1974 Ford Taunus TC
#1
Tervist!

Pool juhuslikult sattusin Taunuse otsa kui otsisin ühte teist Fordi mudelit mis oleks sõitev ning laste kasvades saaks sujuvalt projekti staatusesse lükata. Kuna Taunuse näol on tegemist minu kunagise lemmikuga, siis pikalt ei mõelnud ning vedasin ta mittesõitvana omale garaazi. Eelmise omaniku sõnul olid suurimaks veaks kinni kiilunud starter ja elektrivead. Asja lähemalt uurides oli probleem suuresti täiesti küpses vanas akus ning kere massijuhtmetes. Peale puhastamist ja teise auto pealt aku ringi tõstmist toimisid nii esituled, salongi vent kui ka starter. Mootor käis kenasti ringi kuid ei käivitunud ka eetriga mitte (paar turtsatust tegi ainult). Probleem on süütemajanduses millega on ka mingi rats tehtud. Nimelt süütepoolile tulev ekstra 12V juhe rippus tühjalt geneka ja starteri vahelisel alal. Kuhugi tagasi seda ei osanud toppida, sest isetehtud pistik ei sobi kuhugi peale remonditud geneka ergutusjuhtme (traadid püsti, isoleerimata). Kuna õues läks pimedaks ja aku oli vaja daily draiverile uuesti tagasi panna, siis ei jännanud rohkem sellega. Säde iseenesest oli mingil määral olemas, aga jube nõrk. Küünlajuhtmed, jagaja kaas ja rootor on uueväärsed. Eks tuleb üle vaadata jagaja kontaktid, süütelukust tulev juhe (peaks käima läbi aku tule?) ning lisa 12V juhe ühendada kuhugi kust käiamise hetkel voolu saaks.

Lisaks kõigele muule on vaja veermik korda seada, kere keevitada paarist kohast ning kõvasti pahtlit ja värvi selga ajada.

Autoga on plaanid suured, aga aega napib kuna auto ja kodu lahutab 50km ning lapsed päris pisikesed. 

   
   
   
   
   
   
Vasta
#2
Noortepärase tuuningu on see Ford päris kergelt üle elanud. Pöördumatuid kahjustusi ei paista olevat Smile
Süütepooli pinge peaks lähtuma ikka otse süütelukust, mõõda üle, kas tuleb täispinge peale. Kui jah, siis nõrga sädeme probleem kusagil mujal.
Vasta
#3
Mingid huvitavad, mitte algupärased istmed tunduvad sohvrile ja kaardilugejale olevat paigaldatud.
Vasta
#4
tuuningut on tiba tehtud jah. Eriti häirib ebameeldivalt väike rool. Jahin originaali, aga ega neid siin kodumaal väga võtta pole. Niikaua kiiret ei ole kui masin täitsa sõitma saab Cool
Istmed on mingi korvid ja väga mugavad sealjuures. Originaalid on ka olemas, aga tahavad suuremat remonti ja katteid.
Vasta
#5
(14-12-2017, 19:11 PM)TomK Kirjutas: tuuningut on tiba tehtud jah. Eriti häirib ebameeldivalt väike rool. Jahin originaali, aga ega neid siin kodumaal väga võtta pole. Niikaua kiiret ei ole kui masin täitsa sõitma saab Cool
Istmed on mingi korvid ja väga mugavad sealjuures. Originaalid on ka olemas, aga tahavad suuremat remonti ja katteid.

Kodumaalt leiad Lada juppe ja kohalik taunuse klubi  on suht väljasurnud. Vaata parem kas  Saksa või Soome poole.
Vasta
#6
no väljasurnud klubi kindlasti ei ole, lihtsalt suhtlus käib ka muid kanaleid pidi ... juppe hoitakse enamasti ikka oma lõpmatutes ladudes ja endale  Cool  aga justnimelt rooli sain näiteks endale mõned nädalad tagasi foorumi kaudu.
Saksa ebay muidugi on tänuväärt koht ja kui mujalt ei saa, siis motomobil aitab suurema raha eest välja. Mehaanika juppe on mõistlik otsida ka UK ebayst ja poodidest Cortina mkIII-mkV nime alt, näiteks Oldpartstore-s on asju jne ...
edu igatahes asja elustamisega, loodan et kere liiga rääbis ei ole ja saab asja.

L.
Vasta
#7
Tänud linkide eest! Osasid neist olen juba uurinud ka. Kas Oldpartstore saadab Eestisse ka kraami? Kodulehe andmeil nad seda ei tee (kuigi lõuna- ja põhjanaabrid on saajate listis kenasti olemas). Saatsin mingi aeg tagasi neile ka päringu, aga vastust pole juba päevi.
Vasta
#8
(15-12-2017, 16:43 PM)TomK Kirjutas: Tänud linkide eest! Osasid neist olen juba uurinud ka. Kas Oldpartstore saadab Eestisse ka kraami? Kodulehe andmeil nad seda ei tee (kuigi lõuna- ja põhjanaabrid on saajate listis kenasti olemas). Saatsin mingi aeg tagasi neile ka päringu, aga vastust pole juba päevi.

ma olen Oldpartstorest ostnud ... 4a tagasi tutvustasin neile väikeseid tundmatuid EU riike nagu Eesti, nad lisasid Eesti oma riikide nimistusse ja saatsid kenasti, võibolla on siis vahepeal jälle ära ununenud või on Brexit peale tulnud Big Grin

L.
Vasta
#9
See on see Taunus mis pikalt Koplis vedeles? Varuosade poole pealt tasub ka Soomest vaadata, seal neid tunduvalt rohkem ja midagi ikka pakutakse. Enda omale saanud sealt tutikad esitiivad ja muud nodi hea hinnaga
Vasta
#10
See sama Kopli masin jah. Ilmselt jäi tüv tegemata kuna põhi tahab keevitust ning seetõttu ka seisis pikalt. Lisaks ei saadud teda ka käima, sest aku oli täiesti kottis ning massijuhtmed roostes.

Täna käisin jälle kapoti all. Mõõtsin süütepooli klemmidel voolusid ja sain tulemuseks 3.8V. Peale seda eemaldasin ahelast ballasti ning uuesti mõõtes oli näit juba 6 V. Esimese hooga akust otse 12 V peale ei hakanud laskma vaid võtsin jagaja kontaktid lauale, puhastasin ära, panin uue rootori ja kaane ning tulemuseks töötav masin. Sain maja ees tänaval isegi mõned lühikesed sõidud tehtud. 

Edasi hakkasin uurima tulede anomaaliat. Autot ostes oli jutt, et mingi suur jama on elektriga ja vasak lähituli on ainus mis töötab. Täna selgus, et parema tule pistik oli lihtsalt lahti, esimesed suunad on tagant pistiku juurest olnud pikka aega loodusega ühes ja seetõttu mädad/roostes ning kelladeploki kõik pistikud lahti ühendatud. Peale vajalikku korrastamist olid vasakud suunad, pidurid ja ka kauged tuled olemas. Mootori temp näidik funktsioneeris ka.
Järgmisena on plaanis tagumised gabariidid tööle panna ning armatuuri all olevtest DIY stiilis ühendustest aru saada. Respect "elektrikule" kes seal roppu moodi teibi ja kiirühendusetag rassinud on. Uskumatu, et midagi maha pole põlenud seal (üht-teist siiski tiba sulanud). See avastus sundis garaazi ukse vaikselt sulgema ja läksin ära sauna. Töö tegi ahvist väsinud ahvi.
Vasta
#11
Vihje - rooli osas pöördu kasutaja Stihl poole.
Vasta
#12
Väga kena relv! 

Palju Edu projektiga.! 


Tartus, olümpiakülas, kuskil Kaunase pst majade vahel seisis ka üks taunus, mõned kuud tagasi see oli veel seal. Sinine. Jube mõnus relv tundub olevat. 

Küsimus ka teemasse, mis  motoor tal peal on? Ja mis käimakast? Eriti huvitab see kasti mudel.
Almost Again
Vasta
#13
(04-01-2018, 11:14 AM)Necro Kirjutas: Väga kena relv! 

Palju Edu projektiga.! 


Tartus, olümpiakülas, kuskil Kaunase pst majade vahel seisis ka üks taunus, mõned kuud tagasi see oli veel seal. Sinine. Jube mõnus relv tundub olevat. 

Küsimus ka teemasse, mis  motoor tal peal on? Ja mis käimakast? Eriti huvitab see kasti mudel.

Tänud!

mootoriks on originaalne 1.6 ja kast on vist Type E (pole süvenenud veel täpsesse marki). Midagi suuremat sinna vahele hetkel ei vaata kuna tagasillaks on nõrguke Köln ja see 1.6 käis päris kenasti. Kui kumbki neist üles ütleb, siis tuleb alla vaadata Volvo sild ja aiste vahele mõni fordi V6 koos kastiga.

Riiulis on ka mk1 Sierra 2 lõõriga Weber DGAV karpa koos kollektoriga. Peaks ära proovima kas see annaks mingit minekut juurde. Aastaid tagasi sai ühele mossele samasugune weberi karpa külge pandud. Ketsi lasi kõvasti ja 30 minti hiljem sai vända saaled ka ringi. Õnneks polnud see minu auto  Big Grin
Vasta
#14
(05-01-2018, 00:57 AM)TomK Kirjutas: Riiulis on ka mk1 Sierra 2 lõõriga Weber DGAV karpa koos kollektoriga. Peaks ära proovima kas see annaks mingit minekut juurde.

Kui hetkel on peal ühelõõriline, siis kindlasti vaheta ära, DGAV-ist on abi. Läheb erksamaks ja reageerib paremini pedaalile, 1,6 GT-d olid ka DGAV-ga ja neile lubati mõni hobune lisaks. Muidugi peab vaatama, millise mootori pealt see DGAV pärit on, neid pandi igale poole ja düüsid ka erinesid ... mina omal ajal panin 2,0  Sierra oma ja väga hea sai.
Käigukasti annab ilma suuremate hädadeta Type 9  vastu vahetada kui käike puudu jääb, kasti tugi tuleb ümber teha ainult.

L.
Vasta
#15
(05-01-2018, 02:05 AM)lauril Kirjutas:  ... mina omal ajal panin 2,0  Sierra oma ja väga hea sai.
Käigukasti annab ilma suuremate hädadeta Type 9  vastu vahetada kui käike puudu jääb, kasti tugi tuleb ümber teha ainult.

L.

Minu weber on ka 2.0 sierralt maha keeratud. Kas sisselaskekollektor jäi sama? Visuaalis tundub 1.6 oma väiksemate kanalitega, kuid kinnitused justkui klapiksid 1:1.
Vasta
#16
Mul siin igasugust Granada kama kapaga, paljud asjad kattuvad. V6 mootoreid ka.Tagasild ei sobi muidugi aga keegi võidusõitja (kunde käigukastiga) pani sinna Sierra silla, et tee küljes püsiks Smile
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17
Karpa ikka koos Sierralt pärit kollektoriga külge
Vasta
#18
Photo 
Lihtsalt teadmiseks, see masin jõudis Eestisse 2015 aasta alguses, ja seda täiesti ise sõites. 
Päritolumaaks on Rootsi

Väliselt on hetkel täpselt samas seisus, kui 2015 Rootsi müügikuulutusel, kui on huvi siis on mul säilinud arvutis mõned Rootsis tehtud fotod.

Edu projektiga!

Priit

P.S. mul on Rootsis hetkel palju põnevam ja eestis oluliselt haruldasem Taunus äratoomist ootamas......kui peaks huvi tekkima
Vasta
#19
(13-02-2018, 23:08 PM)Hillman Kirjutas: Lihtsalt teadmiseks, see masin jõudis Eestisse 2015 aasta alguses, ja seda täiesti ise sõites. 
Päritolumaaks on Rootsi

Väliselt on hetkel täpselt samas seisus, kui 2015 Rootsi müügikuulutusel, kui on huvi siis on mul säilinud arvutis mõned Rootsis tehtud fotod.

Edu projektiga!

Priit

P.S. mul on Rootsis hetkel palju põnevam ja eestis oluliselt haruldasem Taunus äratoomist ootamas......kui peaks huvi tekkima

Seda ma teadsin, et tuli Rootsist ja olen näinud ka pilte kus auto sõitis Tallinna tänavatel. Lihtsalt seismisest on mõningased probleemid ja nende lahendamise teeb keeruliseks ise aretatud elekter.
Tänaseks olen auto liikuma saanud ning suurem osa tuledest-viledest ka funksib.

Kas toomisel on Taunuse sama ajastu kupee variant või midagi vanemat? Ise ma järgmist projekti kaela ei taha võtta, sest ajapuuduse tõttu näeb praegunegi auto mind nagu kuuvarjutust.

Pilte oma taunusest sooviks küll. Saadan sulle kirja.

Tom
Vasta
#20
Aeg muudkui lendab ja käsil on keretööd. Kuna juhi jalgade juures oli põrandas paar roosteauku ja esimeste tiibade alt tuli ka üht-teist välja, siis otsustasime keretööde tegijaga, et laseks klaasipritsiga alumise poole üle nägemaks mis paksu halli värvi all toimub. Eemaldasin ka plastikust laiendid tagumistelt koobastelt mis paljastasid korraliku rooste. Õnneks ei olnud see mulle üllatus, sest ennegi sarnast pilti näinud oma autodel.
Praegused tööd hõlmavad e.poolraamide kohendamist, põranda keevitus, tagumiste sis.+väl. koopaservada vahetus, parema küljekarbi vahetus, pagassi põhi keevitada ning muud pisemad kohad kust valgus läbi paistab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne