Gaz MM-V 1942

Ega ma ka sellest sidrunhappest suurt midagi ei tea. Naine puhastab kodus veekeetjat. Peale igat puhastamist on seest nagu uus.
Sõber puhastab erinevat militaar kola sellega. Ja tulemused on ikka päris head. Vahest tuleb rooste alt ilus värvikiht välja. Täiesti uskumatu...

Mina tegin siis sõbra soovituste järgi. Segasin keevasse vette sidrunhapet. Umbes 100 grammi liitri kohta. Detaili puhastasin enne traatharjaga suuremast jamast puhtaks. Ja viskasin sisse. Jätsin detaili sinna terveks ööks. Pärast loputasin jooksva vee alla ja harjasin kergelt. Siis viskasin sooda ja vee lahusesse. Seal peaks siis happe jäägid ära reageerima. Muidu pidi protsess vaikselt edasi toimuma. Ajab pärast kohati värvi valgeks jne. Ja neid happe aure ei tasu ka igaksjuhuks sisse hingata.
Kuskil oli kirjas et kroom detaile ei tohi sellega puhastada. Mina puhastasin ja ikka eriti hea sai...

Siin väike video internetist...

https://youtu.be/vYp4LRn_czE
Vasta

Väga hea tulemuse annab ka oblikhape. Saadaval aiandus- ja mesinduspoodidest.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Kas on keegi proovinud sidrunhappe või oblikhappe vanne teha ültraheliga rikastades?
Vasta

Sidruniga proovisin a erilist vahet nagu polnud

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(03-12-2018, 22:05 PM)90Deville Kirjutas:  Sidruniga proovisin a erilist vahet nagu polnud

Puhastasid jama või tõrjusid roostet?
Vasta

Katsusin roostes pidurisadulat puhastada sidrunhappelahusega ultrahelivannis, a muarust see vann protsessi ei kiirendanud. Vöi kui siis lahuse soojendamise läbi, üldiselt möjus tervendavalt ikkagi pikem aeg ujudes.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(03-12-2018, 15:53 PM)Aspelund Kirjutas:  Väga hea tulemuse annab ka oblikhape. Saadaval aiandus- ja mesinduspoodidest.

A.

Kas sama töö võiks ära teha ka äädikas ? Või see tänapäevane euro äädikas, millega lapsed hommikuti silmi pesevad, jääb ikka liiga lahjaks ? Kui kasutada äädikat kas seda peab ka pärast neutraliseerima ?
Oleks vaja puhastada polte-mutreid.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(04-12-2018, 01:01 AM)spitfire Kirjutas:  
(03-12-2018, 15:53 PM)Aspelund Kirjutas:  Väga hea tulemuse annab ka oblikhape. Saadaval aiandus- ja mesinduspoodidest.

A.

Kas sama töö võiks ära teha ka äädikas ? Või see tänapäevane euro äädikas, millega lapsed hommikuti silmi pesevad, jääb ikka liiga lahjaks ? Kui kasutada äädikat kas seda peab ka pärast neutraliseerima ?
Oleks vaja puhastada polte-mutreid.

Ärge tehke elu raskeks endale. Keemiakaubanduses on fosforhape 85% müügil, liiter oli mingi 12 euri siia sinna. Min kogus uurige ise välja. Võtab kõik rooste krõbinal maha. Ei ole mürgine. Pärast ei pea neutraliseerima. Sobib ainult terase puhastamiseks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(04-12-2018, 02:01 AM)viplala Kirjutas:  
(04-12-2018, 01:01 AM)spitfire Kirjutas:  
(03-12-2018, 15:53 PM)Aspelund Kirjutas:  Väga hea tulemuse annab ka oblikhape. Saadaval aiandus- ja mesinduspoodidest.

A.

Kas sama töö võiks ära teha ka äädikas ? Või see tänapäevane euro äädikas, millega lapsed hommikuti silmi pesevad, jääb ikka liiga lahjaks ? Kui kasutada äädikat kas seda peab ka pärast neutraliseerima ?
Oleks vaja puhastada polte-mutreid.

Ärge tehke elu raskeks endale. Keemiakaubanduses on fosforhape 85% müügil, liiter oli mingi 12 euri siia sinna. Min kogus uurige ise välja. Võtab kõik rooste krõbinal maha. Ei ole mürgine. Pärast ei pea neutraliseerima. Sobib ainult terase puhastamiseks.


Terast eristatakse malmist süsinikusisalduse järgi. Üldise teabe huvides küsin üle, sest ilmselt tahavad paljud seda kasutada. Kas sobib ka malmi puhastamiseks?

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

Jah sobib.

E: Fosforhapet saab/võib veega lahjendada, rooste puhul max 1/10 umbes. Kui kiiremini tahad siis vett vähem (1/3 näiteks), soe toimib kiiremini.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kas see fosforhape võiks toimida ka lihtsalt (korduva) pealepritsimise teel? 
Mul mõned sellised veermikudetailid, mida praegu ei tahaks küljest võtta, aga enamvähem puhtaks saada.
Vasta

(04-12-2018, 22:25 PM)zazik Kirjutas:  Kas see fosforhape võiks toimida ka lihtsalt (korduva) pealepritsimise teel? 
Mul mõned sellised veermikudetailid, mida praegu ei tahaks küljest võtta, aga enamvähem puhtaks saada.

Lihtsam on segada tapeediliimist ja fosforhappest pasta, mis paremini ja kauem peal seisab.
Vasta

(04-12-2018, 22:25 PM)zazik Kirjutas:  Kas see fosforhape võiks toimida ka lihtsalt (korduva) pealepritsimise teel? 
Mul mõned sellised veermikudetailid, mida praegu ei tahaks küljest võtta, aga enamvähem puhtaks saada.

Ca 10 prossuse lahuse puhul piisab niisutamisest, mingi pihustiga või hommikusest kastest. No kui nädalaga roostest jag ei saa siis tasub uus kiht happelahust peale lasta.
Vasta

Esisild hakkab vaikselt looma...

[Pilt: 20181208-032928.jpg]

[Pilt: 20181208-032942.jpg]

[Pilt: 20181208-033009.jpg]

[Pilt: 20181208-033025.jpg]

Väike tähelepanek kaa. AA/MMi rummukapsli võti on uuemast Gazi võtmest ka sellepoolest erinev et kandid on avas uuemal teise asetusega(22.5 kraadi pööratud...)

[Pilt: 20181208-033139.jpg]
Vasta

Täna käis MMil külaline Austraaliast! Külastasime ka Formika autokogu mis tundus külalise jaoks uskumatu. Sellises pommiaugus nagu Võru, sellised autod. Aga mees ise on ka huvitav karakter. Nimi on mehel Constantine Mandylas. Ta sõitis oma 1913 aasta Ford Model T-ga Austraaliast Melbournist Moskvasse. Läbides sellega 16500 kilomeetrit! Sõit kestis aasta aega. Üksi. Polnud mingeid tugiautosid ega midagi. Siin on artikkel tema seiklusest ühest Vene autoajakirjast. Kui kvaliteet jääb lugemiseks kehvaks siis vajutage pildile peale, ja siis uuesti peale... Kui keel jääb võõraks, siis võib Googeldada. On ka inglise keelseid artikkleid.

[Pilt: 20181208-221815.jpg]

[Pilt: 20181208-221829.jpg]

[Pilt: 20181208-221851.jpg]

[Pilt: 20181208-221903.jpg]

[Pilt: 20181208-221918.jpg]

[Pilt: 20181208-221931.jpg]

[Pilt: 20181208-221945.jpg]

[Pilt: 20181208-221954.jpg]

[Pilt: 20181208-222012.jpg]
Vasta

Juba mitu kuud tagasi paluti MMi kardaani värgist pilti teha(kui mees lubab siis mees teeb. Pole vaja iga aasta meelde tuletadaSmile)...

Üleval on rivis kõik see mis väljastpoolt näha jääb ja all kõik mis sees on. Tegu on MMi kardaani majandusega!!!

[Pilt: 20181209-203913.jpg]

Laagriga käib komplekti veel jooksupind mis on tegelikult lihtsalt üks puks. See puks käib toru sisse. Puudu on veel mingi seib aga ma pole veel aru saanud milline see on ja kuidas kasutatakse... pildil on ka varane AA kardaaniliigend....

[Pilt: 20181209-210102.jpg]

Minu pildil on vale laager. Õige on selline...

[Pilt: b-3084-1.jpg]

Sellise muhviga ühendub pikk võll teovõlliga...

[Pilt: 20181209-203830.jpg]

[Pilt: 20181209-203927.jpg]

Kardaani toru külge käib ka spidomeetri trossi ajam... pildil on ka õiged määrdeniplid...

[Pilt: IMG-5606.jpg]

Lühike kardaanitoru on pildil tegelikult AA oma. MMi oma mul veel pole...

[Pilt: 20181209-203932.jpg]

MMi toru käigukastipoolne ots on laiem. Selleks et vedru ja liigendi ots ära majutada...

[Pilt: Screenshot-20181209-205542.png]

MMil on lühikesel võllil ka vedru mis surub liigendit võllist eemale. Vedru teine ots toetub splindile mis pildil pole õiges kohas. Splindi soon on pildil näha. AAl oli lühike võil täitsa teistsugune...

[Pilt: 20181209-203940.jpg]

Vedru pole eelmisel pildil päris õige. Õige on see... NB! Kardaaniliigendi poldid peavad olema stoperdatud. Stoperdamiseks olid spetsiaalsed stopperplekid...

[Pilt: b-3958-2.jpg]

[Pilt: b-3958-3.jpg]

Stopperplekid on sellelt pildilt näha.

[Pilt: DSCN1389.jpg]

AA lühike võll on hoopis midagi muud....

[Pilt: post-66674-0-08134500-1527855378-thumb.jpg]

Siit on näha et esimese kardaani liigendi asemel oli AA-l selline nuutidega lahendus mis andis natuke mängida...

[Pilt: 1522089971135852792.jpg]

Vasakul on AA kastipoolne kopsik. Pildil on ka flantsid mis käivad kopsikute ja kasti vahele

[Pilt: 20181209-204138.jpg]

AA oma on 51 omaga sarnane aga siiski erinev. Parem on AA oma...

[Pilt: 20181209-204158.jpg]

Siit saab paremini aimu suuruste vahest

[Pilt: 20181209-203040.jpg]

Umbes nii olen mina asjast aru saanud. See võib ka täiesti vale olla

Panen veel ühe pildi et ka MMi võõrad paremini aru saaks...

[Pilt: gaz-mm-v-097-of-130.jpg]
Vasta

Suured tänud Unic011-le kes kinikis mootori tihendi komplekti. Need kuluvad kindlasti ära. Eriti kollektoritihendid.

[Pilt: 20181213-025339.jpg]

Eile koristasin MMi kolaladu. Leidsin ühe esisilla küljest sellised plekid. Sild on olnud juba vabrikust ilma piduriteta.

[Pilt: 20181213-025401.jpg]

[Pilt: 20181213-025532.jpg]

See plekk on ilma piduriteta sillal rummu tihendiks... leidsin ta sellisest kohast...

[Pilt: 20181209-192049.jpg]

Sorisin raua hunnikutes ja sealt tuli ka selliseid välja. Lisaks sellele plekile pean veel töötlemata avadega käändmiku poldid panema ja ilma esipidurihoova auguta vedru kinnitamis poldid. Aga nendega praegu pead ei vaeva.

Mõtlesin mis ma mõtlesin aga mootorivärvi osas midagi tarka välja ei mõelnud. Kuna leides oli plokk 100% roheline. Siis peab ta ka roheliseks saama. Käigukastil oli ka sinakas halli. Aga see võis ka krunt olla. 1942 MMil oli võibolla siiski juba hõbedane mootor. Niiet võtan mootorit kui eraldi asja.

Peale erinevate toonide proovimist, valisin välja selle. Pildilt halvasti aru saada. Kui mootor värvitud ja tundub et sai ok, siis ütlen Ral koodi ka.

[Pilt: 20181213-025419.jpg]

Jurka teadis rääkida et Vene foorumites kirjutati et üks vanamees, kes oli Gazi mootoreid vabrikus värvinud, ütles et toon sõltus väga palju sellest kui palju keegi tünnis värvi viitsis segada enne kasutamist. Ja et peale kanti värv õhukese kihina.

Ameeriklased aga räägivad Model A restaureerimis juhendis, et mootorivärv saadi jääkide kokku segamisel. Ja jälle sama teema et kes kui palju viitsis segada. Peale kanti kahe õhukese kihina ja pind jäi vastavalt ploki enda valu pinnale, kas siis läikiv või matt....

Aga miks mootoreid üldse hõbedaseks hakati värvima? Ma oletan et see on kuidagi jahutusega seotud? Või et vedeliku lekked oleks paremini leitavad? Igatahes ameeriklased seda enne sõda eriti ei harrastanud. Vaevalt et venelasedki seda tegid....

Värvivaliku kokkuvõtteks võiks öelda, et vähemalt Ford Model A mootori võid värvida ükskõik mis värvi aga endal oleks lihtsam teha nagu enamus heaks arvab. Siis ei pea igale ühele seletama et miks nii ja miks naa. Seda arvestades oleks mul kergem mootor hõbedaseks värvida. Aga ta oli 100% roheline. Ja kui sellest probleem tekib siis teen teise mootori mille värvin hõbedaseksSmile aga seda ma hõbedaseks ei värvi.
Vasta

Austraalase jutt on hea vahepala sinu põhjaliku projekti kirjelduse vahele. Natuke ikka kajas läbi ajakirjaniku päritolu. Väheke on imestamapanev, aga mitte päris uskumatu, et leidus pea 100% originaal osadest isend, mis pidas katsumused vastu. 

Edu pagariks õppimisel.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Mootor on tänase seisuga selline... peab veel päevavalguse käes ka vaatama. Proovitükid tundusid ka õues normaalsed aga võibolla mootor kumab teistmoodi läbi...
Päris elus on ta natuke tumedam.

[Pilt: 20181215-025353.jpg]

[Pilt: 20181215-025408.jpg]

[Pilt: 20181215-025458.jpg]
Vasta

Igati vinks-vonks ju,roheline tundub asisem ja ajastutruum kuidagi kui hõbedane.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne