15-s Tchaika
#21

Lugu mis suguneBig Grin Sul ka ikka veab raisk. Auto on väga vinge!
Vasta
#22

Nii loodan, et kõik Zil-i huvilised on auto ajaloo kuni  Gruusiani jõudmiseni selgeks saanud. Jäänud on üpris vähe. Venemaa patriarhi vahendusel kingiti see auto Gruusia patriarhile Ilja II-le 1990 a-l. Küllap oli seal ka Shevardnadze käsi mängus. Gruusia patriarh sõitis selle autoga kuni 2001 a-ni ja kinkis selle oma ristitütrele, kui auto ekspluatatsiooni kulud üle pea kasvasid ja tagavaraosasid enam Venemaalt saada polnud võimalik. Vene - Gruusia suhted muutusid ju ka eriti sõbralikeks, vist isegi mitu sõda peeti ära. Noh ja selle ristitütre käest vormistati see auto siis nädalaks tema venna nimele ja siit ta lahkus, kui olime Võrus tolliametnike silme all ostu-müügilepingule alla kirjutanud, et mingeid rumalaid seletusi poleks vaja välja mõelda. Toll sai makstud aga ARK-s registreerida veel ei saanud. Nimelt pole vist eriti populaarne Gruusiast autosid osta ja mul verivastne pass ka. Nüüd tuleb ametnikel kontrollida, kas kodanik Formika pole ise juhuslikult Gruusia autopasse tootma hakanud.
Vasta
#23

(09-10-2017, 20:03 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Lugu mis suguneBig Grin Sul ka ikka veab raisk. Auto on väga vinge!

Tänan komplimendi eest. Ma olen alati öelnud, et kõige paremini läheb, kui oled õigel ajal, õiges kohas ja mis veel tähtsam, õige summa peab taskus momendil olema. Mul oli 3000.- ja sellest piisas, et asi käima lükata, enne kui ümber ei mõeldi.
Vasta
#24

kuttila ehk aitab klaasiga.
Vasta
#25

(09-10-2017, 20:19 PM)diesel Kirjutas:  kuttila ehk aitab klaasiga.
Vabandan rumala küsimuse pärast, kes või mis on Kuttila, pole enne asja olnud.
Vasta
#26

kuttilan autolasi. 
googel juhatab kontaktandmeteni.
Vasta
#27

Ma olen täna nii palju kirjutanud, et varsti võin ennast oma firmas sekretärina tööle võtta. aga täna teema lõpetuseks natuke üldse Zil tüüpi sõiduautodest. Pärast Zis 110-t hakati 1958-ndal aastal tootma ZIl 111. Tehti neid 112 tk aastani 1967. Varustati neid forseeritud Zil 130 mootoriga 6L Kui zil 130 mootor oli surveastmega 6,5 ja 130 hj, siis 111 mootori surveaste oli 9,0 ja 200 hj. Selline auto oli Eestis hr. Kirsil, aga ta vhetas selle leedukatega ära. Nägin seda masinat Leedu renoveerimis töökojas algosadeks lahti võetuna.

 Järmisena tuli 1967-l aastal välja Zil 114. Neid toodeti a-ni 1978 113 tk. Sellel oli juba forseeritud Zil 375 mootor, 7,0L Surveastmega 9,5 ja 300hj-ga. Sama mootor, ainult 6,5 survega ja 180-se hj-ga paigaldati veoautodele URAL 375. Kunagi kroonus sai sellisega uudismaal kimatud. Eestis ühtegi Zil 114 ei ole

 Järgmine mudel ZIL 115. Esimesed 20 eksemplari tehti veel ZIL 114 mootoriga aga edasi jõuti uus mootor valmis 7,7L 315 hj, spetsiaalselt  ainult ZIL sõiduautodele tehtud mootorid. Pärast seda sai mudeli nimeks ZIL 4104

Sama mootor ja kere ja sisu jäi ka järgnevatele mudelitele 41045 ja 41047. muudeti ainult esi ja tagatulede kuju ja/vist paar pisiasja oli veel.

Kõiki 410+ seeria mudeleid tehti väga marginaalses koguses.
Vasta
#28

Kas on ka teada, kes oli selle auto kasutaja Kremli päevil, või õigemini, keda seal veeti.
Vasta
#29

(09-10-2017, 22:10 PM)sfinks Kirjutas:  Kas on ka teada, kes oli selle auto kasutaja Kremli päevil, või õigemini, keda seal veeti.
Kahjuks on seda võimatu kindlaks teha. Teada on ainult niipalju, et algaastatel, ehk 80 - 86 kasutati autot üli väha. nagu originaalpassist näha oli läbisõit neii aastatel ainult kokku 16 555 km. Lux Zil-e kasutasid ainult eranditult Poliitbüroo liikmed ja I sekretär Breznev, Andropov) Poliitbüroo liikme kanditaadid sõitsid lühendatud variantidega (ZIL 117) või GAZ 14-ga
Vasta
#30

See on küll kuradi vägev, et auto ajalugu nii säilinud on, ma usun et see juba on suur haruldus. Tavaliselt selliste autode puhul ei teata midagi või kuidagi üldiselt aga siin kogu ajalugu kuupäevaliselt paigas. Väga tore leid.
Vasta
#31

Püha püss ja ristivägi... Loen, ei usu, loen uuesti, no ikka ei usu Big Grin Kaht asja ei usu: et selliseid asju niimoodi leitakse ning seda, et pärast leidmist keeratakse võtit ja tullakse selle kolliga umbes ühe soojaga Gruusiast Eestisse...

Müts maha kahel põhjusel ning ei teagi, kumb olulisem on: et selliste asjadega tegeled ning et seda ka kajastada viitsid. Sir Doyle kahvatub oma "põnevusvestetega" nende lugude kõrval Smile

Lgp maestro, palume Teil jätkata!
Vasta
#32

Väga vinge kajastus asjade käigust. Tubli mees vanatehnika maailmas. Supper.
Vasta
#33

(09-10-2017, 22:30 PM)41Degree Kirjutas:  Püha püss ja ristivägi... Loen, ei usu, loen uuesti, no ikka ei usu Big Grin Kaht asja ei usu: et selliseid asju niimoodi leitakse ning seda, et pärast leidmist keeratakse võtit ja tullakse selle kolliga umbes ühe soojaga Gruusiast Eestisse...

Müts maha kahel põhjusel ning ei teagi, kumb olulisem on: et selliste asjadega tegeled ning et seda ka kajastada viitsid. Sir Doyle kahvatub oma "põnevusvestetega" nende lugude kõrval Smile

Lgp maestro, palume Teil jätkata!

Ühe soojaga on küll väga mahedalt öeldud, närvid olid vahel ikka väga krussis. Üksinda kusagil Gruusia mägedes, mitmel korral jätsin mõttes oma 3 tonniga hüvasti ja see sõit Odessast Kiievisse. Tagantjärgi hea naerda aga see roolilõtk oli ikka nii hirmus ja üliohtlikke olukordi tuli ikka õige mitu ette, eriti kui need veoautode rööpad sees olid.
Vasta
#34

Õnnitlused vägeva masina puhul!

56 Packard Clipper
66 Ford Mustang HT
76 VAZ 2103
Vasta
#35

(09-10-2017, 22:46 PM)Formika Kirjutas:  
(09-10-2017, 22:30 PM)41Degree Kirjutas:  Püha püss ja ristivägi... Loen, ei usu, loen uuesti, no ikka ei usu Big Grin Kaht asja ei usu: et selliseid asju niimoodi leitakse ning seda, et pärast leidmist keeratakse võtit ja tullakse selle kolliga umbes ühe soojaga Gruusiast Eestisse...

Müts maha kahel põhjusel ning ei teagi, kumb olulisem on: et selliste asjadega tegeled ning et seda ka kajastada viitsid. Sir Doyle kahvatub oma "põnevusvestetega" nende lugude kõrval Smile

Lgp maestro, palume Teil jätkata!

Ühe soojaga on küll väga mahedalt öeldud, närvid olid vahel ikka väga krussis. Üksinda kusagil Gruusia mägedes, mitmel korral jätsin mõttes oma 3 tonniga hüvasti ja see sõit Odessast Kiievisse. Tagantjärgi hea naerda aga see roolilõtk oli ikka nii hirmus ja üliohtlikke olukordi tuli ikka õige mitu ette, eriti kui need veoautode rööpad sees olid.
Jah, midagi pole öelda, ettevõtlik mees. Ma poleks küll sellise asjaga hakkama saanud, selle mul vist ühtegi retromobiili polegi. Peab ikka igal pool mega tutvused olema, et kell üks öösel joostakse appi ja avatakse garaasiuksi ja kohe kõik toimetavad ja kõik laabub. Ei saa siin oma ronti nädalatega ära remonditud
Vasta
#36

See leidmise ja toomise lugu on omaette väärtus ja ehk huvitavamgi kui auto ise. Umbes samamoodi nagu lugu taastamisest on põnevam kui masinavärk iseenesest.
Vasta
#37

Müts maha mehe ees,selliseid tegijaid ei leidu siingi palju Wink
See tegija oleks nagu Supermehe ja Jay Leno segu ...
Ei imesta kui ntx paari nädala pärast ilmub teema Düsenberg Model J Rollston Beverly...
Kirjuta edasi, neid teemasid loen alati esimesena..Muidugi see Gaz 11 teema on juba
midagi väga karmi seal hakatakse kohe päris sitast komput tegema Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#38

(09-10-2017, 20:20 PM)Formika Kirjutas:  
(09-10-2017, 20:19 PM)diesel Kirjutas:  kuttila ehk aitab klaasiga.
Vabandan rumala küsimuse pärast, kes või mis on Kuttila, pole enne asja olnud.

Kuttilast võib igakspetteks küsida muidugi aga kui säält abi ei saa, siis http://www.lamitex.ee/et/products/ ikka avitab. Kuna klaasi tegemiseks genereeritakse vorm, siis edaspidi saab rahulikult Ziliklaaside butiigi avada kõigile huvilistele esiklaaside kaubastamiseks Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#39

Nii head lugu ei mõtle vintis peaga ka välja !!!  Auto-Moto kirjanduspreemia igatahes ja kestvad ovatsioonid seltsimeeste poolt !  Ja ega auhind ei ole mingi tühine diplom või rändpunalipp... vaid ikka korralik "autoostuluba", vabalt valitud margi lõikes, (välja võtta neljandas kvartalis, kätte saab ametiühingu valvelauast) Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#40

Aga mis edasi, mis plaanid autoga on? Kas aasta pärast näeme seda täies ilus ja hiilguses? Või jääb nii sama kirikus käimise autoks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne