09-10-2017, 17:33 PM
Nii, jätkan siis memuaaridega. Kõige pealt tuleb eelmises vastuses olev viga ära parandada. Nimelt on Zil 115 mootori tööjärjekord 1-5-4-8-6-3-7-2, st. valesti olid 2 küünalt, ehk kummagi rea kaks tagumist olid vahetuses. Järgmisel hommikul sõitsime garaaži ja palusin kohe meestel töödega pihta hakata, sest Kiievist edasi vastavalt kokkuleppele oli minu etteaste. Auto aeti kanalile, tõsteti üles, rattad alt.
Kõigepealt selgus kohutav tõsiasi, et olime praktiliselt velgedel kohale jõudnud. Kummidest olid järele riismed. suured tükid protektorit olid lihtsalt minema lennanud. Jumal teab, mis nad sinna pea 4 T-le masinale olid alla sättinud. Roolikarbis oli ka loks sees, mis sai pealekeeramisega õnneks likvideeritud. Maha sai võetud roolihoovastik. See oli väga armetus olukorras. otsikute kummid kadunud, kõigis lõtkud ja täiesti kuivad. Selle saatsime tehasesse, kus paari päevaga tehti asi korda. Otsikuteks sobisid GAZ 53 omad. Piduri kettad (kõigil neljal rattal on ketaspidurid) olid kui uued, mingeid kulumise märke ja klotsid ka normaalsed. Alustasime pidurite õhutamist. Dot 4 kulus poolteist liitrit, enne kui kõik õhu välja saime ja pidurid hakkasid tööle. Õli oli ka kuhugi kadunud, varras ainult otsaga näitas. Otsustasin õli ka ära vahetada ja siis automaatkäigukastis ka. Hakkasime tegelema aku laadimisega. Selgus kurb tõsiasi, et relee-regulaator on õhtal.
Ja sellist kusagilt võtta ka ei olnud. Generaator 1,5 kw. Otsustasime proovida tava ZIL-i releega. Tõin poest 2 releed, mis ei maksnudki midagi. Ühe releega lõi punni kohe põhja , rohkem kui+50A-t. Ühendasime paralleelselt 2 tk.
Tulemus sama ja kui aku täis sai, hüples 0 ja +50 vahel ja koos sellega värelesid ka esituled. Sellise lahendusega küll koju sõita ei julgenud. Kuna autol põlesid ainult lähituled ja kaugtuled on kuskil releede võrgustikus kaduma läinud, siis ühendasime relee-regulaatori ergutuse kaugtulede jalglüliti alla ja vedasime patareilt ka voolu sinna. Nüüd sai lihtsa jalalülitusega laadimist sisse ja välja lülitada. Lühidalt, kui ampermeeter jälle hüplema hakkas, lülitasin relee välja ja sõit patareide pealt edasi, 15 min. pärast jälle laadimine taha ja nii edasi. Selle süsteemiga tulin koju välja Tänaseks on uus relee juba leitud ja ootab mind Moskvas. Suunatulede probleem oli kõige lihtsam, relee läbi aga samane Gaz 2410 releega. Selle sai 5€ eest poest. Vahepeal jõudsid pojad kohale ja sai kõik vajalikud asjatoimetused aetud. Kõige suurem probleem oli kummidega. Sellise mõõduga tugevdatuid kumme lihtsalt pole saada. Lõpuks aitas mind välja Ukraina üks rikkamaid mehi Igor, Dnepropetrovskist. Tal on oma suures kogus üks ZIL 41047, millele ka laos 2 komplekti tagavara kumme seisis. Loovutas ühed mulle, nagu ta ütles oma hinnaga. Oma hind aga oli nii ränk, et ühe kummi eest oleks saanud Eestis oma Touaregile 4 kummi. Järgneb.....
Kõigepealt selgus kohutav tõsiasi, et olime praktiliselt velgedel kohale jõudnud. Kummidest olid järele riismed. suured tükid protektorit olid lihtsalt minema lennanud. Jumal teab, mis nad sinna pea 4 T-le masinale olid alla sättinud. Roolikarbis oli ka loks sees, mis sai pealekeeramisega õnneks likvideeritud. Maha sai võetud roolihoovastik. See oli väga armetus olukorras. otsikute kummid kadunud, kõigis lõtkud ja täiesti kuivad. Selle saatsime tehasesse, kus paari päevaga tehti asi korda. Otsikuteks sobisid GAZ 53 omad. Piduri kettad (kõigil neljal rattal on ketaspidurid) olid kui uued, mingeid kulumise märke ja klotsid ka normaalsed. Alustasime pidurite õhutamist. Dot 4 kulus poolteist liitrit, enne kui kõik õhu välja saime ja pidurid hakkasid tööle. Õli oli ka kuhugi kadunud, varras ainult otsaga näitas. Otsustasin õli ka ära vahetada ja siis automaatkäigukastis ka. Hakkasime tegelema aku laadimisega. Selgus kurb tõsiasi, et relee-regulaator on õhtal.
Ja sellist kusagilt võtta ka ei olnud. Generaator 1,5 kw. Otsustasime proovida tava ZIL-i releega. Tõin poest 2 releed, mis ei maksnudki midagi. Ühe releega lõi punni kohe põhja , rohkem kui+50A-t. Ühendasime paralleelselt 2 tk.
Tulemus sama ja kui aku täis sai, hüples 0 ja +50 vahel ja koos sellega värelesid ka esituled. Sellise lahendusega küll koju sõita ei julgenud. Kuna autol põlesid ainult lähituled ja kaugtuled on kuskil releede võrgustikus kaduma läinud, siis ühendasime relee-regulaatori ergutuse kaugtulede jalglüliti alla ja vedasime patareilt ka voolu sinna. Nüüd sai lihtsa jalalülitusega laadimist sisse ja välja lülitada. Lühidalt, kui ampermeeter jälle hüplema hakkas, lülitasin relee välja ja sõit patareide pealt edasi, 15 min. pärast jälle laadimine taha ja nii edasi. Selle süsteemiga tulin koju välja Tänaseks on uus relee juba leitud ja ootab mind Moskvas. Suunatulede probleem oli kõige lihtsam, relee läbi aga samane Gaz 2410 releega. Selle sai 5€ eest poest. Vahepeal jõudsid pojad kohale ja sai kõik vajalikud asjatoimetused aetud. Kõige suurem probleem oli kummidega. Sellise mõõduga tugevdatuid kumme lihtsalt pole saada. Lõpuks aitas mind välja Ukraina üks rikkamaid mehi Igor, Dnepropetrovskist. Tal on oma suures kogus üks ZIL 41047, millele ka laos 2 komplekti tagavara kumme seisis. Loovutas ühed mulle, nagu ta ütles oma hinnaga. Oma hind aga oli nii ränk, et ühe kummi eest oleks saanud Eestis oma Touaregile 4 kummi. Järgneb.....