Kuskohast ikkagi Volga \"Hirv\" on pärit?
#1

Pole varem selliseid asja täheldanud. Keegi oskab rääkida või teab Volga \"Hirve\" ajalugu?
[Pilt: imp355.jpg]
Chrysler Imperial 1935 nina. Puhta samasugune elukas juSmile
Volga oma siis kahSmile
[Pilt: 01421967abbc1d.jpg]
Vasta
#2

To: PlyVal64

Kallis vanatehnikasõber!

Ma vaatan õhtul arhiivist selle konkreetse story järele!
Veidi kannatust nii umbes kl 19-ni.

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz-21, Gaz-24, Gaz-51

Vasta
#3

Kas ta päris sama on... sarved ehk pikemad? Ka loomaaias on hirvetüüpe must miljon ju.

Seega siiski arvan, et Volga isend on Vene kunstnike töö. Võib-olla shnitti said muuhulgas ka sealt, ei enamat. Umbes nii nagu Pobi kerekuju on omalooming.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Sarnasust on tõepoolest, kuid kui veidi
lähemalt pilti uurida, siis kindlasti sarvede
pikkuses ja kujus ning üldse \"hirve\" keha
proportsioonides leiab Volga \"hirvega\"
võrreldes palju erinevusi.

mel
Vasta
#5

Egas ma mõtlesingi, et \"Kes, miks ja millal\" selle Volga Hirve tegi. Muidugi pole ta ju Imperialiga 1:1 sama, aga megasarnane igatahes. Miks näiteks ei kasutatud Venemaal Pontiaci indiaanlase pea motiive? Vahva oleks ju, kui näiteks Sapakal oleks tsuktsi pea kapotilSmile
Vasta
#6

Võin eksida, aga minumeelest oli Nizhni Novgorodi (Gorki) linna vapiloom hirv. Ehk sealt?
Vasta
#7

To: PlyVal64

Ehk siis need andmed baseeruvad ajakirja Za Ruljom `97 aastal ilmunud artiklis, kui 40 aastat sellest ajast tagasi alustati Volga seeriatootmist. Volga mudeli väljatöötamist alustati teatavasti 1953 aastal. Olgugi, et nagu venelased ise kirjutavad, siis, hm, mingeid välismaiseid näidiseid Volga (disaini) väljatöötamisel aluseks ei võetud, ilmnesid temas ja nagu autorite kollektiiv tunnistas, mingid fordilikud jooned...... Ja nagu autoajaloolased kirjutavad, sai temast selle aja kõige ameerikalikum auto kogu Euroopas! Ameerika mõõdupuude järgi muidugi kõigest väikelitraazhne. Ei hakka siinkohal kogu artiklit tõlkima ja refereerima aga mõned huvitavad seigad sellegipoolest. Näiteks automaatkastiga Volgasid valmistati häbematult vähe sellepärast, et tol ajal NSVL ei jätkunud lihtsalt aut.kasti õli ja teine põhjus, et autoteenindusi oli vaid mõni ja needki pealinnas Moskvas. Ja nüüd hirv kapotil. Artiklist võib välja lugeda, et auto väline disain elas üle mitmeid konjuktuurseid muudatusi ja aina visuaalse paremuse poole. Kõikide nende nö. vormistajad olid loomulikult Volga loojate ja autorite kollektiiv, st. juhtiv konstruktor Nevzorov, konstruktor Reutov ja näiteks katsetaja Mosolov jt. Kuna saadan Sulle selle artikli koopia postiga toimetuse aadressile (sealt loed ise), siis lõpetan ümberjutustuse sellega, kuidas hirv kapotilt ära kadus. Nimelt, kaitseminister marssal Zhukovi korraldusel asendati hirv kapotil - viisnurgaga!

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz-21, Gaz-24, Gaz-51
Vasta
#8

Eks see hirv ikka Gorki e. Nižni Novgorodi vapi järgi pandi: http://www.unn.runnet.ru/nn/
Mis hirve kapotilt kadumisse puutub, siis mina olen kuulnud sellist versiooni, et kaotati ära sellepärast, kuna osutus otsasõidu korral jalakäijatele liiga ohtlikuks. Ehk teisisõnu, kui kapotile paiskuv jalakäija pääseks ehk muidu põrutuste ja muhkudega, siis selline turritav asi kapotil võib soolikad korralikult segi keerata. Võrdluseks võiks ehk märkida, et nt. Rolls Royce\'i radiaatorivõret kaunistav kuju \"hüppab\" kokkupõrke korral automaatselt iluvõre sisse peitu, Mercedese kapotimärk aga murdub teadupärast kaunis kergesti.
Aga kui rääkida vana Volga välismaistest eeskujudest, siis oli mul omal kunagi selline juhtum (aastal 1991), kus üks minule USA-st külla sõitnud väliseestlasest sugulane (vanem meesterahvas) uuris ühte sellist, täiesti tavalist GAZ 21 tükk aega ja imestas, kuidas küll selline kena vana Chevrolet Eestisse sattus ja ma siis seletasin tükk aega, et masin siiski \"Volga\"-nimeline ja made in USSR...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

Sm. Tasku Kirjutas:Ehk siis need andmed baseeruvad ajakirja Za Ruljom `97 aastal ilmunud artiklis,
Ilmselt mõeldud seda artiklit. Konstruktorite nimedele lisaks veel disainer Lev Jeremejevi, tolleaegse silmapaistvaima vene autodisaineri. Marssal Žukov aga ei käskinud mitte eemaldada hirve, vaid paigutada radiaatorivõrele viisnurk, et võre liiga lääne autode moodi välja ei näeks. Hirvest loobuti lõplikult 1963 põhiliselt ohutuskaalutlustel, kuid ka sellepärast, et sellised kapotikaunistused polnud enam moes.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#10

Minu teada mitte marssal Zhukov vaid Ülemnõukogu presiidiumi esimees marssal Klim Voroshilov andis korralduse kaunista esikannel viisnurgaga.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

Jah täpselt seda Za Ruljomi artiklit ja selle mõningaid lõike. Nagu artiklist selgub, kunstnik Lev Jeremejevi julged liinid, kuhu lisandus konstruktorite romantism, viisid Volga kujunduse täiesti uuele tasemele. Sellist ametit nagu disainer, tolle aja NSVL-is veel ei tuntud (vt. artiklit). Kuna ei ole isiklikult marssalite Zhukovi ja Voroshiloviga rääkinud (nagu vist enamus automotofoorumi kasutajaid) Gaz-21 Volga kerekaunistustest ( vene keeles: ukrashenie - eesti keeles: kaunistus-, ed), siis jääbki võimalus toetuda sellistele artiklitele. Ja konkreetne lõik oleks eesti keeles ja ilma eesti keelseks lauseks panemist selline: Erilist rääkimist teenib ära autodisain. Ta elas üle mitu konjunktuurset muudatust. Näiteks, poliitbüroo liikme, kaitseminister Zhukovi nõudmisel, \" Volga fassaadi\" kaunistas täheke, pärast kadus hirv kapotilt, muutus \"linnuke\" pagasniku luugil. Võib arvata, et neid ja muid väliskujunduse muudatusi tingis ka USA ja NSVL konfrontatsioon, näiteks Kuuba kriis, U-2 lennud ja sellest johtuvalt kõik ameerikapärane oli lihtsalt out.
Ja veel, ajaloost mäletades, marssal Voroshilov tegeles oma põhitöö kõrvalt mõnede teiste automudelite väliskujundamisega.......

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz-21, Gaz-24, Gaz-51
Vasta
#12

http://www.pilt.ee/photo/81200/1421967/
Vasta
#13

Kummalisel kombel kirjutatakse naaberrahva ajalugu alati läbi suurmeeste.
Esitan ka mulle kuskilt sarvede vahele meelde jäänud versiooni. Nimelt Hruštsovi ajal arvati, et depolitiseerimise huvides tuleks Molotovi, Stalini ja teiste bosside nimelised tehased muuta rahvale lähedasemate inimeste nimelisteks tehasteks, alles jäid Lenin (laste sõber), Gorki (kirjanik) ja juurde tulid kõikvõimalikud rahvakunstnikud ja ratsionaliseerijad, näit. Lihhatšov.
Tšaika ehk kajakas pandi autole kuulsa Tšehhovi romaani järgi, sellega on ka seletatav miks luksusautole anti prügikastidest toituva linnu nimi. Hirv olla tulnud, nagu juba eelpool kirjutatud, linna järgi, kus tehas asus. Tehase uus märk koos hirvega kujundati veidi varem kui Volgad ilmusid.
Turvalisuse peale sel ajal nõukogude liidus üldjuhul ei mõeldud ja elanikkonna arve mõõdeti komadega, jutud hirve kadumisest turvalisuse eesmärgil on enamasti rahvajutud. Ka 60-ndatel oli levinumaks enneaegse surma põhjuseks ebaterved eluviisid, mitte \"põdraga\" Volga alla jäämine. Kadumise põhjuseks oli ilmselt siiski kunstiline kaalutlus. 1963. aastaks kujundati GAZ 21 disain teravamaks ja hoogsamaks ning iga skulpuuri kompositsiooni jagav inimene saab aru, et uut tüüpi esiosaga vana skulptuur ei sobinud. Selle asemele kujundati parematel variantidel kroomitud uimed poritiibadele.
See, et keskmine kolhoosnik rumal oli ei tähendanud, et kolmandikul maailmast poleks olnud inimesi, kes said aru maailmas toimuvatest trendidest. Loomulikult tutvusid Gorki insenerid ja kunstnikud muu maailma toodanguga, reisisid ringi ja varastasid ideid. Samas ei ole siiski Volga ühegi muu maailma asja otsene analoog nagu GAZ A, VAZ 2101, mootorratas M72 või veel mõni. Tänapäeva autodki on ju üsna ühesugused.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#14

Ja muuseas Tšaika GAZ 13 nina peal on ära toodud väga rikkalik loomaaed: ülevalt alustades on sinna kirjutatud \"Kajakas\", siis embleemi peal on hirve pilt, selle all on lühend GAZ, millest esimene täht tähendab kirjanik Gorkit (inimene) ja kõige tipuks veel valget värvi kajaka kujutis.
Volga ninal on küll pisut tagasihoidlikum zoopark esindatud, kuigi Volga (jõgi) nimest tulenevalt võiks seal hoopis aer või ankur turritada.
Keegi huviline võiks teha ka pikema uurimuse looma temaatikast nõukogude tehnikas alustades Tšaikast ja lõpetades Muraveiga.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

võhiku asjatunmatu küsimus:
Kas nn hirv (põder mis iganes) punase taustaga tehase embleemil (siin foorumis ka kuskil signatuuris) on seotud ainult GAZ 21,24 mudelitega, või kaunistab ka muud gorki tehase toodangut. ise nagu ei ole täheldanud ?


Vasta
#16

Tegemist on Gorki tehase embleemiga, kus peal on ilusasti vaikselt astuv hirv. Vaata ka www.gaz.ru
Perutama hakkas see elukas skulptuurina I ja II seeria Gaz 21, ehk Vana Volga kapotil ja ka siiski alguses eritellimusena. Need autod, mil hirve polnud, oli väike kroomitud kühmukene. Hiljem läks nõudlus nii suureks, et hakati juba tellimatagi hirvesid paigaldama. Ilmselt olid Gorki tehase kunstnikud siiski näinud Chrysleri märki, nagu olid nad tuttavad kogu ülejäänud Ameerika autotoodanguga. Embleemidel on ju tegemist ikkagi astuva hirvega, skulpuuris aga hüppavaga. Chrysleri tehasega olid venelastel üldse väga head suhted. 1959 (?) toimus Moskvas VDNH-näitustel ka suur Ameerika autode väljapanek, kus neegrid külastajaid sõidutasid ja reklaamvoldikuid jagasid. Sain endalegi ühe. Nii mõnigi läks peale seda koju rõõmsalt maisi kasvatama.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

Piibur Kirjutas:1959 (?) toimus Moskvas VDNH-näitustel ka suur Ameerika autode väljapanek, kus neegrid külastajaid sõidutasid ja reklaamvoldikuid jagasid.
Mul on ka sellest ajast pärit Fordi venekeelne reklaambrošüür (Fordi 1958 aasta mudelivalik).

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#18

Täiesti imelik vaadata kuidas vennad arutavad ja vaidlevad asjadest mis on põhimõtteliselt kõigidele ammu teada.
Samal ajal võiks rahulikult internetis asja uurida.


Üldiselt on üldtuntud fakt, Volga eeskujuks oli 1953/54 aasta Ford Customline. Omal ajal oli ostetud kaks sellist autot, mida hiljem müüdi GAZi juhtkonnale. Üks neist oli alles paar aastat tagasi Gorkis müügis.




Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#19

Võib ka nii väita, et \"Volga \" hirv on pärit \"Zim\"-lt seal on ta kapotil koguni kahes kohas: tehaseembleemil ja kapotikiilul plastfiguurina -seestpoolt valgustatuna. Viisnurgad kui kohustuslik atribuut nõukogude tehnikal on nii Zim kapoti embleemidel kui ka stopptule klaasil.
Kui Vjatsheslav Molotov 50-date lõpul ebasoosingusse sattus võeti Gorki autotehaselt Molotovi nimi ja GAZ 12 kapoti silumiinkaunistusele ilmus tähekombinatsiooni ZIM asemel GAZ.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#20

Võrdluseks Ford Customline:

[Pilt: img22.gif]

[Pilt: OldFord.JPG]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne