GAZ 21 automaat 1960
#1
GAZ 23 teema all sai tehtud juba väike teaser selle tuleva projekti kohta. Ei saa niisama passida. Võimalused muidu lähevad käest. Kaua oleme otsinud ühele oma volgadest automaatkasti. Moskvas autonäitusel oli üks müügil 15 tuhande euri eest ja see müüdi hetk hiljem 12 eest maha. Rohkem ma neid näinud ei ole. Kuni otsingud muude asjadega vedas meid kokku mehega Alma-Ata'st. Ja mees ka rumal ei olnud - teadis, et tal väärt asi. Raha ei tahtnud, tahtis vahetuskaubana Tšaika mootorit. Selle ta ka sai ja mina käigukasti. Käigukastiga tuli ka kaasa väntvõll. Kõigepealt alustabki käigukasti remondist ja mootor sinna otsa. Siis vaatan, mis autoga teha. Sellisena ta päris ei kõlba.

Ma esi suuremp asi kiramiis ei olõ, siis vast esa (Formica) lisas mõne kommentaari. Wink

   

   

   

   
Vasta
#2
Kuna poiss astus sündides kirjanike liidust välja, siis tuleb mul teemat edasi arendada ja eks ma pean ka kätt rohkem pulsil hoidma. Eks nooremad peavad rohkem tööd rügama, et kõiki neid projekte rahastada aga tubli, et neil mingid huvid on ja kuskil kõrtsis ei vedele. Ühesõnaga Poisi projekt, kunagi Kanadast siia saadetud auto, mitte praagi pärast, vaid rikkad sugulased kinkisid vaestele sugulastele. Tehase tähis oli ingliskeelne, näidikud ingliskeelsed. Tehase tähis on siiani originaalne, kuid kui see auto sai soetatud 15 a. tagasi, siis oli ta juba surmale võlgu. Võtsime toona asja käsile ja poisi pulmapäevaks sai masin korda. Omast arust sai tehtud hästi, kuid meie praegust taset arvestades ei kõlba kuhugi. Kuna II seeria juppe tookord ei olnud, sai auto välimuselt III seeria aga hirvega kapotil. Paljud keredetailid said vahetatud ja koos nendega ingliskeelsed tablood, mis olid lootusetult ära pleekinud. Kunagi oli sellel masinal automaatkast, aga mis sellest sai, vaikib ajalugu. Käigukasti saime juhuslikult Alma-Ata-st. Vastu tuli anda Tshaika mootor, mis meil niisama reservis oli. See vahetuse värk oli omaette lugu. II seeria aut. käigukastiga Volgasid toodeti kuskil 70 ringis, I seeriat kuskil 500. Vene oludes toona need kastid andsid otsad, sest polnud ju õiget õli. Tänaseks on auto laiali lammutatud ja ootab oma päeva. 15 a. tagasi tehtud tööd tuleb palju ringi teha aga alustame mootorist. Tava Volga väntvõll ei sobi sellele autole, nii et mootor läheb täiega remonti, kuigi tookord sai kõik tehtud ja sõidetud pole suurt midagi. Seni olen saanud andmeid veel kolme II seeria automaatkastiga Volga kohta. Võib-olla on neid 2 - 3 tk veel, ja ega I seeria omasid ka palju rohkem pole. Eestis selline isend puudub täielikult. Eks poiss täiendab, kui midagi unustasin või mööda panin. Ikkagi tema auto.
Vasta
#3
Huvitav kelle jaoks neid masinaid toodeti? Kas ekspordiks? Või jäi neid "kodumaale" ka?
Huvitav masin igaljuhul!
Vasta
#4
(05-12-2017, 00:28 AM)Taaviw126 Kirjutas: Huvitav kelle jaoks see masin toodeti? Kas ekspordiks? Või jäi neid "kodumaale" ka?
Tegelikult oli seltsimeestel esialgne plaan toota kõik Volgad automaatkastiga. Eeskuju võeti lombi tagant, kus kõik sellise klassi pereautod olid juba automaatkastiga. Muidugi oli veidrikel võimalik lisavarustusena tellida ka manuaalkastiga isendeid. Aga seltsimeeste plaan läks luhta, nõukogude inimesed polnud automaatkastiks valmis. Kvaliteetsete õlide puudus ja võib-olla ka kõrgem hind ajas leidlikud seltsimehed asendus õlisid otsima. Leiti et sobiv võiks olla toona roolivõimendites kasutatav värtnaõli, mida sai igalt poolt pihta panna ja sinna need kastid läksid. Muidugi üritati neid autosid ka eksportida aga Lääne Euroopa polnud veel automaatideks valmis, USA-sse jalga ukse vahele ei saadud, küll aga Kanadasse, kuhu õnnestuski ports Volgasid maha müüa. Muidugi puudub statistika, palju sinna neid üldse läks ja paljud neist aut. kastiga olid. Ńn kodumaale jäi neid ikka ülivähe, mis seletab ka nende üliharuldust tänapäeval. Sest see kast ja hüdrosidur sobivad ainult GAZ 21-le. Ja siis peab ka sellele kastile vastav väntvõll olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne