vanemate igapäevaautode "väljasuremise" tempo
#61

Kalla ja talla on üle 30 aasta vanad. Tuleb otsida, vahel üle aasta, et midagi lahedat ja korralikku leida.
Tuleb omada autot mille väärtus vaid tõuseb. Liisingu auto väärtus vaid väheneb ja kiiresti.
Vaesus. Ma ei ole nii rikas, et ost uus auto näiteks 60 päevaks aiaäärde seisma. Töö nimelt selline, et sõidan kuni 60 päeva jutti rekkaga Rolleyes
Rootsist 1900 SEKi eest ostetud auto on sõitnud 60 + tkm. Palju see kilomeetri hind tulebki?
Vasta
#62

(04-10-2017, 19:11 PM)jawa354 Kirjutas:  Kopraonu võib oma projektiga niimoodi juba vaikselt plussi hakata jõudma.


Kopraonu,mägraonu või kes iganes. Aga + ei jõuagi kunagi keegi,sest auto,selle pidamine ja omamine ongi kulu. + saate siis,kui õnnestub oma masin maha kallilt parseldada. Aga autut teil siis ka enam ei ole.
Ma olen juba ammu meelega kõik summad oma autode juures unustanud,parem on kui ise ka ei tea. Ja muidugist naiste juuresolekul ei maksa üldse kõvasti rahanumbritest köhida.... parem on olla kuss.... Big Grin
Vasta
#63

(03-10-2017, 22:11 PM)mighty tonka Kirjutas:  Mis on Sierral või Scorpiol tänapäeval pakkuda, mis paneks inimesi nendega sõitma ? Vanasti on see kõva üleminek Ladast või Mossest aga tänapäeval, kus garantiiga Skoda saad 200 euri eest kuus, millega ainukesed mured on kord aastas hoolduses käimine või tankimine pole ju eriti apetiitne.

Te vabandage palun, aga mida on tänapäevasel, reeglina esiveolisel ja kolme- või neljasilindrilisel autol Scorpioga võrreldes pakkuda, mis paneks mind tänapäevasega sõitma? Kaheteisttollise ekraaniga lustikummut?
Vasta
#64

Muretust ja võimalust liigelda ignorantselt. Ei midagi sellist, mida mugavust või esteetilist naudingut otsiv inimene hindaks.
Vasta
#65

(05-10-2017, 00:11 AM)olevtoom Kirjutas:  
(03-10-2017, 22:11 PM)mighty tonka Kirjutas:  Mis on Sierral või Scorpiol tänapäeval pakkuda, mis paneks inimesi nendega sõitma ? Vanasti on see kõva üleminek Ladast või Mossest aga tänapäeval, kus garantiiga Skoda saad 200 euri eest kuus, millega ainukesed mured on kord aastas hoolduses käimine või tankimine pole ju eriti apetiitne.

Te vabandage palun, aga mida on tänapäevasel, reeglina esiveolisel ja kolme- või neljasilindrilisel autol Scorpioga võrreldes pakkuda, mis paneks mind tänapäevasega sõitma? Kaheteisttollise ekraaniga lustikummut?

 Mitte roostetav kere ja ca 2x väiksem kütusekulu. Korralik skorpa pole(nud) üldse paha auto aga sellist leida...

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#66

Eks tänapäeva auto ole tarbeese ja tarbimisühiskonna mall ongi see, et masin võetakse 3-5 aastaks kasutusrenti ja peale seda vahetatakse uue vastu. Auto on ikka inimese jaoks mitte vastupidi. Mäletan ka ise, kuidas sai käidud maal, seejärel tõi vanaisa autoga meid koju ja selleasemel, et rahulikult tuppa jalutada, sõitis sellega mustamäelt tondile, pani masina garaaži ja siis sõitis bussiga koju. Talvel loomulikult oli masin puhtaks pestuna garaažis pukkidel. Sellest lähtuvalt on ka soovid muutunud - soovitakse võimalikult muretult ja murevabalt sõita punktist A punkti B, mina isiklikult näiteks igapäevasõidukit ilma püsikiirushoidjata ei ostaks. Ah jah ja veel see pisiasi nimega turvalisus. Kui toimuks laupkokkupõrge ütleme vileuue Golfi ja 80-date lõpu Scorpio vahel, siis mis arvate kelle võimalused sealt tervelt minema jalutada on suuremad?
Vasta
#67

Tallinna kandis ostavad kõvemad töömehed juba täna uusi autosid salongist ilma liisinguta. Igasugu direktoritest rääkimata.
See tendents suureneb ajaga veelgi.Auto on tarbeese nagu pesumasin või telefon ja mõne aastaga müüakse maha.
Kedagi ei huvita, kas mootor peab pool milli vastu.
Nii jäävadki alles erilisemad. Uunikud, cabriod ,rotikad, maasturid jms.
Kui automaks peaks kah veel selga lajatatama, siis liigub enamus 80 90 00 aastate masinaid veskisse ja seda ei peata miski.
Vasta
#68

Eks igaüks ise teab, et millega oma aega sisustab. Mõne jaoks on auto huvitav asi millega tegeleda, teise jaoks võiks auto olla murevaba tarbeese nagu pesumasin ning kolmanda isiku jaoks on tegu suuremat sorti nutitelefoniga.

Audi S8 4.2 1998
Audi 200 2.1 5E 1981
Volkswagen T3 Syncro Caravelle GL 1990
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986, Audi 100 2.2 R5 1986, Audi 100 2.8Q V6 1991
Vasta
#69

(05-10-2017, 10:07 AM)raulex Kirjutas:  Nii jäävadki alles erilisemad. Uunikud, cabriod ,rotikad, maasturid jms.
Kui automaks peaks kah veel selga lajatatama, siis liigub enamus 80 90 00 aastate masinaid veskisse ja seda ei peata miski.
10 punkti selle lause eest. Erilisemad jäävad või siis sellised,mille puhul omanik on visa patrioot.
Automaks kui see kehtestatakse lööks ikka päris korralikult puhtaks tänavad, igasugu vanuritest. Hetkel ei paista,et seda veel kehtestada soovitakse ,kuna käivad valimised. Aga see oht on pidevalt,et see tuleb ja sellega ähvardatakse tihti.Miski ei välista,et seda ei tule.
 Sama teema ka kinnisvara maksuga.


Vasta
#70

(05-10-2017, 00:11 AM)olevtoom Kirjutas:  
(03-10-2017, 22:11 PM)mighty tonka Kirjutas:  Mis on Sierral või Scorpiol tänapäeval pakkuda, mis paneks inimesi nendega sõitma ? Vanasti on see kõva üleminek Ladast või Mossest aga tänapäeval, kus garantiiga Skoda saad 200 euri eest kuus, millega ainukesed mured on kord aastas hoolduses käimine või tankimine pole ju eriti apetiitne.

Te vabandage palun, aga mida on tänapäevasel, reeglina esiveolisel ja kolme- või neljasilindrilisel autol Scorpioga võrreldes pakkuda, mis paneks mind tänapäevasega sõitma? Kaheteisttollise ekraaniga lustikummut?

Meil perekonnas vist tõsine viga sees, sest "uus" on vaid minia-kandidaadi kupee-bemm ja seegi on muutunud hobiautoks :Big Grin
Ise sõidan 1992.a. C4Q Competitzione'ga elik odavaima metsaveotraktoriga.
Abikaasa 1999 Opel Omega A ksenoonidega tomat-kastilise mugavusetaloniga.
Poiss igapäevaselt Volvo 740turboga (susiseb ja paugub kõvasti...), e30'ga, mõnikord talvel mingi A8'ga. Midagi klassikalist oli veel, ei jõua kätt pulsil hoida Big Grin 
Minia-kandidaat: oli w124kupee hobiks, igapäevaks praegu e38 7-seeria V8 ja hobiks siis e92 (u.2007.a.) diisel-kupee "lowrider" Big Grin 

Ei ütleks, et klassika välja sureks, kui kasvatus on õige! Wink Ma ei kujuta ette, mis peaks Maailmas juhtuma, et poisile suudetaks a'la KIA-nimelise autolaadse õlipõletajast linnamaastur-toote liising maha müüa...

No ja MIDA on tõesti uutel käuladel pakkuda just C4kvadrikule või 7.bemmile-audiA8'le vastu??? Et väikest bensukulu??? Muidugi on kõik uued autod head aga tavakodanikule mõistlikus hinnaklassis on need kõik "no show, no go". Raudselt oleks uus Dacia mingi aja absoluutselt murevaba ja päriselt-päriselt iseenda tagumendi vedamiseks asustatud punktis täitsa mõistlik valik aga kuniks on odavam seda teha kümme korda odavama ja palju kordi ilusama/mugavama klassikuga, siis milleks???
Vasta
#71

(05-10-2017, 11:02 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(05-10-2017, 00:11 AM)olevtoom Kirjutas:  
(03-10-2017, 22:11 PM)mighty tonka Kirjutas:  Mis on Sierral või Scorpiol tänapäeval pakkuda, mis paneks inimesi nendega sõitma ? Vanasti on see kõva üleminek Ladast või Mossest aga tänapäeval, kus garantiiga Skoda saad 200 euri eest kuus, millega ainukesed mured on kord aastas hoolduses käimine või tankimine pole ju eriti apetiitne.

Te vabandage palun, aga mida on tänapäevasel, reeglina esiveolisel ja kolme- või neljasilindrilisel autol Scorpioga võrreldes pakkuda, mis paneks mind tänapäevasega sõitma? Kaheteisttollise ekraaniga lustikummut?

Meil perekonnas vist tõsine viga sees, sest "uus" on vaid minia-kandidaadi kupee-bemm ja seegi on muutunud hobiautoks :Big Grin
Ise sõidan 1992.a. C4Q Competitzione'ga elik odavaima metsaveotraktoriga.
Abikaasa 1999 Opel Omega A ksenoonidega tomat-kastilise mugavusetaloniga.
Poiss igapäevaselt Volvo 740turboga (susiseb ja paugub kõvasti...), e30'ga, mõnikord talvel mingi A8'ga. Midagi klassikalist oli veel, ei jõua kätt pulsil hoida Big Grin 
Minia-kandidaat: oli w124kupee hobiks, igapäevaks praegu e38 7-seeria V8 ja hobiks siis e92 (u.2007.a.) diisel-kupee "lowrider" Big Grin 

Ei ütleks, et klassika välja sureks, kui kasvatus on õige! Wink Ma ei kujuta ette, mis peaks Maailmas juhtuma, et poisile suudetaks a'la KIA-nimelise autolaadse õlipõletajast linnamaastur-toote liising maha müüa...

No ja MIDA on tõesti uutel käuladel pakkuda just C4kvadrikule või 7.bemmile-audiA8'le vastu??? Et väikest bensukulu??? Muidugi on kõik uued autod head aga tavakodanikule mõistlikus hinnaklassis on need kõik "no show, no go". Raudselt oleks uus Dacia mingi aja absoluutselt murevaba ja päriselt-päriselt iseenda tagumendi vedamiseks asustatud punktis täitsa mõistlik valik aga kuniks on odavam seda teha kümme korda odavama ja palju kordi ilusama/mugavama klassikuga, siis milleks???
Kõike ei saa ka ainult oma mätta otsast vaadatuna ette kujutada. Üksik indiviidi (loe ka perekonna  Smile  ) viga ei saa olla määravaks teguriks ühiskonnas laiemalt levinud protsesside osas.

Mis on need plussid, mis sunnivad seda vana autot pidama? Võidab see kes jääb viimaseks ja eristub massist. See isik on kas lihtsalt edev ja vajab tähelepanu, vanasõiduki fanaatik, majanduslikud põhjused. Viimase variandi  puhul on sõiduk  nn. ront.  
On ka  võimalus, et vana auto omanik ei teagi millised mugavused on uues ja on lihtsalt klammerdunud oma kogu konservatiivsuse juures harjumispärasesse keskkonda.

Siinjuures tahaks ära märkida asjaolu ebaõnnestunud näitest KIA kohta. Korea autotootmine pingutab kõvasti ja küsitava raha eest saab väga palju autot (varasemast ajast ei maksa rääkida, need ,,tooted" olid täis saast). Aga selline aeg võib veel ka meil igaühel tulla. Ära iial ütle iial. Smile)

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta
#72

(05-10-2017, 15:15 PM)HMP Kirjutas:  Mis on need plussid, mis sunnivad seda vana autot pidama? Võidab see kes jääb viimaseks ja eristub massist. See isik on kas lihtsalt edev ja vajab tähelepanu, vanasõiduki fanaatik, majanduslikud põhjused. Viimase variandi puhul on sõiduk nn. ront.
On ka võimalus, et vana auto omanik ei teagi millised mugavused on uues ja on lihtsalt klammerdunud oma kogu konservatiivsuse juures harjumispärasesse keskkonda.
Eelpool toodud arvutuskäik. Rahaga on muudki teha, kui kiiresti laguneva, aga peaasi, et UUE auto alla kinni panna.

Mugavusest ja turvalisusest rääkides, siis kui paljud uued autod on mugavamad ja turvalisemad kui näiteks vana A8? Või siis korrosioonikindlamad?

Aga massid peavadki mõtlema eelkõige majanduskasvule. Muidu ju kapital ei akumuleeru  Toungue
Vasta
#73

Kui küsida,mis mudelid veel on hävimise ohus siis üks neist on ka Audi 100 C4 v6 mootoriga isendid. Miks need? 
V6 on päris janune ja sellel mootoril on väidetavalt mehaanikute jutule, väga halb rihmasid vahetada. Lisaks ka kõverad plokikaaned ja ebatihedad kollektorid. Üldse ei soovitata seda ligi võtta,sest pidi olema hullem kui mingi suvaline Jaapanlane.
Miks need V6 nii ära aetud mootoritega on ehk see ilmselt ka kinni veidi autojuhis. Ülekuumenemisse lastud mootoril lähevad kaaned ruttu propelleriks. 

Tagaveolised Opelid ka on kaduv nähtus, veel neid hingitseb. Aga Opelile tüüpiliselt on kered roosteussi täis ja kuna tegu on autoga,millest keegi lugu eriti ei pea. Siis edasi pole ilmselt,raske ettekujutada, mis nendega tehakse.


Vasta
#74

Kõik autod ei saagi alles jääda ja ei peagi. Miks peaks keegi V6 mootoriga Audi-õnnetust ülal pidama mis neelab kütust ja edasi ei liigu? Ma ei saagi eriti aru miks mingeid tavamudeli baasversioone taga nutta, väärtust ei teki neil niikuinii niipea. Tippmudelid satuvad kindlasti huviliste ja fanaatikute kätte ja säilitatakse ka edasi. Kui näiteks praegu facebook lahti võtta siis pakutakse seal kindlasti u. 5 erinevat läbiaetud BMW e38 730i-d nii alla 1000 euro tükk. Omal ajal maksis vast kolmveerand miljoni krooni kanti? Samas korralikud 750il-id on huviliste käes ja liiguvad hoopis teises hinnaklassis (muidugi liigub ka odavaid ronte aga nende elutee on enamasti läbi juba) Vaevalt et neid läbiaetuid 730-eid keegi taastama enam hakkab, kuna vanatehnika mõistes on väärtus neil palju väiksem kui nt 750-l. 

See 7ne bemm on väga suvaline näide mis lihtsalt Facebooki autokuulutustest silma on jäänud. Eks muude markidega toimub asi enamvähem samamoodi. Hall mass kaobki ära, alles jäävad huviliste kätte sattunud tippmudelid või mõni "barnfind" mis on kuskil kuuriall seistes väga korralikult säilinud.

Samas see kõik tõstab meie vanakeste väärtust  Big Grin Ise sõidan enamvähem igapäevaselt 61 aastat vana Villisega, "igapäevaauto" (millega sõidan paar korda kuus) on 15 aastat vana. Elukaaslasele tõime ka Saksast ilusa värvi-sisu kombinatsiooniga 10 aastat vana Alfa Romeo. Liisingut jõuaks paarsada euri kuus maksta ju küll mingi Oktaavia eest aga sellega liiklemine ei tekitaks kunagi mingit emotsiooni mis minu jaoks autosõidu juures oluline on.
Vasta
#75

Isand Laaneleppal on õigus selles osas,et milleks putitada neid eestis ära peetud surmasid,kui välismaalt saab juba korras asja ja seda mitte väga ebamõistliku summa eest.
Samas eks leidub ka neid,kes on suutnud s..tast saia luua aga neid mehi on tõesti üksikuid ja selle viimase jaoks peab päris palju raha olema. Küll aga näeb FB ja mujal neid poolikuid projekte müügil, kuid lõpuks nad vist kõik sinna metallikokkuostu jõuavad,kuna huvi nende vastu tundub rahval ikka jube lahja olema.


Vasta
#76

(05-10-2017, 09:40 AM)sugraM Kirjutas:  Eks tänapäeva auto ole tarbeese ja tarbimisühiskonna mall ongi see, et masin võetakse 3-5 aastaks kasutusrenti ja peale seda vahetatakse uue vastu. Auto on ikka inimese jaoks mitte vastupidi. Mäletan ka ise, kuidas sai käidud maal, seejärel tõi vanaisa autoga meid koju ja selleasemel, et rahulikult tuppa jalutada, sõitis sellega mustamäelt tondile, pani masina garaaži ja siis sõitis bussiga koju. Talvel loomulikult oli masin puhtaks pestuna garaažis pukkidel. Sellest lähtuvalt on ka soovid muutunud - soovitakse võimalikult muretult ja murevabalt sõita punktist A punkti B, mina isiklikult näiteks igapäevasõidukit ilma püsikiirushoidjata ei ostaks. Ah jah ja veel see pisiasi nimega turvalisus. Kui toimuks laupkokkupõrge ütleme vileuue Golfi ja 80-date lõpu Scorpio vahel, siis mis arvate kelle võimalused sealt tervelt minema jalutada on suuremad?

Igal juhul scorpa mees/naine!!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#77

Selline siis oli liikluspilt 10.a tagasi,kes kahtleb oma mälus.


Vasta
#78

See film vähemalt 15aastat vana.....
Ei ole ju ühtegi sinise otsaga euru numbrit pigem 20aastat
ei ühtegi e46 e39....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#79

Viimane Ikarus sõitis 2003...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#80

Ega vist liisingupannide omanikud väga siin sõna ei julge võtta ,saavad nagu tuppa situnud kassid oma valikute eest.Õige mees sõidab ikka vähe vananeva luksusega mis siis et kogu aeg on miski vaja putitada,kes nimetab seda hobiks ,kes ise ei saa arugi et on lukksepp,plekksepp,maaler kogu oma vaba aja.Kas kõik asjad saab panna rahasse?Ma hakkan iga aasta ,kuu ja päevaga aru saama et auto ei ole loodud selleks et teda teenida vaid et tema teeniks ikka mind.Sõidan autoga mis hakkab võibolla klassikaks muutuma,kui ainult see mootor nii kesine poleks ja augud põhjas vastu ei vaataks.Õigel eesti mehel peab auto ikka nii pikk olema et kolme meetrine laud salongi ära mahub,hea asju kuivas vedada.Aga olen olnud ka puhtalt juhuse tahtel liisingupanni omanik mis liigitus väikeautoks siis sai avastatud et ta teeb asju mitte halvemini kui kahekümne aastane luksus.Peale aastast kasutamist sai tehtud proovimüümine ja läks nagu soe sai,okei mõnisada eurot sai küll hävitud ostuhinnast.Ja nüüd jälle sõites vana luksusega tundub et lähen jälle liisingupanni teed sellepärast et autod on teinud huvitava arengu tehnoloogias ,lisandunud on palju sõitmist abistavaid ja lihtsustavaid asju.Nutiteleri ma juba ostsin,võibolla ostan ka nutitelefoni ja miks mitte siis osta tänapäeva auto.Ausalt öeldes mind ei huvita mis jääb selle auto mootorist järgi peale 200000 km läbimist,ma ei kavatse temaga nii kaua sõita.
Hobiauto võiks olla kuskilt lõunamaalt pärit  on olemas vähemalt kere kuhu külge uusi juppe keerata.On olemas Lada aastast 85 millel peaks kaks detaili ära värvima et oleks enamvähem prillikivi aga ei ole seda motivatsiooni ,vist pole veel tagumikust veel välja läinud see valu mis nendega ratsutades sinna tuli.
Tõde uus vs vana ei ole olemas ,nagu pole ka tõde bensiin vs diisel,käsikast vs automaat või naast vs lamell,on olemas lihtsalt igaühe eelistused ja sealt lähtuvad valikud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne