Metsakohin-2
#81

Veab ka madalamatel pööretel, aga kui palju on momenti?

Vaadates lähedaste andmetega mootori andmeid: http://gidravlik-m.com/gidromotory-gidro...uemyi.html

on vähimad tabelipöörded 50. Mis on tüki parem number, kui pumbalt nõutud 400. Eks ilmselt veab ka mingi 30 juba, aga kustmaalt konkreetse pumba lekked elu huvitavaks teevad, näitab loomkatse. Nõukapump juSmile

Laagerdus ilmselt elab üle hambumisest tekkivad külgjõud, nagu lõikelt näha. Laagreid on. Big Grin Lubatud väärtus on 2748 N.

Kuhu mõtlesid drenaaži ühendada traktori peal? Jaoturi tagasivoolu kolmikuga? Töötaks hästi. Ega seal muud muret ka mahalaskmata vasturõhust ole, kui esiteks hakkaks tihendid lekkima ja teiseks väheneks udupeenelt töötav rõhk (tekkinud vasturõhu võrra). Palju sealt õli tulla ei tohiks, aga midagi tilgub alati. Valmistaja rõhutab, et drenaaž ei tohiks tühjaks nõrguda (keri leht alla välja, on skeemid)
Vasta
#82

Tore, saingi positiivse kinnituse oma mõtetele. Laagerduse koha peal väga ei põe, Mõisaküla kraabil oli ka mootori ja pumba otsas hammasratas, ei mäleta enam, milliste hammastega.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#83

(22-02-2023, 21:37 PM)v6sa Kirjutas:  Veab ka madalamatel pööretel, aga kui palju on momenti?

Vaadates lähedaste andmetega mootori andmeid: http://gidravlik-m.com/gidromotory-gidro...uemyi.html

on vähimad tabelipöörded 50. Mis on tüki parem number, kui pumbalt nõutud 400. Eks ilmselt veab ka mingi 30 juba, aga kustmaalt konkreetse pumba lekked elu huvitavaks teevad, näitab loomkatse. Nõukapump juSmile

Laagerdus ilmselt elab üle hambumisest tekkivad külgjõud, nagu lõikelt näha. Laagreid on. Big Grin Lubatud väärtus on 2748 N.
....
Igaks juhuks, et hüdraulikal minimaalsed pöörded on ka õlituse pärast antud nagu selgus ühest loengust mis peeti eraviisiliselt oma ala paberiga isiku poolt
Nimelt koormusega surutakse õlikile hõõrduvate asjade vahelt välja ja algab kuivhõõrdumine.
Näiteks hammasrataspumba võllid ja kolbpumba kolbide otsad....
Rohkem teemat ei solgi.
Vasta
#84

Pole solkimine, see ju paljudele kasulik info. Ega mul hädavajadust pole, lihtsalt ajaveetmise ettevõtmine, kui asja ei saa, pole kahju ka eriti suur.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#85

Minuteada ei tohi dreeni ühendada kolmikusse kuna seal ei tohi üldse tagasivoolu olla. Lubatud on ühendada ainult otse paaki. Hiljuti oli ühe külvikuga probleem, et miks lööb ventilaatori mootori tihendeid ära, selgus et eelmine omanik oli ühendanud dreeni tiibade surumise tagasivoolu. Sai voolik õigesse kohta keeratud (täpselt kasutusjuhendi järgi) ja loodame et see hooaeg ei pea erakorraliselt selle mootoriga tegelma.
Vasta
#86

(27-02-2023, 00:27 AM)hillar2 Kirjutas:  Minuteada ei tohi dreeni ühendada kolmikusse kuna seal ei tohi üldse tagasivoolu olla. Lubatud on ühendada ainult otse paaki. ...

Palun kinnistut, et kuskil on selline nõue - otse paaki.

Olen küll näinud nõuet, et hüdromootori drenaaž tuleb ühendada rõhuta liidesesse (milleks paljudel traktoritel on tõesti muust hüdrosüsteemist mööda viidud kiirliides jõuülekande karteri laes/tagaseinas/hüdropaagi korgis). 


HOIATUS!!!! Haruneva info mittekannatajatel lõpetada lugemine SIITMAALT!!!!

OT algus, võib-olla kasulik veel kellelegi. 

Kui "külviku tiibade" all mõeldi transpordilaiuse vähendamiseks sektsioonide üles-/ettelappamist, siis säärase liigutuse tegemiseks  pruugitakse valdavalt kahetoimelisi silindreid ja säärasel juhul pole kumbki liin garanteeritult rõhuvaba - kolmiku poolt survet avaldades on seal kogu sellel hetkel vajalik töörõhk peal. Mida võib olla teistsada baari. Ime siis, et tihendid minema lendasid.

Samuti ei tohi drenaaži  ühendada LS liini! Ka seal võib olla märkimisväärne rõhk.

OT lõpp. Kui austet ksf! metsakohinale on ülalolev lisainfo kohatul viisil esitatud, palun mulle teada anda siin, PT kaudu või asjakohases teemas .
Vasta
#87

(27-02-2023, 10:38 AM)v6sa Kirjutas:  
(27-02-2023, 00:27 AM)hillar2 Kirjutas:  Minuteada ei tohi dreeni ühendada kolmikusse kuna seal ei tohi üldse tagasivoolu olla. Lubatud on ühendada ainult otse paaki. ...

Palun kinnistut, et kuskil on selline nõue - otse paaki.

Olen küll näinud nõuet, et hüdromootori drenaaž tuleb ühendada rõhuta liidesesse (milleks paljudel traktoritel on tõesti muust hüdrosüsteemist mööda viidud kiirliides jõuülekande karteri laes/tagaseinas). 


HOIATUS!!!! Haruneva info mittekannatajatel lõpetada lugemine SIITMAALT!!!!

OT algus, võib-olla kasulik veel kellelegi. 

Kui "külviku tiibade" all mõeldi transpordilaiuse vähendamiseks sektsioonide üles-/ettelappamist, siis säärase liigutuse tegemiseks  pruugitakse valdavalt kahetoimelisi silindreid ja säärasel juhul pole kumbki liin garanteeritult rõhuvaba - kolmiku poolt survet avaldades on seal kogu sellel hetkel vajalik töörõhk peal. Mida võib olla teistsada baari. Ime siis, et tihendid minema lendasid.

Samuti ei tohi drenaaži  ühendada LS liini! Ka seal võib olla märkimisväärne rõhk.

OT lõpp. Kui austet ksf! metsakohinale on ülalolev lisainfo kohatul viisil esitatud, palun mulle teada anda siin, PT kaudu või asjakohases teemas .
Viimane lause kõlab nagu aadlipreilide pansionaadi kasvandiku suust. Jätka aga samas vaimus, igasugune teema lahkamine on kellelegi natuke kasulik.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#88

Viimasest kirjatükist möödas juba üle aasta. Elukas on vahepeal saanud peaaegu samade protsetuuride osaliseks, kui omanik ise. Vältimaks kõiki mõeldavaid ja mõeldamatuid ohte, mis vahepeal foorumit on ahistanud, ei olnudki varem soovi midagi kajastada.

Juba eelmisel talvel (2022/23) algasid kerged anomaaliad pihta. Kõrgsurvepump hakkas otsast lekkima kui temperatuur langes alla -5 kraadi, noh ega külmaga polegi teist huvitav kasutada, salongi küte töötab ainult suvel soojaga. Suvel polnudki erilisi probleeme, kui jätta arvestamata, et üle pooleteise tuhande pöörde ei võinud mootorile anda, võttis kohe surve radikasse ja hakkas paisupaagist välja keetma. Kuna võidusõitu polnud ka plaanis, siis sai hakkama.

Läheme nüüd aasta edasi, ehk siis viimase talve esimesed päevad (2023/24). Pumba lekkimine muutus tunduvalt nähtavamaks ja algas varem, ehk juba enne 0 kraadi. Üllatuseks lisandus ka mootori pöörete kõikumine tühikäigul, see viimane oli väga progsseeruv ja toimus mõlemas suunas ebameeldivalt suures ulatuses. Uurides võimalusi ebameeldivate kõrvalnähtude likvideerimiseks, jõudsin järeldusele, et kui ei ole pumpa, siis ei saa ka toimuda lekkimist ja pöörete ujumist. Muide uus pump oleks täiesti saada olnud, ka taastatud pumpasid on saada, paraku taheti nii ühe kui teise eest tunduvalt rohkem kui mootor koos pumba, käigukasti ja muu kolaga kunagi maksis. Meie parimad diislite tundjad ei julenud ka aidata, sest Lucas pump pidi tootma ainult negatiivseid kogemusi remontimisel. Samas uus pump poleks lahendanud survet jahutussüsteemis. Kuna ei soovinud ise ka lisanduvaid negatiivseid kogemusi, siis otsustasin loobuda üldse diislist.

Tundub olema ju päris roheline lähenemine, ettekuulutatud oli ka diiselkütuse aktsiisi tõus, pealegi ei lubata vanu diisleid paljudes suurlinnades kasutada, seega valida oli järgmiste variantide vahel: 

suurte akudega elekter, 
väikeste akudega elekter + generaator, 
väike hiinlane
Järgmist diislit eriti ei kaalunud.
                                                                                                                                                                                  Järgneb . . .
Vasta
#89

Esimene ja teine variant vajavad halvemal juhul lausa kolme mootorit: veomootor, midagi hüdraulika jaoks ja midagi roolivõimule. Olgu hüdropump ei pea pidevalt töötama, oleks juba energia kokkuhoid päris arvestatav, samas talvel lund lükates vist ikka peaks pidevalt uhama. Rooli saaks ju elektriga lahendada, see tähendaks jälle lisa kogus €-sid, roolipump on tegelikult nii pisike, et selle töömahtu pole isegi tuvastanud. 
Lahates peaaegu kõiki poolt ja vastu argumente, ei saanud mitte kuidagi otsustada 1) ja 2) variandi kasuks. Isendi kasutamine ei ole nii intensiivne, et tasuks akudesse €-sid paigutada. 
Valisin ja otsisin päris pikalt, mida sinna istutada. Fordi diislid, mis istuksid otse käigukasti otsa, olid kõik nii kahtlases olukorras, et juba piltide pealt vaadates ei meeldinud. Tegelikult ei usaldanud üldse enam tundmatus olukorras ja teadmata läbisõiduga isendit isegi vaadata. Uuurisin natuke Yanmare ja Kubotaid, need oleks enamuses vajanud siduri külge pookimist ja siis käigukastiga sobitamist. Järgmisena sai uuritud juba hiinlasi, ikka natuke suuremaid, kui eelmise postituse lingilt vastu vaatab. 

Vahepeal vana diisli eemaldamisest. Tahtsin ju teada, et mis seda survet jahutuses tekitab, seega sai mootor eemaldatud kiht-kihilt. olles plokikaane kätte saanud, veendusin, et tihendis viga ei olnud, oli täiesti ilma igasuguse läbivoolu ja läbipuhumise nähtudeta, ükski ava polnud ka kultuurkihist umbes. Ilmselt siis mõni hülss natukese mõraga, mis suurema survega annab venida. Möödaminnes libistasin kindas sõrmega ka hülssi seestpoolt ja isegi läbi kinda oli tunda kulumisrant. Hakkas kohe kergem olemine. Ilmselt õige otsus selle isendiga rohkem mitte katsetada. Kui juba läks molekulideks harutamiseks, siis jätkasin mootoriga samas vaimus edasi, ehk eraldasin eri liiki metallid. Olles jõudnud väntvõllini, hakkas veel kergem, saaled polnud üldse enam ilusad. Järgmine rõõmustav element oli siduriketas, õigemini selle olematud katted.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#90

Ehk tasuks mõelda vana mootori korda tegemisele. Plokikaane tegemine, silindrite puurimine ja väntvõlli lihv läheb omajagu maksma küll. Uued kolvid, rõngad, tihendid jne sinna veel juurde.
Miskine suurem hiina mootor ka maksab, lisaks ümber ehitamine. Suurt võitu kokkuvõtteks ei tule.
Vasta
#91

Natke ikka tuleb, sest hiinlane maksab sama raha, mis taastatud kütusepump diislile. Pealegi kehtib see hind siis kui tellid koju kätte, kohapeal saab tunduvalt odavamalt, Riiga niigi mitu korda aasta vaja muudel põhjustel sõita. Siis kui minul mõtted liikusid, oli nende lehel ligi 100€ odavam. Praegu on meie maal hinnad soodsamad jälle. Muide võrdlen ainult kubatuuri, mitte peale kleebitud hobujõude.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#92

Seega vana diisel läks uute hiinakate tooraineks. Eks neid hiinakaid oli ka erinevaid valida, enamasti punased ja mustad, vahel ka sinised, mõned pakkumised olid väga ahvatlevad (loe: kahtlaselt odavad). Valida oli: diisel, bensiin või teisipidi üks silinder, kaks silindrit. Sai uuritud ka igasuguseid Yanmare ja muid selliseid, ühed olid kallid ja teadmata tööeaga, teised olid vähem kallid ja teadmata olukorras, kolmandatel oli midagi katki läinud või ära kadunud, küll hooratas, mõnel starter, mõnel lausa keps plehku pannud.
Lõpuks langes valik Provento poolt pakutavale hiinakale, nagu juba eespool mainitud, neil oli parem hind. Tahtsin küll seda, millele ühe hiina hobuse jagu rohkem peale oli kleebitud, paraku müüja ei soovitanud, vaid lükkas ette 19 HP ja 460 ccm. 
Eks ta natuke pusimist oli, kiiret polnud, sest põllule ei lähe. Alustuseks sai sidurikoda pikendatud, sama ka sidurivõlliga, viimasele on lisatud kahe soonega rihmaseib, mis mahub ilusti sidurikotta ära. Sai mitut moodi katsetatud, et pääseks niinimetatud vahevõllist ja lisa rihmadest, no ei õnnestunud, mootor oleks siis asunud väljaspool gabariite. Sidurikoja pikendusele on lisatud kaks püstist tuge vahevõllile ja veel edasi liikudes ka mootorile alus.
Lugedes kokku kõik rihmad, siis ainult kuus tükki ongi: kaks mootorilt vahevõllile, sealt kaks käigukastile, väntvõlli otsast rooli pumbale ja vahevõllilt hüdropumbale. Kõiki rihmu on võimalik ka päris lihtsalt pingutada. Pusimist tuleb natuke veorihmade vahetamisel.

   

   

   

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#93

Tänud Taavile, kes sõnumiga asja kommenteeris ja kellel endiselt ainult kolme postituse õigus, tundub nagu küüditamine, võiks juba tühistada, isegi eluaegne vangistus ei kesta tänapäeval elu lõpuni.
Ega need rihmad väga ei tasakaalusta seda ühesuunalist venitamist, sest vastukaaluks on ainult pisike roolipump. 
Kojutoomine erilist lisakulu ei toonud, sest sai ühildatud muude põhjustega Riia linna külastada. Nagu ütlesin, soetamise momendil olid hinnad teised ja valikud ka teised. Eestis kehvem valik ja raskemad hinnad, kusjuures starteriga versioonist (15 hobust) taheti meil pea sada € rohkem, keegi pisike maaletooja (loe ärikas) pakkus odavamalt, samas oli nende disain selline, mida mittesõbraliku naabri isetegijad kirusid. Lätlaste Proventost ostes on hea ette helistada, naisterahvas kõneleb head tehnilist vene keelt ja noormees paneb inglist puhtalt. Ette helistades võetakse sind kohe kui vana klienti, saad soodustust sularahas makstes. Kaardimakse võimalust neil ei olnud, võisid kohapeal ülekande sooritada, välkmakse. Mina sain letihinnast poolsada maha ja kahe õlivahetuse jagu õli kaasa. Võimalik ka postiga tellida, ikka soovitan enne helistada ja vähemalt lätikeelse tervituse selgeks õppida. Võtavad garantiiga ka jutule ja tagavad kõigele müüdavale tagavara osad.
Muide siduri ostsin meie maalt, sest Proventos oli samasugune 2X kallim, midagi sellist, ainult 25mm võllile. Alul oli harjumatu, võtsin pedaali ka ära, ikka jalg otsib. Kui harjutada, siis saab ka sõidu ajal käiku vahetada. Vedama hakkab umbes 1,5 tuhande pöörde pealt (plaanis on, aga pole veel jõudnud tahomeetrit soetada), vajutad rahulikult läheb sujuvalt, vajutad vihaselt - teeb rehvimustri jäljed ka maha. Eks näis kaua vastu paneb.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Motorrad, 1 külali(st)ne