Eesti Vabariik 100
#61

Isegi see originaalkeevis on sama kunstipärane kui kogu antud taies tervikuna Big Grin Ilu peitub detailides.
Vasta
#62

Algsel keevitusel tehtud ju lage ja seina tinglikult võiks ütelda ja heasti läbisulatatud.Tänapäevasel väikese vooluga mägi tehtud ainult.Ma ei kurjustaks isadega,autoremondis ei saanud purjakil töötada,isegi veidi oldud.Aga edu ja jõudu,väärt ettevõtmine!
Vasta
#63

Vahepeal on mitu nädalat edasi läinud ja katuse auk on ära lapitud ja plekid nii sirgeks pekstud kui vähegi võimalik on olnud nii, et originaal värv ikka peale jääks. Kõige parem tulemus tuleb siis kui kummihaamrile valgest riidest kate peale õmmelda ja siis vemmeldama kukkuda. Ehk siis eesmärk oli lüüa nii, et jälge ei jääks. Paraku päris sirgeks ikka ei saa ja mingid kortsud jäävad sisse, aga vähemalt on originaal värv ja pahtlit ei kasuta. Õnneks on see üks väheseid liiklusvahendeid, kuhu väike mõlk isegi sobib.
Elektrisüsteem on ka tulede osas üle käidud ja saabuvaks advendiajaks on tuba kaunistatud. Klaasidega läks veidi kehvasti, aga ehk asjatundmatu inimene ei sa väga aru, kui otse tähelepanu ei juhi. Nimelt uued klaasid on sirged, mitte et autentsed oleks kumerad olnud, aga nad on oluliselt lopergusemad, kui kaasaegsed. Muidu väga aru ei saa, aga kui kaks klaasi on kõrvuti, siis oskaja pilguga saab aru küll, et osa on vanad ja osa on uued.
         

Ja veel väike ülevaade meie kunstigaleriisse. Teosed nimedega "Keera ise lõpuni", "Nüri avaja" ja "Kooreürask", toovad esile eredamad jooned Tartu koolkonna meistrite loomingust. Neid tuleb veel.
               

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#64

Tsitaat:Teosed nimedega "Keera ise lõpuni",
Ehk tuli emeksi platsil väänamisega seinast välja. Muidu jah sotsialismi aegne töökultuur. Ega seda väga ilusaks lakkuda tasu. Saab asja, edu ja kannatlikkust!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#65

Vanakooli mehed kunagi ammu rääkisid,et nõuka ajal paigaldati kruve haamriga, keegi ei viitsinud miinus peaga kruve kruttida
Vasta
#66

Peksmise jäljed on nendel kruvidel, mis hoiavad välisplekki puidust karkassi küljes, ehk siis tegelikult väga ei hoia. Need kruvid, mis hoiavad salongis kahte plekki korraga metallist laekarkassi küljes, on ikka käsitsi keeratud. Aga kuna keeramisel on ikka päris tugevat jõudu vaja ja seda rakendada alt üles, siis valgub veri kätest välja ja väsimus tuleb ruttu peale. Õnneks on tänapäeval välja mõeldud isepuuruvad kruvid, aga kahju, et me neid kasutada ei taha. Korraks maha käinud küljeplekkide jaoks keeran samasuguse peaga veidi pikemad kruvid korralikult sisse ja üldise meelsuse ja autentsuse saavutamiseks panen haamriga ka ühe paugu, et kumer pea oleks veidi lapikum ja teistega ühte moodi.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#67

Avaldan tungivat soovi mustale numbrile. Komisjoni võib kokku kutsumata jätta. See lihtsalt nii rõveilus.
Vasta
#68

(28-11-2017, 02:13 AM)Regardman Kirjutas:  Avaldan tungivat soovi mustale numbrile. Komisjoni võib kokku kutsumata jätta. See lihtsalt nii rõveilus.

Sääl ju on must nummer pääl !

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#69

(28-11-2017, 02:53 AM)spitfire Kirjutas:  
(28-11-2017, 02:13 AM)Regardman Kirjutas:  Avaldan tungivat soovi mustale numbrile. Komisjoni võib kokku kutsumata jätta. See lihtsalt nii rõveilus.

Sääl ju on must nummer pääl !

Te olete nii vahvad! Päev kohe rõõmsam toredaid kommentaare lugedes.
Aga see pill on küll tõeline iludus oma eheduses. Jõudu!
Vasta
#70

(28-11-2017, 02:53 AM)spitfire Kirjutas:  
(28-11-2017, 02:13 AM)Regardman Kirjutas:  Avaldan tungivat soovi mustale numbrile. Komisjoni võib kokku kutsumata jätta. See lihtsalt nii rõveilus.

Sääl ju on must nummer pääl !

Ma ikka loodan elus esmakordselt sellises bussis sõitjana viibida. Oleks ju päris püss ääremailt Tallinna kesklinna bussirajal kulgeda ja ülbelt hübriidbussidele-luxexpressidele parempoolseimat (justnimelt) pedaali litsuda.
Vasta
#71

Aga kas meil ei ole juba ühte musta numbriga TA-6? Üks väga korralik heleroheline tuleb meelde
Vasta
#72

Olgu-olgu, saate oma musta numbri. Ei kutsunud komisjoni kokku, ei teinud hindamist, lihtsalt keegi tundis kedagi, maksti kinni, toodi kohale, anti üle, keegi ei saanud aru, mille eest, mõnel lihtsalt veab, kuigi teine pingutab terve elu.
   

Aga Tartu tehase toodangust on musta numbri registris hetkel ainult kaks eksemplari. Üks beezi kabiiniga GAZ 51, millel on birka ja muud olulised tunnused, mille alusel on see läbinud Tartus kapitaalremondi ja hinnatud lähtudes kapitaalremondist. Ja teisena on Tartu tehase loomingust musta numbri registris kapitaalselt remonditud buss TA 6-1, mis erineb puhtast TA 6-st olulisel määral http://www.timeless.ee/ta-6-1 . Eestis ei ole viimase viieteistkümne aasta jooksul nähtud ühtegi komplektselt säilinud või veel hullem, sõitvat TA 6 bussi.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#73

Vähe maksid vist Big Grin
MNT ei tunne seda numbrit...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#74

(27-11-2017, 17:47 PM)AsTroSS Kirjutas:  Vanakooli mehed kunagi ammu rääkisid,et nõuka ajal paigaldati kruve haamriga, keegi ei viitsinud miinus peaga kruve kruttida

Vene ajal LAZ-i tehases nägin oma silmaga, kuidas vabakäigu vangid kruve põranda liistudesse ja põrandasse sisse peksid. Üks mees oli drelliga ees ja puuris auke põrandasse, teine haamriga tampis sisse.
Vasta
#75

(28-11-2017, 11:37 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Aga Tartu tehase toodangust on musta numbri registris hetkel ainult kaks eksemplari. Üks beezi kabiiniga GAZ 51, millel on birka ja muud olulised tunnused, mille alusel on see läbinud Tartus kapitaalremondi ja hinnatud lähtudes kapitaalremondist. Ja teisena on Tartu tehase loomingust musta numbri registris kapitaalselt remonditud buss TA 6-1, mis erineb puhtast TA 6-st olulisel määral http://www.timeless.ee/ta-6-1 . Eestis ei ole viimase viieteistkümne aasta jooksul nähtud ühtegi komplektselt säilinud või veel hullem, sõitvat TA 6 bussi.

Jah, panin nats mööda, Eno Hermanni TA 6-1 on siiski kapremondi läbinud ja mitte enam TA 6, ja musta numbrit ka ei ole. Oli nagu meeles, et 59. aasta buss ja see ju peaks olema puhas TA 6. Kusjuures Eno ise oma profiiliandmetes on bussi sünniaastaks märkinud 1949, vist siis näpukas.
Vasta
#76

Ei ole näpukas, eks ta ise selgitab.
Vasta
#77

(29-11-2017, 00:19 AM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Ei ole näpukas, eks ta ise selgitab.

Tehnilises passis on kirjas väljalaske aasta 1949. Tõenäoliselt on 1959. aastal ehitatud autobuss 
 kümme aastat varem valminud GAZ-51 alusele

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#78
Video 

Uue elu saanud bussi esimesed tiirud töökoja hoovi peal Kuusalus, veebruar 2018.

Vasta
#79

[attachment=68259]Tervitus! Buss päästetud, Au ja kiitus.Sellise vana bussiga seoses paljudel nostalgilisi mälestusi, nii ka minul.1973 aasta.Organisataioon oli "Tooma Katsebaas" asukoht Kärde küla, kus oli ka Kontor.Majandil oli buss, arvan, et Ta6, päris kindel ei ole, mäletan seda bussi, mis oli majandil ainuke, sellega veeti lapsi (mina siis 2 klassis) kooli, ka sõitsime sellega suviti majandirahvaga Tallinnasse ekskursioonidele(cruisikiirus oli vast 60 km/h) Lõbustusparki, looma-aeda.Bussijuht Eedu.Kahjuks leian praegu vaid ühe pildi, kus buss pooleldi peal. Foto tundub varasemast ajast kui 1973, buss vist alles hiljuti saadud tundub fotol suht uus. Fotol Kärde lasteaija lapsed kasvatajga pargis, taustal buss majandi kontori ees.Kas võib olla tegu TA-6 ga?  Tänan!
Vasta
#80

[attachment=68260 Kirjutas:padua pid='444540' dateline='1518454986']     Tervitus! Buss päästetud, Au ja kiitus.Sellise vana bussiga seoses paljudel nostalgilisi mälestusi, nii ka minul.1973 aasta.Organisataioon oli "Tooma Katsebaas" asukoht Kärde küla, kus oli ka Kontor.Majandil oli buss, arvan, et Ta6, päris kindel ei ole, mäletan seda bussi, mis oli majandil ainuke, sellega veeti lapsi (mina siis 2 klassis) kooli, ka sõitsime sellega suviti majandirahvaga Tallinnasse ekskursioonidele(cruisikiirus oli vast 60 km/h) Lõbustusparki, looma-aeda.Bussijuht Eedu.Kahjuks leian praegu vaid ühe pildi, kus buss pooleldi peal. Foto tundub varasemast ajast kui 1973, buss vist alles hiljuti saadud tundub fotol suht uus. Fotol Kärde lasteaija lapsed kasvatajga pargis, taustal buss majandi kontori ees.Kas võib olla tegu TA-6 ga?  Tänan!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne