dislapaja "surm"
#61
Jaapanlaste paljud automaatkastid jäävadki läbi libisema kuni 10 prossa ja ei lukustugi. Eirooplased lukustuvad enamus kõik suht ruttu. 
Aga lõhnumaminek on keeruline protsess. Oleneb millest läheb, kütusest või õlist. Ja siis tuleb mängu näiteks õli korral sisseimetava õli koguse ja õhu vahekord millest tulenevalt saavutatakse erinevaid võimsusi. Kütuse korral samuti mängib rolli see kui põhja see latt on jäänid. Pöörded ja võimsused pole nii konstantsed kui eespool mõned väidavad.
Aquila captas non muscas.
Vasta
#62
(Eile, 22:43 PM)Daff Kirjutas: Jaapanlaste paljud automaatkastid jäävadki lä!bi libisema kuni 10 prossa ja ei lukustugi. Eirooplased lukustuvad enamus kõik suht ruttu. 
Aga lõhnumaminek on keeruline protsess. Oleneb millest läheb, kütusest või õlist. Ja siis tuleb mängu näiteks õli korral sisseimetava õli koguse ja õhu vahekord millest tulenevalt saavutatakse erinevaid võimsusi. Kütuse korral samuti mängib rolli see kui põhja see latt on jäänid. Pöörded ja võimsused pole nii konstantsed kui eespool mõned väidavad.

Väike täpsutus: kastid lukustuvad kõik konkreetsele käigule peale käiguvahetust. Küll jäävad lukusutamata vanemad turbiinid, uuematel on lukustus olemas, mis peale käigu fikseerumist ja teatud kiiruse/pöörete saavutamist turbiini väljundvõlli kestaga ära ühendab (ja neist väärtustest jälle allapoole tulles lahti laseb).

Mis aga puudutab võimsust ja pöördeid, siis need ON üheselt seotud: võimsus = pöördemoment korda pöörlemissagedus. Küll sõltub mootori arendatav pöördemoment otseselt sellest, palju põlevat ainet silindrisse satub. Pumbast lati kinnikiilumise tõttu lõhkumaläinud mootori puhul siis iga tsükliga pihustatava diislikütuse hulgast. Kui aga läheb lõhkuma õlist, siis pump/regulaator ei mõjuta midagi.

Väliseks erinevuseks võib (aga ei pruugi, eksole!) on heitgaasi värvus: diislikütuseliia puhul must, õli põlemisel sinakashall.

Ning praktikas ei ole vahet, kumb põleb- mõlemal juhul ei allu mootor normaalsetele juhtimisvõtetele. Ainus võimalus on kas mootor ära lämmatada või üle koormata (töötab ainult manuaalkastiga).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Madlobster, Oliverk, 1 külali(st)ne