T16-M 1982 a.
#1
Tere foorumlased.

Ligikaudu 1 kuu on ka minu hoovil olnud T16-M. On juba tükk aega saanud neid traktoreid uuritud ja sobivat otsitud, kuni isale üks tuttav pakkus enda oma. Kuna hind oli sobiv, siis ei olnud seal ka pikalt mõtlemist ning sai tehing kinnitatud. Kuna ei tahtnud ka päris uueks remonditud traktorit ning kindlasti pidi olema kabiiniga variant, siis hetkel oli see sobivaim pakkumine. Suureks boonuseks oli, et mootoril tehtud kap.remont ning peale seda ainult sissetöötanud ehk siis ligikaudu 40h. Mootor on tõesti väga hea käivitub poolest pöördest ning jõudu on piisavalt. Küljes on ka uus kiire starter ning uus generaator.
   

Masinale läksin isaga koos järgi ja sai hakatud kodu poole sõitma oli mingi 15km sõita. Sain siis umbes 500 meetrit sõita ja masin jäi seisma ning enam käima ei läinud. Proovisin käsipumbaga kütet üles lüüa ning õhutada filtri pealt, kuid tulemus 0. Isa siis helistas müüjale ning see lubas tulla ning nööri otsas mind ära tirida. Mõtlesin, et proovin veel käivitada ning plaksti masin käis, egas midagi käik sisse ja edasi kodu poole. Vahepeal hakkas jälle mootoril jõud kaduma, kuid õhutades võttis uuesti tuurid ülesse ning sai edasi sõita, kuni sinnamaani, kui koduni jäi ligikaudu 5km ja mootor vaikis. Enam käima ei läinud ning uuesti kõne müüjale ja tuli ja vedas nööri otsas koduni ära. Mootori remondi käigus oli jäetud paak puhastamata ning tõmbas filtrid kinni. Tõmbasin siis 25-ga hoovi ja teinepäev hakkasin filtreid puhastama ning uuesti käivitama, kuid küte ülesse ei tulnud. Võtsin siis etteandepumba maha ning sealt tagant tuli nälja piimaga kohvi värvi veelaadne vedelik. 
   
Peale pumba puhastust ning uue õli lisamist käivitus ka traktor ning siiamaani pole enam probleeme esinenud. Loomulikult puhastasin ka küttepaagi ära.
Vasta
#2
Traktor veel saanud niipalju remonti, et vahetatud kun-i mõlema tõstesilindri tihendid ning sai pandud ka uued hüdrovoolikud. Lisaks sai laaduri kõik sõrmed välja võetud puhastatud, uued määrdeniplid külge ning sõrmed ära määritud. Mõne sõrme kättesaamisega oli päris tükk tööd, kuna määret oli see näinud viimati väga ammu. 
Hetkel on pooleli elektrisüsteemi tegemine, kuna vanast voolu otsimine läks väga tülikaks tundus lihtsam olema uus teha. Ühele T-25-le on juba tehtud uus elekter ei saa sinnagi olema see raske teha. Juhtmed tulevad hulga jämedamad kui orginaalis, ning lisaks saan hiljem mugavus seadmeid lisada. Hetkel on vaja elektrit niipalju, et oleks starterist käivitus, laadimine ning töötaks tuled. Eks nädalavahetusel saab jätkata elektritöid.

Küsimus: Kas keegi oskab öelda nende kahe vinkli pikkust, mis üle poritiiva kabiini esimest ja tagumist külge ühendavad? (Pildil ringiga märgitud, pilt illustreeriv) Hetkel nii, et kui tagumised rattad august läbi sõidavad, siis käib uks ka kohe lahti.
   
Vasta
#3
Nädalavahetusel sai tegeletud jälle masinaga. Nüüd tuled küljes ja kõik peale vasaku suuna ka töötavad. Vasakul veel juhtmestik puudu. Esimese suuna ja gabariidi kinnituseks sai kronstein tehtud, kuid probleeme tekkis selle kinnitamisega. Nimelt olid osad esiakent kinni hoidvad poldid ära murdunud ja osade kohtade pealt mutrid puudu. Võtsin siis akna eest ära ning keevitasin uued mutrid kuhu vaja, vanadel käisin keermed ka keermepuuriga üle. Esiaken uuesti ette ja sai ka tuled külge sobitatud. Laupäeva hommikul sai ka vasak esimene ratta rumm lahti võetud, kuna ratas vänderdas väga palju. Pesin laagrid puhtaks ning uue määrdega kokku tagasi, kuigi lõpptulemus sai parem kui varem oli ei ole asi ikka veel päris hea. Ratas endiselt vänderdab, eks tuleb laagrid ära vahetada.
   
   
   
   
Vasta
#4
T-16-ga vast talvel õuepealt parem lund ka lükata, kui T-25ga.
Vasta
#5
(10-12-2017, 23:53 PM)jupiter22 Kirjutas: T-16-ga vast talvel õuepealt parem lund ka lükata, kui T-25ga.

Milngil määral õige kuna vedavad rattad hakkavad paremini maha, kuid saha üle ju ülevaade puudub. Eks õued ole ka erinevad, kellel kui palju ruumi manööverdamiseks. T16 pöörab väga hästi, kuid T25 lühike pikkus siiski eeliseks kitsastes oludes. Haarduvust aitab ju alati parandada, kas paarisaja kiloga tagaripu otsas või kettidega ratastel, oleneb jälle pinnakattest, kõnniteekivi vist ketiga kratsida ei soovi?
Ära karda gaasi!
Vasta
#6
Täna siis sai T-16 minu käes esimesed metsa ristsed. 
Esialgu oli plaan juba eelmine nädal metsa minna kuid hea üritus sai 500m kodust eemal läbi, kui küttefiltri kinni tõmbas ning enam ei olnud kuhugi minekut. Kuna filtrit kodus ei olnud tuli minek nädala võrra edasi lükata.
Eelmisel laupäeva pärastlõunal võtsin siis küttefiltri maha ning otsustasin ka tsentrifuugi sisse kaeda, seal alumiste düüside juures avanes järgnev vaatepilt.
   
Lisaks sai ettevõetud ka klappide reguleerimine ning selgus, et üks KKK on mõrane. See sai uue vastu vahetatud ning uued said ka tihendid kaane alla ja ka uued vaskseibid mutritele.
   

Eile sai hetkel vajaliku elektrisüsteemi viimane osa ka paika, milleks oli kärupistik. Nüüd saavad kärutuled ka särada.
   
Eelmine laupäev filtreid lahti võttes selgus, et ka jämepuhastus filtri sõel on katki ning Tartust ja Jõgevalt uut ei õnnestunud saada, siis sai lisatud väike filter voolikule.
   
Metsas võib kuuse alt igasugu huvitavaid asju leida
   
Esimene koorem puid sai ka koju toodud nüüd tuleb järjest katsetada kui suurt koormat saab vedada enne kui esimesed rattad maast lahti tulevad.
   

Häid pühi ka kaasvõitlejatele! Smile
Vasta
#7
Mootor ilma käes? Kapotti ei kasutagi? Huvitaks kuidas T150 Rs 09 talaga T16m raamile on kinnitatud. Kabiinipoolne ots kuidagi teraraamiga ühte viidud? T 16 raam kabiinialt kipub palja kartulimuldajagagi murduma. Kui jalaraua juurest õliseks hakkab minema, siis peramine aeg tekkiva praoga midagi ette võtta. Olen üht täiest pooleksvajunut T 16 metsas Sak`ga keevitamas käinud, et koju tuua saaks.
Vasta
#8
(01-01-2018, 22:42 PM)pen.skar Kirjutas: Mootor ilma käes? Kapotti ei kasutagi? Huvitaks kuidas T150 Rs 09 talaga T16m raamile on kinnitatud. Kabiinipoolne ots kuidagi teraraamiga ühte viidud? T 16 raam kabiinialt kipub palja kartulimuldajagagi murduma. Kui jalaraua juurest õliseks hakkab minema, siis peramine aeg tekkiva praoga midagi ette võtta. Olen üht täiest pooleksvajunut T 16 metsas Sak`ga keevitamas käinud, et koju tuua saaks.

Hetkel tõesti mootor ilma käes, sest eelmise omaniku poolt paigaldatud taga rippsüsteemi tõttu enam kapott peale ei hakanud ning ise ei ole jõudnud sinna sobivat katet valmistada. Eest toetab RS-i tala T16-ne raamile ja kabiini poolne ots on toetatud suurele karprauale, mis toetub T16-ne raamile ja on kinni polditud. Hetkel puudub ka jalaraud, aga taga rippsüsteemi kinnitust saab astmena kasutada ning see raam sealt keevitatud juba. Ilmselt tuleb sinna raamile ringisugune tugevdus leiutada lisaks.
Vasta
#9
Kütusevoolikud ja genekas on ainukesed, mis sellest kübarata olekust pahandavad. Minu saska on samuti teistkümmend aastat mootorikatteta, kuna saadavalolevaid hinnatakse 50+ € vääriliseks ja seda on minu arvates täpselt kaks korda liiga palju Big Grin 

Kartulimutid nüüd vaevalt raami poolitada suudavad, aga madallennul aukude-kivide kohal lendavad juhmjuhid vormistavad kiiresti hüdropaagipoolse nurga ära. Samuti kolmekordne ülekoormus kastis... Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne