Ford Transiti robotkasti mure
#1

Ehk Durashift EST maakeeli.
Mure siis järgmine: Transit 2003 oma robotkastiga ei taha sidurit libistada. Käiku lülitades ja pidurit lahti lastes ühendab siduri nii järsult, et auto sureb välja.
Paluksin siinkohal spetsialistide ja teoreetikute arvamust vea põhjustest.
Sidurit vajutab ja käiku vahetab hüdraulika. Umb samasugune kähmakas nagu ABS pump ja hüdraulika. Käigud lülituvad OK, st. kui auto on kohalt võtnud pole käiguvahetusega probleeme. Küll on aga probleemid siduri lahutamisega. Näiteks  ka käik sees kohapeal seistes suudab sidur olla lahutatud vaid mõni minut, siis hakkab vedama ja sureb välja.
Vabavaralise diagnostikaga vaatasin, et siduri silindri positsiooni anduri viga on aktuaalne. Samas andur silindri käiku näeb - 200mm - kas on normaalne? Näen ka õli survet. Tühikäigul 7500kPa (75bar) ja siduri vajutuse hetkel kuni 8200kPa (82bar) Siis kukub kiirelt 7500 - 6100 peale ja masin sureb välja (sidur rakendub).
Proovisin ka algatuseks õhutada teemat kuid abi ei saanud.
Seega  oleksid kõik mõtted teretulnud.
Vasta
#2

See hüdrulikaosa ei pea järelikult kuskilt. Vanust ka juba, pigem on tegu raua-, mitte tarkvara veaga.

Pane esindusse diagnostaeg kirja ja kuula, mida nemad räägivad, enne kui ta üldse laiali lased. 
(praegu veel arve vblla talutav)

.
Vasta
#3

(24-10-2017, 19:00 PM)pontu6 Kirjutas:  ...
Näiteks  ka käik sees kohapeal seistes suudab sidur olla lahutatud vaid mõni minut, siis hakkab vedama ja sureb välja.
Vabavaralise diagnostikaga vaatasin, et siduri silindri positsiooni anduri viga on aktuaalne. Samas andur silindri käiku näeb - 200mm - kas on normaalne? Näen ka õli survet. Tühikäigul 7500kPa (75bar) ja siduri vajutuse hetkel kuni 8200kPa (82bar) Siis kukub kiirelt 7500 - 6100 peale ja masin sureb välja (sidur rakendub).
...

Välista labane manseti kulumisest tingitud leke. Siis alles õhutustamine.
Vasta
#4

(24-10-2017, 21:01 PM)v6sa Kirjutas:  Välista labane manseti kulumisest tingitud leke.

Sarnase mõtteni jõudsin ka ise. Lihtsalt tegin teema, et äkki on kellelgi olnud konkreetset kokkupuudet sarnase olukorraga.
Kisun siduri töösilindri lahti ja vaatan mis sealt paistab.
Vasta
#5

Siduri töösilinder siis lahti kistud ja kokku pandud. Mingit abi sealt ei saanud. Asi ise väga naiivne seadeldis - kolb ja vedru. Mingit rõhku ise ei hoia. Lekkida saab kas välja või tagasivoolu. Välja ei leki ja tagasivoolu pigistasin kinni - abi ei olnud. Seega viga ilmselt hüdraulikas või selle juhtimises.
Asendi andur on herkon. Visuaalsel vaatlusel viks ja viisakas. Ilmselt korras.
Proovisin käiguvahetust seisva mootoriga, süüde sees. Laksab käike vähimagi vaevata nii edasi kui tagasi.
Vasta
#6

Sugulasel sama masin kasutusel ja tema on abi saanud ka Roosna-Alliku pakiautost või siis Tallinna esindusest, Tartu kogemus negatiivne.
Vasta
#7

Roosna - Alliku lammutuse mehed ütlesid mulle, et neil pole kunagi robotkastiga autot olnud. Polevat näinudki sellist.
Tallinna esindus on viimane õlekõrs - siis kui enam midagi teha ei oska.
Vasta
#8

Mõnikord tasub tundmatute süsteemide iseremontimise asjus pöörduda venekeelse infomaailma poole.
Seal pole see odava isetegemise tahtmine ja oskused sugugi hääbumas.

Hakkas ennastki huvitama, kuidas see sisteem töötab ja mis seal katki võib olla.
Kõige rohkem pildimaterjali õnnestuski leida venekeelse otsinguga: неисправность исполнительного устройства сцепления Форд durashift 
Aga seda infot tuli lahinal Fusioni, mitte Transiti kohta. 
Kas see durashifti juhtimisvärk võiks olla Transitil samasugune kui Fusionil?

Veider on ka see, et siduri täiturmehhanismi remondi kohta räägitakse vägagi üksikasjalikult, aga mitte sõnagi selle kohta, millist viga selle remondiga parandada üritatakse Smile

https://www.fusionguru.ru/articles/korob...a_RKPP.htm
https://www.fusionguru.ru/articles/korob...plenia.htm
Vasta
#9

(27-10-2017, 22:30 PM)TeeTL Kirjutas:  Mõnikord tasub tundmatute süsteemide iseremontimise asjus pöörduda venekeelse infomaailma poole.
Seal pole see odava isetegemise tahtmine ja oskused sugugi hääbumas.

Hakkas ennastki huvitama, kuidas see sisteem töötab ja mis seal katki võib olla.
Kõige rohkem pildimaterjali õnnestuski leida venekeelse otsinguga: неисправность исполнительного устройства сцепления Форд durashift 
Aga seda infot tuli lahinal Fusioni, mitte Transiti kohta. 
Kas see durashifti juhtimisvärk võiks olla Transitil samasugune kui Fusionil?

Veider on ka see, et siduri täiturmehhanismi remondi kohta räägitakse vägagi üksikasjalikult, aga mitte sõnagi selle kohta, millist viga selle remondiga parandada üritatakse Smile

https://www.fusionguru.ru/articles/korob...a_RKPP.htm
https://www.fusionguru.ru/articles/korob...plenia.htm

Ma kah samadest allikatest paari tösise probleemiga abi saand Smile

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#10

Tänud vastajatele. Absoluutne tõde - venekeelne isetegijate materjal on hindamatu. Olen ka seda püüdnud uurida kõikvõimalike märksõnade abil. Kõige rohkem infot tuleb tõesti Fusioni kohta. Valmistasin end juba ette videote järgi ja tegin asja selgeks mida kontrollida ja mida lahti võtta. Tundus, et kõik probleemid on lahendatavad --- kuid --- auto alla minnes selgus, et Transiti lahendus pole kaugeltki selline nagu sõidukatel. Transiti komponentidest leiab netist vaid mõne üksiku pildi ja videoid mitte ühtegi. Kuskilt leidsin veel ühe sarnase murega küsimuse. Keegi polnud vaevunud isegi vastama sellele...
Hetkel tundub ikka, et viga on siduri täiturmehhanismi positsiooni anduris. St. kui vead ära kustutan ja auto käima panen läheb kast mõne hetke pärast avariisse ilma, et ma midagi puutunud oleks. Ja siduri anduri positsiooni viga on sees. Ostaks kasvõi ehku peale uue anduri  - kui kuskilt saaks. Ebays pole midagi. Varuosa numbri järgi pakkus h2.ee hinnaks 442€. Valus.
Õnnestus vist leida doonor kus saaks online parameetreid võrrelda. (Juppe vahetada kahjuks ei saa)  Äkki see teeb pilti veidi selgemaks.

Huvilistele ka põhimõtte skeemist pilt.
Siduri silinder nr7 ja käiguvahetajad nr8 ja nr9

[Pilt: 26c.jpg]
Vasta
#11

Lisan veel siia ühe lause mille leidsin veakoodi sisestades -->

P0810 clutch position fault (fault code for brush replace)

Mida võiks tähendada sulgudes olev lause? Ei oska seda nagu siduri konteksti panna.
Vasta
#12

(28-10-2017, 01:10 AM)pontu6 Kirjutas:  Lisan veel siia ühe lause mille leidsin veakoodi sisestades -->

P0810 clutch position fault (fault code for brush replace)

Mida võiks tähendada sulgudes olev lause? Ei oska seda nagu siduri konteksti panna.

Kas siduri peasilindri moodul on sarnane Fusioni omale? Fotodelt paistab, et peasilindrit liigutab harjadega elektrimootor.
https://www.fusionguru.ru/articles/korob...a_RKPP.htm
Vasta
#13

Vaata ka fordtransit.org foorumisse. Natuke uurisin ja pakutakse kahemassilise hooratta viga või on geneka laadimisega mingi häda. Enamus teeb manuaaliks ümber.
Vasta
#14

(28-10-2017, 02:09 AM)oop123 Kirjutas:  Kas siduri peasilindri moodul on sarnane Fusioni omale? Fotodelt paistab, et peasilindrit liigutab harjadega elektrimootor.
https://www.fusionguru.ru/articles/korob...a_RKPP.htm

Fusionil (ja teistel sõidukatel) on elektrimootor. Transitil hüdrauliline. El. mootor ainult hüdropumbal (sarnane ABS hüdraulikale). Skeemil siis nr6.


(28-10-2017, 08:41 AM)Kult Kirjutas:  Vaata ka fordtransit.org foorumisse. Natuke uurisin ja pakutakse kahemassilise hooratta viga või on geneka laadimisega mingi häda. Enamus teeb manuaaliks ümber.


Manuaaliks teha on ka variant, kuigi ilmselt samuti töömahukas ja mitte odav.
Vasta
#15

Tõepoolest, transitil ja Fiestal-Fusionil täitsa erinevad lahendused.Kõik Transiti kohta leitavad pildid on nagu kirbusitt muidugi.
Antud lahendus võiks vist olla nagu see siin käigukasti küljes (pildistatud loomulikult valelt poolt Smile) ?
[Pilt: Ford-Transit-Mk6-24-Tddi-RWD-5-Speed.jpg]

Siin mahavõetud juhtimisseadmete komplekt ?
[Pilt: glpkemlogangqx9ca3oq.jpg]

ja pump eraldi
[Pilt: 7934_Orig_pump.jpg]

Mis vidin seal siis ikkagi on, mis pumba ja kolvi vahel rõhku juhib? 
Et kas siduri sujuv lahtilaskmine tekib sellest, et lastakse süsteemis rõhk sujuvalt langeda, või teistpidi, üritatakse näiteks tagasivooluklappi sujuvalt avada.
See, et sidurdamishetkel mingi rõhulangus tekib süsteemis, tundub mõlemal juhul loogiline. 

Siduri asendianduri viga on diagnostikaseadme jaoks ilmselt selline asi, mida ta suudab tuvastada kui seisundit, aga see ei pruugi olla tegelik veapõhjus. Ehk siis näiteks kui min/max näitude vahe on liiga väike, siis selle põhjus võib olla nii anduris endas kui ka selles, et asendite vahe ongi ettenähtust väiksem.

Aga lugesin uuesti probleemi kirjeldust esimeses postituses ja mingis eelviimases ja ei saa päris hästi aru:
Kas alguses olid lihtsalt ebamugavus, et sidur ei püsinud lahutatuna üle minuti,
 ja probleem, et kohaltvõtuks ei suutnud sujuvalt sidurit lahti lasta?
Aga nüüd on kast täielikult avariirežiimis ja ei tee midagi?
Vasta
#16

http://www.carhelp.info/forums/showthread.php?t=105459
Lugesin esimese lk. lõpuni, mõnest vene keele "uudissõnast" aru ei saanud. Üldmulje selline.
1. Vaja head diagnostikut ja прибор VCM для форда.
2. Siduri vahetuse korral on tingimata vajalik protseduur После установки сцеплени надо делать адаптации.
3. Hüdropumba el. mootoril võib olla kulunud harjad, samuti kõlbmatu relee.
4. можно и диск , но орг.и корзину обязательно взвести перед установкой. See on 17 postitus sealt. Mida tähendab взвести? Üleskeerata nagu kellavedru? Ja lühend орг.?
Esilehest kaugemale ei vaadanud. Otsisin sellise parooli järgi: Ford Transit коробка робот отпускает сцепление
Ilmselt leiab ka muid postitusi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

Ogr.onitšitel on piiraja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

Tänan kõiki kaasamõtlejaid.
Ksf TeeTL pandud pildid on analoogsest asjast, kuigi piltidel puudub just siduri töösilinder, aga see selleks.
Ja vastuseks tekkinud küsimustele: Usun, et kolvi ja pumba vahel juhib rõhku solenoid (pumba mootori kõrval 4tk. Ka pildil näha).
Siduri sujuv lahtilaskmine käib ilmselt rõhku alandades, sest nagu siduri töösilindri ehitusest võis aru saada on seal üks vedruga kolb mis lükkab sidurit ja teine mis sulgeb tagasivoolu ja mille pealt loetakse herkoniga asendit (seda kahjuks lahti ei saanud võtta, et vaadata täpsemalt mis seal sees on. Aga arvatavasti on nii)
Probleemi kirjeldus siis ka veel. Kui kõik on korras käitub kast nagu automaat. Siduri pedaali ei ole. Näit. foori taga vajutad lihtsalt pidurit ja masin seisab paigal. Hoiab 1. käiku sees aga edasi ei tõmba. Liikuma hakkab alles gaasi andes (on küll uimasem kui automaat, aga enamvähem nii)
Nüüd probleemi ilmnemisel läheb süsteem avariisse. Üks sümptom on siis see, et paigaltvõtt on väga järsk (no nii nagu manuaalkastiga õppesõidu autod foori taga ) Ja teine ilming on, et käik sees paigal seistes tuleb vedu umb minuti pärast järgi ja siis kui minna ei jõua (kuna hoiad piduriga kinni) sureb jälle välja. Süsteemi avariis olles saab siiski korduval lülitusel käigu sisse ja kui õnnestub paigalt võtta saab ka sõita. Samas mõnikord koheselt avariisse ei lähe ja saab normaalselt minema. Näiteks täna tegin väikse proovisõidu ja filmisin mõningaid näite mis süsteemi tööd iseloomustavad. Saan aru vist nii, et siduri asendi anduril on 199.3mm siduri suletud asend ja 0mm siduri lahutatud asend. Video lõpus jäin pori sisse kinni ja sellest ka edasi tagasi käiguvahetused Smile

Video ise on siin --> https://www.youtube.com/watch?v=zVmQUY7Xb4s&feature=youtu.be

Tänud ka Aavule. Pean natuke süvenema sellesse foorumisse.
Vasta
#19

(28-10-2017, 15:47 PM)aavu Kirjutas:  Mida tähendab взвести? Üleskeerata nagu kellavedru?

Sain vahepeal youtubest tarkust juurde. Jutt käib siis isereguleeruvatest sidurikorvidest mille "reguleerplaat" (ei tea termineid) tuleb n.õ. tagasi algasendisse keerata kui korv jääb vana ja ketas pannakse uus. Uue korvi puhul pole vaja seda teha, aga vanaga kindlasti väidetavalt. Samast leiab ka näpunäiteid kuidas seda koduste vahenditega lihtsalt teha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne