Kgb Pobeda
#1
Nii, on tulnud aeg siia üles panna ka minu viimane lapsuke, ehk Pobeda KGB variant. Ostetud juba ligi aasta tagasi Ukrainast, aga seni oma saatust oodanud. Auto minevikust pole suurt midagi teada, millest on kahju. Eesti kirjanduses on neist isenditest juttu olnud, aga ka mainitakse, et auto on tõenäoliselt välja surnud. Tänapäeval on teada, et eksisteerib 2 eksemplari. Üks Moskvas ja teine siis Eestis. Auto oli kunagi valge ja tõenäoliselt Ukraina KGB käsutuses. Sealse arvamuse kohaselt ZIS-de saateauto. Kuna minu arvamuse kohaselt pidid KGB autod olema mustad, siis värvis müüja ta enne mulle näitamist mustaks, lootes niimoodi asjale rohkem väärtust anda. Mingit seiklusromaani kahjuks nagu A LA ZIL 115, pole siia juurde lisada.
Auto nägi ostmisel välja selline.
   
   
   
Ukraina teh. pass selline
   
Niikaua, kui dokumente vormistati, lasin ära remontida mootori
   
   
Siis tõime auto Eestisse, maksime tolli, võtsime arvele, mis läks mitu päeva, kuna sellist autot muidugi kuskil EU-s registris ei ole.
Samal ajal, kui ma jagelesin Grusiinidega Mustal merel ja Odessa - Kiievi trassil, panid poisid pilli treileri peale ja põrutasid ka Kiievisse, kus kokku saime. Igasugu vandenõu teooriate ärahoidmiseks panen edaspidi kirja, kus tööd toimuvad. Ühesõnaga plekitööd ja värvimine Kiievis. Autoklassika järelevalve all. Nõudmised on äärmiselt kõrged. Kõik peab olema vähemalt 99% originaal (poldid, mutrid, salong ajastukohasest materjalist. Praegu on juba teada, et need Pobedad tehti seest nagu ZIM-d, hallikas sineli riie ja puitimitatsiooni värvitud akna raamid. Veel selle auto erisustest võrreldes tava Pobedaga
 1. Muidugi ZIM mootor ilma hüdromuhvita
 2. GAZ 11- ne kitsam radiaator
 3. Püstine õli radiaator eespool tava radikat
 4. Kütuse paak + 20 L
 5. Kardaan kahe osaline, keskel laagripukk.
 6. Tagasild ülekande arvuga 4,44 ( tava pobil 5,125)
 7. Starter jalglülitiga, spets. ainult GAZ 20g, sest ZIM oma ei mahu ära, roolisammas jääb ette.
 8. Tugevdatud poolraamid ja ede- taga vedrud.
Kindlasti on veel erisusi, eks neist saab juttu teha, kui avastame.
 Tänaseks on auto läbinud liivapritsi ja ka mingi kergema, vist klaasi pritsi ja krunditud ning ootab keevitajat.
   
   
   
Vasta
#2
Ketserlik küsimus: mis tõestab, et see konkreetne eksemplar on originaal, mitte kohaliku talumehe poolt kuuesilindrilise mootoriga varustatud tavaline Pobeda?

Tehnilistesse passidesse andis ja annab endise NLiidu territooriumil võluda kõikvõimalikke andmeid.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3
(02-11-2017, 16:52 PM)Formika Kirjutas: Niikaua, kui dokumente vormistati, lasin ära remontida mootori
Ma nüüd ei teagi, kas imetleda Ukraina seppade meistrioskusi kiire ja korraliku töö tegemisel või sealsete bürokraatide aeglust dokumentide vormistamisel.  Rolleyes
Vasta
#4
(02-11-2017, 16:56 PM)Aspelund Kirjutas: Ketserlik küsimus: mis tõestab, et see konkreetne eksemplar on originaal, mitte kohaliku talumehe poolt kuuesilindrilise mootoriga varustatud tavaline Pobeda?

Tehnilistesse passidesse andis ja annab endise NLiidu territooriumil võluda kõikvõimalikke andmeid.

A.
 Ükski talumees polnud võimeline selliseid spetsiifilisi asju, nagu näiteks kahe osaline kardaan ja eriline tagasild välja mõtlema. Ta polnud isegi võimeline oma autot käigus hoidma, sest tava Pobeda radiaator ei sünni sellele masinale, vaid GAZ 11-ne oma, mis samuti  on varustatud analoogse mootoriga aga on hulga kitsam. Radiaatorist saime kätte ainult haledad riismed aga seegi suur õnn, sest mul ju 11 kah restaureerimisel. Saatsime selle Gorki autotehasesse, lubati taastada ja teinegi juurde ehitada. Mis puutub tänapäeval Ukraina autoregistri manipuleerimisse, siis nad on hullemad 10x, kui Eesti omad. Vaata mu GAZ 11-ne postitust, mis kõik läbi pidi tegema, et autole uus pass saada. Omistati uus kerenumber ja graveeriti see laseriga autole. Meil oleks piisanud tehase etiketist aga seal paluti see p..... pista. Altkäemaksu ei tasu isegi pakkuma minna. Selles osas on kord majas.
Vasta
#5
(02-11-2017, 17:04 PM)v6sa Kirjutas:
(02-11-2017, 16:52 PM)Formika Kirjutas: Niikaua, kui dokumente vormistati, lasin ära remontida mootori
Ma nüüd ei teagi, kas imetleda Ukraina seppade meistrioskusi kiire ja korraliku töö tegemisel või sealsete bürokraatide aeglust dokumentide vormistamisel.  Rolleyes
Lihtsalt, mul polnud kiiret auto Eestisse toimetamisel. Ostsin kevadel, vist Mais koju toodi Augustis, kui mootor valmis sai. Nii lihtne see ongi. Smile
Vasta
#6
Kuskilt on meelde jäänud, et neid Pobedasid, 20G, valmistati täpselt 100 tk. See oleks ka loogika vastane mõelda, et nad kõik hävitati. Tol ajal, 60-ndate esimesel poolel, oletan ma sai neil teenistus aeg KGB-s otsa ja nad anti asutustele, kes pidid nendega edasi majandama. Erakätesse sattumist püüti vältida. Kuskilt olen lugenud, et need ZIM-i mootoriga Pobid ei olnud nii suur saladus, kui hilisemad mudelid (23 ja 2424). Tegu oli Hrutchovi ajastuga. Seoses üldise sulaga pole mingi ime, et mõned neist lõpuks erakätesse maabus. Iseasi, kas juba originaal mootoriga. Tõenäoliselt mõned ei teadnudki, mis auto tal istumise all on, sest kapoti all podises juba GAZ 20 või GAZ 21 mootor. Ja lõppkokkuvõttes võis mõni üliharuldane pill tavaauto pähe vanarauda sattuda. Ootan huviga tööde käiku, et teada saada mis siis veel eristas 20 ja 20 g-d
Vasta
#7
Kas GAZ M20G oli tootmises umbes samas ajavahemikus,kui M20? Esivõre järgi otsustades on isand Formika auto kuskil 57-58?

Kas see mootor,mis vahel oli ostes oli 51 oma või ZIM? Pildilt kahjuks aru ei saa,millega täpselt tegu.

Üks erisus peaks M20G olema veel: tulemüür on ilmselt veidi tahapoole viidud,et rida 6 mootor ära mahuks. Tava Pobedal ei ole isegi rida 4 jaoks väga palju ruumi ees ega taga. Sinna ei mahuks rida mootor kohe kuidagi ära.

Vasta
#8
Üks punkt jäi mind vaevama, hr Formika mainis, et autol oli jalg starter ja mingi eriline ka. Kas tõesti tehti ainult 100-le autole oma spetsiifiline starter?
Vasta
#9
(02-11-2017, 18:12 PM)kopraonu Kirjutas: Kas GAZ M20G oli tootmises umbes samas ajavahemikus,kui M20? Esivõre järgi otsustades on isand Formika auto kuskil 57-58?
Neid toodeti aastatel 1956 - 1958. Minu oma on aastas 1956, siis üks esimesi. Kahjuks neid autosid ei markeeritud nii nagu GAZ 23 1 - 603-ni. Tõenäolislt sellepärast, et neil ei olnud oma markeeringut vaid lihtsalt G täht.
Vasta
#10
(02-11-2017, 18:13 PM)sfinks Kirjutas: Üks punkt jäi mind vaevama, hr Formika mainis, et autol oli jalg starter ja mingi eriline ka. Kas tõesti tehti ainult 100-le autole oma spetsiifiline starter?
 Tegelikult on starterina kasutatud GAZ 67-e starterit, mingil määral ümber ehitatud kujul. ZIM-i või Pobeda starter sinna ei mahu, kuigi ka need olid algselt jalglülititega. Eks seal mm-te mäng ole. Eks hiljem selgub. Kui mootor maha tõsteti, siis ei osanud sellele tähelepanu pöörata. See selgus siin juppide kogumise ja Autoklassika mehed said paar nädalat tagasi ühendust Moskvas, selle teise 20G omanikuga. Kui me mõtlesime, et see jalgstarter on paigaldatud millegi etema puudumise tõttu (ümberehitus Gaz 51-lt), siis saime teada, et peabki nii olema, kuna roolisammas ei võimalda el. lülitusega starterit panna. Ka saime teada õliradika olemasolust, sest minu eksemplaril polnud seda säilinud. Äkki õnnestub enne kokkupandmist seda Moskva eksemplari studeerida.
Vasta
#11
(02-11-2017, 18:12 PM)kopraonu Kirjutas: Üks erisus peaks M20G olema veel: tulemüür on ilmselt veidi tahapoole viidud,et rida 6 mootor ära mahuks. Tava Pobedal ei ole isegi rida 4 jaoks väga palju ruumi ees ega taga. Sinna ei mahuks rida mootor kohe kuidagi ära.

Mingi legendi kohaselt oligi Pobedale algselt ette nähtud R6 mootor, aga Stalin leidis, et see on liigne priiskamine ja käskis 2 silindrit maha võtta. Kui see on tõsi, siis peaks ZIM-i mootor just parasjagu täpselt ära mahtuma.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#12
Natuke veel Pobeda sünnist. Meil levinud rahvjuttude põhjal valmistati Pobedad algselt samade GAZ 11-ne baasil olevate mootoritega, aga kõigi rahvaste isa Stalin olevat sellele plaanile kriipsu peale tõmmanud, võtvat liiga palju bentsu. Tegelikkuses olid esimesed Pobedad varustatud hoopis 2.7 L 6 sil mootoritega aga tookord ega ka hiljem polnud nõukogulased võimelised neid seeriaviisiliselt tootma.

Изначально автомобиль проектировался в двух вариантах: М-25, в полном соответствии с полученным заданием имевшем 2,7-литровый шестицилиндровый двигатель, и созданном по инициативе Липгарта М-20 — с 2,1-литровым четырёхцилиндровым. Числа «20» и «25» в обозначениях автомобилей отражали их принадлежность к новой линии моделей Горьковского автозавода с двигателями уменьшенного по сравнению с довоенными образцами рабочего объёма — в дальнейшем её продолжили модели ГАЗ-21 и ГАЗ-24, в отличие от многолитражных легковых моделей, обозначения которых начинались с единицы — ГАЗ-11, ЗИМ (ГАЗ-12), ГАЗ-13 и ГАЗ-14 «Чайка». Динамические качества «Победы» с четырёхцилиндровым двигателем примерно соответствовали «Эмке» М-1, заменить которую в народном хозяйстве было основной задачей новой модели, но при ощутимо лучшей топливной экономичности за счёт более совершенной конструкции двигателя, сделавшей возможным уменьшение его рабочего объёма с 3,5 до 2,1 литра без потери мощности. Версия с шестицилиндровым двигателем имела динамику, соответствующую аналогичным европейским моделям того времени и шестицилиндровому ГАЗ-11-73, но отличалась сравнительно более низкой экономичностью. Впоследствии по ряду причин работы по шестицилиндровому варианту «Победы» были свёрнуты.

Ja siin edasi ka juttu kuidas siiski see 3,5L mootor Pobeda aiste vahele jõudis.

Следует отметить, что позднее шестицилиндровый автомобиль на базе М-20 всё же пошёл в малую серию под обозначением М-20Г / М-26, но его двигатель был иным — 90-сильный от ЗИМа (ГАЗ-12), увеличенного по сравнению с прототипами «Победы» рабочего объёма — 3,5 литра против 2,7.

Nii palju siis Eestis levinud Pobeda legendist.
Vasta
#13
(02-11-2017, 18:48 PM)Marcello Kirjutas:
(02-11-2017, 18:12 PM)kopraonu Kirjutas: Üks erisus peaks M20G olema veel: tulemüür on ilmselt veidi tahapoole viidud,et rida 6 mootor ära mahuks. Tava Pobedal ei ole isegi rida 4 jaoks väga palju ruumi ees ega taga. Sinna ei mahuks rida mootor kohe kuidagi ära.

Mingi legendi kohaselt oligi Pobedale algselt ette nähtud R6 mootor, aga Stalin leidis, et see on liigne priiskamine ja käskis 2 silindrit maha võtta. Kui see on tõsi, siis peaks ZIM-i mootor just parasjagu täpselt ära mahtuma.
 Tulemüüri pole taha poole viidud, aga siduri koja kamber on suurem, et mootorit taha poole viia. Autoklassika meeste sõnul, kes teda seal nüüd uurivad, on kasutatud GAZ 51-e kambrit, ehk ümbrist. Mootori ja tulemüüri vahepealne on ainult paar milli. Ja muidugi GAZ 11-ne radiaator, mis on kitsam kui PObi enda oma ja annab ette poole liigutada. Tava olukorras pole võimalik seda mootorit Pobile panna.
Vasta
#14
Ja mina loll uskusin tõesti seda legendi, isakesest Stalinist ja tema ülimast ettenägelikkusest. Aga küsimus ka miks on seal mainitud kaks varianti M20G/M26 6 silindristena.
Vasta
#15
(02-11-2017, 19:03 PM)sfinks Kirjutas: Ja mina loll uskusin tõesti seda legendi, isakesest Stalinist ja tema ülimast ettenägelikkusest. Aga küsimus ka miks on seal mainitud kaks varianti M20G/M26 6 silindristena.
 Kunagi ma leidsin Internetist pildi ka GAZ M26 kohta, aga nüüd enam kahjuks ei leia. Alguses mõtlesin ma ka ekslikult, et tegemist on sama mudeliga aga siis tuli välja, et tegu oli prototüübiga pikendatud kerega (umbes nagu ZIM) Pobeda mudeliga ja 6 sil. 3,5L mootoriga isendist, mis tootmisse ei läinud. Ukrainlastel on selle eluka foto olemas, kui huvi võin paluda saata.
Vasta
#16
Siin veel üks propaganda pilt Pobile Zim-i mootori paigaldusest, mis muidugi on vale. Esiteks Pobil oli ZIM mootor ilma hüdromuhvita ja teiseks selline starter poleks sinna ära mahtunud. Veel vähem ees oleva iluvõrega.
   
Vasta
#17
Kindlasti riputa see üles,sest olen netis kolades leidnud,et tihti arvatakse,et M-26 on sama asi,mis M-20G aga nagu tuleb välja siiski mitte.

Vasta
#18
(02-11-2017, 19:43 PM)kopraonu Kirjutas: Kindlasti riputa see üles,sest olen netis kolades leidnud,et tihti arvatakse,et M-26 on sama asi,mis M-20G aga nagu tuleb välja siiski mitte.
Siin see on. Juurde on kirjutatud GAZ M26 Opõtnõi
   
Vasta
#19
Siin on ka näha ja lisaks veel huvitavaid arendusi sama algmaterjali kasutades.
http://5koleso.ru/articles/obzory/70-let...a-gaz-m-20
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#20
Sellel fotol pole tegelikult midagi muud kui ZIM-i prototüüp. Tõenäoliselt pannakse ka seda hüdromuhviga mootorit just sama masina keresse... Tähis M26 on tema jaoks veidi meelevaldne.

http://gaz20.spb.ru/magazines/images/xxl...2_5_17.htm

Jätkuvalt soovitan seda raamatut: 

https://www.retrodetal.ru/detail/905-12/

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne