Projekt: T150-K 1982a.
#1

Kuna teehöövel sai juba ammu liikuma ja näpud sügelevad järjest raskema vanatehnika järele siis ei jäänud muud üle kui osta lõpuks üks T-150K. Miks, seda ei oska küll öelda, otstarvet sellele masinale nagunii õieti pole aga igal teol ei peagi mõistlikku seletust olema. Saab kasvõi kodus lund lükata ja käru vedada, ilus vaadata ka veel pealekauba.  Big Grin

Andmeid ka siis lühidalt.

T-150K, 1982a
Mootor SMD-62, 9.1 liitrine V6, 121kw ehk ca 160hp Turbodiisel - meelde on jäänud et raske veoga võttis ca 40liitrit tunnis. Big Grin
12 käiku edasi, 4 tagasi. JJV 550 ja 1000 pööret.
jne, eks enamus teavad ise millega tegu.
Dokumendid on ka mingisugused olemas ning üldiselt võtaks plaaniks tavapärase suuna et kõigepealt masin liikuma saada, siis vähe proovida ja katsetada ning seejärel kosmeetiline pool ning uus elekter ja tuled-viled. Nagu ikka ei aja selliste masinate puhul taga orginaalsust vaid seda, et hiljem oleks võimalik sellega tööd teha, seega surnult sündinud detaile külge kruvima ei hakka vaid asendan parematega.
Ostsin tegelikult nädala alguses aga nüüd täna toodi siis ära.
Masin jäi 10 aastat tagasi seisma siduririkke tõttu, 5a tagasi olevat mootorit käivitatud. Proovin siis liikuma ja käima saada selle mootori enne kui siduri kallale asun.

Üldiselt kui kellegil on mõni isend varuosadeks siis võib siia julgelt kirjutada, nippet-näpet on ikka vaja välja vahetada. Muidu aga üldiselt tundub üsna hea toorik, pole väga mõlki sõidetud... Big Grin

[Pilt: 011137463136261.jpg]
[Pilt: 01113746293d931.jpg]
[Pilt: 0111374641e599c.jpg]
[Pilt: 01113746439a9c4.jpg]
[Pilt: 011137464511729.jpg]
[Pilt: 0111374647a469d.jpg]
[Pilt: 01113746495ffdf.jpg]
[Pilt: 0111374651ae892.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Mõistlik liigutus 150 soetada. Ma olen mõelnud,et võiks lihtsalt niisama pisikese kombaini osta.
Edu ehitamisel.
Veiko.

MTJ.EE
Vasta
#3

Meenutab Elva EPT  Sangla Turbaraba traktorit nr 391,mille käekäigust ei tea kahjuks tänaseni miskit.
[Pilt: dMAIFnRaGBufwzZolEFU1AlLDTd_1aHQ3fPmOoQD...13-h275-rw]

Olgugi,et mulle 13 sünnipäevaks kingiti T-150 ja T-150K raamat, ei ole mul enam meeles,mis mida mingi kang tegi. Praktiline kokkupuude selle elukaga on nulli lähedane.


Vasta
#4

Palju sellisele aparaadile haagist ette on nähtud? Kümme tonni? Kakskümmend? Ja kui kiiresti sellise koormaga liigub? Noh, just selles osas et kas kannatab rakendada ka teetööde juures.
Vasta
#5

(25-11-2017, 01:22 AM)olli Kirjutas:  Palju sellisele aparaadile haagist ette on nähtud? Kümme tonni? Kakskümmend? Ja kui kiiresti sellise koormaga liigub? Noh, just selles osas et kas kannatab rakendada ka teetööde juures.

Esialgne põhimudel pidi olema T150(ilma K-ta), ehk kiirekäiguline roomiktraktor suurtükkide veoks kuid sellel olid tasakaaluprobleemid. Tootmine jäi väga väheseks.

Ratastega versioon oli samuti algselt militaarse otstarbega kiire transporditraktor, kui mälu ei peta siis 50km/h ja 25t. veovõimega.
Kuna militaarses maailmas kukkus läbi, siis läks põllumajandusse ja reaalsed näitajad on sellevõrra kehvemad.

PS: puhtalt mälu järgi paugutasin, võisin numbritega nihu minna veidi.
Vasta
#6

Ühe T-150k raamatu võtaks isegi ligi kui kellegil üle, saab end natuke harida... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

(25-11-2017, 01:41 AM)zazik Kirjutas:  
(25-11-2017, 01:22 AM)olli Kirjutas:  Palju sellisele aparaadile haagist ette on nähtud? Kümme tonni? Kakskümmend? Ja kui kiiresti sellise koormaga liigub? Noh, just selles osas et kas kannatab rakendada ka teetööde juures.

Esialgne põhimudel pidi olema T150(ilma K-ta), ehk kiirekäiguline roomiktraktor suurtükkide veoks kuid sellel olid tasakaaluprobleemid. Tootmine jäi väga väheseks.

Ratastega versioon oli samuti algselt militaarse otstarbega kiire transporditraktor, kui mälu ei peta siis 50km/h ja 25t. veovõimega.
Kuna militaarses maailmas kukkus läbi, siis läks põllumajandusse ja reaalsed näitajad on sellevõrra kehvemad.

PS: puhtalt mälu järgi paugutasin, võisin numbritega nihu minna veidi.

Jah, uurisin natuke maanteeametist ja selle haagise asjaga on vist nii nagu alati. Mida maanteeamet just parasjagu välja on loosinud. Leidsin kolme traktori andmed kahel on haagise suurim lubatud mass 16 tonni kopikatega ja ühel 24 tonni kopikateka.Kõikide mark oli  T 150 k. Mis puutub kiirusepiirangusse siis selleks on märgitud kõigil 30 km/h.
Vasta
#8

(25-11-2017, 09:57 AM)zurik Kirjutas:  
(25-11-2017, 01:41 AM)zazik Kirjutas:  
(25-11-2017, 01:22 AM)olli Kirjutas:  Palju sellisele aparaadile haagist ette on nähtud? Kümme tonni? Kakskümmend? Ja kui kiiresti sellise koormaga liigub? Noh, just selles osas et kas kannatab rakendada ka teetööde juures.

Esialgne põhimudel pidi olema T150(ilma K-ta), ehk kiirekäiguline roomiktraktor suurtükkide veoks kuid sellel olid tasakaaluprobleemid. Tootmine jäi väga väheseks.

Ratastega versioon oli samuti algselt militaarse otstarbega kiire transporditraktor, kui mälu ei peta siis 50km/h ja 25t. veovõimega.
Kuna militaarses maailmas kukkus läbi, siis läks põllumajandusse ja reaalsed näitajad on sellevõrra kehvemad.

PS: puhtalt mälu järgi paugutasin, võisin numbritega nihu minna veidi.

Jah, uurisin natuke maanteeametist ja selle haagise asjaga on vist nii nagu alati. Mida maanteeamet just parasjagu välja on loosinud. Leidsin kolme traktori andmed kahel on haagise suurim lubatud mass 16 tonni kopikatega ja ühel 24 tonni kopikateka.Kõikide mark oli  T 150 k. Mis puutub kiirusepiirangusse siis selleks on märgitud kõigil 30 km/h.

Sirvisin huvi pärast praegu nö T-seeria(150 ja sõsarad) venekeelset raamatut. 157 ja 158 ette nähtud haagisele kuni 20 tonni massiga. 150K kohta numbrid puuduvad.
Samas kummitab mälus et enda kunagisel 91 aasta väljalaske töömasinal oli registri tunnistusel 22 tonni haagise mass.
Tehase kiirus ongi ca 30 max. Saab kastis hammakate vahetusega tõsta ca 42 -45-ni, aga siis tekib töökäigu ja transportkäigu vahele pisut suur vahe ja näiteks lumesahatööd kiire kastiga masinaga transportkäiguga eriti mugav teha pole.
Jõuvõtuvõll on ühe kiirusega, kiiruse vahetamiseks tuleb tagumine reduktor maha võtta ja sees hammakad vahetada.

Aga väliselt tundub suht sile ja komplektne aparaat olema. Ootame edasisi arenguid.
Omal ajal sai enda massinat kõvasti tjuunitud tollal kättesaadavate vahenditega, osa ideid jäi tollal realiseerimatta.
Vasta
#9

Üldiselt mootor tundub olevat täpselt selline nagu ette kujutasin. Võtsin pihustid maha ja üks silinder oli ääreni vett täis, kas hülss on terve või mitte seda näitab aeg. Puhusin vee välja ja kallasin õli-nafta segu sisse, las liguneb. Pärast panen pihustid ka siis juba stendi. Ühe klapikambri kaane võtsin ka maha, mootor seest üsna must ja pigine, karterist tuli otseloomulikult must tökat koos veega. Eks aeg näitab kas saab liikuma või tuleb plokikaas ühelt poolt alustuseks maha võtta. Enne mootori mahavõtmist sooviks ikka liikuma saada, kui ei saa ega siis juhtu ka tegelikult midagi Big Grin Lihtsam oleks vist muidugi mõni töökorras CMD-62 otsida ja peale susata aga kellel neid ikka niisama vedeleb.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

Olen alati imestanud, kuidas saab vesi kauaseisnud mootorisse, kui seda ei ole hoitud lahtise kollektoriga või kaaneta karbussiga taevapoole. Kas tõesti lihtsalt pikaaegsel seismisel kogunev kondensvesi ?
Vasta
#11

Vesi diisel mootoris pole mingi ime. Kondentsi tekib ikka sisse ja kaua seisnud mootoril,millel pole summuti või õhupuhasti kaetud otsese vihma eest. Sellises mootoris võib korralikult vett sees olla rääkimata ka mootor ise kinni olla.
Soovin jõudu isand Luigele ja loodame,et ei sa pea kohe tormama teist mootorit otsima. 

Kas see masin on manuaalse kastiga? Uuemad vist olid juba hüdromootoritega? Parandage kui eksin.


Vasta
#12

(25-11-2017, 06:27 AM)mlsluik Kirjutas:  Ühe T-150k raamatu võtaks isegi ligi kui kellegil üle, saab end natuke harida... Wink

Kui ma suudan raamatu üles leida siis igatahes on see sinu! Peaks isegi üks uus pihusti olema.
Vasta
#13

(25-11-2017, 13:45 PM)mlsluik Kirjutas:   üks silinder oli ääreni vett täis, kas hülss on terve või mitte seda näitab aeg. Puhusin vee välja ja kallasin õli-nafta segu sisse, las liguneb. Pärast panen pihustid ka siis juba stendi. Ühe klapikambri kaane võtsin ka maha, mootor seest üsna must ja pigine, karterist tuli otseloomulikult must tökat koos veega. Eks aeg näitab kas saab liikuma või tuleb plokikaas ühelt poolt alustuseks maha võtta. 

No hülss võiks ju terve olla, kui vett peab... Toungue
Kui see olukord juba aastaid pole olnud ja pragu kinni roostetanud.
Kondens see muidugi ei ole, eks ta on vihmaga kusagilt ikka sisse sadanud, selle koha leiab üles.
(muidu oleks ju kõik ühtemoodi vett täis)

Seest pigiste käkkidega olen nii teinud, et õli pooleks diisliga sisse ja pisut aega käia lasta. Pärast kõik see löga välja.
(ühel bensukal olen ka puhta diisliga 30sekki käia lasknud; ei juhtunud ka midagi.)

Aga ülikift asi, sellist oleks lahe teha.
Nõukatrakatsitest ainus, mis tollal põlve nõrgaks võttis, kui pööret andis. See turbovile just.
Ja keskelt poolekskäimine. Ok, Kirovets käis ka, aga too on 150ne kõrval ikka koletis.
150k on lausa ilus.

Nad on tänaseks sellest ka uue versiooni teinud, välja näeb pea sama; ainult hüdrovärki on edasi arendatud, plastporikad jne, tuled peidetud esivõre alaossa (metsas niidab need kõrvalolevad ju maha) ja muud suurt midagi.
Kui pea 50a vastu pidanud ja toimib, ju siis on hea asi.

.
Vasta
#14

Ega järgmine samm oleks siis K-700 ostmine Rolleyes ? Jõudu ja jaksu selliste masinate tegemisel sest selliseid mehi palju pole.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#15

Kui juba läks teemaks kuidas 150 kiiremaks saada siis nagu juba üteldi, hammasrataste vahetusega saab kiirust juurde, kuid käikudele tuleb nii suur vahe sisse et näiteks rasket asja vedada on ebamugav.
Võimalus oli ka K-700 rehvid alla panna mis andis 10 km kiirust juurde.
Märksa kavalam on panna Mazi reduktorid ja jäävad käiguvahed normaalseks ning maanteekiirus on 60 km/h.
Mazi reduktorite paigaldamisel on see probleem, et silla ava on paar millimeetrit väiksem kui reduktor ja vanasti polnud ju relakat vaid võeti lauakäi kätte ja käiati silla ava suuremaks.
Kes aga kergeid asju vedas siis tehti rattarummule selline flants mis ühendas pooltelje otse rattarummuga ja selline asi koos Mazi reduktoriga jooksis 110+ kiirust.
Mulle on teada juhus, kus miilits Uazikuga traktorit kätte ei saanudki.
Maaparanduses maksti ju tonnide pealt palka ja kuna nafta oli piiramatult käes keerati ka pumbast kütet niipalju peale, et kui 3 traktorit Rõuge mäkke üles läksid pidid autojuhid ootama kuna nähtavus tagasi tuli.
Oleneb muidugi autojuhist, kuid tuunitud 150 vedas päevas rohkem kruusa kui Zil kallur.
Seega, mõeldes praegusele raskeveokimaksule ja teekasutustasule oleks selline aparaat korraliku kallutava käruga täiesti mõistlik lahendus vilja ja sõnniku veoks.
Mis aga praegu arutamisel olevasse traktorisse puutub, siis selle peaks enne mootoriremonti käima ajama ja ära vaatama kas on tegu jõulise ja tasakaalus mootoriga või ebaõnnestunud eksemplariga.
Nimelt kapitaalremondis pandi neid kokku millest juhtus ja kui oli vaja plaani täita pesti lihtsalt töötav mootor puhtaks ja värviti üle.
Seega oli täiesti võimalik selline mootor saada kus vibrarsioon oli nii suur et roolile mähiti poroloni ümber.
Mis aga seest rokasesse mootorisse puutub, siis mina olen mitmel mootoril võtnud klapikambrikaane, tsentrifuugi ja õlivanni alt ning lihtsalt mootoripesuvahendi ja survepesuriga puhtaks pesnud.
Peale seda peab kindlasti samal päeval mootori uuesti kokku panema ja õliga käima et vändakaelad veega rooste ei läheks.
Vasta
#16

(25-11-2017, 14:52 PM)TeeTL Kirjutas:  Olen alati imestanud, kuidas saab vesi kauaseisnud mootorisse, kui seda ei ole hoitud lahtise kollektoriga või kaaneta karbussiga taevapoole. Kas tõesti lihtsalt pikaaegsel seismisel kogunev kondensvesi ?


Siinkohal T150-k puhul on asi lihtne, vesi saab sisse läbi õhupuhasti korpuse... selline emase konstruiga potsik on mis kõik endale sisse laseb joosta... ja läbi avatud sisselaske klapi saab vesi silindrisse. 
Kondents ei ole siinkohal nii oluline ja sisse seda märkimisväärsel kogusel 5 aastaga ei teki.

(25-11-2017, 15:00 PM)kopraonu Kirjutas:  Kas see masin on manuaalse kastiga? Uuemad vist olid juba hüdromootoritega? Parandage kui eksin.

Seda võiks keegi targem kommenteerida, ei ole pädev sellele vastama. Olen T-150K traktoriga varasemalt sõitnud vast kokku 6km...

(25-11-2017, 15:22 PM)priit165 Kirjutas:  [quote pid='436925' dateline='1511580467']

Kui ma suudan raamatu üles leida siis igatahes on see sinu! Peaks isegi üks uus pihusti olema.

[/quote]

Loeks täitsa huviga, kuna varasemaid kokkupuuteid sellise isendiga pole siis hariks end hea meelega.
(25-11-2017, 17:16 PM)stihl Kirjutas:  No hülss võiks ju terve olla, kui vett peab... Toungue
Kui see olukord juba aastaid pole olnud ja pragu kinni roostetanud.
Kondens see muidugi ei ole, eks ta on vihmaga kusagilt ikka sisse sadanud, selle koha leiab üles.
(muidu oleks ju kõik ühtemoodi vett täis)

Seest pigiste käkkidega olen nii teinud, et õli pooleks diisliga sisse ja pisut aega käia lasta. Pärast kõik see löga välja.
(ühel bensukal olen ka puhta diisliga 30sekki käia lasknud; ei juhtunud ka midagi.)

Ise loodan ka et hülss ikka terve on... kohe mitte ei tahaks hakata mootorit juppideks arutama kahel lihtsal põhjusel, esiteks ilmad kisuvad ära viludaks ja masin seisab hoovipeal ning teiseks pole hetkel sellise töö jaoks ka aega. 

Mootori pesu tuleb kindlasti teha kui peakski ilma lahtivõtmata käima saama.
Kujutan juba vaimusilmas ette mitu cm tahma tsentrifuugis sees on Big Grin

Kuna siduri korvist on jube paha kangiga mootorit liigutad siis ei jää muud üle kui proovida kas vedada või siis võtta kasutusele mul vana hea pihusti millel ots ära võetud ja hüdrovoolik järgi pandud, ehk teise traktori hüdraulika pealt hakata vaikselt silindri kaupa survet sisse meelitama. Jumze olen ikka nii liikuma saanud päris mitmeid.

(25-11-2017, 17:31 PM)52mees Kirjutas:  Ega järgmine samm oleks siis K-700 ostmine Rolleyes ? Jõudu ja jaksu selliste masinate tegemisel sest selliseid mehi palju pole.

Ei Kirovetsi ei ihalda, kui siis peab poolmuidu kätte tulema.  Kogun sellised masinaid mida saan reaalselt ka kuhugi tööle rakendada kui vajadus peaks olema.  Pigem mõni korvtõstuk vms isend võiks veel kodus olemas olla, hea sügisel kasvõi õunu korjata või maja seina värvida, muul ajal võib tuulelippu hoida püsti... Big Grin Big Grin



Aga tänud positiivse tagasiside eest, eks teie nõu ja minu jõuga saab siis ka see masin uue hingamise.  Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Enda riiulis selline raamat seismas. Paistab päris põhjalik, olemas nii õli liikumisskeemid, reguleerimis juhised, pingutusmomendid jne.
Eestikeelne veel pealegi.
Kui on huvi ja keegi sellist pakkunud ei ole, siis võin täitsa ära anda. 
                     

Lisaks pealekauba võin kaasa anda ka miskised klapifreesid ja juhtpuksi hõõritsad, kuna Isand Luik neid vist mingi aeg otsis. Mis mootori omad, seda ei tea.
   

Asjad asuvad Saverna kandis Põlvamaal, kui ehk millalgi siiapoole liikumist. Postiga väga saata ei viitsi, eriti ei satu ka linna poole.
Traktorist ka. Ma ei tea küll mis hinnaga see kätte tuli, aga ise oleks vist tonni veel otsa pannud ja liikuva isendi vaadanud.
Selline aastaid mitte töötanud, liikunud masin. Sealt võib päris palju üllatusi tulla ja lõpuks ei jäägi muud üle kui veel liikuv isend kõrvale osta ja see tagavaraks jätta. 
Mootorist. Kas ei pandud peale miskist Mazi mootorit, mis oli nagu sellest originaalist parem?
Vasta
#18

(25-11-2017, 21:43 PM)meli666 Kirjutas:  Enda riiulis selline raamat seismas. Paistab päris põhjalik, olemas nii õli liikumisskeemid, reguleerimis juhised, pingutusmomendid jne.
Eestikeelne veel pealegi.
Kui on huvi ja keegi sellist pakkunud ei ole, siis võin täitsa ära anda. 
   

Lisaks pealekauba võin kaasa anda ka miskised klapifreesid ja juhtpuksi hõõritsad, kuna Isand Luik neid vist mingi aeg otsis. Mis mootori omad, seda ei tea.

Olen nõus võtma vastu nii raamatu kui klapifreesid, tulen ise järgi vast.. selleks võib minna ainult enne paar nädalat kui sinnapoole liikuma satun.  Päris niisama ei taha, miskit meelehead tuleb ikka vastu anda.

Klapifreesidega see hea lugu et neid saab mõõdujärgi kasutada ja seega on üsna universaalsed.

Maz mootor on väga popp variant millele mõtlen pikemalt siis kui seda CMD-62. tõesti enam mõtet päästa pole. Ei ole ka see jamz katel teab-mis kiiduväärt mootor.

Nende vanade masinate puhul olen üleüldse välistanud nö "heas töökorras" isendite ostmise, kohe põhimõttepärast ei osta kalli raha eest neid "vähe töötand mootoriga ja hästi hoitud" masinaid.  Big Grin Big Grin
Selle masina sain kätte sellise hinnaga, et kui see nüüd koos sahkadega utiili lõigata ja mõned detailid varuosadena müüa, siis võiks vahelt saadud raha eest korra Itaalias puhkusel ära käia...
Järgmine sahaga müügis olev 150 maksab juba ca 4000€... selle raha eest võib viletsamaid 3tk osta, täitsa doonoreid isegi 4.  Big Grin

Ning mis peamine, sel juhul kaob ära see mängu võlu, et võtad tüki sitta ja teed sellest lõpuks saia.  Kogu need projektid seisnevadki selles protsessi mil unustuste hõlma vajunud vanaraud saab uue elu, kui nurka kasutuna seisma jäetud masin saab võimaluse...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

Märgusõna T-150 koos lisadega Volvo või Scania annab Youtube vahendusel natukene vaatamist. Mõtteainet ka.



A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#20

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25624 Siinsamas hvoorumis kunagi arutlusel olnud.

Ford Granada
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne