ehk imelikud poisid nurgast):

https://en.wikipedia.org/wiki/Cord_(auto...00243).jpg
Cordi absurdsed jooned on ühendatud voolavaks tervikuks ja see on üks vähestest autodest kus kupee on ilusam kui kabrio. Pööra tähelepanu mootori ruumi kujule. Tegelikult klassikaline kirst, aga disaineri joon paneb asja paika.


https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_E-T...9_1964.jpg
Selle auto geniaalsus on ainult kahes elemendis, mootori ja reisijate ruumi mahtude võrdsuses. (hilisem pikendatud versioon, oli juba "vastutulek kundede nõudmistele" ja pehmelt öeldes proportsioonide mõttes jama. Ja teine element oli legendaarsed ellipsis rattakoopad.

Ja põhjamaade disaini klassika:
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_P180..._Essex.JPG
Kas tunned ära IKEA tugitooli ? Jah see tugitooli joon on seal olemas. Suur küsimus, kumb oli enne kas Ikea tugitool või karge Rootsi disainiga sportauto ? Ja kes ei tea milline on Ikea tugitool:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S49197825/

Kas märkasid millised olid nende esivõred ? Tegelikult tahan sellega öelda, et ära vaata elementi vaid tervikut, panna jooksma joon üle auto, mis algab esivõrest ja kaob ära tagatuledesse see on kunst, aga see joon määrab ära kogu terviku. Ja tänastes autodes seda joont ei ole, kuna üks grupp disainereid Münhenis joonistab tulesid ja teine grupp (jah grupp umbes sada inimest) Tokios sirgeldab esivõre (mille tulemusena on kõik väikesed elemendid nii üle disainitud, et mine lolliks ja nad isegi mitte ei sirgelda vaid klõpsutavad hiirt arvutis, kusjuures tõenäoliselt kasutavad kõik veel sama tarkvara. Kust tuleb siis disaineri lennukas vabakäe joon ?), ja kui need kaks pilti kokku saavad siis tulevad ökonomistid kes sellegi ära rikuvad. Ja siis on igasugused kõrguse-kauguse-ohutuse ja muud nõuded. Mul on tänastest autodest täiesti poogen, ainult märk roolil tuletab meelde millises plasti vabrikus see tehtud on. Kahjuks. Aga sõidavad nad muidugi hästi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#11

Discaveris saateid küllaga erinevate automarkide/mudelite disainimisest.Protsess kestab aastaid.Konkurss vinge.Arvestades ,et ühe uue mudeli aretamiseks kulub sadu miljoneid plussiga ,kes krt.laseb tootmisse sellised isendid ,nagu teemas A"la koletised jne. Sad
Vasta
#12

(30-09-2017, 00:09 AM)spitfire Kirjutas:  https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_E-T...9_1964.jpg
Selle auto geniaalsus on ainult kahes elemendis, mootori ja reisijate ruumi mahtude võrdsuses. (hilisem pikendatud versioon, oli juba "vastutulek kundede nõudmistele" ja pehmelt öeldes proportsioonide mõttes jama. Ja teine element oli legendaarsed ellipsis rattakoopad.

No see pole enam lihtlabane autodisain, seda peetakse juba kaasaegseks kunstiks.

Mida tõestab ka see, et 1963a. E-Type on välja pandud New York`i Museum of Modern Art`is ehk moodsa kunsti muuseumis.

.
Vasta
#13

(30-09-2017, 09:15 AM)stihl Kirjutas:  
(30-09-2017, 00:09 AM)spitfire Kirjutas:  https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_E-T...9_1964.jpg
Selle auto geniaalsus on ainult kahes elemendis, mootori ja reisijate ruumi mahtude võrdsuses. (hilisem pikendatud versioon, oli juba "vastutulek kundede nõudmistele" ja pehmelt öeldes proportsioonide mõttes jama. Ja teine element oli legendaarsed ellipsis rattakoopad.

No see pole enam lihtlabane autodisain, seda peetakse juba kaasaegseks kunstiks.

Mida tõestab ka see, et 1963a. E-Type on välja pandud New York`i Museum of Modern Art`is ehk moodsa kunsti muuseumis.

Absoluutselt !! See on rohkem kunstiteos kui auto ! Sellise täiuseni viivad ainult lennukad vabakäe jooned watmanil, aga mitte hiire klõpsud arvutis. 
Ma ei tea mida disainerid pidid tegema, et selline auto tootmisse lasti, aga kui kellelgi on olnud võimalus e-taipi sisse pugeda siis saate aru millest on jutt. Võimalik, et iga mees sealt sisse ei saagi. Aga täna ei ole see enam oluline. Nagu Jeremy Clarkson, ütles, et kui auto katuseluugi avamiseks tuleb rabarberit lakkuda, siis teeb ta seda hea meelega.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#14

Tõepoolest - trapetsid on detail, ja olulisem on kujunduse terviklik joon ninast sabaotsani.

Tänapäeval on üks nendest terviklikest suundadest paraku "jooksusussi-disain", kus kogu kere on liigendatud kõikvõimalike ribade ja reljeefidega; taguots on "üles pööratud" nagu tursaperse, vähendades sellega nähtavust tagaaknast.
Suvalise näitena olgu toodud kasvõi volvo V40. 
[Pilt: slider_07.jpg?w=480]


Sierra muidugi on tervikuna fenomen, laiatarbe-autode seas igatahes. Võibolla isegi juba natuke liiga äraleierdatud näide igapäevaauto disaini murrangulisusest.
Aga eitada seda ju ei saa, et selline ümar-lauge voolujoonelisus nii ees kui taga, ning laiad stangeplastiku pinnad kere sujuva jätkuna - olid uudsed.

Aga Sierra sedaanil see plastikriba C-piilaril? Pakuks, et vähendada C-piilari visuaalset mahtu ? Või siis ikkagi aerodünaamika, et õhuvool tagaaknale suunata?
Vasta
#15

(01-10-2017, 00:01 AM)spitfire Kirjutas:  Absoluutselt !! See on rohkem kunstiteos kui auto ! Sellise täiuseni viivad ainult lennukad vabakäe jooned watmanil, aga mitte hiire klõpsud arvutis. 

Vatman ja pliitas on vaid vahendid IDEE visualiseerimisel.

Et praegu on vähe arvutil joonistavaid IDEEGA inimesi, on ajastu õnnetus. Vaata või Karmo Ruu töid - need on tehtud vaid arvutil. Tõsi, mitte Paintis ja hiirega. Autodisaini valdkonnas siis - turundus määrab disaini ja kui labasus müüb, siis seda ka toodetakse.
Vasta
#16

Tänapäeva trapetsi juurde tagasi tulles, siis minu jaoks 'algas' see uue Transuga (eriti selle suuremaga)- niikui nägin, tulid kohe meelde 70-80ndate lombitagused Fordi veokad-
https://www.google.ee/search?biw=1078&bi...Gs#imgrc=_
Minevikust on hea laenata, eriti kontserni seest.
Muud trapetsid on nagu hiljem tulnud. Audist poleks ausaltöelda uskunud sellist asja, neil peaks ju disainer tööl olema. Subaru on küll puhtalt lati alt jooksnud, väike flipp ja korras. Samas ei pane see imestama, neil nagu polegi mingit sellist läbivat joont läbi ajaloo, iga uus mudel on nagu mingi uus katsetus (reeglina kole).
Vasta
#17

(02-10-2017, 11:14 AM)v6sa Kirjutas:  Vaata või Karmo Ruu töid - need on tehtud vaid arvutil. Tõsi, mitte Paintis ja hiirega. 

Vaataks hää meelega, pane mingi viide ka. Kuugeldades tulid ainult neegri poisid ja väikesed tüdrukud Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#18

(03-10-2017, 21:58 PM)Jansa Kirjutas:  Subaru on küll puhtalt lati alt jooksnud, väike flipp ja korras. Samas ei pane see imestama, neil nagu polegi mingit sellist läbivat joont läbi ajaloo, iga uus mudel on nagu mingi uus katsetus (reeglina kole).

Japsidel on see kultuuri küsimus. Neil Peab uus mudel olema täiesti erinev eelmisest. Võetakse virtuaalne puhas paber ja alustatakse nullist.
Järjepidevust ja sellist klassikalist äratundmisrõõmu  pakutakse euroopa ja usa turule. See on uskumatu mis kuukulgurid Jaapanis ringi vuravad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#19

(04-10-2017, 00:20 AM)spitfire Kirjutas:  
(03-10-2017, 21:58 PM)Jansa Kirjutas:  Subaru on küll puhtalt lati alt jooksnud, väike flipp ja korras. Samas ei pane see imestama, neil nagu polegi mingit sellist läbivat joont läbi ajaloo, iga uus mudel on nagu mingi uus katsetus (reeglina kole).

Japsidel on see kultuuri küsimus. Neil Peab uus mudel olema täiesti erinev eelmisest. Võetakse virtuaalne puhas paber ja alustatakse nullist.
Järjepidevust ja sellist klassikalist äratundmisrõõmu  pakutakse euroopa ja usa turule. 

Teatud disainilõikudes oldi Jaapanis jällegi lausa jaburuseni järjepidevad. Limusiinide joonistamise osas püsisid nad vaat et konservatiivsemad kui NSVLi stagnatsiooniline lipulaevatööstus, kus Gaz-13 suudeti toota muutumatuna 20 aastat järjepanu.
Jaapanis olid sellisteks stiilireptiilideks Mitsubishi Debonair ja Toyota Century - 20-30 aasta jooksul muudeti ainult pisiasju.
Näiteks kas see paistab nagu auto aastast 1981?
   


Seoses Audi trapetsiga tekkis kerge kahtlus, et seal võib olla tegu ka teatava stiliseeritud kummardusega Auto Unioni võidusõiduriistadele. Koogelmoogel mingeid viiteid annab, vähemalt on seda mitmedki märganud.
Vasta
#20

Krt, ma poleks selle peale ise tulnudki... Toungue Toungue
Et Auto Union.

[Pilt: AutounionTypeD1939Wheel.jpg]

Vanade traditsioonide austamises vast pole miskit halba või imelikku...

.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne