Uunikute 17. Talveralli 2018, nutt ja hala, kas Toyota 4 Runner 1988 rajale saab?
#1
Tere.

Teeme selle väga populaarse teema siis ka juba varakult ära.

Multicariga tasub rajale alati tulla. Big Grin

Allan
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#2
Võiks ju tulla sellise isendiga rajale, aga ei suuda pärast seda tagasisidet vist ära kuulata, tuginedes paari aasta tagusele kogemusele Londoni Taxi-ga.
Osadel rallitajatel ju kiire ja see loom sõidab paraku max 50-kmh, seega tekitab ohtralt möödasõitmis vajadusi.
[Pilt: 011133106909b5c.jpg]
Vasta
#3
Kui oled aeglane siis tuleks kiired mööda lasta. Aga on kiuslikke kes sõidavadki keset teed ja ei lase neid mööda kes sooviksid ikkagiideaalaega sõita ja poodiumile jõuda.

Kui 50km/h on max kiirus siis arvestades KP kuluvat aega siis ilmselt lähevad AKPd enne kinni kui kohale jõuad Smile
Vasta
#4
Kui esimesena alustada ,siis on lootust enne südaööd kohale jõuda , muidugi eeldusel et lõuna jääb vahele
Vasta
#5
(02-11-2017, 13:34 PM)elar93 Kirjutas: Võiks ju tulla sellise isendiga rajale, aga ei suuda pärast seda tagasisidet vist ära kuulata, tuginedes paari aasta tagusele kogemusele Londoni Taxi-ga.
Osadel rallitajatel ju kiire ja see loom sõidab paraku max 50-kmh, seega tekitab ohtralt möödasõitmis vajadusi.


Multicari võime esimeste seas rajale lasta küll, kui vaid soovi on. 



Küll võiks (loe: peaks) kõik - nii veidi aeglasemate, kui kiiremate jõuvankrite juhid - suhtuma mõistvalt nii osalevate jõuvankrite, kui sama loomulikult ka teiste avalikel teedel liiklevate sõidukite liikumisse ning tuleb proovida hoida heatujulist üksteisemõistmist.
Vasta
#6
Kusjuures mina näiteks ei pea enam selliste teemade "kas Selle või Sellega rajale saab" edasiarendamist oluliseks. On välja toodud keda vajadusel eelistatakse ehk Kõik sõltub huviliste hulgast ja osaleda soovijatest - mida rohkem on soovijaid eakamate ja huvitavamate sõidukitega, seda väiksem on võimalus rajale saada uuema, levinud ja vähemhuvitava sõidukiga (UT mõistes). 
Täpselt nii lihtne ongi ja ei ole sealjuures oluline määrata mingit kindlat marki ja mudelit.
Samuti on punktieelis just vanema sõidukiga osaledes.

Hetke seisus (2.nov 2017) tule või suvalise tuliuue "diisel-metallik" autoga, sest vabu kohti on piisavalt. Niipea, kui on ürituse mõttega haakuvaid sõidukeid normi täitmas, jäävad needsamad "diisel-metallikud" esimestena välja.
Vasta
#7
(02-11-2017, 22:15 PM)Alwaro Kirjutas:
(02-11-2017, 13:34 PM)elar93 Kirjutas: Võiks ju tulla sellise isendiga rajale, aga ei suuda pärast seda tagasisidet vist ära kuulata, tuginedes paari aasta tagusele kogemusele Londoni Taxi-ga.
Osadel rallitajatel ju kiire ja see loom sõidab paraku max 50-kmh, seega tekitab ohtralt möödasõitmis vajadusi.


Multicari võime esimeste seas rajale lasta küll, kui vaid soovi on. 



Küll võiks (loe: peaks) kõik - nii veidi aeglasemate, kui kiiremate jõuvankrite juhid - suhtuma mõistvalt nii osalevate jõuvankrite, kui sama loomulikult ka teiste avalikel teedel liiklevate sõidukite liikumisse ning tuleb proovida hoida heatujulist üksteisemõistmist.

Pakkumine on küll ahvatlev, aga seekord jätaks vahele, kuna sellest saaks väga pikk ettevõtmine. Postitus sai tehtud kuna selline teema oli tekitatud.
Prooviks see aasta vähe kiiremini hakkama saada.


Selle mõõda laskmise võimaldamisega ka 100 protsenti nõus, aga ka seda tuleb teha mõlemale osapoolele ohutult.
Vasta
#8
(07-11-2017, 08:48 AM)tai Kirjutas: tai
daewoo tico 1997a
2 sõitjat/2 magamas

[Pilt: 1200px-Two_Daewoo_Tico.jpg]

Aega on veel 3kuud leida vähemalt 20 aastat vanem ticotaoline asi. Reeglid on kõigile ja mitte naljatamiseks.

Kood:
Millega osaleda? Sõiduk peab olema vana või/ja unikaalne või/ja FUN. Põhigrupp, juba sarnaselt eelmisele korrale, tekib sorteerituna vanuse alusel. Mida rohkem eakamaid jõuvankreid on osalemise soovi avaldanud, seda suurem on võimalik välja jäämise oht uuematel. Tuletan meelde, et eelmisel korral kujunes piiriks 1984. See põhigrupp moodustab plaani kohaselt ca 80% stardinimekirjast. Põhigruppi on siiski ennekõike oodatud sõidukid esmatootmisega kuni 1980.
Lisagrupp unikaalsed. Erinevad säravad Youngtimerid, Classicud ja muidu huvitavad autod erinevas vanuses. Sh kindlasti vähemalt välised rally-replicad. Unikaalsete osas must-valget reeglit ei ole (ei saagi olla), vajadusel otsustab korraldusmeeskond. Liiga uued rahvaautod seda muiudgi ei ole.
Osalev jõuvanker peaks olema väliselt ja tehniliselt korras. Sealjuures mida levinum Mark&Mudel või/ja uuem, seda karmim sõel. Vajadusel ja korraldaja soovil rakendub ühesuguse mudeli piirang, eelistades vanemaid ja kobedamaid. Kehtiv TÜV on avalikul teel sõites loomulikult kohustuslik.
Vasta
#9
Tsitaat:Aega on veel 3kuud leida vähemalt 20 aastat vanem ticotaoline asi. Reeglid on kõigile ja mitte naljatamiseks.


  No joppenpuhh, kui Tico tänapäeval ei ole unikaalne, siis igasugused kopikad ei saa sinna ligigi. Sellist isendit leida on sama raske, kui metskassile rehaga võid p..se ajada. Olen isiklikult AASTAID otsinud libedat isendit. Azlk ja vaz tehase tooteid võiks täna auto24 osta terve hektari aga mida ei ole saada on minu arusaamist mööda tegemist unikaalse isendiga. Mis teha, et mõned masinad surevad kiiremini välja (loe saavad ruttu vanaks).
milleks 4x4 kui olemas on kraz 6322
Vasta
#10
(08-11-2017, 18:48 PM)tai Kirjutas:
Tsitaat:Aega on veel 3kuud leida vähemalt 20 aastat vanem ticotaoline asi. Reeglid on kõigile ja mitte naljatamiseks.


  No joppenpuhh, kui Tico tänapäeval ei ole unikaalne, siis igasugused kopikad ei saa sinna ligigi. Sellist isendit leida on sama raske, kui metskassile rehaga võid p..se ajada. Olen isiklikult AASTAID otsinud libedat isendit. Azlk ja vaz tehase tooteid võiks täna auto24 osta terve hektari aga mida ei ole saada on minu arusaamist mööda tegemist unikaalse isendiga. Mis teha, et mõned masinad surevad kiiremini välja (loe saavad ruttu vanaks).
Tiku ja Taku lendava taburetiga . Miks mitte . 
Siis kui vanurid ei suuda oma rida täta.
Vasta
#11
(07-11-2017, 11:44 AM)nymmik Kirjutas: Aega on veel 3kuud leida vähemalt 20 aastat vanem ticotaoline asi. Reeglid on kõigile ja mitte naljatamiseks.

See väljaütlemine on kergelt öeldes ...küll väga naljakas.
Käisin isegi suitsetamas, enne kui midagi kirjutasin, kuigi proovin praegu seda halba harjumust maha jätta.

See nagu näitaks koha kätte kõikidele mittevanatehnika huvilistele, et "teil on veel kolm kuud aega", et selleks hakata. Sest MEIE korraldame rallit autodele, MITTE vanatehnikaga tegelevatele inimestele. Ja meil on reeglid, et teenida raha.
(vanatehnika mehed reeglina ei teeni millegagi raha.)

Ehk siis näpud püsti fa-fa autoärikale/müügijuhile/tootmise orkunnijale, kellel vanaautodest on väga sügavalt poogen ja ta ei kavatsegi sellega kunagi tegelema hakata, AGA ostab omale 1 kuu enne üritust 72a enam vähem sõitva VWi/Lada/Saabi jne, siis ta on kindel meie reeglite kohaselt tegija mees.

Eelmisel aastal ma kirjutasin, et kui ma oma 89a Audiga ei pääse sõitma, kuna kasutaja väikemees oma 72a Cortinaga ei taibanud õigel ajal regada (lõpuks ikka taipas ja ei sõitnud mitte vist väga sitte aegu).
Aga väikemees hingab iga päev rauda ja roostet sisse ka. Vanaraua (lootusetu Fordi >80a) fanatt nagu ta on.
Respect sihukestele vendadele. (habeme ma ajaks tal küll maha, kui magavast peaks kätte saaks; siiamani pole saanud, rsk)

S
Aga sel aastal ma tühistaks oma kandideerimise.

Mis sest, et ma just ostsin talle (vana audi) 17" valud ja vastavad talvekad.
Ma ei ole huvitatud.
Võistelgu teil või üle 600€ autod, mis just hetkel ostetud.
(ma ei pea siin muidugi silmas igasugu hulle tsilkivendi (eriti "lollid?" = rauast vennad), staažikaid kifte usakaid, porge vendasid, ruutsi mittesurevat rauda; vene asju, mis iks sõidavad oma bensukulust hoolimata, need suured ka (tervitused suurte V8 vendadele, kellega olen mõnikord küttekulu peale vaidlema jäänud; , seda punast VW, mis ei soolavees ka juba 20a kustu (mis krt tal uksele kirjutet on; iga kord ta on kohal?); datsunivendi, itaalia dedioni saasta (mille lõpmatu idiootne fänn ma olen) jne...jne ...jne roostenuusutajaid väga kifte mehi, kes mul hetkel meelde ei tulnud, sest mälu on mul nõrk....)

Et mõni 500€ omav kodanik, kes suudab omale >80a sõitva romu auto24-jast muretseda, minu eest rajale saaks.
Las siis saavad ja kaunistavad teie ÜRITUST ja mitte naljatamiseks tehtud REEGLEID.

Mu poindist vast said kõik aru.
nymmik, Sa oled end maha mänginud, muarust. Enne vähemalt olid keegi.

Ma ei hakka oma 1978a Jaguari garaažist mitte kunagi välja ajama, et Sinu silmis vanatehnikahuviline, kel on kolm kuud aega, olla.
Ma ei hakka ka oma kolme musta numbri auto omanikku veenma, et nüüd ja kohe on vaja seda soola sisse uputada. Minu juhtimisel. (kuigi, need "hullud" vast isegi oleks nõus, et kui on vaja siis on vaja; lihtsalt kui palju raha läheb, on nende loomulik küsimus)
Ja ei hakka ka praegust 1970a just valmissaanud LR projekti omanikku veenma, et Talveralli on õige koht, kus tema ostetud http://www.krown.ee korrosioonikaitset me hakkame testima. (mis sest, et 500km ma pean selle autoga eestis läbima enne üleandmist, nii on temaga kokkulepe)

P.S. Ticost ei arva miskit, ei head ei halba. 
Osad ostavad telekaid, et neid vaadata, osad selleks, et nendega odavalt saaks sõita. Eks nad on täna juba haruldased ka.

.
Vasta
#12
Seoses selle Tikuga üks meelevaldne meenutus. 2018a ralli toimumise ajaks on see Dai-je-voo 21a vana, vähemalt üldjoontes.
 Võrdluseks, 2004a taliralli puhul pääses rajale 1983a Toyotaga ehk samuti 21a vana. Imelik oli, aga oli Smile Ja ega ajalugu ei peagi korduma.
Vasta
#13
(12-11-2017, 18:52 PM)stihl Kirjutas:
(07-11-2017, 11:44 AM)nymmik Kirjutas: Aega on veel 3kuud leida vähemalt 20 aastat vanem ticotaoline asi. Reeglid on kõigile ja mitte naljatamiseks.

See väljaütlemine on kergelt öeldes ...küll väga naljakas.
Käisin isegi suitsetamas, enne kui midagi kirjutasin, kuigi proovin praegu seda halba harjumust maha jätta.

See nagu näitaks koha kätte kõikidele mittevanatehnika huvilistele, et "teil on veel kolm kuud aega", et selleks hakata. Sest MEIE korraldame rallit autodele, MITTE vanatehnikaga tegelevatele inimestele. Ja meil on reeglid, et teenida raha.
(vanatehnika mehed reeglina ei teeni millegagi raha.)

Ehk siis näpud püsti fa-fa autoärikale/müügijuhile/tootmise orkunnijale, kellel vanaautodest on väga sügavalt poogen ja ta ei kavatsegi sellega kunagi tegelema hakata, AGA ostab omale 1 kuu enne üritust 72a enam vähem sõitva VWi/Lada/Saabi jne, siis ta on kindel meie reeglite kohaselt tegija mees.



Et mõni 500€ omav kodanik, kes suudab omale >80a sõitva romu auto24-jast muretseda, minu eest rajale saaks.
Las siis saavad ja kaunistavad teie ÜRITUST ja mitte naljatamiseks tehtud REEGLEID.


Ma ei hakka oma 1978a Jaguari garaažist mitte kunagi välja ajama, et Sinu silmis vanatehnikahuviline, kel on kolm kuud aega, olla.
Ma ei hakka ka oma kolme musta numbri auto omanikku veenma, et nüüd ja kohe on vaja seda soola sisse uputada. Minu juhtimisel. (kuigi, need "hullud" vast isegi oleks nõus, et kui on vaja siis on vaja)
Ja ei hakka ka praegust 1970a just valmissaanud LR projekti omanikku veenma, et Talveralli on õige koht, kus tema ostetud http://www.krown.ee korrosioonikaitset me hakkame testima. (mis sest, et 500km ma pean selle autoga eestis läbima enne üleandmist, nii on temaga kokkulepe)

P.S. Ticost ei arva miskit, ei head ei halba. 
Osad ostavad telekaid, et neid vaadata, osad selleks, et nendega odavalt saaks sõita. Eks nad on täna juba haruldased ka.

.


Piinlik lugeda kuidas täiskasvanud inimene niimoodi halama pistab. Kui sa ei taha oma vanatehnikat välja ajada, mida Sa siis üldse undad? Talveralli on siiski vanatehnikaüritus vanatehnikainimestele ja VANATEHNIKALE. Ma usun, et mitte keegi ei tunne Talveralli stardis puudust Audi B3-st, olgu seal roolis kasvõi Valeri Kirss või vanajumala vanaema.

500€ romudega sõitjad ei pruugi olla nii tõsised vanatehnikamehed kui austet ksf Stihl, aga kui neil on soovi reeglitele vastava masinaga rajale tulla, siis peaks neid igal juhul eelistama B3-dele ja Mazdakuutele. Nii mõnigi praegune arvestatav vanatehnikasõber on alustanud omal ajal samamoodi 5000-eeguse autoga. Kui seesama mittevanatehnikahuviline oma 500-eurose järgmiseks aastaks paremini korda teeb või kasvõi välismaalt mõne korralikuma vanakese toob, siis kokkuvõttes on Eesti vanatehnikaliikumine sellest ju võitnud, minu meelest on just see huvilisteringi laiendamine olnud Talveralli algseks (ja hästitoimivaks) ideeks algusest peale.

Olemasolevad ja laialt respekteeritud vanatehnikakunnid, kes ei viitsi oma vanatehnikat Talverallile välja tuua, võivad ju isekeskis mujal kohtuda ja rusikad vasta oma või võõraid rindu lömmi taguda kui soovi on. Talveralli suunitlus peaks siiski olema tehnikakeskne.



Mina näiteks usun, et isand Tai ei solvunud Nymmiku kommentaari peale. Auto on tõesti eriline ja tõesti tänaseks kadunud, kuid sellegipoolest liiga uus. Korraldajatel tasuks mõelda, ehk oleks jumet Priiduaegse Moodsa asemele mingi null-klass erilistele masinatele teha. Eelmise aasta paljuräägitud Lexus, antud Tico jms ägedad 90.-date asjad võiks seal kasvõi oma arvestuses sõita.
Vasta
#14
(13-11-2017, 00:33 AM)zazik Kirjutas:
(12-11-2017, 18:52 PM)stihl Kirjutas:
(07-11-2017, 11:44 AM)nymmik Kirjutas: Aega on veel 3kuud leida vähemalt 20 aastat vanem ticotaoline asi. Reeglid on kõigile ja mitte naljatamiseks.
Ma ei hakka oma 1978a Jaguari garaažist mitte kunagi välja ajama, et Sinu silmis vanatehnikahuviline, kel on kolm kuud aega, olla.
Ma ei hakka ka oma kolme musta numbri auto omanikku veenma, et nüüd ja kohe on vaja seda soola sisse uputada. Minu juhtimisel. (kuigi, need "hullud" vast isegi oleks nõus, et kui on vaja siis on vaja)
Ja ei hakka ka praegust 1970a just valmissaanud LR projekti omanikku veenma, et Talveralli on õige koht, kus tema ostetud http://www.krown.ee korrosioonikaitset me hakkame testima. (mis sest, et 500km ma pean selle autoga eestis läbima enne üleandmist, nii on temaga kokkulepe)
Olemasolevad ja laialt respekteeritud vanatehnikakunnid, kes ei viitsi oma vanatehnikat Talverallile välja tuua, võivad ju isekeskis mujal kohtuda ja rusikad vasta oma või võõraid rindu lömmi taguda kui soovi on. Talveralli suunitlus peaks siiski olema tehnikakeskne.
Eelolevad mõtted on ehe läbilõige meie vanatehnikaliikumisest. Teema algatuseks ksf! tai intrigeerivad ja konflikti õhutavad sõnavõtud. On ju ilmselge, et olukorras, kus Uunikute Talveralli üks alustõdesid on juba üle 15 aasta olnud osaleva sõiduki vanus, ei saagi teistsugust vastust korraldajalt tulla. Olgem ausad, igal üritusel on oma raamid. Seejärel ksf! nymmik lühike, konkreetne, kui tuntava annuse ülbusega vastus. Ja rohkem ei olnudki vaja, et käivitada igipõline vastasseis. 
Kas oleme tõesti nii kergesti süttivad? Kas tõepoolest on hinged nii õrnakesed, et meestevaheline konkreetne ja mitterafineeritud jutt paneb isegi konkreetselt sellega mitteseotud inimese solvuma? 
Vanatehnikaharrastus ei ole ainult musta numbriga autod-mootorrattad, kuid VANA peaks tehnika olema küll. Vanus on loomulikult suhteline kriteerium ja just selleks on vanus sageli numbriliselt väljendatud. Alati (kuid liigset kära tegemata) osaleb keegi ka uuema tehnikaga. Nähtud on talverallil isegi selle sama aasta autot. Kui aga tõstetakse lipp juba mitu kuud varem vardasse ja nõutakse erandeid, siis ilmselgelt üldise pildi ühtlustamiseks on vajalik raame seada. 
Mind väga häirib teineteise mahategemine. Eriti stiil, et mina olen tegija, ei kavatse isegi osaleda üritusel, kuid kritiseerin ja halvustan ikka. 
Vanatehnikaharrastus saab alguse huvist tehnika vastu. Ilma üldiste oskusteta tehnikavallas ei ole ka vanatehnikahuvilisena teha muud, kui vaid koguda seisvaid asju. Mitte kellegi esimene sõitmapandud masin ei ole kohe musta numbri vääriline. Ausalt öeldes ei ole isegi tähtsust sellel, kui vana see sõiduk on. Kui me tahame vanatehnikaharrastusele pealekasvu, siis vajame selliseid vanatehnikaga seotud üritusi, kuhu soovivad tulla ka nooremad inimesed, kes kunagi hiljem hakkavad taastama ka musta numbriga masinaid. Selliseid üritusi on tegelikult vähe - talveralli on üks nendest. Eesti kliimas ei olegi mõtet taastatud vanatehnikaga talvel tänaval sõita, mistõttu 500eurose autoga osalemine võib meie hobi tulevikku arvestades olla just optimaalne lahendus. Masina hinnast olulisem on:
1. sõiduki vanus - et oleks ikka vanatehnikaüritus, mitte autoorienteerumine, mida tehakse iga nädal
2. esteetiline välimus - selle eest hoolitseb eelkõige ühiskondlik arvamus ja korraldaja eelnevad suunised
3. tehnika vastupidavus - kui 500 eurone teeb mitusada kilomeetrit läbi, siis on rõõm suur. Iga seiklus õpetab ja annab jutuainet. Tehnikavallas on rikked tavaline, isegi kõige paremini taastatud sõiduk võib tee äärde jääda
4. hea tuju ja tolerantsus - oleme tegelikult ju sama hobi harrastajad ja mõttekaaslased, mitte vaenlased 
Eelnevad punktid ei ole tähtsuse järjekorras. 
Soovin kõigile rahulikku meelt ja rohkem heatahtlikkust. Meil on tore hobi, tordedad on tegelikult kõik hobikaaslased - sealhulgas ksf!ksf! tai, nymmik, stihl ja zazik. Igaüks omamoodi, oma väikeste kiiksudega. Ja mis kõige tähtsam - me oleme kirglikud. Rohkem kirge vanatehnikasse ja omavahelistesse headesse suhetesse. Samas soovin vähem kirge teineteise halvustamisse.
Vasta
#15
Korraldajad võiks mõelda näiteks nn Turisti või Touring klassi loomise peale. Omal on akna all talveks puhuriga Jaapani nelikveoline, millel vanust õnnetuseks vaid 20 aastat. Kui saaks, siis teeksin ürituse nii seikluse kui ajaviite mõttes hea meelega kaasa, ent karikate/kulinate ja lõpparvestuse koha osas poleks mul mitte mingit ambitsiooni. Usun, et sarnaseid inimesi oleks veel ja peale värvikama stardirivi saaks ka korraldajad oma kulud kiiremini tagasi. Kui see klass muutub "liialt" populaarseks, siis saaks neilt koorida kõrgemat kümnist või lasta teisest otsat kahekümne "laadaka" seast üritusele 10 kontekstiga enam sobivat autot.
Vasta
#16
Minul on nii paks nahk et mine ei solvu, kui mõni kaasfoorumlane ennast kõigist paremaks vanatehnika huviliseks peab. Mina ennast ei pea, vaid olen vanade autode fanaatik ja tehnikahuviline. Kogun vanu asju ja panen riiulisse.

Aga igal üritusel on RAAMID ja Uunikute Talveralli raamid on sõiduk koos meeldiva olemisega. Ning sõiduki raamid sellel üritusel on:
Kood:
Millega osaleda? Sõiduk peab olema vana või/ja unikaalne või/ja FUN. Põhigrupp, juba sarnaselt eelmisele korrale, tekib sorteerituna vanuse alusel. Mida rohkem eakamaid jõuvankreid on osalemise soovi avaldanud, seda suurem on võimalik välja jäämise oht uuematel. Tuletan meelde, et eelmisel korral kujunes piiriks 1984. See põhigrupp moodustab plaani kohaselt ca 80% stardinimekirjast. Põhigruppi on siiski ennekõike oodatud sõidukid esmatootmisega kuni 1980.
Lisagrupp unikaalsed. Erinevad säravad Youngtimerid, Classicud ja muidu huvitavad autod erinevas vanuses. Sh kindlasti vähemalt välised rally-replicad. Unikaalsete osas must-valget reeglit ei ole (ei saagi olla), vajadusel otsustab korraldusmeeskond. Liiga uued rahvaautod seda muiudgi ei ole.
Osalev jõuvanker peaks olema väliselt ja tehniliselt korras. Sealjuures mida levinum Mark&Mudel või/ja uuem, seda karmim sõel. Vajadusel ja korraldaja soovil rakendub ühesuguse mudeli piirang, eelistades vanemaid ja kobedamaid. Kehtiv TÜV on avalikul teel sõites loomulikult kohustuslik.
Eelregistreerimise käigus (sõltumata põhjustest) on võimalus ja õigus sõidukit ning osalejate arvu vahetada või täpsustada. Peale registreerunuks osutumist jääb koraldajatel õigus autode vahetusi mitte lubada, eelkõige uuemate vastu.

Eestis on piisavalt aastaringselt igasuguseid üritusi autodele kuhu igamehe masin sisse passib, offroadist - orienteerumiseni ja mannergute sõiduni. 

Kui Talveralli üritus jääb kestma, siis iga aastaga lähevad raamid ainult kitsamaks. Piisavalt on räägitud ja antud suuniseid mida oodatakse.

ksf Tai leiab kindlasti mõne raamidesse sobiva masina. Ning ksf Stihl, B3 Quattroga saab niisama jääl ka paugutada ja rõõmu kui palju, rohkem isegi  vast.

Ürituse eesmaärk ei ole et kõik Eesti autod saaks osaleda, seda massi ei jaksa hallata ja see ei ole äri. Selleks ongi piirid peal nii osalejate arvu, autode arvu kui ka vanuse  ja stiili koha pealt.

Kõik on suured mehed, kas te restorani ukse taga ka halate kui kummikutega sisse ei lasta?
Vasta
#17
(13-11-2017, 13:27 PM)Suuredmootorid Kirjutas: Korraldajad võiks mõelda näiteks nn Turisti või Touring klassi loomise peale. Omal on akna all talveks puhuriga Jaapani nelikveoline, millel vanust õnnetuseks vaid 20 aastat. Kui saaks, siis teeksin ürituse nii seikluse kui ajaviite mõttes hea meelega kaasa, ent karikate/kulinate ja lõpparvestuse koha osas poleks mul mitte mingit ambitsiooni. Usun, et sarnaseid inimesi oleks veel ja peale värvikama stardirivi saaks ka korraldajad oma kulud kiiremini tagasi. Kui see klass muutub "liialt" populaarseks, siis saaks neilt koorida kõrgemat kümnist või lasta teisest otsat kahekümne "laadaka" seast üritusele 10 kontekstiga enam sobivat autot.

Turistiklassil see üritus ju põhinebki. Enamik autosid on turistiklassis.

Kuna osalejate puuduse käes Talveralli ei kannata (pigem vastupidi), siis antud mõttel selles suhtes jumet pole. Puhuriga nelikveoliste jaoks on üritusi aasta ringi ja seinast seina, antud üritus on siiski teise suunitlusega. Kui üldse mõelda moodsamate masinate rajalelaskmise suunas, siis pigem just Tico-taolised autovärdjad, mis on tänavapildist täielikult kadunud, või siis tõesti mingis mõttes erilised autod (kasvõi Multipla), mida oleks huvitav vaadata. Imprezasid ja Evosid on palju, Quattrotest rääkimata. 

Kindlasti oleks Eestis kohta ka Youngtimer-sõitudele, aga Uunikute Talveralli peaks siiski jääma vanadele (ja erilistele) autodele. 


See on muidugi puhtalt minu subjektiivne arvamus.
Vasta
#18
(13-11-2017, 11:51 AM)indreksirk Kirjutas: Eesti kliimas ei olegi mõtet taastatud vanatehnikaga talvel tänaval sõita, mistõttu 500eurose autoga osalemine võib meie hobi tulevikku arvestades olla just optimaalne lahendus. Masina hinnast olulisem on:
1. sõiduki vanus - et oleks ikka vanatehnikaüritus, mitte autoorienteerumine, mida tehakse iga nädal
2. esteetiline välimus - selle eest hoolitseb eelkõige ühiskondlik arvamus ja korraldaja eelnevad suunised
3. tehnika vastupidavus - kui 500 eurone teeb mitusada kilomeetrit läbi, siis on rõõm suur. Iga seiklus õpetab ja annab jutuainet. Tehnikavallas on rikked tavaline, isegi kõige paremini taastatud sõiduk võib tee äärde jääda
4. hea tuju ja tolerantsus - oleme tegelikult ju sama hobi harrastajad ja mõttekaaslased, mitte vaenlased 
Eelnevad punktid ei ole tähtsuse järjekorras. 

Kõik väga õige.

Aga ma ei mõnitanud oma pahandamisega siin 500€-se auto omanikke (khm, krt, mu oma auto turuväärtus on ju samuti täpselt selline!), vaid protesteerisin valjuhäälselt selle vastu, et Vanatehnika talverallil osalevad vahetult enne üritust soetatud sõidukid. Sest neil lihtsalt on aastaarvu eelis.

Ja seda propageerivad isegi korraldavad isikud. (sul on veel 3 kuud aega a`la jne, ära õienda vaid mine osta mingi sihuke ja sõida (end ja teisi surnuks))


Mina valisin oma B3 kupe  välja ühelt Tartu müügiplatsilt aastal 2004, vahepeal on sellega erinevad lähedased sõitnud.
Põhiliselt on ta seisnud. Täna, kui teda müüa, saaks, jah, 500€. (kui enne poleerida ja vahatada).
P.S. Ta EI OLE quattro, mootoril on kw vähe ja kui kolmekäigulisele automaadile 1 minut aega anda, siis sõidab isegi oma lubatud 100km/h välja. Smile
(Priit, va vanameister, kunagi pidi stardis äärepealt naerust pikali kukkuma, kui sellel aut. kasti valitsat nägi; sõber ju töötab klepsufirmas, kes enne auto üle käis ja välimuse S2-ks tuunis)
Aga ostja saaks hea auto, kui müüks. Hooldusraamat lõpuni, kõik jutud. Jah, neliveduste paugutamisele temaga asja ei ole. Vanainimese auto on.
Ja ei ole müüa.


Pakun, et tavainimene, kes läheb auto24ja, EI OSKA sellist korralikku autot välja valida. (ja ega neid väga selle hinnaga ei müüda ka). 

Müügil on illegaalsete TÜV-idega suremiseelsed pannid. (tehke silmad lahti, eks)
Mida nad ei jõua, ei oska, ei ole raha korda teha; sõidetakse lihtsalt kuidagimoodi sureb/ei sure asi ära ja müüki/prügimäele ta läheb.
Asi on vanatehnikast suht kaugel.
 
Ja kõik, kes vanatehnikaga natukenegi kokku on puutunud, teavad suurepäraselt, et isegi kolme kuuga ei aja mitteproff seda 500€-st autot mitte kuidagi heasse sõidukorda.
Teab Nõmmik (kelle viimast 03-02 projekti olen huviga jälginud, vana tegelt valdab asja suurepäraselt) ja tead Sina, Indrek.
Mina oma Audil tean juba aastaid; et vasak tagasupport tahab riiulil oleva vastu vahetust, muidu piduriosad on kontrolli all. ABS toimib super ja on välja lülitatav.
Jne.

Kes täna veebruariks vana auto ostab, on sisuliselt killer.

Ma ju näen kõrvalt autoteenindusest, kuidas nad oma 2007-2010+ autode remondi teemadel nutavad, ega tavalised vana auto ostjad paremad ole...
Juba nendel 2007+ masinatel on kogu pidurivärk täiesti persses, ülevatustel vajutatakse pidurivoolikuid lõhki, mootorite mahlakasklusest rääkimata.
Remonditakse vaid hädavajalikke asju, sest raha ei ole.
 
Eelmisel aastal, kui ma auto nooruse tõttu välja jäin, kuulsin kuskilt PÄRAST üritust väidet, et auto24 oli veebruaris vanadest tühjaks ostetud????
WTF.
 
Aga noh, kui kõigile sobib, siis nii on.
 
........
 
P.S. Mõni küsib nüüd kindlasti, et miks ma päris Quattrot pole siis ostnud?
1. Sest roolis ma olen pigem Mr. Bean kui O.Tänak. Ja las ma arenen teistel teemadel. Kui üldse... Toungue
2. Sest kui siis juba ja selline peaks uus ja tõusva päikese maal ja pisikeste usinate ja tarkade kollaste käte poolt tehtud olema.
Aga uunikuks ta täna üldse ei sobi ja temaga peab koos arenema hakkama. See pole täna minu jaoks.
 
P.S.2 Ma saan ise ka suurepäraselt aru, et jutt käib vblla 5-10st %-st autodest.
90% tagapeeglisse tekkinud autod talverallil on ikkagi vanad, aastatepikkused tegijad. Aga 200st ka 10% on liiga palju.
 
Lihtsalt minu arvamus. Ja protest vast piisavalt rahulikult esitatud.
 
.
Vasta
#19
See 500.- euroste autode stardirivi peamine põhjus on talviste ürituste puudumine. Ma saan aru, et kui tikusid ja takusid on kaks, siis siledamaga kimad suvel ja täpilisega talvel. Ja siis see "talvine" ongi see viiesajane.
 
Süda tilgub verd kui aasta otsa lakutud auto pead ühe ürri pärast soola sisse kastma. Valge juut minu sees ütleb, et ega see mingi mõistlik tegu ei ole. Talviseid ürre peaks olema vähemalt kolm, siis tekiks ka mingi majanduslik point panna riiulisse see "talve-taku".

Aga noh, ega need vanatehnika inimesed päris normaalsed pole kah Smile
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#20
Isiklikult soovitan panustada võidurelvastumisse, mitte aga regamise üle kraaklemisse Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
milleks 4x4 kui olemas on kraz 6322
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne