M1A esilaterna all asetsev lüliti
#1
Tervitused kõigile teadjatele...

Oman mina mitut mootorratast M1A Moskva 47.a. ja Minsk 54.a. nii rööbik kui ka teleskoop esiamortidega. Mõlemad isendid olid saamise hetkeks saanud tunda juba mitme erineva hoolsa omaniku kätt ja ehk ka käekesed olid nähtavasti osasid segamini ajanud või vahetanud...
Nüüd siis küsimustik targematele esilaternate kohta. Millisele rattale kuulub latern, kus on peal kaks signaallampi asukohtadega paremal ja vasakulpool süütelukku ja millisele kuulub latern kus asetseb üks signaallamp süüteluku taga ehk siis lenksude pool süütelukust ja mis lüliti asetseb mõlema laternamudeli all suht nähtamatu koha peal???

Tervitusi, Jansa
Tuult ja Päikest...  Cool
Vasta
#2
Ole ise ka terve, Jansa!

Kahe "signaaltulega" kopsik on alalisvoolu generaatoriga M1A jagu ja tule auk on seal ainult vasak, paremasse auku ehk avasse käib sulavkaitsme pesa. Teine, ühe signaallambiga tulekopsik peaks olema vahelduvvoolu generaatoriga Minski tehase M1A ja esimese seeria M1M oma.
 Tumblerlülitite kohta võtan sõnad tagasi, ksf! Karpaatide postituse valguses vaatasin mõnda kättesattunud kopsikut lähemalt ja kompasin käega kõhualtki - tõesti on neil seal ühes avas tumblerlüliti. Kuna minu esimene ja ühtlasi eelviimane mootorratas oli juba moodne ja võimas teise seeria M1M, millel igasugused tumblerlülitid laternas puudusid ja elektrisüsteem oli moodne ning noortepärane akuvaba arendus, siis pole ma selliste vanamoodsate põrride nüanssidega eriti kursis.
Vasta
#3
Minu 1955 M1M ja 1948 M1A'l mõlemal samuti tulekopsiku all samasugused lülitid. Võimaldab see süütesüsteemi sisse-välja lülitada.
Vasta
#4
(04-12-2017, 13:30 PM)karpaadid Kirjutas: Minu 1955 M1M ja 1948 M1A'l mõlemal samuti tulekopsiku all samasugused lülitid. Võimaldab see süütesüsteemi sisse-välja lülitada.

Tänan Teid targemad väga asjaliku informatsiooni eest :-I)
Aga äkki see lüliti siis mingisugune salalukk, võti peaks ju ikka voolu ja tulesid sisse-välja lülitama arumaisaa...
Tuult ja Päikest...  Cool
Vasta
#5
(04-12-2017, 10:42 AM)kass Kirjutas: Ole ise ka terve, Jansa!

Kahe "signaaltulega" kopsik on alalisvoolu generaatoriga M1A jagu ja tule auk on seal ainult vasak, paremasse auku ehk avasse käib sulavkaitsme pesa. Teine, ühe signaallambiga tulekopsik peaks olema vahelduvvoolu generaatoriga Minski tehase M1A ja esimese seeria M1M oma.
 Tumblerlülitite kohta võtan sõnad tagasi, ksf! Karpaatide postituse valguses vaatasin mõnda kättesattunud kopsikut lähemalt ja kompasin käega kõhualtki - tõesti on neil seal ühes avas tumblerlüliti. Kuna minu esimene ja ühtlasi eelviimane mootorratas oli juba moodne ja võimas teise seeria M1M, millel igasugused tumblerlülitid laternas puudusid ja elektrisüsteem oli moodne ning noortepärane akuvaba arendus, siis pole ma selliste vanamoodsate põrride nüanssidega eriti kursis.

Big Grin Big Grin Big Grin
Tuult ja Päikest...  Cool
Vasta
#6
Proovin lisada mainitud laternaid omavate põrride elektriskeemide pildi. Üldiselt peaks see  kopsiku tumbler olema tegev ka laternas oleva parktule särama panemises

[Pilt: 484971.jpg]
[Pilt: 484966.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne