GAZ69 värv - originaal või mitte?
#1

Kas keegi oskab nõu anda, kuidas tuvastada, kas auto värv on \"õige\"? Minu 69 on, erinevalt enamusest beezh (safari?). Kas on olemas ka sellise auto (värvi) mingisugust omaaegset värvikoodi või mingit muud valemit, mille järgi ülevärvimis-soovi korral õige tooni leiaks?

Illustreeriv element kah juures:
http://www.album.ee/?o=208004819
Vasta
#2

Oli ka selliseid. Tean vähemalt kolme, st üks 69 ja kaks A-d, mis algselt sellist värvi olivad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Olid vist beezi lisaks hallid ka?
Värvikood kõige loogika järgi seesama kui näit52 või 53 veokal. Olid needki ju kaheksakümnendail sellised kollakad ja näit prügi ja pasapotte mäletan halli kabiiniga olnuid. Ja taas kord meenub, et sama värvi olid ju ka nii UAZid kui URALid näiteks. Eks nood vene veokad ole vist kõik ühe ja sama emailiga võõbatud olnud.

EDIT: GAZ tehase koduleht näitab veokatele samasugust beezi värvi \"safari\" nime all.

loll on loll olla.
Vasta
#4

Seda värvi Uaz-id ja Gaz-id saadeti enamasti lõuna liiduvabariikidesse. Siia sattusid need üldjuhul kolhoosnike kasutusse, mitte armeesse.
Kunagi püüdsin uurida, milline on õige nõukogude sõjaväeroheline, sattusin kümnete, et mitte öelda sadade, eri toonide juurde. Puudus igasugune seos aastatel, toonidel, erinevatel matisusastmetel ja tehastel. Kongid ja kabiinid kõik ise toonides, aga üldjuhul sarnased.
Seega oleks ilmselt kõige targem mõnest auto pleekimata kohast leida sobiv toon ja värvikaartide järgi leida sellele kaasaegne analoog. Kõik toonid mis sarnased tunduvad on ka õiged. Kui sama auto küljest seda ei leia, siis peaks kõlbama ka mõni nimetatud Gorkis valmistatud veokas. Nõukogude aegsete värvi koodidega pole tänapäeval ilmselt midagi peale hakata, tark oleks ikkagi õiges toonis kaasaegseid pinnakattematerjale kasutada. Ja toon on silmaga paremini määratav kui uusi ja vanu koode omavahel sobitada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Nõukogudeaegsete värvikoodide ja nimetustega polnud ka tollal midagi peale hakata. Minu isa Mosse 2140 aastast 1978 oli erksinist värvi, mida nimetati \"Pitsunda\" (Jugoslaavia värv). Kümmekond aastat hiljem sama tooni värvi otsides selgus, et sama nime ja koodi all müüakse hoopis teist tooni nn. meresinist värvi (vene toode).
Liivakarva GAZ 69 esines ka Eestis mitut tooni, osa olid üsna heledad, osa tumedamad. Ilmselt ei pruukinud isegi sama värvitehase eri partiid päris sama tooni olla.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

Aga vot Za ruljomi tagakaanel panin tähele kohas kus tutvustati GAZ 69-sat oli ta küll samasugune beež ja see peaks ju orig. värv seega olema ,see oli vist `76 või `77 aastakäigu ühe numbri tagakaanel.

MArek
Vasta
#7

[quote=mossepower]

Olin ka ise aastaaid tagasi küsimuse ees kas oma hall 69 jätta halliks või värvida- ükski kraapimine ei andmnud ka muud, kui hall. Siis sain teada et näitr halliks värviti nad peale kap remonti põlvas. Aga originaalis oli ja ka minu meelest nii nn safari so liiva karva ja armee roheline. Ise tõmbasin mingi läti rohelisega ja tempisin pruuni juurde aga tegel oli kehv võrv, õrn sinder ja ka toon oleks võinud ikka tsipa tumedam olla. Aga kui oli liivakarva jäta sama alles, muidu ongi igav- kõik üldjuhul rohelised. Aga 67 originaal pidi olema männi kasvu roheline
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne