20 aastat seisnud Moskvichi käivitamine
#1

Tere!
Sai õuele toodud üks 20 aastat kuuris pakkudel seisnud Mosse. Lihtsalt puhtalt huvist antud auto vastu. Autol on kere täitsa ok, aga tööle masin hakata ei taha.
Nimelt sai tehtud siis järgmiselt:
1) karpa puhtaks
2) igasuguseid kontakte, elektrisüsteeme puhastatud jne
3) topkat antud
Ei taha aga käivituda. Mida veel kontrollida/saan ära teha, et masina käima ikka saaks.

Terv.
izplaneta
Vasta
#2

Võiks vaadata kas süütejärjekord õige. Mingid naljahambad on vahest suutnud tekitada kaose.....
Võiks uurida palju silindrites survet ka on. Üldiselt on nii,et kui säde on ja bensiin peale jookseb,peab käima minema. Kui ise ei taha minna siis vedades ikka. Klapid roostetavad ka seistes ära ja algul ei pruugi pidada. Rõngadki võivad kinni olla.
Ja üldse võiks uurida mispärast autu seisma jäi. Big Grin

T.
Vasta
#3

Mossest niipalju, et mootor ringi käib. Kui ühe teiselt autolt võetud küünla mosse piibu otsa panin, siis sädet näha polnud, aga sädet tunda oli küll, kui näpp küünla vastu panna  Big Grin. Muidu väideti, et 20 aastat tagasi auto sõitis sinna kuuri, kui tõsi ta on, seda ei tea keegi Big Grin.
Aga aitäh vastamast, kontrollin need asjad kõigepealt siis üle!
Vasta
#4

(05-11-2017, 18:46 PM)izplaneta Kirjutas:  Mossest niipalju, et mootor ringi käib. Kui ühe teiselt autolt võetud küünla mosse piibu otsa panin, siis sädet näha polnud, aga sädet tunda oli küll, kui näpp küünla vastu panna  Big Grin. Muidu väideti, et 20 aastat tagasi auto sõitis sinna kuuri, kui tõsi ta on, seda ei tea keegi Big Grin.
Aga aitäh vastamast, kontrollin need asjad kõigepealt siis üle!

Mosse küünlajuhtmed ilmutavad suurepärast võimet sädeme võimsust massi ära kaotada. Samuti 20a vanad küünlad oleks mõistlik minema visata. Õhufiltri kaane alt hiired minema peletada. Karburaatori aknas peaks kütuse tase mitte üle 1/2 illuminaatorist olema (kui selline on).
Aga kui miski ei aita, siis tuleb küla pealt mõni vanaldane  mosseomanik leida, kes paneb käe peale ja ütleb mis vaja elustamiseks teha.  Mossega peab silmside olema, muidu diagnoosi ei pane.
Vasta
#5

Kui mina omal ajal mosset pidasin, oli kõige õrnem koht süütesüsteemis jagaja kaan. Kui see märjaks või ka niiskeks sai, äi tulnd sõidust suurt midagi välja.
Ka vana kaane omadused võivad sellised olla, et säde ei koondu vajalikul hetkel vajalikku kohta.
Kuidas 20 aastat vanad süütepoolid käituvad , ei tea ka ennustada.
Ehk, kui küte peale tuleb, õhku saab ja toore asendit sättida saab, silinder natuke survet ka peab ja käima ei lähe, siis on viga süütesüsteemis.
Vasta
#6

Kas kusagil internetiavarustes ka Moskvichi käsiraamatut leidub? Või tasub mul isegi kohalikku raamatukokku kiigata?
Vasta
#7

Alustuseks on see isegi hea, et käima ei läinud. See 20 a vana õli, mis seal sees on, pole kindlasti enam õli ja õlikanalid on ka arvatavasti ära/kinni kuivanud.
Vähemalt teemaalgataja postitusest ei selgunud, et oleks õliga enne midagi ette võetud.
Mul oli kunagi tööautoks pirukamosse. Põhimureks käivitamisel olid põlenud kontaktid ja läbipeksev jagajakaas.
Vasta
#8

(05-11-2017, 20:51 PM)izplaneta Kirjutas:  Kas kusagil internetiavarustes ka Moskvichi käsiraamatut leidub? Või tasub mul isegi kohalikku raamatukokku kiigata?

Neid mossesid oli ikka päris mitu. 400-st kuni esisillaveoliseni. Millisest jutt käib?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

(05-11-2017, 20:43 PM)tcumen Kirjutas:  Kui mina omal ajal mosset pidasin, oli kõige õrnem koht süütesüsteemis jagaja kaan. Kui see märjaks või ka niiskeks sai, äi tulnd sõidust suurt midagi välja.
Ka vana kaane omadused võivad sellised olla, et säde ei koondu vajalikul hetkel vajalikku kohta.

Lisan veel selle variandi,et kui keegi algaja on jagajat sättinud siis  võib olla nii,et jagajat tagasi pannes natike valesti paika torganud. Tasub kontrollida,et kas survetakti lõpupoole jagaja rootori ots ikka selle küünlajuhtme peale põrutab.... mille ligidale jõuab. Kui kahe posti vahele põrutab ei pruugi üldse mootor kõssatagi.

T.
Vasta
#10

Teemaalgataja profiilist lähtub, et see on tal m-412. Minu mäletamist mööda saab seda jagajat 180° valesse asendisse panna. Tal on kaks sellist hammast all, võlli otsas. Kui kulunud on, siis läheb ükskõik, kummas asendis sisse. Muidu peaks ühes asendis saama panna.
Kui ikka sädemed olemas on, siis teeb vägevaid pauke, eriti,  kui säde väljalasketakti peale satub!
Pika käivitamise peale on küünlad ka märjad. Iseasi veel, kas need ikka enam küünalde funktsiooni täidavad.
Kui üldse mingit häält ei tee, siis pole sädet ja nööri otsas lohistamine ka mõttetu.
Vasta
#11

Sõrmega sädet katsudes ikka võiks võtta mehe hüppama aga kui muuseas kinni hoiad, et säde on siis võiks süüte süsteemi üle kaeda.

m 402
saab 96
Vasta
#12

Sõltub mehest ka. Mul oli onu (rahu tema etanoolis ligund põrmule), kes näpuga siguli sädet kontrollis. Lilla ja praksuv rammus säde pani vanal käe kergelt nõksuma. Elektrikarjust katsus märja näpuga, muidu polevat hästi tunda olnud. No meil oli see valge junn kah generaatoriks... Pärast Phobos 8 soetamist enam märja näpuga ei katsunud Big Grin

Praeguste ilmadega võiks kaane ja rootori panna nädalaks soemüürile või boilerile kuivama ja alles siis uuesti üritada. Samuti osta vene varuosi müüvast poest kolme erineva firma kontaktid ja loota, et seekord üks neist tööle hakkab. Vene küünlaid pole mõtet osta, pigem tasub suvaliselt töötavalt autolt laenata nii küünlad kui juhtmed (kui juhtub olema eraldi juhtmetega autot). Kui elu sees, küll siis jõuab NGP BP5HS ostma minna.

Ning nagu enne mainiti: mõni vana kooli mees/naine võiks alguses abiks olla.
Vasta
#13

412 jagajat valesti panna ei anna. Tapp selleks liialt nihkes. Küll aga tasuks peale kontaktide puhastamisi ja sättimisi uuesti kontrollida kontakti vahet. Need mosse jagajad loperdavad jalast ja võllist nii palju, et kokkuvõttes kipub kontakti vahe ära kaduma.  Peale korduvaid käivitamisi uuesti rahulikult mootorit ringi ajades tuleks veenduda , et vahe ikka olemas on.
Ja veel võib viga olla variaatoris ehk lisatakistis. Variaatori otstele juhe peale, ühesõnaga lisatakisti vahelt välja lülitada ja nüüd sädet kontrollida. Kui paugatab on viga teada.
Need paar viga tuhandest.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

Kas seal on transistoriga süüde või ilma? Kas jagajas kondekas on? Vene kondekad kippusid ära surema, kui mitu aastat ei kasutanud, võib ka see viga olla, võiks proovida uue kondeka panna, kui seal ikka on kondekas. Võib proovida ilma jagaja kaaneta starterit anda ja siis vaadata , mis toimub kontaktide vahel, sädelust ei tohi seal olla. Nõrk säde küünlas on tihti põhjustatud surnud kondekast.
Vasta
#15

Hiljuti saime käima 13 aastat taeva all liikumatult seisnud Gaz 52. Sama õli ja samade küünaldega kusjuures! Nokitsemine ei võtnud poolt päevagi vist. Vene tehnika võlu.

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#16

Tsitaat:Ning nagu enne mainiti: mõni vana kooli mees/naine võiks alguses abiks olla.

Ma pole küll mingi vanakooli mees aga võin aidata kerge vaevaga selle mosse käima ajada. Asun Tallinna küljeall.
Vasta
#17

Nii, lugu siis selline. Proovisin mosse küünaldega, kas sädet on. Oli kord ja kord ei olnud. Ehk annab sädet katkendlikult.
Vasta
#18

Mis mõttes: kord oli ja kord polnud? Et nagu vahelduvvool: kord on, kord pole.
Kirjelda natuke lähemalt: kuhu see küünal ühendatud sai? Silindrisse mineva juhtme otsa? Süütepoolist tuleva juhtme otsa?
Esimesel juhul antakse kahe väntvõlli pöörde kohta üks mats sädet, teisel juhul peaks iga poole pöörde tagant sähvakat nägema.
Vasta
#19

Puhasta korralikult jagaja kontaktid ja see mosse läheb käima.
Vasta
#20

(10-11-2017, 21:02 PM)tcumen Kirjutas:  Mis mõttes: kord oli ja kord polnud? Et nagu vahelduvvool: kord on, kord pole.
Kirjelda natuke lähemalt: kuhu see küünal ühendatud sai? Silindrisse mineva juhtme otsa? Süütepoolist tuleva juhtme otsa?
Esimesel juhul antakse kahe väntvõlli pöörde kohta üks mats sädet, teisel juhul peaks iga poole pöörde tagant sähvakat nägema.

Oligi nii, et vahepeal oli säde ja vahepeal polnud ehk mootorit järjest ringi ketrates vahepeal lõi sädet ja vahepeal mitte. Küünal sai ühendatud tol hetkel piibu ehk silindrisse mineva juhtme otsa.
Muidu sai vahepeal selle raamatu järgi http://varstu.planet.ee/2140/Raamatud/So...ts1978.pdf reguleeritud süütemoment ja katkesti kontaktid paika pandud. Homme proovin, kuidas sai, täna paraku ei jõudnud enam kontrollida.
Tekkis probleem aga silindritest surve mõõtmisel. Esimeses silindris oli surve nullilähedane, teises 4, kolmandas ja neljandas 5,5.
Millest võib selline erinevus tekkida?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne