gaz 21 mootori koostamine
#1
Tere!

On meelest läinud kuidas M21 mootor kokku käib, kuna 1) on palju aega möödas lahtivõtmisest ja 2) mootor on koostatud originaalist (mille plokk külmus lõhki) ja lisaks ostetud mootorist (mis võib sama hästi olla gaz 24 oma). Probleem on mootori rihmamehhanismi koostamises (vt. pilt 1: hammasrattad). Millised detailid sinna lähevad ja mis järjekorras (vt. pilt 2: vasak pool ja parem pool)?.

Parimatega,
marti184

Muutmine: Tegu on 2. põlvkonnaga

[Pilt: 20171027_204823.jpg][Pilt: 20171027_204543.jpg]
Vasta
#2
21 ja 24 mootorid on liiga erinevad, et segi ajada. Küljeluuke 2 või 4, tagumine raamsaale kas laiem või samas mõõdus, hülsid kas kummitihenditega või vase peal, kollektor kas joonlauaga tehtud või ümar-laineline.
Konkreetseid vidinaid pildilt valida paraku enam ei suuda.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#3
A. Ma peseks kõik detailid ülipõhjalikult puhtaks ja eemaldaks selle tagiks muutunud kraami sealt enne mootori kokkupanekut.

Siis asuks studeerima neid pildikesi siin...

http://www.autoopt.ru/auto/catalog/4/gaz/gaz-21/

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4
Tänud kiire info eest. Mõlemad plokid on 2 aknaga (ja mõlemale sobib jäme õli filter, mida 24-l vist ei olnud?) ja juurdeostetud 21 mootoril (Tont Seda Teab (TST) mis põlvkond) oli ilmselt siis 24 silindripea ja kollektor. Studeerin Aspi linke ja puhastan töösse minevad detailid, tänud! Kui on kellegil otseteavet, siis andke jätkuvalt teada!

Uurimine 1: Lingil http://www.autoopt.ru/auto/catalog/4/gaz/gaz-21/31/ mis on detail nr. 15 minu piltidelt valituna? Detail nr. 16 juba annab mõningase vihje, et kas kasutada vasakpoolset või parempoolset (2. pildil) komplekti, aga kas gaz-21 puhul oli ka mootoritel põlvkondade vahel erinevusi? Minu oma on 2. põlvkond aastast 1961. Võibolla kunagi tulevikus saan jälle originaalse ploki ära keevitatud (mille nr. on ka birka peal), aga praegu lihtsalt sooviks normaalselt asja ära komplekteerida uue plokiga.
Vasta
#5
Panin nädalavahetusel vasakpoolse komplekti, miinus ilma kiiluauguta seib, ehk läks hästi. Lisaks kuulub vist käbi alla hambuline seib? Selle panin ka.

Panin tähele, et originaalplokil on õlitustoru, mis viib väntvõllihammasrattale, asendusmootoril seda polnud (pole kohtagi) ja ühtlasi oli seal ka (nukkvõlli) plastikhammasratas pisut purunenud hammastega. Ega need kaks asjaolu seotud pole?

Järgmiseks on tarvis karteripõhi paigaldada (uued papitihendid ja korgitükid). Eeldan, et korgitihendid tuleb lihtsalt noaga  mõõtu lõigata ja kõik tihendisilikooniga kinni panna? See mitmeosaline tihend on pisut kahtlane süsteem.
Vasta
#6
Ma usun, et mootori kokkupanek foorumi abil on võimalik, aga töötava mootori kokkupanek nõuab oskusi ja foorumi abil seda õpetada ei saa. Soovitan spetsialisti poole pöörduda.
Vasta
#7
(03-11-2017, 10:24 AM)andres21 Kirjutas: Ma usun, et mootori kokkupanek foorumi abil on võimalik, aga töötava mootori kokkupanek nõuab oskusi ja foorumi abil seda õpetada ei saa. Soovitan spetsialisti poole pöörduda.

Kulla inimene, tegu on poole sajandi vanuse tehnikaga, mille remont on jäänud erinevatel asjaoludel venima, nagu ikka. Täiesti loomulik on küsida infot ja dokumentatsiooni küsida sealt, kus on teadjaid. Aleksiuse ja Palu "Sõiduautod" antud seibide paiknemist ei käsitle.

Ja olen ka igasugu "spetsialiste" näinud, sa ära ülbitse.


Muutmine: Selleks, et minu post infot ka mõistlikku infot sisaldaks, siis: Vastuseks minu enda tihendi küsimusele, on korgi Poissoni tegur 0,0, seega tuleb see lõigata täpselt mõõtu või suuremaks soovitud avast.
Vasta
#8
Oi nüüd noorhärra panid küll postitusega metsa..Andres 21 ei ülbitse küll mitte vähemal määral. Hr.Valgerist on palju autosi ise musta nr. vastavusse oma kätega valmis teinud ja usun et ka võib sulle raamatu kirjutada. Sõnad suhu tagasi oleks minu soovitus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne